Gå til innhold

Har lyst til å feire bursdagen min på restaurant- samboer er uenig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, Cocosa said:

Nå har jeg lest nesten samtlige innlegg her inne og er overrasket over hvor mange som er negative til å spise ute. Likevel, det jeg tror diskusjonen bunner i, er hva man legger i ordet restaurant. Noen mener det er plukk umulig for et par å spise på restaurant for under tusenlappen. Er det virkelig det? Kanskje TS mente spisested, i såfall bør det være mulig for en voksen person å finne seg noe å spise for under 200-lappen. (Nå tar jeg ikke diskusjonen om alle har råd til det. Jeg sier bare at det er mulig). 

Men på en familie på 5 blir det ikke bare 200kr.

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men på en familie på 5 blir det ikke bare 200kr.

Anonymkode: 04153...646

Kanskje familien på fem er glad i pizza og bestiller en stor familiepizza + brus til. Det blir ikke over 500,- ihverfall. Ikke alle vil ha en såkalt fin tallerken med biff og bakt potet til 400,- pr.porsjon.Enkelte her inne snakker som om det må være noe skikkelig fancy noe for at det skal være bra. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, wintergirl said:

Kanskje familien på fem er glad i pizza og bestiller en stor familiepizza + brus til. Det blir ikke over 500,- ihverfall. Ikke alle vil ha en såkalt fin tallerken med biff og bakt potet til 400,- pr.porsjon.Enkelte her inne snakker som om det må være noe skikkelig fancy noe for at det skal være bra. 

Drit og dra. Jeg orker ikke å ta den diskusjonen en gang til med deg, krangelfant.

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Drit og dra. Jeg orker ikke å ta den diskusjonen en gang til med deg, krangelfant.

Anonymkode: 04153...646

Drit og dra selv! Tåler ikke andre er uenig med deg. Det som er problemet ditt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 20.1.2018 at 5:32 PM, AnonymBruker said:

Kun på kvinneguiden. Det er KUN på kvinneguiden at folk kan lage så lange diskusjoner over en så ganske triviell ting :fnise:

Anonymkode: 15387...400

Det er fordi det er kranglefanter som skal diskutere urealitiske priser. Som ikke skjønner hvor flere barn man har og eldre de er, jo dyrerer blir det.

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, wintergirl said:

Drit og dra selv! Tåler ikke andre er uenig med deg. Det som er problemet ditt. 

Jeg gidder ikke å ta en diskusjon med en som diskuterer urealistiske priser, og som ikke klarer å skjønne at det er eldre unger ikke spiser barneporsjon eller halv porsjon lengre.  

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Jeg gidder ikke å ta en diskusjon med en som diskuterer urealistiske priser, og som ikke klarer å skjønne at eldre unger ikke spiser barneporsjon eller halv porsjon lengre.  

Anonymkode: 04153...646

 

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gidder ikke å ta en diskusjon med en som diskuterer urealistiske priser, og som ikke klarer å skjønne at det er eldre unger ikke spiser barneporsjon eller halv porsjon lengre.  

Anonymkode: 04153...646

Ja, så firkantet verden vi lever i. Flere voksne som har spist sammen og ikke betalt så dyrt. Men det er kun du som har rett, uansett! Sier vi i mot så er vi onde kranglefanter. Barnslig er du. Det får være opp til hver enkelt. Noen syns det er helt greit og andre ikke. 

Endret av wintergirl
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Guile skrev:

giphy.gif

Enig, jeg synes det er ganske respektløst av den ene brukeren å kverulere på dette gang på gang, og hun har nevnt resturanter vanligvis koster 250-350 kr for en voknse, igjen jeg synes det er respektløst og vitner om blndhet når det nevnes at det er snakk  en bruker om 3 barn i tenårene om at de spiser like mye som voksene, og da selvsagt da blir dyrere, men nei da vi skal diskutere at det koster 300 kr for voksene, men det koster ikke så mye for barn. For barn spiser barnemeny eller halv pris. Jeg blir matt, hun driter seg lodrett ut.

Slike brukere er slitsomme og hun blir blokkert værtfall av meg. 

Anonymkode: c60c8...744

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Enig, jeg synes det er ganske respektløst av den ene brukeren å kverulere på dette gang på gang, og hun har nevnt resturanter vanligvis koster 250-350 kr for en voknse, igjen jeg synes det er respektløst og vitner om blndhet når det nevnes at det er snakk  en bruker om 3 barn i tenårene om at de spiser like mye som voksene, og da selvsagt da blir dyrere, men nei da vi skal diskutere at det koster 300 kr for voksene, men det koster ikke så mye for barn. For barn spiser barnemeny eller halv pris. Jeg blir matt, hun driter seg lodrett ut.

Slike brukere er slitsomme og hun blir blokkert værtfall av meg. 

