Gravid2018 Skrevet 5. april 2018 Forfatter #141 Del Skrevet 5. april 2018 2 timer siden, blomst12 skrev: Hvis hjertefrekvensen var mellom 120 og 160 var det babyens hjerte:) du har vært heldig som har funnet den så tidlig:) Vi telte og var Ca 174 i minutter. Men nå telte vi i 10 sekunder og ganget med 6 da, og var ikke så presise som en maskin Men det var ikke mitt. Lyttet til mitt egethjerte og så jeg ikke skulle ta feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gravid2018 Skrevet 9. april 2018 Forfatter #142 Del Skrevet 9. april 2018 10+0 Føler meg ganske trygg nå, håper jeg ikke jinxer noe ved å føle meg trygg. 2 uker til 12 ukers grensa, håper tiden går fort! Er generelt litt uggen og småkvalm, oppblåst og treg mage og blir fort sliten. Men det er helt greit. Jeg føler meg så heldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pippip Skrevet 9. april 2018 #143 Del Skrevet 9. april 2018 Gratulerer Jeg er også 10+0 i dag og begynner å føle meg mer sikker på at dette går bra. Første ultralyd om en uke, gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gravid2018 Skrevet 9. april 2018 Forfatter #144 Del Skrevet 9. april 2018 3 timer siden, pippip skrev: Gratulerer Jeg er også 10+0 i dag og begynner å føle meg mer sikker på at dette går bra. Første ultralyd om en uke, gleder meg! Så spennende med ultralyd, og gratulerer med 10 uker til deg og. Vi tenker ta en ultralyd til før oul, men da blir det nok uke 13-14. Får berolige med med doppler frem til uke 12 iallfall! Skal bruke den idag også, så gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ede Skrevet 9. april 2018 #145 Del Skrevet 9. april 2018 På 5.4.2018 den 19.02, Gravid2018 skrev: Ja, håper alt går bra! Nå har vi jo hørt hjerte(regner med det var det, kan jeg kanskje sende deg lydklipp på melding? ), bare for noen dager siden, og sett lille på ultralyd da jeg var 6+3. Så kjekt, vil gjerne høre lyd, veldig koselig med tegn til liv! Jeg fikk akkurat positiv test i dag, (svak, svak strek dpo 9) så om spiren klamrer seg fast blir jeg mor jeg også!! 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gravid2018 Skrevet 10. april 2018 Forfatter #146 Del Skrevet 10. april 2018 15 timer siden, Ede skrev: Så kjekt, vil gjerne høre lyd, veldig koselig med tegn til liv! Jeg fikk akkurat positiv test i dag, (svak, svak strek dpo 9) så om spiren klamrer seg fast blir jeg mor jeg også!! 😍 Håper det går bra for deg, så gøy! 😍 Anbefaler deg og ikke teste som en gal etterhvert som testen blir sterkere og mensen uteblir, det stresser en veldig. Veldig vanskelig da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gravid2018 Skrevet 10. april 2018 Forfatter #147 Del Skrevet 10. april 2018 10+1 Brukte doppleren igår, og fant igjen hjertet. Nå fant vi det etter bare noen sekunder. Fredag var jeg også og tok en blodprøve for toxoplasmose. Den var negativ, men jeg har hatt det iløpet av de siste seks mnd. Nå har jeg småpanikk over at jeg har hatt det mens jeg er gravid, men de på telefonen(helsesekretær) sa det var farligst i slutten av svangerskapet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ede Skrevet 10. april 2018 #148 Del Skrevet 10. april 2018 Jeg skal prøve å ikke teste, har lovet samboeren min å ikke teste igjen før på torsdag. Er på reise og har ikke tatt med tester, da er det bare å stå imot fristelsen for å løpet på apoteket etter flere! @Gravid2018 De sier at toxoplasmose nesten aldri smitter til barnet så tidlig og i de få tilfellene det gjør det vil det stort sett ende i abort ganske raskt. Siden du fortsatt er gravid og hjertet banker så har det garantert gått bra. Mulig jeg tar feil, men nå er du jo i tillegg beskyttet mot toxoplasmose resten av svangerskapet? Det kan jo være en fordel! Men skjønner godt at det er en stressende beskjed å få... Kjenner selv at jeg stresser litt, har nettopp