Gå til innhold

Første gang!


Gravid2018

Anbefalte innlegg

1 time siden, Ede skrev:

Har stor forståelse for at du har tatt den beslutningen for deg selv og barnet ditt. Alle må ta sine egne vurderinger. Men det finnes fortsatt ingen holdepunkter for å si at doppler er skadelig. Det finnes et tonn av forsking på ultralyd og gravide. (En doppler er bare et lite ultralydaparat)

Poenget mitt var at om andre har lyst til og har glede av å lytte til barnets hjerteslag hjemme så kan de gjøre det med verdens beste samvittighet. Min samboer er lege og han føler seg helt sikker på at doppler er fullstendig harmløst. Vi skal bruke det selv når/hvis jeg blir gravid. Så der har du ihvertfall én lege som gir det grønt lys! ;) 

Full forståelse for at andre gjør det. Hadde 3 ultralyder i 1 trimester, så følte ikke behovet da. Men fra da jeg kom til uke 16 begynte jeg å kjenne på det at jeg ikke hadde sett den lille på en stund. Sto inne på teknikkmagasinet og så på Angelsound, men lot være. Hadde kjent bobler i ca en uke da, men visste ikke om det bare var jeg som innbilte meg noe. Fra uke 17 begynte boblene for alvor og fra uke 18 kunne jeg kjenne små dytt fra innsiden. Uke 19 var det ikke lenger noen tvil og fra uke 20 ble det plagsomt :fnise: De aller fleste som jeg kjenner som kjøpte doppler brukte det i 1 trimester, når man rett og slett ikke merker noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, meelissa skrev:

Hvordan går det med deg?:)

Hei! :laugh:

Det går bra med meg. Ikke så mye nytt. 5+0 idag. Ikke så mye symptomer, kanskje litt mindre faktisk eller at jeg har blitt vant til de? :klo: Drømmene mine er veeldig rare. Drømte at magen plutselig syntes og jeg gråt og gråt fordi jeg var så full av hormoner. :legrine: Våknet i litt panikk og bare: «shiit, er vi klare for dette??». Ifølge Preglife er det vanlig med noen slike tanker, så prøver slappe av. :P 

Gratulerer til deg forresten! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, meelissa skrev:

Har du sluttet med testinga? :) tusen takk!

Testet ikke igår eller idag. Tar en digital om noen dager for å få 3+ bare.. Nervøs siden symptomene plutselig er mindre. Livredd for noe galt. Kanskje la vær å teste? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Gravid2018 skrev:

Testet ikke igår eller idag. Tar en digital om noen dager for å få 3+ bare.. Nervøs siden symptomene plutselig er mindre. Livredd for noe galt. Kanskje la vær å teste? :P

Blir litt forvirra av utregning av termin osv :fnise: får 1-2 på CB jeg. Når har du tenkt å dra til lege e.l første gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, meelissa skrev:

Blir litt forvirra av utregning av termin osv :fnise: får 1-2 på CB jeg. Når har du tenkt å dra til lege e.l første gang?

Da er du 3-4 uker. Lege regner utifra siste mens. Jeg vet når jeg hadde eggløsning, så har stilt inn alle apper etter det. Skulle jeg stilt inn etter siste mens hadde jeg jo vært en uke lenger på vei og det stemmer jo ikke.. 

Jeg ringte da mensen ikke kom til legen pg fikk bekreftet hos legen med test at jeg var gravid og. :fnise: Første svangerskapskontroll hos lege neste mnd i uke 11 tror jeg, husker ikke helt datoen. :P

Ringt jordmor også, men hun ville jeg skulle ringe igjen når jeg er lenger på vei. :) Du kan også bestille tidlig ultralyd fra uke 6-7 for å se hjerte slå. Ser man hjerte slå er det stor sannsynlig for at alt går bra. 😁 

Jeg er nervevrak i disse dager nå for hjerte skal begynne å slå om 2-3 dager! :bond::bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Gravid2018 skrev:

Da er du 3-4 uker. Lege regner utifra siste mens. Jeg vet når jeg hadde eggløsning, så har stilt inn alle apper etter det. Skulle jeg stilt inn etter siste mens hadde jeg jo vært en uke lenger på vei og det stemmer jo ikke.. 

Jeg ringte da mensen ikke kom til legen pg fikk bekreftet hos legen med test at jeg var gravid og. :fnise: Første svangerskapskontroll hos lege neste mnd i uke 11 tror jeg, husker ikke helt datoen. :P

Ringt jordmor også, men hun ville jeg skulle ringe igjen når jeg er lenger på vei. :) Du kan også bestille tidlig ultralyd fra uke 6-7 for å se hjerte slå. Ser man hjerte slå er det stor sannsynlig for at alt går bra. 😁 

Jeg er nervevrak i disse dager nå for hjerte skal begynne å slå om 2-3 dager

Aah, preglife sier 4 uker, mens appen Flo 5.. 🙊 tok du urinprøve eller blodprøve hos legen? Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, meelissa skrev:

Aah, preglife sier 4 uker, mens appen Flo 5.. 🙊 tok du urinprøve eller blodprøve hos legen? Spennende!

Vet du Ca når el var da?

Uringprøve, bare en vanlig test. 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Gravid2018 skrev:

Vet du Ca når el var da?