Anonymkode: c60c8...744

"om

Anonymkode: c60c8...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ok å foreslå at hele familien spiser ute sammen en dag da? :) Det er ikke akkurat en direkte invitasjon, men mer et forslag 

Anonymkode: c6822...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig, jeg synes det er ganske respektløst av den ene brukeren å kverulere på dette gang på gang, og hun har nevnt resturanter vanligvis koster 250-350 kr for en voknse, igjen jeg synes det er respektløst og vitner om blndhet når det nevnes at det er snakk  en bruker om 3 barn i tenårene om at de spiser like mye som voksene, og da selvsagt da blir dyrere, men nei da vi skal diskutere at det koster 300 kr for voksene, men det koster ikke så mye for barn. For barn spiser barnemeny eller halv pris. Jeg blir matt, hun driter seg lodrett ut.

Slike brukere er slitsomme og hun blir blokkert værtfall av meg. 

Anonymkode: c60c8...744

Amen!

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig, jeg synes det er ganske respektløst av den ene brukeren å kverulere på dette gang på gang, og hun har nevnt resturanter vanligvis koster 250-350 kr for en voknse, igjen jeg synes det er respektløst og vitner om blndhet når det nevnes at det er snakk om en bruker med 3 barn i tenårene som sier at de spiser like mye som voksene, og da selvsagt da blir dyrere, men nei da vi skal diskutere at det koster 300 kr for voksene, men det koster ikke så mye for barn. For barn spiser barnemeny eller halv voksenmeny. Jeg blir matt, hun driter seg lodrett ut.

Slike brukere er slitsomme og hun blir blokkert værtfall av meg. 

Anonymkode: c60c8...744

 

Anonymkode: 04153...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, wintergirl skrev:

Kanskje familien på fem er glad i pizza og bestiller en stor familiepizza + brus til. Det blir ikke over 500,- ihverfall. Ikke alle vil ha en såkalt fin tallerken med biff og bakt potet til 400,- pr.porsjon.Enkelte her inne snakker som om det må være noe skikkelig fancy noe for at det skal være bra. 

Ja, kanskje man tilogmed spiser pøse på Statoli! Ærlig talt, TS spesifiserte i HI at det dreide seg om en restaurant med NORMALE priser, i Norge vil det si 250-350 kroner for en hovedrett, pluss drikke. Ja da, det går an å drikke vann, men her er det jo en feiring av en fødselsdag, så da er vel det vanlige at barna får brus og de voksne en øl eller et glass vin, pluss som regel kaffe og kanskje dessert. For en familie på fire vil det komme på minst 1500 kroner. Dette handler forøvrig ikke om hvorvidt "gjestene" har råd til det eller ikke, men om det er rimelig å "invitere" familien for så å be dem ta regningen selv. Jeg synes ikke det. Har du ikke råd til å betale, så lag heller en buffet eller en  kakefest hjemme hos deg selv.

Anonymkode: d9dbb...842

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Og igjen venner er ikke familie.

Anonymkode: 1d0c0...1eb

Detter er overhode ikke det samme I DET HELE TATT.  "Hei, vi skal ha fest for å feire bursdag - ta med egen grillmat og drikke" -  "hei, vi ønsker å ha en fest for å samle alle vennene før sommerferien - alle ha med 1 rett hver slik at vi alle kan dele litt!"   Please-  er selv amerikansk og har ALDRI opplevd å blitt invitert til middag eller bursdag for den saks skyld og blitt spurt å ha med egen mat og drikke.  Picnics, grilling osv er noe helt annet.  

Anonymkode: 7b18e...54d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det skulle ikke være den jeg sitert nå lol - skulle være den som var med potluck i USA.  

Anonymkode: 7b18e...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det skulle ikke være den jeg sitert nå lol - skulle være den som var med potluck i USA.  

Anonymkode: 7b18e...54d

:)

Anonymkode: 1d0c0...1eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, kanskje man tilogmed spiser pøse på Statoli! Ærlig talt, TS spesifiserte i HI at det dreide seg om en restaurant med NORMALE priser, i Norge vil det si 250-350 kroner for en hovedrett, pluss drikke. Ja da, det går an å drikke vann, men her er det jo en feiring av en fødselsdag, så da er vel det vanlige at barna får brus og de voksne en øl eller et glass vin, pluss som regel kaffe og kanskje dessert. For en familie på fire vil det komme på minst 1500 kroner. Dette handler forøvrig ikke om hvorvidt "gjestene" har råd til det eller ikke, men om det er rimelig å "invitere" familien for så å be dem ta regningen selv. Jeg synes ikke det. Har du ikke råd til å betale, så lag heller en buffet eller en  kakefest hjemme hos deg selv.

Anonymkode: d9dbb...842

Så hvis man har lyst på en pizza så er det en selvfølge at man blir sulten etterpå? 

En ting er at ikke alle liker å måtte betale selv ute, men det er de som syns det er helt greit også. Hvorfor snakker enkelte her for alle?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke

Jeg har en haug med unger, men har aldri betalt 3000 for å spise ute. Jeg lurer på hvor dere spiser og hvor mye dere drikker? 

Jeg hadde helt klart takket ja til en slik invitasjon og det med ungene på slep. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...