vært på ferie i sydligere strøk (hvor toxoplasmose er vanlig) og har drukket litt vin (aldri mer enn ett glass om dagen). Jeg vet jo at det ikke skal ha noe å si men nå etter positiv test så freaker jeg ut allikevel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gravid2018 Skrevet 10. april 2018 Forfatter #149 Del Skrevet 10. april 2018 3 minutter siden, Ede skrev: Jeg skal prøve å ikke teste, har lovet samboeren min å ikke teste igjen før på torsdag. Er på reise og har ikke tatt med tester, da er det bare å stå imot fristelsen for å løpet på apoteket etter flere! @Gravid2018 De sier at toxoplasmose nesten aldri smitter til barnet så tidlig og i de få tilfellene det gjør det vil det stort sett ende i abort ganske raskt. Siden du fortsatt er gravid og hjertet banker så har det garantert gått bra. Mulig jeg tar feil, men nå er du jo i tillegg beskyttet mot toxoplasmose resten av svangerskapet? Det kan jo være en fordel! Men skjønner godt at det er en stressende beskjed å få... Kjenner selv at jeg stresser litt, har nettopp vært på ferie i sydligere strøk (hvor toxoplasmose er vanlig) og har drukket litt vin (aldri mer enn ett glass om dagen). Jeg vet jo at det ikke skal ha noe å si men nå etter positiv test så freaker jeg ut allikevel! Lurer på hvor mye penger jeg har brukt på tester, jeg tør ikke regne det ut... Ja, jeg hørte jo hjertet i går, og det var på fredag jeg tok testen og den var jo negativ. Så det har nok gått bra. Ba alikevel legen om å ringe meg, så imogen blir jeg ringt og forklart litt mer. Hun klarer vel å beskrive mer nøyaktig enn en helsesekretær. Det har nok gått bra, noen drikker jo vin vel vitende om at det er skadelig, og det går bra. Men det kan jo føre til ting man ikke finner ut av før lenge siden, men tviler det er skadelig i prøveperioden altså!! Det er jo ikke lenge siden du ble gravid Kjenner jeg har et slags morsinstinkt allerede, man blir jo så hysterisk over alt. Vi flyttet i huset vi bor i sist år, og idag ryddet jeg litt i hagen. Fant noen små syltetøy bokser(ala First price syltetøy) med små hull i gjemt litt rundt i hagen, og misstenker at det har vært musegift eller lignende i de. Så oppi de, og det var tomt. Jeg plukket de opp og kastet de. Nå er jeg livredd for at om det har vært gift. Men jeg vasker meg godt og vasker klærne jeg brukte, så. Hodet mitt er fult av hormoner merker jeg da. Kan begynne gråte eller bli lei meg av hver minste ting. Igår fikk vi Adams matkasse, og jeg ble så skuffet over innholdet at jeg nesten begynte gråte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ede Skrevet 11. april 2018 #150 Del Skrevet 11. april 2018 Ja, skal mye til for at vinen var skadelig, jeg satt bare med et glass for at folk ikke skulle tro jeg var gravid. Når vi hadde et ubevoktet øyeblikk drakk alltid samboeren min opp mitt glass eller byttet til sitt glass med mindre i! Men fikk i meg litt når jeg sippet til det i løpet av kvelden. Tror ikke det var et helt glass heller, men var mer enn én kveld. Samboer mener det ikke skal ha vært skadelig i det hele tatt. Var jo før egget festet seg og om det har noe å si... Syltetøyglass med hull? Kanskje de har brukt de til plantegjødsel...? Uansett er du helt trygg med mindre du smakte på det! Haha! Grine over matkassen, jeg kommer nok til å bli like ille! Når det er sagt skjønner jeg deg godt, husker jeg ville bestille fordi det ser så bra ut på nettsiden men så fikk jeg se kassen til ei venninne og jeg tenkte at dette gidder jeg ikke! Kjenner det begynner å synke inn at jeg er gravid og samtidig kjenner jeg hvor skuffa jeg vil bli om spiren ikke sitter. Er jo kun dpo 11 og jeg har hørt at veldig mange mister rundt den tiden de skulle hatt mensen. Er mange som anbefaler å ikke teste tidlig av den grunn men jeg er glad jeg gjorde det uansett. Betyr i det minste at noe virker. Er 25,5% sjanse for