Uringprøve, bare en vanlig test. 🙈

Aha😄 ja, omtrent 18.2! Krysser fingrene for at det går bra for oss begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, meelissa skrev:

Aha😄 ja, omtrent 18.2! Krysser fingrene for at det går bra for oss begge!

Jeg hadde 11-12 feb, så da er du nok rett over 4 uker da? 😁 

Måtte ta test nå som jeg fikk i posten. 

Veldig sterk og fin, så da var bekymringen sist uke unødvendig. :P denne er vel ganske mye sterkere enn de forrige. :fnise:

13AF9FDE-7CDF-44F6-B58B-464E34FF4A92.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Gravid2018 skrev:

Jeg hadde 11-12 feb, så da er du nok rett over 4 uker da? 😁 

Måtte ta test nå som jeg fikk i posten. 

Veldig sterk og fin, så da var bekymringen sist uke unødvendig. :P denne er vel ganske mye sterkere enn de forrige. :fnise:

13AF9FDE-7CDF-44F6-B58B-464E34FF4A92.jpeg

:ninuskapus::ninuskapus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gravid2018 skrev:

Da er du 3-4 uker. Lege regner utifra siste mens. Jeg vet når jeg hadde eggløsning, så har stilt inn alle apper etter det. Skulle jeg stilt inn etter siste mens hadde jeg jo vært en uke lenger på vei og det stemmer jo ikke.. 

Jeg ringte da mensen ikke kom til legen pg fikk bekreftet hos legen med test at jeg var gravid og. :fnise: Første svangerskapskontroll hos lege neste mnd i uke 11 tror jeg, husker ikke helt datoen. :P

Ringt jordmor også, men hun ville jeg skulle ringe igjen når jeg er lenger på vei. :) Du kan også bestille tidlig ultralyd fra uke 6-7 for å se hjerte slå. Ser man hjerte slå er det stor sannsynlig for at alt går bra. 😁 

Jeg er nervevrak i disse dager nå for hjerte skal begynne å slå om 2-3 dager! :bond::bolledeig:

Kjekt å høre at det fortsatt går bra! Utrolig å tenke på at hjertet skal begynne å slå allerede! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Ede skrev:

Kjekt å høre at det fortsatt går bra! Utrolig å tenke på at hjertet skal begynne å slå allerede! :hjerte:

Jaa, idag eller imorgen. :rodmer: Jeg tror fortsatt ikke helt på dette.. Er litt mer avslappet, men fortsatt livredd for å se noe blod, så følger med. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gravid2018 skrev:

Jaa, idag eller imorgen. :rodmer: Jeg tror fortsatt ikke helt på dette.. Er litt mer avslappet, men fortsatt livredd for å se noe blod, så følger med. :P

Har du ringt legen og bestilt første kontroll? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Milio skrev:

Har du ringt legen og bestilt første kontroll? :) 

Ja. :) er i 11 uke tror jeg. Husker ikke helt når. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 5.3.2018 den 12.01, meelissa skrev:

Aah, preglife sier 4 uker, mens appen Flo 5.. 🙊 tok du urinprøve eller blodprøve hos legen? Spennende!

Jeg tok urin prøve og blodprøve hos legen 😅 Jeg spurte om å få en blodprøve for å bekrefte det helt. Sikkert ikke nødvendig, men 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+3 :danse:

I dusjen om morgenen idag tenkte jeg at jeg kanskje snart måtte ut fordi jeg var kvalm. Det ga seg etterhvert. Er det kvalmen som er på vei? :hoppendeglad::fnise: Murringer av og til, tisser kanskje litt mer? Humørsvigninger, trøtt og generelt mer sliten. Puppene er ikke så ømme mer. :klo: Jeg spiser litt mer når det er middag. :arwen:

Tenk at nå banker hjertet. Skulle egentlig på ultralyd 19. mars, når jeg er 7 uker. Ringte idag en annen klinikk og fikk høre at hjerte kunne høres fra uke 6, så da skal vi dit om en uke istedet, 15. mars. Jeg er så nervøs! Tenk om det ikke er noe der?!:ohmy: Håper vi får høre et bankende hjerte og at alt ser bra ut! :biggrin:

Jeg har blitt flinkere på testinga, tester ikke hver dag. :P Kjøpt inn en cb digital med uker, som jeg tenker ta imorgen, og jeg håper det da står 3+. Når jeg får 3+ skal jeg stoppe teste. :) 3+ burde vel komme når jeg er 5+4? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok testen nå jeg, selvfølgelig klarte jeg ikke la den ligge. :fnise: Men det går fint! 3+ og da skal jeg ikke teste mer! Det blir vanskelig. :fnise::yvonne:

C66C25E7-327D-4EBB-B40B-B7F2A0CD1C79.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+3

Idag var vi på tidlig ultralyd. Var en baby på 0.45 cm. :rodmer: Gikk litt mer opp for meg at jeg er gravid! Frister mer med ultralyd i uke 8, 9 eller 10, vokser jo så fort nå fremover! :biggrin: Hjerte slo og hun sa alt så normalt ut, og at det stemte fint med menstermin(7 uker på vei), jeg regner alikevel fra eggløsning. :) Sett så mange filmer av ultralyder på YouTube, så jeg så hjerte, baby og alt med en gang, det var godt! :) 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...