Gå til innhold

Første gang!


Gravid2018

Anbefalte innlegg

27+5

Jeg har blitt så trøtt igjen, sånn 1 trimester trøtt. :sFun_sleeping: Ryggen har begynt å gjøre vondt og. Skal det fortsette slik tror jeg 3 trimester blir treeegt..

Npr begynner 3 trimester egentlig? Ifølge preglife 28+1.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, plastfolien skrev:

Jeg fikk også den trøttheten tilbake i 3.trimester :sFun_sleeping: 

Haha, bare og forberede seg da. Kanskje jeg sover 3 trimester unna :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27+6

Jeg har uvi og har vært forstoppet. Sovet veldig dårlig siste nettene.. Idag har jeg mensensmerter som kommer og går litt, vondt nedover lårene. Blir ordentlig redd, slike mensensmerter har jeg ikke hatt siden 1 trimester. Var også på kontroll idag og jordmor sa jeg skulle ringe sykehuset om det ikke ga seg, og nå har jeg hatt det siden 08.30 ca.. Skal jeg ringe ikveld eller nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ringt nå jeg. Uff, ikke noe greit å ha vondt og være bekymret! Hadde jordmor noen forklaring på hva det kunne være? Kanskje det er pga uvi? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Pupsilure skrev:

Ville ringt nå jeg. Uff, ikke noe greit å ha vondt og være bekymret! Hadde jordmor noen forklaring på hva det kunne være? Kanskje det er pga uvi? 

Hun sa det kunne være derfor, vondt en kom etter jeg prøvde gå på do om morgenen(var jo forstoppet). Skulle ringe om det ikke ga seg da hun, siden jeg og har uvi.. Jeg venter 1-2 timer og ser først.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Pupsilure skrev:

Fikk du noe medisin mot uvi? Håper det blir bedre snart ❤

Jeg fikk det påvist for 9-10 dager siden og startet på antibiotika. Er så trøtt og sliten og har klart glemme noen piller, så skulle ta de ferdig  og ta ny prøve på mandag og ringe legen. :) men tror jeg ringer føden idag, liker ikke være bekymra og ikke når jeg har sånn vondt :icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å ha vondt :( ville ringt føden nå jeg! De har jo ofte bedre kapasitet på dagtid enn kveldstid :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte nå, vet jeg ikke kommer til å klare slappe av før jeg vet at alt er i orden. Det er jo sikkert ingenting, men har ikke hatt sånn vondt siden sist jeg hadde mensen :icon_frown: 1 trimester stakk og murret det litt, men istad lå jeg på sofaen en god stund fordi det var akkurat som ved mensen.. Han sparker mye og det kommer ikke blod, men jeg har aldri vært gravid før og vet ikke hva alt dette kan være. :bond:

Merker at jeg er flink til å fortelle andre at de bør ringe føden om de er bekymret bare for å få vekk bekymringen, men når det gjelder meg selv sitter det sååå langt inne.. Sitter her med dårlig samvittighet nesten fordi jeg skal inn dit når det mest sannsynlig ikke er noenting galt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår hva du mener, sitter langt inne å ringe selv om man råder andre til å gjøre det. Men jeg syns du skal ringe, er det de er der for. Ikke godt å ha vondt og vær3 bekymret.

Bare gjør det💜

Edit: ser nå du har ringt, bra :) ikke ha dårlig samvittighet! 

Endret av Aryamili
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde time 16.00 og kom rett inn. Følte meg ikke til bry i det hele tatt. :hjerte: Alt var fint med lille gutten og livmorhalsen så fin ut. Vanskelig å si hvorfor det gjør vondt, men kan være uvi. Uvi er visstnok alvorlig som gravid, og jeg er så trøtt og sliten og har glemt ta en del av tablettene. Så nå skal kuren fullføres og ny urinprøve taes mandag, så må jeg få svar på dyrkningsprøve osv fra legen på mandag og. 

Er litt lei meg nå for at jeg ikke klarte slappe helt av under ultralyden, så jo lille gutten vår igjen. Han var blitt større, så var vanskelig med oversiktlig bilde. Han ligger i hodeleie og med ryggen mot min rygg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

29+0 idag. :nigo:

Er noe jeg har tenkt på bittelitt. Er det innafor å leie vaskehjelp til en full shinings av huset, altså en helgevask(+sengetøy osv) til vi er hjemme fra sykehus? :rolleyes: Tenker det er deilig å komme hjem fra sykehus og ikke tenke over rot eller møkkete gulv og støv, bare nyte tiden med den lille. :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Gravid2018 skrev:

29+0 idag. :nigo:

Er noe jeg har tenkt på bittelitt. Er det innafor å leie vaskehjelp til en full shinings av huset, altså en helgevask(+sengetøy osv) til vi er hjemme fra sykehus? :rolleyes: Tenker det er deilig å komme hjem fra sykehus og ikke tenke over rot eller møkkete gulv og støv, bare nyte tiden med den lille. :rodmer:

Veldig innafor :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innafor! Vaskehjelpen vår var her dagen vannet gikk, helt tilfeldig. Var så digg å komme hjem fra sykehuset 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...