Gå til innhold

Babydrømmen - vi venter på nr to!


Kaiaermeg

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Tyah skrev:

Det blir spennende å se om TR kommer! Har du tenkt å teste før IKM? 😊

Ja, det blir det - selv om jeg regner med det :fnise: Tenker å kanskje teste til helgen visst jeg kjenner noen symptomer, om ikke tror jeg at jeg tester mandag eller tirsdag, som blir 12 og 13 dpo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ringte nettopp til legekontoret for å få de til å registrere SA'en i journalen min. MA'en ble oppdaget hos privat gynekolog, og da jeg ringte legekontoret sist gang for å spørre om de trengte å registrere det som grunnlag for oppfølging ved neste graviditet, fikk jeg svar om at det ikke var nødvendig. Nå kjente jeg likevel at jeg vil ha det på plass, så da var det ordnet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 dpo

Litt skuffet nå 😔

Våknet av en skikkelig rar smerte nedentil. Typ området hvor livmoren er. Det lignet ekstremt mye på de smertene jeg brukte å våkne av da jeg var gravid! Våknet av det annenhver natt omtrent, og tenkte at det sikkert var livmoren som vokste. Så derfor tenkte jeg i dag tidlig at, hei - ta en test, den er sikkert positiv nå!

Blendahvit.

Nå har jeg i hvert fall gitt opp denne PP'en :fnise: Jeg tenker bare at det ikke er logisk lenger. Sex 18. feb, EL 21. feb (dette vet jeg). OM noen stakkars sædceller har overlevd, så burde jo egget ha festet seg rundt 22.-23. feb? Da har jo kroppen hatt 8 dager på å produsere tilstrekkelig hcg? Frustrerende, altså :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ikke gi opp håpet enda! Egget fester seg gjerne ikke før en uke etter el, så det er enda tidlig :jepp:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Pjusk skrev:

Du kan jo ikke gi opp håpet enda! Egget fester seg gjerne ikke før en uke etter el, så det er enda tidlig :jepp:

 

Hmm, jeg henger meg vell bare opp i at jeg fikk svak positiv 8 dpo sist gang 😮 Men takk, jeg håper at du har rett. Skjønner i hvert fall ikke hva den smerten kom av, har ikke opplevd det andre ganger enn ved graviditet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.3.2018 den 11.19, Kaiaermeg skrev:

Hmm, jeg henger meg vell bare opp i at jeg fikk svak positiv 8 dpo sist gang 😮 Men takk, jeg håper at du har rett. Skjønner i hvert fall ikke hva den smerten kom av, har ikke opplevd det andre ganger enn ved graviditet...

Jeg forstår deg godt altså, mistet motet når jeg fikk blendatest i dag jeg også. Det føles jo ut som om alle får positiv test så tidlig. Jeg håper du får positiv test om ett par dager så kan jeg få håpet tilbake også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Pjusk skrev:

Jeg forstår deg godt altså, mistet motet når jeg fikk blendatest i dag jeg også. Det føles jo ut som om alle får positiv test så tidlig. Jeg håper du får positiv test om ett par dager så kan jeg få håpet tilbake også :ler:

Ja, virker heller sjeldent at første svake test kommer ved IKM... Menmen. Likeså!😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 dpo

Har ikke noen følelse på verken mens eller spotting ennå, men antar at det er like rundt hjørnet. Fremdeles høy temperatur, men den går vanligvis ikke ned før samme dag som spotting :)

Testet ikke idag, siden den var blendahvit i går. Og ja, jeg måtte teste i går, da jeg tenkte at jeg var så sikker på at jeg var gravid, men at det bare var for tidlig på lørdag... Når man først begynner er det vanskelig å stoppe altså 🤣

Men jeg har hatt PMS som aldri før denne gangen, helt vilt. Cravings, syke humørsvingninger og irrasjonelle tanker, og ikke minst; to giga-kviser på kinnet... Og jeg får meget sjeldent kviser... Og har holdt meg ganske stabil humørmessig det siste halvåret 😂

Endret av Kaiaermeg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente nettopp samme følelse i livmor-området som på lørdag 🤨Typ noe som strekker seg eller knyter seg sammen. Ikke veldig vondt, men vondt nok til å stoppe i to sek med det jeg holdt på med... Merkelig. Er i så fall helt nytt symptom på mens 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Kjente nettopp samme følelse i livmor-området som på lørdag 🤨Typ noe som strekker seg eller knyter seg sammen. Ikke veldig vondt, men vondt nok til å stoppe i to sek med det jeg holdt på med... Merkelig. Er i så fall helt nytt symptom på mens 😂

Så spennende 😄 tenker du å teste på nytt snart? 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Tyah skrev:

