Gå til innhold

Første gang!


Gravid2018

Anbefalte innlegg

1 time siden, Gravid2018 skrev:

Øverste testene er fra igår og nederste idag. Er de blitt sterkere? :yvonne:

Tenker ta en RFSU idag og, som jeg tok for to dager siden. Da kan jeg vel se en økning bedre tenker jeg. :)75FF0B2F-3A5D-4786-AAE3-59EEF23C0ADA.thumb.jpeg.7b9c5b0c2d2b6596199896b106aac22d.jpegFA55CB24-89D3-4BBE-AE70-3CCB0988A8F7.thumb.jpeg.350a1debd7e226ee00235b60cc2735ee.jpeg

Jada, du trenger ikke teste sånn egentlig. :) Gled deg over graviditeten. Du vil uansett merke på kroppen om ting ikke er som den skal. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Milio skrev:

Jada, du trenger ikke teste sånn egentlig. :) Gled deg over graviditeten. Du vil uansett merke på kroppen om ting ikke er som den skal. 

Føler jeg må ha kontroll på om det stiger eller synker. :ohmy: Går nok mer opp for meg og slapper nok mer av om mensen ikke kommer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gravid2018 skrev:

Føler jeg må ha kontroll på om det stiger eller synker. :ohmy: Går nok mer opp for meg og slapper nok mer av om mensen ikke kommer :) 

Ja, jeg forstår. Er vanlig å ha litt noia i starten. Men du kommer til å ha noia i 3 mnd framover, så ikke stress mer enn nødvendig. Det er ikke bra for den lille i magen. Det du bør gjøre nå er å skape så godt miljø som mulig for spiren din:

- Gled deg over graviditen

- Følg kostholdsrådene for gravide

- Fortsett med folat (jeg anbefaler Lifeline Care for gravide med alle vitaminer du trenger).

- Sov så mye du kan (du vil komme til å bli sinnsykt sliten innen få uker).

- Vær i aktivitet når du kan.

- Stress ned!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers:

- Det anbefales ikke boblebad over lengre tid i 1 trimester. Det samme med badstu. 

- Forsiktig med massasje i 1 trimester (blandede meininger her, men flere nekter å utføre på gravide før 2 trimester). 

- Hva annet :klo:/.. Jo, ring legen og få satt opp time til første kontroll :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Milio skrev:

Ja, jeg forstår. Er vanlig å ha litt noia i starten. Men du kommer til å ha noia i 3 mnd framover, så ikke stress mer enn nødvendig. Det er ikke bra for den lille i magen. Det du bør gjøre nå er å skape så godt miljø som mulig for spiren din:

- Gled deg over graviditen

- Følg kostholdsrådene for gravide

- Fortsett med folat (jeg anbefaler Lifeline Care for gravide med alle vitaminer du trenger).

- Sov så mye du kan (du vil komme til å bli sinnsykt sliten innen få uker).

- Vær i aktivitet når du kan.

- Stress ned!

Takk! :-) 

Tar daglig multivitamin, omega 3, folat og sink+c vitamin. Tenker kanskje kjøpe en spesiell for gravide når det blir tomt. 

Takk for alle rådene :) Jeg er redd for å bevege meg for mye for ser for meg at spiren løsner, men vet jo det er helt koko. Jeg har lagt meg tidlig og stått opp tidlig de siste dagene, er generelt trøtt. Vært litt småuggen idag, men ga seg. :P

Vet jeg kommer til å være mye redd, men dette har ikke gått opp for meg helt enda. Det synker forhåpentligvis inn snart. :D 

Ha en fin helg. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Milio skrev:

Ellers:

- Det anbefales ikke boblebad over lengre tid i 1 trimester. Det samme med badstu. 

- Forsiktig med massasje i 1 trimester (blandede meininger her, men flere nekter å utføre på gravide før 2 trimester). 

