Gå til innhold

Trine Skei Grande saken- Nå med fakta


Gjest HanenIFlokken

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig med deg. At det går ann. Hva er dette? Sex-partiet høyre?!?

Anonymkode: cfd4d...12f

Høyre?

Du følger ikke så godt med, kanskje?

Anonymkode: 4bd16...c50

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker jo at det er mest flaut å ha seg midt i en åker i forbindelse med et bryllup. Har vel ikke inntrykk av at det var 'synlig' for de andre gjestene , men at de det ikke hadde vært noen tvil om hva som hadde skjedd etterpå.

Der synes jeg vel at det er litt verre (men da som i flauere) at en politiker gjør sånt. Synes jo det er veldig rart at saken skal komme opp i dte hele tatt - og hvertfall nå så lenge etterpå - da aner jo man at noen  er ute etter å ta TSG.  For noe som definitivt ikke er et overgrep men en flau episode, 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Høyre?

Du følger ikke så godt med, kanskje?

Anonymkode: 4bd16...c50

Skrev feil. Så hvis det er alt du fant for å hakke på en annen så må jeg skuffe deg mtp at det bare var en skrivefeil. 

Mulig han gutten skryter på seg litt her nå. Tror ikke hun på 40 år er interessert i et barn seksuelt sett. Sikkert en gutt som sprer rykter noe hun selv mener. Hadde vært gøy å høre hans historie om hvorfor han dikter opp slike hendelser. 

He wish for å si det sånn. :hoho: Nå sitter han sikkert hjemme og drømmer om Trine Schei Grande. Nam nam... :ler::sikle: 

Anonymkode: cfd4d...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg for min del ønsker meg ikke perfekte politikere.

Men vet du hva, jeg ønsker meg likebehandling, som faktisk er saken her. Mannfolka faller som fluer pga alvorlige og mindre alvorlige tilfeller av seksuell art.

Så kommer det en kvinne som nå blir mektig statsråd. Hun har hatt sex med en full 16-åring ute på en åker. Hun var 38 år. Måten denne historien omtales på av mange er oppsiktsvekkende.

Vi kan snu på det. Hvis dette f.eks. hadde vært en 38 år gammel mann som knullet en full 16 år gammel jente i åkerkanten i et bryllup? Hvis denne mannen hadde et mektig posisjon i norsk politikk, og kanskje til og med tilhøret FrP. Hadde reaksjonen vært tilsvarende? Hadde mediene omtalt 16-åringen som en Kvinne i stedet for en jente? (Her kaller de 16-åringen for en "mann").

Jeg tror du også vet svaret på dette. Fyren hadde blitt korsfesta for lenge siden. Men nå er rollene snudd, og det er til og med de som antyder at det er 16-åringens ansvar, og ikke den 38 år gamle stortingspolitikeren.

Så nei, jeg ønsker meg ikke perfekte politikere, men det minste vi kan forlange er at man behandler de likt, uavhengig av kjønn.

Anonymkode: 8d22a...e30

Jeg er så enig! Dette er lavmål på så mange måter, hadde det vært en mann hadde han trolig vært ute for lengst. 

Samtidig er jeg litt ambivalent til all denne gravingen (eller grafsingen) i gamle hendelser som pågår for tida. Greit nok hvis det faktisk er lovbrudd det er snakk om, da bør det ikke feies bort, men verken Giske-saken eller Grande-saken handler om det, så langt jeg vet. 

Men, uansett bør man ikke behandle kvinner og menn ulikt. Hadde det vært ok om Jonas Gahr Støre hadde se med dattera til Jens Stoltenberg i fylla? Jeg tror ikke det. 

Hilsen 37 år gammel feminist

Anonymkode: 819dc...644

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare så pinlig, moderator. "Noen" har slettet innlegget mitt i tråden. Det er sitert av andre, så jeg gjengir det her, slik at alle kan se at dere driver meningssensur av helt kurante ytringer. Eimen av personforfølgelse ligger tykt her nå.
 

Sitat

 

Dette handler ikke om hvorvidt noe er ulovlig. Ingen anmeldelse foreligger i Giske-saken, heller, eller i de fleste andre #metoo-saker som verserer i norsk politikk for tiden. Søviknes ble sågar frikjent for alle anklager. Likevel måtte han forlate nestlederposisjonen i FrP, og forsvant fra rikspolitikken i 15 år.

Dette handler om hvordan slike saker behandles ulikt alt ettersom det er en mektig mann eller en mektig kvinne i hovedrollen.

