Gå til innhold

Babydrømmen - vi venter på nr to!


Kaiaermeg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

21 minutter siden, Azumarill skrev:

Morsom den :ler:

Haha, ja! Måtte bare låne den 😂Du skriver veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Azumarill skrev:

Tusen takk :kyss2: Lykke til med oppfyllelse av babydrømmen. :)

Hjertelig takk, og likeså 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Jaa! Og så føler jeg selv at jeg ikke er symptomjakt, så det er gøy når jeg legger merke til ting :) Nei, det er vell ganske vanlig å ikke ha noen symptomer 4/5 dpo, er vell omtrent da egget fester seg? Haha, håper jeg blir sykt kvalm og jævlig de neste dagene, vil så gjerne bli gravid 😂

Jeg tskal prøve å vente til 6. mars (13 dpo), med mindre jeg får såpass symptomer at jeg vet at jeg er gravid. Har bursdag da, så synes det hadde vært gøy med en positiv overraskelse 😃Men om den er negativ går selvsagt det også fint. Enn du da?

Haha, careful what you wish for :fnise:  Neida, jeg skjønner godt hva du mener. Jeg håper jo på å våkne med kvalme hver dag i dpo-land omtrent, samtidig vet jeg at jeg kommer til å angre på at jeg ønsket kvalmen dersom jeg får den :ler:

Jeg har veldig lyst til å vente til 6. Mars jeg også (12 dpo), men er usikker på om jeg klarer å vente så lenge :P

Apropos det med at du er ung og har god tid osv.. Jeg tror at enkelte som ikke er i samme situasjon og som ikke har det sterke ønsket om å få barn NÅ helt forstår hvor mye det faktisk betyr for oss! De mener nok ikke noe vondt med det de sier, men det kan være veldig kjipt å høre. 

Og bare så det er sagt- jeg har er mye mer spennende liv nå når jeg har barn enn før jeg fikk barn :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Jeg må bare få lufte litt frustrasjon...

Det er svært få som vet at vi prøver å bli gravide. To av de fire som vet det er gynekologen og ei på jobben, og begge har sagt ala "Du er fortsatt ung, du har god tid. Hvorfor haster det? Ta det med ro, så skjer det! Tenk alt annet du kan bruke tiden din på nå før du får barn" osvosv. 

Jeg kjenner at jeg føler meg så lite forstått at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg... Jeg vet at jeg er ung (men ikke SÅ ung! Jeg blir 25 om en uke...), men jeg har ønsket barn veldig sterkt i over ett år, og måtte vente på at samboeren kom på bølgelengde. Jeg vet at det ikke haster, men jeg vil være en ung, frisk og oppegående mor, bestemor og oldemor. Man vet aldri om man får en sykdom, skade eller hva det måtte være, som påvirker enten at man kan få barn, eller om man kan være den moren man ønsker å være. Klart jeg prøver å ta det med ro, men det er litt begrensinger når jeg vet når EL skal være, og at jeg er mest fruktbar uken før dette - klart jeg vil ha mye sex da! Og jeg mener at livet ikke stopper når man får barn - det endrer seg. Jeg kjenner mange som fremdeles har spennende og sosiale liv, til tross for at de har fått barn. Jeg føler ikke et behov for å "leve ferdig", "reise fra meg", jeg vil gjøre dette som en familie. 

Jeg vet også at jeg sikkert er i en slags boble, der dette er det viktigste for meg, men jeg vet at det ikke kommer til å endre seg. Familie er det viktigste i livet for meg, og jeg kjenner jeg blir sår bare av å tenke på hvor inderlig jeg ønsker å starte vår egen.

Dette!! Hver gang jeg bare nevner for noen at jeg har tanker om å få barn snart (har ikke sagt at vi prøver) så sier de det samme: «du er jo så ung, og du har så mye spennende å gjøre før du får barn osv». Jeg er ung. Blir straks 24. Men jeg har ikke noe behov for å reise fra meg eller «leve livet». Jeg vil leve livet som familie. Familie er det viktigste for meg. Så jeg skjønner godt at du blir frustrert. 

Håper det klaffer for oss begge nå ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pjusk skrev:

Haha, careful what you wish for :fnise:  Neida, jeg skjønner godt hva du mener. Jeg håper jo på å våkne med kvalme hver dag i dpo-land omtrent, samtidig vet jeg at jeg kommer til å angre på at jeg ønsket kvalmen dersom jeg får den :ler:

Jeg har veldig lyst til å vente til 6. Mars jeg også (12 dpo), men er usikker på om jeg klarer å vente så lenge :P

Apropos det med at du er ung og har god tid osv.. Jeg tror at enkelte som ikke er i samme situasjon og som ikke har det sterke ønsket om å få barn NÅ helt forstår hvor mye det faktisk betyr for oss! De mener nok ikke noe vondt med det de sier, men det kan være veldig kjipt å høre. 

Og bare så det er sagt- jeg har er mye mer spennende liv nå når jeg har barn enn før jeg fikk barn :jepp:

Haha, ops 😂Ja, akkurat nå er den velkommen, men angrer vel når/visst den melder sin ankomst 😂

Tidligere pp'er har jeg testet fra 8 dpo, og det har vært helt greit, jeg er så vandt med negative tester nå at det ikke er "ødeleggende". Men hver gang jeg får negativ test har jeg tenkt at det er helt normalt å ikke på positiv før nærmere ikm - så hvorfor ikke bare vente? Jeg skal vertfall prøve :)

Ja, de mener nok heller godt enn vondt :) Er nok bare kjipt å høre fordi det ikke hjelper meg noe som helst...

Oi, så gøy! Godt å høre! Hvordan har det blitt mer spennende? 😁Jeg ser veldig frem til alt jeg ser for meg nå i hvert fall; å se ting gjennom et barns øyne, å se barnet utvikle seg, gå på oppdagelsesturer i skogen, se fascinasjon i deres øyne, lære hvordan de forstår ting, blir kjent med flere som har barn, dra på lekeland, badeland, hytteturer osvosv... Der er selvsagt "kjedelige ting" som sykdom og om det sosiale ikke blir helt greit for barnet, men det er sånn som følger med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Tyah skrev:

Dette!! Hver gang jeg bare nevner for noen at jeg har tanker om å få barn snart (har ikke sagt at vi prøver) så sier de det samme: «du er jo så ung, og du har så mye spennende å gjøre før du får barn osv». Jeg er ung. Blir straks 24. Men jeg har ikke noe behov for å reise fra meg eller «leve livet». Jeg vil leve livet som familie. Familie er det viktigste for meg. Så jeg skjønner godt at du blir frustrert. 

Håper det klaffer for oss begge nå ❤️

Vi har ganske likt perspektiv, ser det ut som :) Skjønner deg veldig, veldig godt. De mener nok bare godt, men det er så mange andre ting de kan si som virker mer positivt/hjelpsomt...

Jeg også ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg veldig fjasete nå, for jeg er jo som sagt minst mulig på symptomjakt... Men jeg fikk helt sjokk da jeg så ned på hendene mine nettopp. Ekstremt synlige blodårer/blodkar (?) helt ut av det blå? :fnise: Jeg er alltid kald på henda, og skal innrømme at de er kjølige i dag, men hvaa. Mulig det bare er naturlig - kroppen sender mye blod til henda når de fryser??

Godt mulig at dette ser normalt ut for noen, men dette er ikke normalt for mine hender...

 

20180227_134318.thumb.jpg.912f1c9f5cf0af5c46c79276767d515b.jpg20180227_134330.thumb.jpg.7622dbca7f95758e14e2a141b41e01ea.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 dpo

Det eneste jeg føler at jeg kjenner er litt aktivitet på høyre side av magen rundt eggstokk-området, men det har jeg kjent alle tidligere pp'er også. I går fikk jeg en plutselig stråling i underlivet midt i en samtale i lunsjen - da var det sykt vanskelig å holde maska! I tillegg til et stikk i låret da jeg var på veit hjem. Kan ikke erindre å ha opplevd slike stikk før, men jeg vet ikke.

Og hva våknet jeg opp til i dag? Enda en bekjent som annonserte graviditet på FB... Alle blir seriøst gravide om dagen, men jeg/vi er vell i den alderen. Kjenner at jeg driter litt i den "jeg må være glad på andre sine vegne"-holdningen, for det må være lov å bruke i hvert fall et par timer på å være oppgitt over egen situasjon først :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kaiaermeg skrev:

7 dpo

Det eneste jeg føler at jeg kjenner er litt aktivitet på høyre side av magen rundt eggstokk-området, men det har jeg kjent alle tidligere pp'er også. I går fikk jeg en plutselig stråling i underlivet midt i en samtale i lunsjen - da var det sykt vanskelig å holde maska! I tillegg til et stikk i låret da jeg var på veit hjem. Kan ikke erindre å ha opplevd slike stikk før, men jeg vet ikke.

Og hva våknet jeg opp til i dag? Enda en bekjent som annonserte graviditet på FB... Alle blir seriøst gravide om dagen, men jeg/vi er vell i den alderen. Kjenner at jeg driter litt i den "jeg må være glad på andre sine vegne"-holdningen, for det må være lov å bruke i hvert fall et par timer på å være oppgitt over egen situasjon først :fnise:

Den strålingen i underlivet fikk jeg også forrige gang jeg var gravid.. Jeg hadde den sist PP også, og jeg tror jeg kan ha hatt kjemisk eller at egget prøvde å feste seg. Så dette tror jeg er ett veldig godt tegn :alice:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tyah skrev:

Den strålingen i underlivet fikk jeg også forrige gang jeg var gravid.. Jeg hadde den sist PP også, og jeg tror jeg kan ha hatt kjemisk eller at egget prøvde å feste seg. Så dette tror jeg er ett veldig godt tegn :alice:

Så gøy, uææ :nori:Håper du har rett, og at der er noe på gang ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Ville bare titte innom og si hei. Visste ikke at du hadde prøvedagbok. Vi var i samme termingruppe og hadde sa omtrent akkurat samtidig. Jeg var også åtte uker på vei. Så har tenkt på deg og lurt på hvordan det har gått.

Jeg var heldig og ble gravid igjen før mens og er nå straks 11 uker. Tror egentlig jeg burde ventet et par måneder for har vært ganske stresset denne gangen og ikke kjent på noe særlig glede over graviditeten. Nå hører jeg hjerte med doppler, så vet i hvert fall at det er noe som lever der inne. 

Gleder meg til å følge deg videre. Krysser det jeg har for at du straks er gravid igjen. 

Masse gode tanker deres vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sol. skrev:

Hei! Ville bare titte innom og si hei. Visste ikke at du hadde prøvedagbok. Vi var i samme termingruppe og hadde sa omtrent akkurat samtidig. Jeg var også åtte uker på vei. Så har tenkt på deg og lurt på hvordan det har gått.

Jeg var heldig og ble gravid igjen før mens og er nå straks 11 uker. Tror egentlig jeg burde ventet et par måneder for har vært ganske stresset denne gangen og ikke kjent på noe særlig glede over graviditeten. Nå hører jeg hjerte med doppler, så vet i hvert fall at det er noe som lever der inne. 

Gleder meg til å følge deg videre. Krysser det jeg har for at du straks er gravid igjen. 

Masse gode tanker deres vei!

Hei! Så koselig! :)

Føler med deg ❤️ Deilig å bli gravid igjen så fort, gratulerer! Kan ikke tenke meg noe mer fantastisk enn å høre hjertet, men forstår at det kanskje kan være vanskelig etter SA'en. Jeg tror og håper at jeg er klar for det når jeg blir gravid igjen, nå er det tre mnd siden...

Gynekologen kunne berolige meg med at alt er som det skal være, så vi blir nok gravide igjen snart :) Tusen takk, det varmer å ha en liten heiagjeng her inne ❤️

Masse lykke til videre i graviditeten, håper skuldrene senker seg og at gleden omfavner deg 💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 dpo

Skal ikke teste... skal ikke teste! :fnise: Sist graviditet begynte jeg å få svak strek fra 8 dpo, det eer så fristende å teste. Men skal klare å holde meg... i hvert fall til helgen, og forhåpentligvis mandag/tirsdag. Om jeg hadde testet og fått negativ nå hadde jeg likevel tenkt at "det er vanlig og det kan hende den er blendahvit i dag og så kommer der en strek om noen dager". Like greit å vente!

Ellers kjenner jeg på svært lite. Egentlig slik at jeg heller imot at det ikke klaffet denne gangen. Hadde lotionutflod de første dpo, og nå er det mindre lotion men fremdeles vått - hadde ganske likt forrige PP, så jeg tar ikke det som et tegn hverken for eller imot...

Ingen ømme pupper, men heftig PMS, mye verre enn de to siste mnd :fnise: Blir veldig fort irritert og hadde vanvittig cravings på noe godt i går, såpass at jeg ikke klarte å stoppe meg selv. Har klart meg uten godteri siden 2. januar, men i går måtte jeg gi opp :fnise: 

 

Edit: føler at jeg har rar smak i munnen/dårlig ånde...

Endret av Kaiaermeg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Kaiaermeg skrev:

8 dpo

Skal ikke teste... skal ikke teste! :fnise: Sist graviditet begynte jeg å få svak strek fra 8 dpo, det eer så fristende å teste. Men skal klare å holde meg... i hvert fall til helgen, og forhåpentligvis mandag/tirsdag. Om jeg hadde testet og fått negativ nå hadde jeg likevel tenkt at "det er vanlig og det kan hende den er blendahvit i dag og så kommer der en strek om noen dager". Like greit å vente!

Ellers kjenner jeg på svært lite. Egentlig slik at jeg heller imot at det ikke klaffet denne gangen. Hadde lotionutflod de første dpo, og nå er det mindre lotion men fremdeles vått - hadde ganske likt forrige PP, så jeg tar ikke det som et tegn hverken for eller imot...

Ingen ømme pupper, men heftig PMS, mye verre enn de to siste mnd :fnise: Blir veldig fort irritert og hadde vanvittig cravings på noe godt i går, såpass at jeg ikke klarte å stoppe meg selv. Har klart meg uten godteri siden 2. januar, men i går måtte jeg gi opp :fnise: 

 

Edit: føler at jeg har rar smak i munnen/dårlig ånde...

Håpe håpe 😍 

Bet meg merke i siste editen din.. om rar smak i munnen / dårlig ånde. Dette følte jeg også på idag, pleier ikke å ha det sånn 🙄 tenkte kanskje jeg overteknkte, men er noe med det når andre i dpo tiden har samme følelse 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Lene25 skrev:

Håpe håpe 😍 

Bet meg merke i siste editen din.. om rar smak i munnen / dårlig ånde. Dette følte jeg også på idag, pleier ikke å ha det sånn 🙄 tenkte kanskje jeg overteknkte, men er noe med det når andre i dpo tiden har samme følelse 🙈

🤞🤞

Ja, det er skikkelig merkelig! Har lest om folk som kjenner metallsmak... Kanskje det minner litt om det? Usikker, men noe funky er det i hvert fall 🤣

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 dpo

Litt kjedelig å si, men jeg har ikke håp for denne PP'en lenger. Det skal bare så fryktelig mye til! Vi hadde sex kun én gang pga. operasjonen hans, og det var på søndagen, og egget slapp på onsdagen... Sjansen er bare så sinnsykt liten, at jeg orker ikke å håpe engang. Hadde en eller annen godfølelse i starten på at denne gangen var det ment to be, og at på grunn av at vi kun hadde sex en gang så skjedde det... Har mistet motet 😞

Har forøvrig ikke kjent på noe spesielt heller. Ved sist graviditet hadde jeg ingen spesielle symptomer før IKM, så plutselig ble jeg super-oppblåst og megasensitive pupper. Vi får se. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...