- Hva annet :klo:/.. Jo, ring legen og få satt opp time til første kontroll :) 

Tok boblebad for en ukes tid siden. :o Har jo boblebad selv, men da unngår jeg det. Bading generelt går vel greit? 

Tenker ringe legen om mensen ikke kommer. :) Legen min vet vi prøver, blir vel overasket over at det gikk så fort. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Gravid2018 skrev:

Tok boblebad for en ukes tid siden. :o Har jo boblebad selv, men da unngår jeg det. Bading generelt går vel greit? 

Tenker ringe legen om mensen ikke kommer. :) Legen min vet vi prøver, blir vel overasket over at det gikk så fort. :P 

Ja, det går greit. Uke 6-10 er kritiske uker i utviklingen og bading ved veldig høye temperaturer som øker kroppstemperaturen er derfor ikke å anbefale. At du har gjort det tidligere er greit :) Generell bading er jo ikke noe problem. Mange svømmer også hele svangerskapet. 

Spiren løsner heller ikke :) Den sitter godt planta i livmoren, så lenge det ikke er noe feil med den, men da vil kroppen rydde opp selv. Folk løper og trener uten problem. :) Etterhvert vil den lille ligge godt plantet i livmor omringet av fostervann, så du kan heller ikke skade den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 dpo

Stikker i magen og har vondt i bein/hofter. Puppene har vært ømme i flere dager, men nå er de ikke det. :ohmy: Gleder meg til flere symptomer! Vil virkelig kjenne jeg er gravid. :tongue:

Nederste strimler er fra idag. Gøy å se det øke! :phaedra: Så økningen bedre når testen var tør.

F55E2EB8-D607-44C9-A9A0-C3474B061B4E.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Avalon skrev:

Så koselig det klaffet for deg :rodmer:

Ja. :rodmer: Håper bare dette går bra. Man hører jo så mange skrekkhistorier. Men det går jo som regel bra. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.2.2018 den 14.38, Gravid2018 skrev:

Ja. :rodmer: Håper bare dette går bra. Man hører jo så mange skrekkhistorier. Men det går jo som regel bra. :hjerte:

Går bra med de fleste! ;) 

Hvordan ser testene ut nå? Er det steget masse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Ede skrev:

Går bra med de fleste! ;) 

Hvordan ser testene ut nå? Er det steget masse? 

Ja, de ser fine ut nå! Kjøpt en digital med uker som jeg tenker ta imorgen. Da skal det bli 2-3. :nori:Tenker jeg stopper teste når den viser 3+ :fnise:  Er 16 dpo idag. Eller, kanskje mer riktig og si 4+2 :rodmer:

1CC6ABD1-1C0F-445E-88B3-942272F809B5.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det har jo steget kjempefint! Må være litt betryggende å se i begynnelsen, men kanskje ikke noe poeng å holde på med i månedsvis nei. I uke 16 kan du begynne å lytte etter hjertelyd med doppler. ;) Kommer nok jeg til å gjøre selv om de fleste nok synes det er hysterisk og helt unødvendig! :fnise: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ede skrev:

Det har jo steget kjempefint! Må være litt betryggende å se i begynnelsen, men kanskje ikke noe poeng å holde på med i månedsvis nei. I uke 16 kan du begynne å lytte etter hjertelyd med doppler. ;) Kommer nok jeg til å gjøre selv om de fleste nok synes det er hysterisk og helt unødvendig! :fnise: 

 

Sånn i starten nå er det veldig betryggende, ja. Veldig deilig å se det stiger. 😁 Blir jo sikkert en test i uken eller noe uansett. :fnise:

Kanskje jeg skal kjøpe doppler og ta med på ultralyd en gang, kanskje de vil vise meg hvordan den fungerer? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så kjekt! Da begynner det vel for alvor å synke inn at du skal bli mamma? :baby:

Lurt å ta den med seg slik at de kan vise deg ja! Sikkert litt vanskelig å finne hjertelyden da, krever nok trening. Tipper jeg hadde fått panikk om ikke jeg klarte å finne lyden med én gang! :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...