 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da snakk om en privat fest der TSG for 10 år siden hadde sex med en 17 åring,hvor begge var med på det frivillig. For all del, saken vitner om dårlig dømmekraft, men det er da ikke det samme som Giske-saken, eller Tonning-Riise-saken. Syns media burde ha latt TSG i fred, og ikke minst gutten, som nå er 26 år gammel og helt tydlig ikke ønsker mer oppmerksomhet rundt saken.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Overrasket
30 minutter siden, Horten Market said:

Dette er bare så pinlig, moderator. "Noen" har slettet innlegget mitt i tråden. Det er sitert av andre, så jeg gjengir det her, slik at alle kan se at dere driver meningssensur av helt kurante ytringer. Eimen av personforfølgelse ligger tykt her nå.
 

 

Poenget er at du tar feil. Det er ikke en kjønn som er forskjellen. Forskjellen ligger i hva som skjer under private tilstelninger og å invovlere seg med tilfeldige personer, og tilstelninger i regi av en organisasjon man er leder for og å konsekvent involvere seg med unge medlemmer av samme organisasjon. 

Hvis det foreligger kjønnsforskjeller, så består det av at vi ikke engang hører om mannlige samfunnstopper som har frivillig sex med tilfeldige ungdommer.

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

TSG har utvist dårlig dømmekraft. Thats it.

Anonymkode: 898b1...b40

Vel og bra, men siden dette er en sak om en folkevalgt stortingsrepresentant og ikke en vanlig ansatt er det eneste spørsmålet du trenger å stille deg, om du ville stemt på noen du mener har dårlig dømmekraft.

Anonymkode: a6e10...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ligge med en 16 åring,når du er 38 er feil. Skulle jeg lagt an på en 16 åring? For meg er det et barn. Uansett om du har lov ved fylte 16. Selv ved alkoholinnak,  har jeg såpass mye dømmekraft når det kommer til den biten. 

Anonymkode: 46db4...fd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel og bra, men siden dette er en sak om en folkevalgt stortingsrepresentant og ikke en vanlig ansatt er det eneste spørsmålet du trenger å stille deg, om du ville stemt på noen du mener har dårlig dømmekraft.

Anonymkode: a6e10...f3f

Haha, mener du at det finnes mennesker som aldri noensinne har utvist dårlig dømmekraft? Lykke til med å finne den personen, du - jeg tror du skal lete lenge.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Tanuki skrev:

Det er da snakk om en privat fest der TSG for 10 år siden hadde sex med en 17 åring,hvor begge var med på det frivillig. For all del, saken vitner om dårlig dømmekraft, men det er da ikke det samme som Giske-saken, eller Tonning-Riise-saken. Syns media burde ha latt TSG i fred, og ikke minst gutten, som nå er 26 år gammel og helt tydlig ikke ønsker mer oppmerksomhet rundt saken.

Enig! Sexlivet til politikere er ikke vår business så lenge de ikke går rundt og begår overgrep. Denne åkerepisoden var nok ikke det lureste disse to kunne ha funnet på, men det var frivillig fra begge sider. Jeg har aldri stemt på Venstre eller Grande, men jeg synes faktisk ikke hun har gjort noe galt her. Har nok av venninner som lå med 20 år eldre menn da de var 17-18, dette er et vanlig fenomen. 

Anonymkode: e8036...914

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Petra75 said:

Haha, mener du at det finnes mennesker som aldri noensinne har utvist dårlig dømmekraft? Lykke til med å finne den personen, du - jeg tror du skal lete lenge.

Og fordi alle har gjort noen tabber som er relativt små i den store sammenhengen så synes du det er greit å velge en hvilken som helst idiot til å styre landet? Alle er like kvalifiserte?

Anonymkode: a6e10...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel og bra, men siden dette er en sak om en folkevalgt stortingsrepresentant og ikke en vanlig ansatt er det eneste spørsmålet du trenger å stille deg, om du ville stemt på noen du mener har dårlig dømmekraft.

Anonymkode: a6e10...f3f

Jeg kan lett vurdere å stemme på partiet Venstre i fremtiden (vi stemmer på partier i Norge), med og uten Skei Grande, uavhengig av denne personsaken.

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Å ligge med en 16 åring,når du er 38 er feil. Skulle jeg lagt an på en 16 åring? For meg er det et barn. Uansett om du har lov ved fylte 16. Selv ved alkoholinnak,  har jeg såpass mye dømmekraft når det kommer til den biten. 

Anonymkode: 46db4...fd1

Flott! Jeg synes det er fint at du har prinsipper for deg som du følger. Men du har ikke rett til å bestemme hvilke prinsipper andre må følge. Den oppgaven er underlagt myndigheter, domstoler og norsk lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enig! Sexlivet til politikere er ikke vår business så lenge de ikke går rundt og begår overgrep. Denne åkerepisoden var nok ikke det lureste disse to kunne ha funnet på, men det var frivillig fra begge sider. Jeg har aldri stemt på Venstre eller Grande, men jeg synes faktisk ikke hun har gjort noe galt her. Har nok av venninner som lå med 20 år eldre menn da de var 17-18, dette er et vanlig fenomen. 

