Gå til innhold

Babydrømmen - vi venter på nr to!


Kaiaermeg

Anbefalte innlegg

5 dpo

EL har vært, tjohei! I morgen skal jeg sannsynligvis ta første runde med blodprøve. Kjenner at det er veldig spennende. Neste blodprøve er 3. dag i menstruasjonen. Håper jeg aldri får tatt den blodprøven ❤️

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 dpo

Veldig stor tempdipp i dag! Krysser fingrene for at det er tegn på implantasjon eller noe annet positivt :nori: Hadde ikke tempdipp sist gang jeg ble gravid, men hvem vet... nok spekulering! Hadde også en fryktelig hodepine når jeg stod opp - men dette kan vær pga dårlig/mindre søvn... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Krysser alt jeg har, ikke så lenge å vente før du kan teste :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gakkepus skrev:

Har litt på følelsen at det klaffet denne PP. 

Tenk om ❤️ Håper selvsagt at det skjer nå som jeg har fått startet med konsultasjon og blodprøver - det hadde vært typisk mtp alle "historiene" man leser :) 

 

52 minutter siden, Aryamili skrev:

Så spennende! Krysser alt jeg har, ikke så lenge å vente før du kan teste :laugh:

😍Jeg også. Samtidig kjenner jeg at om det ikke går, er vi i hvert fall på vei til å muligens finne ut hvorfor - og va vil det kanskje bli enklere neste PP ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 dpo

Hmm, hva skjer nå?? Tempdipp for andre dag på rad - det har jeg faktisk ikke vært borti før. Vanligvis har den "hoppet opp igjen" dagen etterpå. Håper ikke lutealfasen min har blitt ENDA kortere :( Sist PP var den bare 10 dager om man regner frem til spottingen, som varte i to dager før mens... men jeg har ikke spottet noe enda, så vi får se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 dpo

Da var temperaturen heldigvis gått opp igjen, phew! Var redd for at lutealfasen var blitt enda kortere, men det var nok bare en todagers tempdipp - noe nytt for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8/9 dpo

Er litt usikker på om EL var på tirsdag eller onsdag... 

Fikk svar fra legen om at blodprøvene vi tok på mandag var tipptopp! Så ingen klamydia eller mangler/utfordringer i den follikulære fasen såvidt jeg kan forstå. Blir spennende å se resultatet fra blodprøvene tre dager inn i mens. Er det der "problemet" ligger, mon tro? 

Jeg sier jo at jeg skal vente med testing hver gang, men klarte selvsagt ikke å dy meg. Blendahvit i dag tidlig 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 18.05.2018 at 12:00 AM, Kaiaermeg said:

8/9 dpo

Er litt usikker på om EL var på tirsdag eller onsdag... 

Fikk svar fra legen om at blodprøvene vi tok på mandag var tipptopp! Så ingen klamydia eller mangler/utfordringer i den follikulære fasen såvidt jeg kan forstå. Blir spennende å se resultatet fra blodprøvene tre dager inn i mens. Er det der "problemet" ligger, mon tro? 

Jeg sier jo at jeg skal vente med testing hver gang, men klarte selvsagt ikke å dy meg. Blendahvit i dag tidlig 😣

8/9 dpo er fortsatt tidlig. Husker jeg begynte å teste 6 dpo 😑. Det er lov, selv om man vet innerst inne at det er for tidlig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10/11 dpo

Testet igjen i dag, fremdeles ingenting... Sist gang fikk jeg vell svake streker fra 8/9 dpo, men det kan vell være ulikt fra gang til gang. Mannen er overbevist om at jeg må være gravid, for jeg har vært helt crazy hormonell den siste tiden. Det er nesten slik at det er skummelt om jeg ikke er gravid 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Gakkepus skrev:

8/9 dpo er fortsatt tidlig. Husker jeg begynte å teste 6 dpo 😑. Det er lov, selv om man vet innerst inne at det er for tidlig 😊

Negativ i dag også, men vet innerst inne at det fortsatt kan være for tidlig. Det positive nå er at spottingen ikke har begynt ennå, så da tror jeg lutealfasen er bedre enn forrige gang ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11/12 dpo

Rosa utflod og negativ test i dag tidlig, så da er nok løpet kjørt. Da får mensen bare komme så jeg får tatt neste blodprøve - kanskje jeg har mangel på progesteron? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er 3. dag i mens og tiden for ny blodprøve. Gleder meg overraskende mye til å få resultatene... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal ringe legekontoret å høre om de har resultatene fra prøven i går, men regner med at jeg må vente til mandag/tirsdag :)

 

Føler meg litt nede for tiden. Og samtidig avflatet. Jeg presterte å si til mannen at om vi ikke blir gravide på det kommende forsøket har jeg i hvert fall mulighet til å drikke i bryllupet vårt, om jeg vil det. Når man prøver å finne positive sider ved å "aldri" bli gravid, da er man vell begynt å bli litt oppgitt? Eller kanskje jeg bare venner meg til tilværelsen. Har kun drukket 3-4 ganger på de til sammen 10 månedene vi har vært prøvere. Jeg har ikke noe behov for å drikke, jeg kjenner bare at jeg er provosert av å "ofre" både det ene og det andre, når kroppen ikke gir meg noe tilbake... 

Fastlegen sa jo det veldig fint; bare fordi vi er klare, betyr ikke det at kroppene våre er klare. Men hva skal til da? Er det virkelig ingenting jeg kan gjøre før kroppen blir klar? Må jeg bare sitte å vente og se på? 

Neste IKM er fem dager før bryllupet. Tenk om vi kunne hatt en liten hemmelighet, en liten spire, en ekstra kjærlighet ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke enkelt å tenke gode tanker når det tar tid! Og det er helt ok. Bare man ikke forsvinner helt i det. Og det virker det jo ikke som du gjør. :)

Krysser fingrene for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.5.2018 den 15.36, Tonio skrev:

Det er ikke enkelt å tenke gode tanker når det tar tid! Og det er helt ok. Bare man ikke forsvinner helt i det. Og det virker det jo ikke som du gjør. :)

Krysser fingrene for dere!

Nei, føler ikke at det har gått til hodet på meg ennå. Det er vell bare litt mye på en gang for tiden... Målet er å bli gravide innen 2018 er omme :) tusen takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Endelig ferdig med mens - ny EL, her kommer vi! 

Hadde en fantastisk fin drøm i helgen. Husker ikke hele, men jeg husker at jeg testet og fikk to tydelige streker mot meg. Ikke en sterk og en svak som jeg måtte myse for å se, eller lyse i en spesiell vinkel for å finne, eller ha på filter for å oppdage. To like sterke streker. Lykkerusen jeg kjente på var helt ekstrem! Endelig! Vår tur! Denne gangen må det gå bra! Kort tid etterpå våknet jeg, og i et halvt sekund hadde jeg med meg den lykkerusen inn i våken tilstand - før jeg kom på at jeg var på siste dag med mensen og at det umulig kunne være sant...

Jeg tok siste blodprøve på torsdag, og håper å høre fra legen min i morgen når hun er på jobb igjen. Utenom det har vi allerede begynt sengehyggen etter mens, og tenker at vi bare kjører på så ofte vi ønsker frem til neste mens igjen. Ikke bare fokusere på å "sikre oss" dagene rundt EL, men tenke litt større :)

Kjenner at jeg gleder meg enormt til å gå gravid. Å kjenne på at det vokser et liv inni meg, og å vite at vi skal bli tre. Jo lenger tid det går, jo mer enige blir vi om å holde det hemmelig så lenge som mulig - både for familie og venner. Sjefen vil jeg nok fortelle det til i uke 12, mest fordi jeg vet at han må planlegge hvem som skal steppe inn i permisjonstiden... men resten av verden? Da kan vi gjerne vente til vi er i uke 20 for min del, dersom det ikke viser så godt! Jeg elsker tanken på at vi kan gå rundt å ha vår lille hemmelighet, og å glede oss rundt det alene - for en liten stund. Vi får se :)

Endret av Kaiaermeg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Endelig ferdig med mens - ny EL, her kommer vi! 

Hadde en fantastisk fin drøm i helgen. Husker ikke hele, men jeg husker at jeg testet og fikk to tydelige streker mot meg. Ikke en sterk og en svak som jeg måtte myse for å se, eller lyse i en spesiell vinkel for å finne, eller ha på filter for å oppdage. To like sterke streker. Lykkerusen jeg kjente på var helt ekstrem! Endelig! Vår tur! Denne gangen må det gå bra! Kort tid etterpå våknet jeg, og i et halvt sekund hadde jeg med meg den lykkerusen inn i våken tilstand - før jeg kom på at jeg var på siste dag med mensen og at det umulig kunne være sant...

Jeg tok siste blodprøve på torsdag, og håper å høre fra legen min i morgen når hun er på jobb igjen. Utenom det har vi allerede begynt sengehyggen etter mens, og tenker at vi bare kjører på så ofte vi ønsker frem til neste mens igjen. Ikke bare fokusere på å "sikre oss" dagene rundt EL, men tenke litt større :)

Kjenner at jeg gleder meg enormt til å gå gravid. Å kjenne på at det vokser et liv inni meg, og å vite at vi skal bli tre. Jo lenger tid det går, jo mer enige blir vi om å holde det hemmelig så lenge som mulig - både for familie og venner. Sjefen vil jeg nok fortelle det til i uke 12, mest fordi jeg vet at han må planlegge hvem som skal steppe inn i permisjonstiden... men resten av verden? Da kan vi gjerne vente til vi er i uke 20 for min del, dersom det ikke viser så godt! Jeg elsker tanken på at vi kan gå rundt å ha vår lille hemmelighet, og å glede oss rundt det alene - for en liten stund. Vi får se :)

For en herlig drøm! Jeg har selv drømt at jeg er gravid/får positiv test. Det er godt og vondt på samme tid å våkne fra en sånn drøm. Tenk at en dag så skal vi kjenne på den lykkerusen på ekte. Tenk så mye fint vi har i vente.

Jeg gleder meg også enormt til å gå gravid - og vi ønsker også å holde det hemmelig så lenge som mulig. Kanskje det kan ha noe å gjøre med at vi har prøvd en stund nå, og ønsker at dette skal være vår hemmelighet når det endelig skjer. Kan ikke huske å ha hatt samme tanken når vi begynte å prøve.

Lykke til denne PP :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Tyah skrev:

For en herlig drøm! Jeg har selv drømt at jeg er gravid/får positiv test. Det er godt og vondt på samme tid å våkne fra en sånn drøm. Tenk at en dag så skal vi kjenne på den lykkerusen på ekte. Tenk så mye fint vi har i vente.

Jeg gleder meg også enormt til å gå gravid - og vi ønsker også å holde det hemmelig så lenge som mulig. Kanskje det kan ha noe å gjøre med at vi har prøvd en stund nå, og ønsker at dette skal være vår hemmelighet når det endelig skjer. Kan ikke huske å ha hatt samme tanken når vi begynte å prøve.

Lykke til denne PP :hjerte:

Ja, jeg gleder meg så inderlig ❤️

Så gøy at dere tenker det samme! Jeg tror det ligger noe i det du sier. Før vi mistet var vi innstilt på at vi skulle si det til jul når vi var 12 uker. Nå, 7 PP'er etter SA har det snudd helt! Det er selvsagt noen som vet at vi prøver som det kan bli vanskelig å skjule det for, men vi får bare prøve. Det er vårt valg, den dagen vi er så heldige ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg helt enig ☝🏼 

Den gang- når det blir en spire i magen så skal det holdes tett så lenge som mulig. Jeg vil at jeg og samboer skal nyte det, alene. Samtidig som at jeg ikke vil ta den samtalen igjen om det skulle gå galt. 

Blir mange ultralyder når den tid kommer for min del tror jeg 😂 En god bekreftelse og en hemmelighet 🙏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...