Gå til innhold

Babydrømmen - vi venter på nr to!

Kaiaermeg

Anbefalte innlegg

Da er jeg i dpo-land, men usikker på hvor... Plutselig mener Natural cycles at EL var for to dager siden, men jeg tolker temperaturen annerledes... Såvidt jeg vet slipper egget på siste dag med lav temperatur, altså CD13. Noen som har en mening om dette? 

Screenshot_20180325-075428.thumb.png.b97d5cc9da0a5573026982a3f09be074.png

Det har vært litt stille fra min side, men hytteturen e det egentlig i alt i fra avslappende... Vi har kjøpt hus 🤣 og har snart funnet ny bil, vår blir kondemnert etter kollisjonen. Det har skjedd så mye, så de siste dagene har vært veldig travle. Overtagelse er i begynnelsen av mai, så plutselig må vi organisere og fikse alt for å få lagt ut vår egen bolig asap... Litt for mange prosjekt denne våren! Prosjekt baby, bryllup, bolig, jobb, og så slenger vi på mannens operasjon og sykemelding, samt kollisjon bare på gøy. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen ekspert jeg altså, men jeg ville sagt at EL var på dag 12 eller 13 :klo:  Men jeg er som sagt ingen ekspert, er mer erfaren når det kommer til anovulatoriske grafer jeg :ler:

Gratulerer med huskjøp :nordvesta:

Ser ut til at dere har nok å henge fingrene i utover våren :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Pjusk skrev:

Ingen ekspert jeg altså, men jeg ville sagt at EL var på dag 12 eller 13 :klo:  Men jeg er som sagt ingen ekspert, er mer erfaren når det kommer til anovulatoriske grafer jeg :ler:

Gratulerer med huskjøp :nordvesta:

Ser ut til at dere har nok å henge fingrene i utover våren :laugh:

Ikke sant! Det samme tenker jeg! Da er vi i hvert fall to som mener det... Huff, ja 😔

Takk! Har ikke helt gått opp for oss, men det er sikkert fordi det er så mye på gang nå. Fikk kjøpt oss ny bil i går også, siden den andre ble kondemnert etter kollisjonen. Det positive med alt som skjer er at jeg plutselig er 7 dpo 😃I følge mine beregninger i hvert fall 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil også :laugh: Det går sikkert mer opp for dere når dere skal begynne å flytte vil jeg tro! 

Ikke lenge til du kan teste nå da! :jepp: Når tenker du å teste? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Pjusk skrev:

Gratulerer med ny bil også :laugh: Det går sikkert mer opp for dere når dere skal begynne å flytte vil jeg tro! 

Ikke lenge til du kan teste nå da! :jepp: Når tenker du å teste? 

Takk! :fnise: Ja, det gjør det nok!

Jeg vet helt ærlig ikke... Kanskje til helgen? Vi skal være så mye sammen med folk hele tiden, så kan godt hende jeg bare utsetter til mandag også, med mindre jeg kjenner på noe. Skal i hvert fall prøve å holde meg unna "testegalskapen". Har kun to strimmeltester og en CB digital m. ukesindikator, og har ikke tenkt å kjøpe flere :fnise: Har egentlig følelsen av at det ikke har gått denne gangen, men jeg vet ikke. Kjenner meg helt normal i kroppen, PMS har meldt seg til normalt tid, kjenner litt småting nedentil - men det har jeg gjort alle andre gangene også... Tørr liksom ikke å håpe, denne gangen tenker jeg heller at jeg ikke er gravid frem til det motsatte er bevist. Sikkert bare litt forsvarsmekanisme :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spotting i kveld... I følge natural cycles er jeg 8 dpo, men i følge meg er ikm på mandag... Vi får se hva som skjer, antar at det er mensen som er på vei 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, begynner å bli ganske lei av dette, hver måned... 😣

Er veldig oppblåst og har magesmerter, og har ikke spist noe eller gjort noe for å gjøre det slik... Så håper at det kanskje er et godt tegn, men har virkelig ikke troen 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spottingen har fortsatt i dag, men synes at det har kommet mer - så jeg antar at mine beregninger var rett ang. EL og at det er mensen som har meldt sin ankomst... Føler at vi gjør noe feil, men skjønner ikke hva. Er så frustrerende. Får krysse fingrene for PP5....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Spottingen har fortsatt i dag, men synes at det har kommet mer - så jeg antar at mine beregninger var rett ang. EL og at det er mensen som har meldt sin ankomst... Føler at vi gjør noe feil, men skjønner ikke hva. Er så frustrerende. Får krysse fingrene for PP5....

Føler på det samme! Det er så frustrerende 😞 

Håper fortsatt på feste blødning for din del ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der gikk tempen ned dit den skulle, så da var mensen bekreftet. Blir så rådvill. Hvorfor går det ikke? Hvorfor gikk det i PP3 før SA og nå begynner vi på PP5 uten hell? Hva gjør vi feil? Alt skal ver i orden med kroppen min. Vi vil jo dette så inderlig. Jeg skjønner ikke... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg googlet "hvordan bli gravid"... det er lenge siden, gitt. Ikke noen ny mirakelkur ute og går. Tenkte jeg skulle prøve noe helt nytt, har aldri meditert før. Startet med denne, men endte opp med å sitte å gråte og hikste...