Så spennende 😄 tenker du å teste på nytt snart? 😄

Jaa, spennende! Selv om jeg er redd for å bygge opp håpet for mye 😫Tester kanskje i morgen tidlig om temperaturen holder seg høy og der ikke kommer noe spotting :) Jeg burde i teorien begynne med spotting i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en sånn smerte i livmor området i går, og det var ekstra vondt om jeg beveget meg. Minner om ligamentsmertene jeg hadde når jeg var gravid med miniene, men jeg kan ha disse smertene selv om jeg ikke er gravid også.. Men om du ikke er vant med å ha sånne smerter annet enn når du er gravid så må det jo være et godt tegn :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Pjusk skrev:

Jeg hadde en sånn smerte i livmor området i går, og det var ekstra vondt om jeg beveget meg. Minner om ligamentsmertene jeg hadde når jeg var gravid med miniene, men jeg kan ha disse smertene selv om jeg ikke er gravid også.. Men om du ikke er vant med å ha sånne smerter annet enn når du er gravid så må det jo være et godt tegn :jepp:

Har ikke hatt slike smerter annet enn når jeg var gravid sist nei, så håper jo at det kan være et godt tegn 😁Likevel vil ikke jeg skru opp forventningene mine, man vet aldri om kroppen bare vil kødde med deg og legge til et nytt mens-symptom på lista 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har utfloden endret farge til gul? Lysebrun? Vanskelig å si... Om det er lysebrun er det nok mensen som er på vei, men gul utflod har jeg kun hatt ved forrige graviditet 😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 dpo

Spotting. Da er nok løpet kjørt for meg denne gang. Faen altså. Jeg vet at det er tidlig å gi opp håp og å være skuffet. Men dette tærer så jævlig på meg. Jeg har ikke lyst å dra på jobb, for jeg føler at alle kan vite og se at jeg ikke klarer å bli gravid. Jeg føler at jeg skuffer samboeren og ikke minst meg selv. Frem til SA'en var det gøy å prøve. Nå er vi bare utålmodige. Sexlivet er bra, men jeg kjenner at hele meg er tappet for motivasjon. Det er så jævlig mange som blir gravide for tiden, eller får baby. Jeg vet at de også kanskje har brukt lang tid. Jeg føler bare at alt er en konstant påminnelse om hva jeg ikke klarer. 

Dette går nok over. Og jeg har alt jeg trenger. Og jeg er heldig og takknemlig for det jeg har. Det var bare ikke slik jeg så for meg at det skulle bli. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kaiaermeg skrev:

14 dpo

Spotting. Da er nok løpet kjørt for meg denne gang. Faen altså. Jeg vet at det er tidlig å gi opp håp og å være skuffet. Men dette tærer så jævlig på meg. Jeg har ikke lyst å dra på jobb, for jeg føler at alle kan vite og se at jeg ikke klarer å bli gravid. Jeg føler at jeg skuffer samboeren og ikke minst meg selv. Frem til SA'en var det gøy å prøve. Nå er vi bare utålmodige. Sexlivet er bra, men jeg kjenner at hele meg er tappet for motivasjon. Det er så jævlig mange som blir gravide for tiden, eller får baby. Jeg vet at de også kanskje har brukt lang tid. Jeg føler bare at alt er en konstant påminnelse om hva jeg ikke klarer. 

Dette går nok over. Og jeg har alt jeg trenger. Og jeg er heldig og takknemlig for det jeg har. Det var bare ikke slik jeg så for meg at det skulle bli. 

Kjenner meg så utrolig igjen i hva du skriver. Det er så kjipt.. 

En god klem ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 hours ago, Kaiaermeg said:

14 dpo

Spotting. Da er nok løpet kjørt for meg denne gang. Faen altså. Jeg vet at det er tidlig å gi opp håp og å være skuffet. Men dette tærer så jævlig på meg. Jeg har ikke lyst å dra på jobb, for jeg føler at alle kan vite og se at jeg ikke klarer å bli gravid. Jeg føler at jeg skuffer samboeren og ikke minst meg selv. Frem til SA'en var det gøy å prøve. Nå er vi bare utålmodige. Sexlivet er bra, men jeg kjenner at hele meg er tappet for motivasjon. Det er så jævlig mange som blir gravide for tiden, eller får baby. Jeg vet at de også kanskje har brukt lang tid. Jeg føler bare at alt er en konstant påminnelse om hva jeg ikke klarer. 

Dette går nok over. Og jeg har alt jeg trenger. Og jeg er heldig og takknemlig for det jeg har. Det var bare ikke slik jeg så for meg at det skulle bli. 

