Gå til innhold

Første gang!


Gravid2018

Anbefalte innlegg

50 minutter siden, Gravid2018 skrev:

Ja, det skal veldig mye til for at noe går galt nå! Prøver roe meg med det. Tenker alt blir mer virkelig når vi er 12+0 og kan senke skuldrene helt! Jeg føler meg så utrolig heldig som fikk dette til på andre forsøk og det ser ut som dette går kjempebra! 

Vi prøvde doppleren idag og, og først fant jeg mitt, så fant jeg babyen(tror jeg, iallfall mye høyere og kjappere enn min som jeg fant først). Var mye høyere enn de forrige gangene, og liiiitt saktere tror jeg, men det er vel normalt når man kommer litt lengre, men fort gikk det iallfall. Dobbeltsjekker alltid med mktt eget hjerte, men det går også alltid fort etter å ha hørt lille. :P 

Det er vel også litt betryggende med symptomer? Veldig rart også, man har så mange forventinger til hvordan det blir, men så blir alt litt annerledes med en selv. Merkelig og bra følelse å være gravid. :P Merket jeg slet litt på en lengre biltur og, heldigvis har jeg bare kastet opp en gang(var ganske så akutt da), så føler meg heldig i forhold til symptomene mine. Har murret hos meg også, men det er jo fordi alt strekker seg, helt normalt. :) 

Hjertet blir slår vel sterkere og saktere etterhvert ja, så det er nok helt normalt. :)  Gleder meg veldig til å kunne lytte til den lille jeg også. Er jo noen uker til, men allerede på søndag skal hjertet begynne å slå! Det er jo helt fantastisk? :ninuskapus:

Tenkte at jeg gledet meg til å kjenne at jeg var gravid, men den kvalmen her kunne jeg godt klare meg uten! :kvalm: Brakk meg når det kom nye passasjerer inn på bussen i dag, var en sånn eim... :fnise:  Men ja, det er litt betryggende og. Utenom murringen da, men som du sier så er det vel ikke så uvanlig, skal prøve å ikke bekymre meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Ede skrev:

Hjertet blir slår vel sterkere og saktere etterhvert ja, så det er nok helt normalt. :)  Gleder meg veldig til å kunne lytte til den lille jeg også. Er jo noen uker til, men allerede på søndag skal hjertet begynne å slå! Det er jo helt fantastisk? :ninuskapus:

Tenkte at jeg gledet meg til å kjenne at jeg var gravid, men den kvalmen her kunne jeg godt klare meg uten! :kvalm: Brakk meg når det kom nye passasjerer inn på bussen i dag, var en sånn eim... :fnise:  Men ja, det er litt betryggende og. Utenom murringen da, men som du sier så er det vel ikke så uvanlig, skal prøve å ikke bekymre meg. 

Ja, det var helt rart rundt den tiden husker jeg. Det skjer så mye, men egentlig merker man ikke så mye til det på en måte. :fnise:

Mange hører med doppler fra 9 uker, så det er ikke lenge til du kan høre heller!

Kvalmen blir nok bedre snart :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, meelissa skrev:

Morsomt at vi er omtrent like langt på vei, 10+2 her:ninuskapus: spennende å følge deg videre!

Spennende :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11+3

Dere som har regnet termin og hvor langt dere er på vei, hvordan gjorde dere det?

Jeg hadde sykluser på 30-35 dager før jeg ble gravid. Jeg har regnet fra unnfangelse. Fikk positiv eggløsningstest natt/kveld til 11.2, den ble negativ igjen utover dagen 11.2. Max utslag på CBFM 11.2. Jeg regner da unnfangelse 12.2. Det blir riktig det? :) Selv om jeg egentlig tror eggløsningen var 11.2. :icon_lol:  Fikk positiv graviditetstest på kveldsurin 8 dpo, festeblødning 3 dpo.

På ul 6+3 sa også gynokolog alt så normalt ut til å være 7 uker, så føler meg trygg på min utregning egentlig. Gleder meg bare så til 12 fullgåtte, og det er mandag 23.4! :bolledeig: 

6827F552-316A-4A9A-AF33-3C095A94BD19.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 30 dagers syklus med EL på dag 16, så har regna fra det. Legen regna seff fra siste mens og 28 dagers syklus, så hun satte meg to dager tidligere, men jeg forholder meg til min utregning. 

 

Edit : Er forresten 3 dager bak deg, så skal henge med :)

Endret av Porcelain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, Porcelain skrev:

Jeg hadde 30 dagers syklus med EL på dag 16, så har regna fra det. Legen regna seff fra siste mens og 28 dagers syklus, så hun satte meg to dager tidligere, men jeg forholder meg til min utregning. 

 

Edit : Er forresten 3 dager bak deg, så skal henge med :)

Da regner jeg med at jeg har regnet riktig. Hsr jo regnet eggløsning en dag etter hva jeg egentlig tror. :)

Så spennende. :laugh: Har du dagbok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

13+3

Fått innkallelse til oul idag, blir i starten av juni.