Jeg glemmer hvor tungt det er hver gang. Blir like fylt med håp hver gang, selv om jeg er redd for å bli skuffet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære deg, det var leit at det ikke gikk denne prøveperioden. Det er nok ingenting galt med deg eller mannen. Kanskje kroppen din trenger litt mer tid, og kanskje den trenger at du slapper litt av? Jeg har vært der du er, og jeg tror du kjenner mye på det samme som jeg gjorde, og det er veldig leit. Ikke gi opp. Spiren sitter nok snart, bare gi den litt tid. :hjerte::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme mensen :kjefte: Det er så kjedelig når det ikke klaffer og man føler at det aldri kommer til å skje.. Regner meg jeg kommer etter i løpet av de neste dagene selv :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Gakkepus skrev:

Kjære deg, det var leit at det ikke gikk denne prøveperioden. Det er nok ingenting galt med deg eller mannen. Kanskje kroppen din trenger litt mer tid, og kanskje den trenger at du slapper litt av? Jeg har vært der du er, og jeg tror du kjenner mye på det samme som jeg gjorde, og det er veldig leit. Ikke gi opp. Spiren sitter nok snart, bare gi den litt tid. :hjerte::klem:

en jeg prøvde virkelig å slappe av denne gangen. Jeg var helt ærlig avkoblet. Sex var gøy. Ja, det ble litt småhektisk når det ble boligkjøp minst under EL/hyttetur, men da ble jeg bare mer gira - ikke stressa. Det er først når mensen kommer atter en gang at jeg blir stressa. Jeg vet bare ikke hva jeg kan gjøre annerledes. Og jeg vil så gjerne være tålmodig, men vi var så nærme drømmen før SA'en - og så glapp den bare. Nå føles det ut som vi er lenger fra den for hver gang... 

Hva gjorde du? Hvordan håndterte du det? Jeg kjenner at jeg virkelig trenger konkrete tips, uansett hvor dumt det høres ut... Må føle at jeg gjør noe nyttig for kroppen eller fertiliteten eller hva som helst. 

6 timer siden, Pjusk skrev:

Dumme mensen :kjefte: Det er så kjedelig når det ikke klaffer og man føler at det aldri kommer til å skje.. Regner meg jeg kommer etter i løpet av de neste dagene selv :sjenert:

Ja 😭 krysser fingrene for deg, der er vell fremdeles håp ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I påsken var vi sammen med mye familie. Og alle begynner selvsagt å bli utålmodige på når vi skal få barn, siden vi skal gifte oss i juni... Og siden der er to babyer i familien nå... "Det hadde vell vært koselig med en slik en? Ikke i dag altså, men etter hvert!"... Joda, vi prøver... Da vi var sammen med de ferskeste foreldrene sa jeg at jeg synes at det er helt fantastisk at vi kan skape nytt liv - for det mener jeg virkelig. Jeg sa at det er så fasinerende at de har skapt et liv som nå utvikler seg og skal lære og alt som er. Så kommer det fra ei... "å lage baby er jo noe av det enkleste som finnes, så det er vell ikke så fasinerende!"... Hun har ikke barn, og de prøver ikke heller... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille spire... Jeg vet at du er der et sted. Vi venter på deg. Jeg vil så gjerne bære deg frem. Kjenne at du vokser og blir til, og at kroppen min klarer å gi deg det du trenger. Jeg vil så gjerne føle på roen som du gir meg. Kjenne på at nå er jeg komplett, med deg i livet. Jeg gjør alt jeg kan for at du skal føle at det er trygt og godt, prøver så godt jeg kan å gi både kropp og sinn nok ro. Det er greit at du ikke har turt å tatt steget ennå, men vit at vi er klar for deg. Du er så etterlengtet, som en drøm vi ønsker å oppnå. Vi elsker hverandre, støtter hverandre og er godt for hverandre - vi kommer til å overøse deg med kjærlighet hver eneste dag. Det kommer nok til å bli tøft. Det skal ikke være enkelt å skape et nytt liv, eller å oppdra et menneske. Men vi lover at uansett hvor tøft det blir, så skal du alltid føle at vi elsker deg. Det gjør vi allerede ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte:

Før du vet ordet av det har dere en liten spire. 

Jeg vet folk sier man skal slappe av, og at det ofte klaffer når man stresser ned (er de man hører om), men jeg tror man skal stresse ganske heftig for at det skal påvirke fertiliteten. 

Har du lest om Sperm Meets Egg Plan? Vi brukte denne i første PP med Letrozol, og det klaffet. Selvfølgelig mulig at det ville klaffet uansett, men det er for å øke sannsynligheten for å lykkes :)

Håper virkelig dere lykkes snart :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Aryamili skrev:

:hjerte:

Før du vet ordet av det har dere en liten spire. 

Jeg vet folk sier man skal slappe av, og at det ofte klaffer når man stresser ned (er de man hører om), men jeg tror man skal stresse ganske heftig for at det skal påvirke fertiliteten. 

Har du lest om Sperm Meets Egg Plan? Vi brukte denne i første PP med Letrozol, og det klaffet. Selvfølgelig mulig at det ville klaffet uansett, men det er for å øke sannsynligheten for å lykkes :)

Håper virkelig dere lykkes snart :hjerte:

Ja, det tror virkelig jeg også! Det er godt mulig at stresshormonene påvirker fertilitet, men jeg er virkelig ikke så stressa...

Nei, det har ikke jeg lest om - skal sjekke det opp etter jobb, så spennende ❤️Tusen takk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...