Anonymkode: e8036...914

Merkelig at dette ikke gjaldt Søviknes.

Anonymkode: f5663...980

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Overrasket skrev:

Poenget er at du tar feil. Det er ikke en kjønn som er forskjellen.

Så innlegget mitt ble fjernet fordi jeg tar feil?

11 minutter siden, Petra75 skrev:

Denne heksejakten hører ingensteds hjemme. Det er ingen gode grunner til å fortsette bråket, annet enn jakten etter å ødelegge livet til ett eller flere mennesker. Man gir seg ikke før man ser blod.

Det er fader meg skremmende.

Ja, det er skremmende. Vi sa det i saken mot Giske, og i alle andre saker mot mektige menn, også i Søviknes-saken for 15 år siden. Fikk vi gehør? Nei. Argumenter som du nå kommer med til støtte for Grande, ble valset ned. Her skulle mannen tas, om det så gikk med liv.

Derfor er Grandesaken en kjærkommen hendelse. Den setter kjøret mot mektige menn over mange år, i det rette perspektiv. Vi visste det: Det handler om mannen, ikke om saken.

Feminismen er avkledd til skinnet.

(Edit: Den siste setningen blir vel tolket som et overgrep ...)

Endret av Horten Market
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Og fordi alle har gjort noen tabber som er relativt små i den store sammenhengen så synes du det er greit å velge en hvilken som helst idiot til å styre landet? Alle er like kvalifiserte?

Anonymkode: a6e10...f3f

Det er faktisk en styrke ved det norske demokratiet at hvem som helst, (i motsetning til f.eks. dem med mest penger), kan bli valgt til landets leder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og fordi alle har gjort noen tabber som er relativt små i den store sammenhengen så synes du det er greit å velge en hvilken som helst idiot til å styre landet? Alle er like kvalifiserte?

Anonymkode: a6e10...f3f

Hoi. Her er jammen fasiten på stråmannsargumentasjon.

Nei, det syns jeg ikke, og jeg har heller ikke vært i nærheten av å mene. Prøv igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig at dette ikke gjaldt Søviknes.

Anonymkode: f5663...980

Nå er ikke fyren som Grande pulte medlem av noe politisk parti, de hadde seg i forbindelse med en bryllupsfest, på fylla. Søviknes var vel noe ganske annet. Kontekst er nøkkelordet. Skal politikere aldri kunne ha sex mener du? Gjør det dem automatisk til overgripere dersom de har sex "utenfor" politikken?

Anonymkode: e8036...914

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Horten Market skrev:

Så innlegget mitt ble fjernet fordi jeg tar feil?

Ja, det er skremmende. Vi sa det i saken mot Giske, og i alle andre saker mot mektige menn, også i Søviknes-saken for 15 år siden. Fikk vi gehør? Nei. Argumenter som du nå kommer med til støtte for Grande, ble valset ned. Her skulle mannen tas, om det så gikk med liv.

Derfor er Grandesaken en kjærkommen hendelse. Den setter kjøret mot mektige menn over mange år, i det rette perspektiv. Vi visste det: Det handler om mannen, ikke om saken.

Feminismen er avkledd til skinnet.

Ja, jeg var også sterkt uenig i presset mot Giske - noe jeg også argumenterte sterkt for i den diskusjonen.

Det er dog en liten forskjell her, både i forhold til maktmisbruk og roller. Grande hadde ikke noe annet forhold til denne fyren annet enn at de var på samme bryllupsfest, og det var en engangshendelse. Giske har prøvd å dra fordeler av sin stilling gjentatte ganger - mot mennesker han har et autoritetsforhold til. Men jeg syns heller ikke sakene mot ham har vært så alvorlige at han fortjente kjøret han fikk mot seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
19 minutter siden, Tanuki skrev:

Det er da snakk om en privat fest der TSG for 10 år siden hadde sex med en 17 åring,hvor begge var med på det frivillig. For all del, saken vitner om dårlig dømmekraft, men det er da ikke det samme som Giske-saken, eller Tonning-Riise-saken. Syns media burde ha latt TSG i fred, og ikke minst gutten, som nå er 26 år gammel og helt tydlig ikke ønsker mer oppmerksomhet rundt saken.

Se for deg VG-forsiden:

38 år gammel stortingspolitiker og nestleder hadde sex med beruset 17-åring.

Hvordan tror du det kommentarfeltet hadde sett ut hvis ikke noe annet kom frem, om kjønn etc.?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...