abort nå og 20% om en uke 15% om to uker og kun 5,9% om tre uker. Å jeg ser så fram til å være litt lengre på vei!! Gikk det bra å snakke med legen i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gravid2018 Skrevet 11. april 2018 Forfatter #151 Del Skrevet 11. april 2018 3 timer siden, Ede skrev: Ja, skal mye til for at vinen var skadelig, jeg satt bare med et glass for at folk ikke skulle tro jeg var gravid. Når vi hadde et ubevoktet øyeblikk drakk alltid samboeren min opp mitt glass eller byttet til sitt glass med mindre i! Men fikk i meg litt når jeg sippet til det i løpet av kvelden. Tror ikke det var et helt glass heller, men var mer enn én kveld. Samboer mener det ikke skal ha vært skadelig i det hele tatt. Var jo før egget festet seg og om det har noe å si... Syltetøyglass med hull? Kanskje de har brukt de til plantegjødsel...? Uansett er du helt trygg med mindre du smakte på det! Haha! Grine over matkassen, jeg kommer nok til å bli like ille! Når det er sagt skjønner jeg deg godt, husker jeg ville bestille fordi det ser så bra ut på nettsiden men så fikk jeg se kassen til ei venninne og jeg tenkte at dette gidder jeg ikke! Kjenner det begynner å synke inn at jeg er gravid og samtidig kjenner jeg hvor skuffa jeg vil bli om spiren ikke sitter. Er jo kun dpo 11 og jeg har hørt at veldig mange mister rundt den tiden de skulle hatt mensen. Er mange som anbefaler å ikke teste tidlig av den grunn men jeg er glad jeg gjorde det uansett. Betyr i det minste at noe virker. Er 25,5% sjanse for abort nå og 20% om en uke 15% om to uker og kun 5,9% om tre uker. Å jeg ser så fram til å være litt lengre på vei!! Gikk det bra å snakke med legen i dag? Tviler på det var skadelig! Anerkjent ikke hva det var i disse boksene, men gravidhodet mitt bekymrer seg noe fryktelig for tiden! Jeg var jo også livredd for at noe skulle gå galt, men så langt har det gått bra. Nå føler jeg dette kommer til å gå bra, er 10+2 idag. Ifølge en nettside jeg titter litt på(https://spacefem.com/pregnant/mc.php?m=01&d=29&y=18), er risikoen nå 2%, og så synker ikke risikoen mer, så er jo forsåvidt trygt? Venter alikevel med å fortelle andre enn familie og venner til vi er forbi uke 12! Legen ringte for litt siden, hun mener jeg ikke har hatt toksoplasmose under graviditeten og kunne heller ikke si når jeg har hatt det, annet enn hva symptomene er. Kan jo ha hatt det når som helst i løpet sv livet. Hun kunne iallfall si at jeg er beskyttet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ede Skrevet 11. april 2018 #152 Del Skrevet 11. april 2018 Så greit å være beskyttet mot Toxoplasmose da! Du har vel katt, må være betryggende å vite at du kan kose med den så mye du vil uten å bekymre deg. Jeg bruker denne for å se abortrisiko, da får du det enda mer detaljert...: https://datayze.com/miscarriage-chart.php Du er jo rimelig trygg allerede nå, er ikke noe dramatisk lavere risiko etter 12 uker så jeg skjønner ikke hvorfor alle sier det... Hvis du klikker på grafen så ser man tydelig at det faller fort helt frem til uke 8-9 og deretter er det en jevn nedgang gjennom resten av svangerskapet. https://datayze.com/miscarriage-chart.php?mode=graph Ingenting spesielt som skjer i uke 12! Jeg kommer i hvert fall til å puste lettet ut så snart jeg er i uke 8 og har sett hjertet slå på ultralyd. Om du har lyst til å si det til venner og familie nå så ville jeg bare ha hoppet i det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gravid2018 Skrevet 11. april 2018 Forfatter #153 Del Skrevet 11. april 2018 @Ede Ja, det er veldig godt og betryggende. Litt rart og plutselig kunne stoppe vaske hendene etter kos med kattene og at jeg må() ta kattedoen igjen. Føler jeg gjør noe skikkelig galt, men det skal jo være trygt nå så. Betryggende at babyen også får antistoffene og er beskyttet som baby, da det kan være farlig for baby. Kattene har fått litt ekstra kos siden jeg fikk beskjeden. Ja, føler meg trygg. Noe med den linken der fikk meg litt mer stresset, men skal prøve slappe av Gled deg til ultralyd! Var helt spesielt selvom det var tidlig da vi tok det. Er veldig koselig å bruke doppler å høre hjertet og. Jeg kan nesten ikke tro at jeg skal bli mamma i november. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ede Skrevet 12. april 2018 #154 Del Skrevet 12. april 2018 Tror du skal slappe godt av. Du vet jo at hjertet banker! Det er mer enn mange vet ved 10 uker! I morgen skal vi ta ny test. Jeg er sååååå spent på om jeg får sterkere strek eller om den er borte... Jeg føler jeg har feiret denne graviditeten litt tidlig men samtidig kan man ikke ta alle sorger på forskudd her i livet heller. Velger å tro at det skal gå bra selv om det føles litt surrealistisk! Hvilken uke tok dere ultralyd? Jeg vil også ha tidlig, så snart man kan se om hjertet slår egentlig. Hører noen sier 6 uker mens andre sier man bør vente....?? Tenker i tillegg ul ved ca 12 uker og så siste ved den vanlige 18 uker. (Tar man noe etter det...?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gravid2018 Skrevet 12. april 2018 Forfatter #155 Del Skrevet 12. april 2018 1 time siden, Ede skrev: Tror du skal slappe godt av. Du vet jo at hjertet banker! Det er mer enn mange vet ved 10 uker! I morgen skal vi ta ny test. Jeg er sååååå spent på om jeg får sterkere strek eller om den er borte... Jeg føler jeg har feiret denne graviditeten litt tidlig men samtidig kan man ikke ta alle sorger på forskudd her i livet heller. Velger å tro at det skal gå bra selv om det føles litt surrealistisk! Hvilken uke tok dere ultralyd? Jeg vil også ha tidlig, så snart man kan se om hjertet slår egentlig. Hører noen sier 6 uker mens andre sier man bør vente....?? Tenker i tillegg ul ved ca 12 uker og så siste ved den vanlige 18 uker. (Tar man noe etter det...?) Den er nok sterkere Jeg var 6+3 da vi tok ultralyd, de sa man kunne se grav uke 6. Tror man må bestille selv privat om man skal ha annet enn ordinær ultralyd? Vet med meg selv at vi må nok ha en ekstra før ordinær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ede Skrevet 12. april 2018 #156 Del Skrevet 12. april 2018 3 timer siden, Gravid2018 skrev: Den er nok sterkere Jeg var 6+3 da vi tok ultralyd, de sa man kunne se grav uke 6. Tror man må bestille selv privat om man skal ha annet enn ordinær ultralyd? Vet med meg selv at vi må nok ha en ekstra før ordinær Tror man må ta det privat om man vil ha noe utenom i uke 18 ja. Jeg vil ha i uke 6-7 for å se om det er liv og i uke 11-12 for å se etter missdannelser... Og litt for kosen sin skyld og da! Har dere bestilt noe ny UL? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gravid2018 Skrevet 12. april 2018 Forfatter #157 Del Skrevet 12. april 2018 3 timer siden, Ede skrev: Tror man må ta det privat om man vil ha noe utenom i uke 18 ja. Jeg vil ha i uke 6-7 for å se om det er liv og i uke 11-12 for å se etter missdannelser... Og litt for kosen sin skyld og da! Har dere bestilt noe ny UL? Har ikke bestilt enda. Vi skal på tur 27-30. april, sv. kontroll 26. april. Tenker å ta det i uke 13 eller 14. Bare sånn for å se, syntes det er lenge til ordinær ultralyd. Det er helt spesielt å se i uke 6/7, selvom man ikke ser så mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gravid2018 Skrevet 15. april 2018 Forfatter #158 Del Skrevet 15. april 2018 10+6 Imorgen går vi inn i uke 12, og jeg er nesten helt sikker på at dette går bra nå, selv om frykten ligger og gnager litt. Det blir så deilig når jeg endelig er 12+0! Tenkte vi kanskje skulle fortelle resten av familie og nærmeste venner før 12 fullgåtte. Familie og venner som ikke vet det nå er de vi ikke møter så ofte, holder det med å sende en sms eller ringe? Jeg tenker at etter 