Det er helt i orden å kjenne på de følelsene du har nå. Du har møtt motstand atter en gang, og det gjør vondt, men du skuffer for all del ingen. Kroppen din har vært igjennom en spontanabort, det er et veldig stort sjokk som ikke bare innebærer at man mister graviditeten, men også at kroppen blir veldig forvirret. Se på det positive. Syklusen din ser ut til å være på riktig spor, du har vært hos gynekologen, og utifra det jeg husker var alt i orden. Gi kroppen din tid, selv om det er enklere sagt enn gjort. Jeg har vært der du er i dag, skuffet og lei. Jeg orket ikke synket av gravidte kvinner, og da jeg fikk vite at mannen min skal bli onkel, så klikket jeg helt i vinkel. Verden min raste der og da, og jeg tilbragte flere dager hjemme fra jobb fordi jeg ikke klarte å ta meg sammen. Men så ble jeg gravid, plutselig, og alle de vonde følelsene gikk meg forbi. Din tur er nok rett rundt hjørnet.

Lykke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kaiaermeg skrev:

14 dpo

Spotting. Da er nok løpet kjørt for meg denne gang. Faen altså. Jeg vet at det er tidlig å gi opp håp og å være skuffet. Men dette tærer så jævlig på meg. Jeg har ikke lyst å dra på jobb, for jeg føler at alle kan vite og se at jeg ikke klarer å bli gravid. Jeg føler at jeg skuffer samboeren og ikke minst meg selv. Frem til SA'en var det gøy å prøve. Nå er vi bare utålmodige. Sexlivet er bra, men jeg kjenner at hele meg er tappet for motivasjon. Det er så jævlig mange som blir gravide for tiden, eller får baby. Jeg vet at de også kanskje har brukt lang tid. Jeg føler bare at alt er en konstant påminnelse om hva jeg ikke klarer. 

Dette går nok over. Og jeg har alt jeg trenger. Og jeg er heldig og takknemlig for det jeg har. Det var bare ikke slik jeg så for meg at det skulle bli. 

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver, selv om vi ikke har prøvd like lenge. Sender deg en klem ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lene25 skrev:

Kjenner meg så utrolig igjen i hva du skriver. Det er så kjipt.. 

En god klem ❤️

❤️❤️

 

1 time siden, Gakkepus skrev:

Det er helt i orden å kjenne på de følelsene du har nå. Du har møtt motstand atter en gang, og det gjør vondt, men du skuffer for all del ingen. Kroppen din har vært igjennom en spontanabort, det er et veldig stort sjokk som ikke bare innebærer at man mister graviditeten, men også at kroppen blir veldig forvirret. Se på det positive. Syklusen din ser ut til å være på riktig spor, du har vært hos gynekologen, og utifra det jeg husker var alt i orden. Gi kroppen din tid, selv om det er enklere sagt enn gjort. Jeg har vært der du er i dag, skuffet og lei. Jeg orket ikke synket av gravidte kvinner, og da jeg fikk vite at mannen min skal bli onkel, så klikket jeg helt i vinkel. Verden min raste der og da, og jeg tilbragte flere dager hjemme fra jobb fordi jeg ikke klarte å ta meg sammen. Men så ble jeg gravid, plutselig, og alle de vonde følelsene gikk meg forbi. Din tur er nok rett rundt hjørnet.

Lykke til. 

Tusen takk for gode og kloke ord ❤️Jeg håper og tror at jeg også blir en av de som "endelig" blir gravid og "glemmer" alt det vonde fra prøveperioden, jeg bare ser ikke det i kikkerten akkurat nå. Godt å vite at jeg ikke er helt på bærtur med en slik reaksjon, i hvert fall... :)

 

1 time siden, Tyah skrev:

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver, selv om vi ikke har prøvd like lenge. Sender deg en klem ❤️

❤️❤️Vi har ikke prøvd all verdens med tid vi heller, man ser jo enkelte her inne som prøver i årevis... Jeg kjenner likevel på det, og det skjønner jeg at du også gjør 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt. Før jeg ble gravid var det det eneste jeg tenkte på. Jeg trengte en ny graviditet sårt, ikke minst for å komme meg videre etter tapet, for å kjenne på de gode følelsene igje og ikke minst kjenne på lykken. Jeg innser i dag at det ikke var riktig innstilling, men på den tiden var det det eneste jeg var i stand til å få til. Du er virkelig ikke på bærtur, men ha et sted i bakhodet at det er kroppen og ikke minst tankegangen din som bestemmer. Alt er bundet sammen. Stresshormoner, tankegang, hvorvidt kroppen din er klar. Det holder ikke at du er klar, kjære deg. Du trenger ikke å se det i kikkerten akkurat nå, jeg så det heller ikke. 15 minutter før jeg stod med en positiv test i hånda hadde jeg vært på balkongen og røyket min 3 røyk. 2 dager tidligere var jeg på fest med mye alkohol. :) Ingenting jeg ønsker å skryte av, men jeg prøver bare å understreke hvor mye det er utenfor kikkerten vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...