Tenker og ikke skrive noe mer her før da evt., ingen følger med uansett. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.5.2018 den 19.55, Gravid2018 skrev:

13+3

Fått innkallelse til oul idag, blir i starten av juni.

Tenker og ikke skrive noe mer her før da evt., ingen følger med uansett. :fnise:

Tøysball :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14+0

2 trimester?!

Tar meg selv i å se i denne dagboken når jeg skriver i gravidjournalen min eller lurer på når det og det skjedde. Så kommer nok til å fortsette. :fnise:

13+6 la jeg merke til at gravidstripen har begynt komme! 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Gravid2018 skrev:

14+0

2 trimester?!

Tar meg selv i å se i denne dagboken når jeg skriver i gravidjournalen min eller lurer på når det og det skjedde. Så kommer nok til å fortsette. :fnise:

13+6 la jeg merke til at gravidstripen har begynt komme! 🙈

I følge Helsenorge starter 2.trimester i uke 12☺️Har du fått mage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, meelissa skrev:

I følge Helsenorge starter 2.trimester i uke 12☺️Har du fått mage?

Har ikke helt skjønt det med 2 trimester, men nå er jeg iallfall der. :laugh: Har fått bitte bitte litt mage, håper den spretter mer frem. Føler meg liiiite gravid nå, jeg har jo hatt veldig lite kvalme og symptomer, så nå som hormonene roer seg litt, så blir jeg litt bekymra. :icon_frown: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14+3 

Okei, nå er jeg livredd.. Våknet med brun utflod, brun/rød aktig.. Hørte hjerte med doppleren, fått time til ultralyd imorgen tidlig.. Hvorfor må slikt skje en helligdag?? Legevakten var direkte frekk og beroliget ikke i det hele tatt... :tristbla::cry3:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Gravid2018 said:

14+3 

Okei, nå er jeg livredd.. Våknet med brun utflod, brun/rød aktig.. Hørte hjerte med doppleren, fått time til ultralyd imorgen tidlig.. Hvorfor må slikt skje en helligdag?? Legevakten var direkte frekk og beroliget ikke i det hele tatt... :tristbla::cry3:

 

Prøv å ta det med ro. Jeg hadde 3 store blødninger i uke 7, 10 og 14 viste seg jeg hadde blodoppsamling i livmoren. Kan være det er tilfellet. Har du noe vondt? Det at du hørte hjerte med doppleren er jo bra, men vær forsiktig, legen min sa at det kan faktisk provesere en SA. Når det er sagt følg med på blødningen og eventuelle smerter i magen/korsryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Gakkepus skrev:

Prøv å ta det med ro. Jeg hadde 3 store blødninger i uke 7, 10 og 14 viste seg jeg hadde blodoppsamling i livmoren. Kan være det er tilfellet. Har du noe vondt? Det at du hørte hjerte med doppleren er jo bra, men vær forsiktig, legen min sa at det kan faktisk provesere en SA. Når det er sagt følg med på blødningen og eventuelle smerter i magen/korsryggen.

Har ingen smerter.. Føler jeg ikke får ro av å ikke få høre hjerte, det er den eneste måten jeg vet nå at bebis lever. :grine: Håper alt er bra og at ultralyden imorgen blir en god opplevelse istedet for en vond opplevelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Gravid2018 skrev:

Har ingen smerter.. Føler jeg ikke får ro av å ikke få høre hjerte, det er den eneste måten jeg vet nå at bebis lever. :grine: Håper alt er bra og at ultralyden imorgen blir en god opplevelse istedet for en vond opplevelse..

Det går nok bra! Legen min sa at man merker hvis noe er galt (smerter osv). Prøv å ikke uroe deg, selv om det er vanskelig. Klem til deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, meelissa skrev:

Det går nok bra! Legen min sa at man merker hvis noe er galt (smerter osv). Prøv å ikke uroe deg, selv om det er vanskelig. Klem til deg! 

Ja, jeg tror det ikke er noe å bekymre seg for.. Har jo hørt hjerte i dag, og sjansen for at noe går galt nå er jo veldig liten. Håper det er fra sex tirsdag kveld eller en annen helt ufarlig grunn, en liten rift bare. Håper det blir kjempekoselig på ultralyd :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14+4(15+2 i følge jordmor, lege, mens)

Da har vi vært på ultralyd, og alt så fint ut. Vi fikk til og med vite kjønn.:hjerte: Hun målte ikke eller noe, så jeg går fortsatt utifra eggløsning når det gjelder hvor langt jeg er frem til OUL. 

Blødning skyldes infeksjon fra sist uke samt. at jeg har celleforandringer(visst dette i noen år), nedsatt immunforsvar under graviditet kunne da gi litt blødning, skal tilbake for sjekk om en mnd, forstod det slik at det også blir ultralyd da. :) 

Var helt fantastisk å se den lille babyen vår, tror det ble hakket mer virkelig for kjæresten min også. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!!:) deilig å få en bekreftelse på at alt er i orden og at man får en forklaring på ting :) og så gøy å få vite kjønnet,nå kan shoppingen begynne!!:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...