12 fullgåtte er det ikke lenger hemmelig, og besteforeldre, tanter og onkler skal få fortelle det til de de måtte ønske. Da er det greit at vi har fortalt de viktigste personene iallfall. Åååå, dette her må bare gå bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ede Skrevet 17. april 2018 #159 Del Skrevet 17. april 2018 På 15.4.2018 den 11.01, Gravid2018 skrev: 10+6 Imorgen går vi inn i uke 12, og jeg er nesten helt sikker på at dette går bra nå, selv om frykten ligger og gnager litt. Det blir så deilig når jeg endelig er 12+0! Tenkte vi kanskje skulle fortelle resten av familie og nærmeste venner før 12 fullgåtte. Familie og venner som ikke vet det nå er de vi ikke møter så ofte, holder det med å sende en sms eller ringe? Jeg tenker at etter 12 fullgåtte er det ikke lenger hemmelig, og besteforeldre, tanter og onkler skal få fortelle det til de de måtte ønske. Da er det greit at vi har fortalt de viktigste personene iallfall. Åååå, dette her må bare gå bra! Så gøy å skulle fortelle! Tenk at det allerede er 12 uker... Det går jo garantert bra, nesten ingen som mister etter uke 12! Jeg har begynt å få en del symptomer. Er skikkelig trøtt og sløv. Er småkvalm hele tiden og måtte stoppe bilen to ganger for å kaste opp når vi skulle på hytta... Er ikke sånn at jeg kaster opp hele tiden, men bare tanken på de fleste matvarer gjør at det vrenger seg inni meg. For å ikke snakke om alle lukter! Jeg er sykt sensitiv på lukt! Og jeg er kun 4+3, hvordan skal dette gå? Murrer også konstant nederst i magen, føles akkurat som når mensen er rett rundt hjørnet. Den første dagen var jeg sikker på at jeg skulle miste men nå har det vart i flere dager uten tegn til spotting så da går det kanskje bra allikevel. Ikke noe bra tegn, men krysser fingrene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gravid2018 Skrevet 17. april 2018 Forfatter #160 Del Skrevet 17. april 2018 50 minutter siden, Ede skrev: Så gøy å skulle fortelle! Tenk at det allerede er 12 uker... Det går jo garantert bra, nesten ingen som mister etter uke 12! Jeg har begynt å få en del symptomer. Er skikkelig trøtt og sløv. Er småkvalm hele tiden og måtte stoppe bilen to ganger for å kaste opp når vi skulle på hytta... Er ikke sånn at jeg kaster opp hele tiden, men bare tanken på de fleste matvarer gjør at det vrenger seg inni meg. For å ikke snakke om alle lukter! Jeg er sykt sensitiv på lukt! Og jeg er kun 4+3, hvordan skal dette gå? Murrer også konstant nederst i magen, føles akkurat som når mensen er rett rundt hjørnet. Den første dagen var jeg sikker på at jeg skulle miste men nå har det vart i flere dager uten tegn til spotting så da går det kanskje bra allikevel. Ikke noe bra tegn, men krysser fingrene! Ja, det skal veldig mye til for at noe går galt nå! Prøver roe meg med det. Tenker alt blir mer virkelig når vi er 12+0 og kan senke skuldrene helt! Jeg føler meg så utrolig heldig som fikk dette til på andre forsøk og det ser ut som dette går kjempebra! Vi prøvde doppleren idag og, og først fant jeg mitt, så fant jeg babyen(tror jeg, iallfall mye høyere og kjappere enn min som jeg fant først). Var mye høyere enn de forrige gangene, og liiiitt saktere tror jeg, men det er vel normalt når man kommer litt lengre, men fort gikk det iallfall. Dobbeltsjekker alltid med mktt eget hjerte, men det går også alltid fort etter å ha hørt lille. Det er vel også litt betryggende med symptomer? Veldig rart også, man har så mange forventinger til hvordan det blir, men så blir alt litt annerledes med en selv. Merkelig og bra følelse å være gravid. Merket jeg slet litt på en lengre biltur og, heldigvis har jeg bare kastet opp en gang(var ganske så akutt da), så føler meg heldig i forhold til symptomene mine. Har murret hos meg også, men det er jo fordi alt strekker seg, helt normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå