Gå til innhold

Froskefamilien venter på enda en minifrosk!

lille_frosk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

6 hours ago, lille_frosk said:

Hoho, google har alltid rett vet du! Tusen takk!

Tuusen takk!

Tuusen takk!

Tusen takk! :nigo:

Tusen takk Pjusjken :strix:

Tusen takk, kjempegøy! Og spennende! :fnise:

Jaaa, hurra! 

Det var min reaksjon og! :fnise:

Tuusen takk!

Tusen takk kjære Favole :hjerte:

Tusen takk (du fremmede menneske som aldri har vært i dagboken før? :fnise: Uansett - tusen takk!)

Hihi, takk! :nigo:

Tusen takk Tyah! 

Shitpomfritt ja :bond::strix:

Jaa :nigo:

Tusen takk Poppsi! Bare 21 uker :hoho: Jeg er glad jeg ikke er helt der du er enda. 

--

Altså. Er det mulig å reagere mer forskjellig på to graviditeter? Forrige gang fikk jeg nesten angst-sammenbrudd et par dager etter positiv test. Jeg var så redd for å ikke bli en god nok mamma, for at ikke barnet skulle få et godt liv, for alt mulig katastrofeaktig som kunne skje. Denne gangen føler jeg meg så utrolig zen! Hittil altså. Jeg ser på ingen måte bort fra at dette kan endre seg! :fnise:

Jeg har liksom bare en god følelse av at dette er sånn det skal være, at det er riktig og fint og selvfølgelig og bra. Ikke at jeg tenker at det blir rosenrødt og enkelt (jeg tenker jo ofte "hva faen har vi gjort nå??"), men det føles så riktig likevel. To barn. Det er det jeg skal ha, liksom. Hvis alt går bra så klart, dette kan jo gå alle veier, og det er jo fryktelig tidlig til å være så optimistisk. Men det føles utrolig godt å ikke være panisk! 

Jeg lurer forøvrig også på om jeg har et synsk barn. L er ikke spesielt opptatt av babyer, det er ikke noe hun går rundt og snakker om til vanlig liksom. Men den dagen jeg fikk positiv test pekte hun på meg og sa "mamma bære baby". Og i går sa hun "mamma, pappa, L og baby ut på tur!". Hun vet ingenting, hun kan ikke ha snappet det opp, og det er en smule creepy hele greia! :ler:

Gratulerer!!! Så fantastisk ❤️sikkert herlig å ikke være panisk. 

NÅr det kommer til det at ungen din er synsk, så har jeg fakisk hørt lignende historier før. Senest i går leste jeg en post på FB om flere som har opplevd det samme. Ganske interessant, synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Creepy med synsk storesøster 😱 men litt morsomt også da, blir kanskje litt vanskelig å komme unna med bortforklaringene deres etter hvert da :fnise: 

Jeg blir verpesjuk av dette her jeg :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du ikke vil være der helt enda! Jeg føler det var i går vi fant ut at det var to, tiden går virkelig fryktelig mye fortere når man allerede har en. Så heng fast og nyt tiden alt du kan! :nigo: 

Har du noen symptomer?❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.3.2018 den 11.19, Zoey skrev:

Gratulerer, og for en fin aldersforskjell det blir! 

Nå er jo alle unger forskjellige, men med mine så var 3 år helt perfekt. Treåringen var interessert i å hjelpe, forstod at hun måtte vente litt, ville kose og kunne kle på seg selv egen pysj og hente ting til en ammende mamma. Strøk babyen på kinnet mens den lå ved babygym på gulvet og var god. 

Da jeg hadde 1,5 år mellom fikk babyen leker dæljende I hodet, hadde et eldre søsken som ville dytte babyen bort for å ha fanget for seg selv, ville ha flaska og maten til babyen, stjal sokkene til babyen og ville kle på seg selv... Også var da 1,5 åringen like avhengig av meg som babyen nesten. 

Tre år er så gull som det kan bli. Dette blir nok helt fantastisk for dere alle :)

Tusen takk! Det blir jo ikke fullt tre år, nærmere to år og ni måneder, men jeg har tro på at det blir en super aldersforskjell. Særlig etter det fine innlegget ditt! 1,5 år mellom høres utrolig krevende ut!! 

På 26.3.2018 den 11.57, plastfolien skrev:

Gratulerer ❤️

Tusen takk :nigo:

På 26.3.2018 den 14.42, Sjokoladepiken skrev:

Gratulerer så masse:):yvonne:

Tusen takk!! :strix:

På 26.3.2018 den 17.41, Metzili skrev:

Gratulerer!!! Så fantastisk ❤️sikkert herlig å ikke være panisk. 

NÅr det kommer til det at ungen din er synsk, så har jeg fakisk hørt lignende historier før. Senest i går leste jeg en post på FB om flere som har opplevd det samme. Ganske interessant, synes jeg. 

Tusen takk! Og ja, veldig deilig å ikke være panisk :fnise: Gosh, sprøtt om det er en "greie" da? Tenk om alle små barn egentlig går rundt og er synske??   

På 26.3.2018 den 17.52, Favole skrev:

Creepy med synsk storesøster 😱 men litt morsomt også da, blir kanskje litt vanskelig å komme unna med bortforklaringene deres etter hvert da :fnise: 

Jeg blir verpesjuk av dette her jeg :sjenert: 

Litt vanskelig muligens ja! :ler: Hiv deg med!!

På 26.3.2018 den 21.09, Poppsilopp skrev:

Skjønner at du ikke vil være der helt enda! Jeg føler det var i går vi fant ut at det var to, tiden går virkelig fryktelig mye fortere når man allerede har en. Så heng fast og nyt tiden alt du kan! :nigo: 

Har du noen symptomer?❤️

Det skjønner jeg allerede at det gjør ja. Og denne gangen blir den siste, så jeg skal virkelig prøve å nyte ... Jeg er oppblåst og trøtt, men ekstremt lite symptomer ift hva jeg innbilte meg at jeg hadde sist! Jeg glemmer faktisk i lange perioder at jeg er gravid ... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke frist meg :hoho: Tror mannen hadde klikka litt i vinkel, han føler seg veldig ferdig med baby :Knegg: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.3.2018 den 20.19, Favole skrev:

Ikke frist meg :hoho: Tror mannen hadde klikka litt i vinkel, han føler seg veldig ferdig med baby :Knegg: 

:hoho: Jeg forstår jo egentlig godt det jeg da ... 

På 29.3.2018 den 0.27, Porcelain skrev:

Oi, gratulerer! Det gikk fort :)

----

5+6 i dag. Snart seks fullgåtte uker. Vi rusler oss sakte, men sikkert fremover. Formen er hittil veldig fin, noe som har bekymret meg litt. Jeg husker liksom at jeg var så utrolig dårlig sist, men når jeg tenker meg om kom det nok litt senere enn så tidlig som dette. Tror kvalmen utviklet seg ganske raskt etter uke seks var overstått, og at jeg begynte å spy i uke 7/8 eller noe sånt. 

Jeg har som sagt ikke overveldende mengder symptomer, men lurer på om det kanskje har noe med at det er nummer to også. Litt fordi jeg ikke har så god tid til å kjenne etter, og litt fordi jeg ikke tar alt like "alvorlig" denne gangen? Det er mer en naturlig prosess, og jeg vet litt mer om alt som kommer, så det føles ikke like nødvendig å henge seg opp i hvor/hvor lite oppblåst jeg er den og den dagen. 

Men - her kommer en liten symptomoversikt: 

- Trøtt! Trøttere enn sist. Klokken fem/seks er det som å slå på en bryter, og jeg er over i sove snart?-modus. Gjennom dagen går det fint. 

- Sulten. Eller, ikke sulten. Lyst på noe hele tiden, og som oftest noe annet enn det jeg faktisk spiser. Jeg har lyst på både mat, godteri, frukt, salat, ting med smeltet ost, grønnsaker og potetgull. Samtidig er jeg litt uggen og "full" i magen hele tiden. Ikke at det stopper spisingen altså. Det er nesten sånn at jeg håper jeg blir ordentlig kvalm snart, for skal det fortsette sånn blir jeg tre hundre og fjorten kilo før sommeren. 

- Kvalm/uggen. Ikke veldig (enda?). Sist kastet jeg opp til jeg var nesten seks måneder på vei, stort sett om morgenen. I dag kjente jeg plutselig den samme trangen til å kaste opp på morgenen, ikke egentlig kvalme, bare plutselige brekninger. Jeg tror jeg drakk et glass vann for raskt. :fnise:

- Oppblåst. Kan muligens henge sammen med punkt to. :ler:

- Av og på-symptomer: Ømme bryster, mensverk i rygg og mage.

Jeg er fremdeles ikke helt overbevist om at dette er nok, og føler meg ikke spesielt gravid. Men herlighet, det er jo tidlig enda. Sist hadde vi TUL i uke 11, denne gangen har jeg bestilt i uke 9. Jeg er jo forberedt på at vi ser mye mindre baby, men er det noen av dere som har tatt UL i uke 9+0-ish? Hvordan var det?

Sånn ellers, vi har hatt en magisk påske. Den rasende lille lemenen av en toåring vi hadde før ferien har hatt godt av rolige dager sammen med oss. For hver dag som har gått har hun roet seg mer og mer, og vi har bare hatt det så utrolig fint! Vi har vært fire (!!!) turer til Dyreparken, på strandtur, på skogstur og på påskeeggjakt. Hun har lært seg nye ord ("ferie", "påskeegg", "L spiser ikke vanlig mat, L spiser bare kake"). I dag var det total nedsmelting og stor sorg da hun skjønte at mamma måtte på jobb og hun i barnehage. Sukk. Men heldigvis er det snart helg igjen! Har dere hatt det fint i påsken? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, lille_frosk skrev:

:hoho: Jeg forstår jo egentlig godt det jeg da ... 

----

5+6 i dag. Snart seks fullgåtte uker. Vi rusler oss sakte, men sikkert fremover. Formen er hittil veldig fin, noe som har bekymret meg litt. Jeg husker liksom at jeg var så utrolig dårlig sist, men når jeg tenker meg om kom det nok litt senere enn så tidlig som dette. Tror kvalmen utviklet seg ganske raskt etter uke seks var overstått, og at jeg begynte å spy i uke 7/8 eller noe sånt. 

Jeg har som sagt ikke overveldende mengder symptomer, men lurer på om det kanskje har noe med at det er nummer to også. Litt fordi jeg ikke har så god tid til å kjenne etter, og litt fordi jeg ikke tar alt like "alvorlig" denne gangen? Det er mer en naturlig prosess, og jeg vet litt mer om alt som kommer, så det føles ikke like nødvendig å henge seg opp i hvor/hvor lite oppblåst jeg er den og den dagen. 

Men - her kommer en liten symptomoversikt: 

- Trøtt! Trøttere enn sist. Klokken fem/seks er det som å slå på en bryter, og jeg er over i sove snart?-modus. Gjennom dagen går det fint. 

- Sulten. Eller, ikke sulten. Lyst på noe hele tiden, og som oftest noe annet enn det jeg faktisk spiser. Jeg har lyst på både mat, godteri, frukt, salat, ting med smeltet ost, grønnsaker og potetgull. Samtidig er jeg litt uggen og "full" i magen hele tiden. Ikke at det stopper spisingen altså. Det er nesten sånn at jeg håper jeg blir ordentlig kvalm snart, for skal det fortsette sånn blir jeg tre hundre og fjorten kilo før sommeren. 

- Kvalm/uggen. Ikke veldig (enda?). Sist kastet jeg opp til jeg var nesten seks måneder på vei, stort sett om morgenen. I dag kjente jeg plutselig den samme trangen til å kaste opp på morgenen, ikke egentlig kvalme, bare plutselige brekninger. Jeg tror jeg drakk et glass vann for raskt. :fnise:

- Oppblåst. Kan muligens henge sammen med punkt to. :ler:

- Av og på-symptomer: Ømme bryster, mensverk i rygg og mage.

Jeg er fremdeles ikke helt overbevist om at dette er nok, og føler meg ikke spesielt gravid. Men herlighet, det er jo tidlig enda. Sist hadde vi TUL i uke 11, denne gangen har jeg bestilt i uke 9. Jeg er jo forberedt på at vi ser mye mindre baby, men er det noen av dere som har tatt UL i uke 9+0-ish? Hvordan var det?

Sånn ellers, vi har hatt en magisk påske. Den rasende lille lemenen av en toåring vi hadde før ferien har hatt godt av rolige dager sammen med oss. For hver dag som har gått har hun roet seg mer og mer, og vi har bare hatt det så utrolig fint! Vi har vært fire (!!!) turer til Dyreparken, på strandtur, på skogstur og på påskeeggjakt. Hun har lært seg nye ord ("ferie", "påskeegg", "L spiser ikke vanlig mat, L spiser bare kake"). I dag var det total nedsmelting og stor sorg da hun skjønte at mamma måtte på jobb og hun i barnehage. Sukk. Men heldigvis er det snart helg igjen! Har dere hatt det fint i påsken? 

:skratte: 

Det høres ut som en deilig påske. Regner med at dere bor i nærheten av dyreparken? Det må jo være fantastisk! Deilig påske her og! :kaklehone: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du hadde masse symptomer jeg!! Plutselig står kvalmen på døra,men håper du slipper!! Så bra påska har vært fin, her har vi og storkost med strålende vær:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde TUl i uke 9+noe. Var amazing selvfølgelig for vi fikk se bevegelse, høre hjerteslag og fikk bilder :nigo: Veldig godt for en bekymret gravid. Baby så ut som en bønne på ca 24mm ;) En bønne med ben :hoho: Du ser at det er en liten kropp liksom. 

Herlig! med nye ord og fakter :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo godt med symptomer det! Spennende å følge videre :nigo: 

Vi har kun vært i uke 7 og uke 12. Tror man ser mer konturene av at det er en baby i uke 9, ikke minst ser man hjerte som slår :hjerte: 

Endret av Poppsilopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fått det for meg at jeg ble kvalm nesten før positiv test forrige gang, men når jeg så tilbake på den gamle dagboken så viste det seg at jeg ikke ble skikkelig kvalm før uke 7+ :tongue:

Jeg hadde UL i uke 9+ noen dager med nr 2. Jeg skulle egentlig bare til gyn for en sjekk, men siden jeg var gravid så tok han en liten UL med det samme. Spiren var da 22 mm, og som LilleMy sier lignet det på en bønne med ben :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.4.2018 den 10.49, Poppsilopp skrev:

Det er jo godt med symptomer det! Spennende å følge videre :nigo: 

Vi har kun vært i uke 7 og uke 12. Tror man ser mer konturene av at det er en baby i uke 9, ikke minst ser man hjerte som slår :hjerte: 

Spennende! Det aller viktigste er jo å se at det er liv, antall ( :fnise: ) og at alt ser bra ut. 

På 9.4.2018 den 11.15, Pjusk skrev:

Jeg hadde fått det for meg at jeg ble kvalm nesten før positiv test forrige gang, men når jeg så tilbake på den gamle dagboken så viste det seg at jeg ikke ble skikkelig kvalm før uke 7+ :tongue:

Jeg hadde UL i uke 9+ noen dager med nr 2. Jeg skulle egentlig bare til gyn for en sjekk, men siden jeg var gravid så tok han en liten UL med det samme. Spiren var da 22 mm, og som LilleMy sier lignet det på en bønne med ben :ler:

Det var det jeg trodde også! Det føltes sånn i etterkant. Men når jeg tenker tilbake tok det nok noen uker for meg og sist. Bønne med ben :strix::ler:

På 3.4.2018 den 21.31, LilleMy1989 skrev:

Vi hadde TUl i uke 9+noe. Var amazing selvfølgelig for vi fikk se bevegelse, høre hjerteslag og fikk bilder :nigo: Veldig godt for en bekymret gravid. Baby så ut som en bønne på ca 24mm ;) En bønne med ben :hoho: Du ser at det er en liten kropp liksom. 

Herlig! med nye ord og fakter :hjerte:

Jeg gleder meg :nigo:

På 3.4.2018 den 15.12, blomst12 skrev:

Syns du hadde masse symptomer jeg!! Plutselig står kvalmen på døra,men håper du slipper!! Så bra påska har vært fin, her har vi og storkost med strålende vær:)

Så bra dere har kost dere i påsken! Hvordan er formen?

På 3.4.2018 den 11.50, Marimba skrev:

:skratte: 

Det høres ut som en deilig påske. Regner med at dere bor i nærheten av dyreparken? Det må jo være fantastisk! Deilig påske her og! :kaklehone: 

Det gjør vi, og det er så utrolig deilig det! Hvis vi har en lørdag eller søndag vi ikke helt vet hva vi skal bruke til drar vi gjerne i parken og er der noen timer. Helt topp!

--

Jeg.Er.Så.Kvalm 

Hvorfor i alle dager etterlyste jeg mer symptomer? I natt våknet jeg av at jeg var kvalm, i dag morges kastet jeg opp masse og resten av dagen har jeg vært kvalm. Kvalm. Kvalm. Vi har vært på toårskontroll, det er alltid litt spennende synes jeg. Særlig akkurat med en toåring, for det er så uforutsigbart hvordan det går! Jeg forberedte henne veldig godt på hva vi skulle, og hun viste både at hun skravler i vei og har temperamentet der det skal være (høh). Vi fikk også henvisning til tannlege, fordi jeg synes hun har litt misfargede tenner - og helsesøster var enig. Vi er nøye på tannpussen og hun får fluor, men jeg er veldig redd for at refluksen har gitt syreskader på tennene allerede ... :( Og lykke til til oss som skal få henne til å gape på kommando hos tannlegen!

Jeg ble for øvrig veldig stolt av henne hos legen - da stod hun heeelt stille og lot legen lytte på mage og rygg, kikke i øyne og ører. Og så fikk hun total nedsmelting fordi hun ikke ville gå derfra. Jeg stod som en gammel krok og tok på meg skoene, samtidig som jeg prøvde å snakke henne fra å stikke av, men endte med å fysisk holde henne igjen for at hun ikke skulle spurte fra meg og inn til legen igjen. Stolt øyeblikk foran mange andre mødre (med eksemplariske barn så klart) og tre ansatte på helsestasjonen.

Da vi kom ut i bilen erklærte hun høylytt at "nå koser vi oss!!", så da gjorde vi det hele veien til barnehagen. Der ramlet verden sammen fordi hun ikke ville at jeg skulle gå. Da glemmer mamma litt at hun var en utrolig kranglevoren variant av seg selv på morgenkvisten i dag, og får bare lyst til å ta henne med meg hjem igjen og drikke kakao. Men men ... Jeg måtte slepe meg på jobb, fikk kommentar om at jeg så blass ut i øynene (takk for den, det er bare livsgnisten som forsvinner litt når jeg bruker alle krefter på å ikke kaste opp i fanget ditt akkurat nå), og har fått i meg et eple og en halv kopp rett i koppen-suppe. Uuuugh. 

På den mer lystige siden - i går var jeg ikke kvalm, bare litt uggen. Da fikk jeg trent en halvtime, og L og jeg var ute og lekte etter barnetv (!!!!) fordi det var så fint vær. Og mannen kom hjem med ny bil jeg skulle prøvekjøre. I går var en veldig fin dag! Og snart er det sommerferie, ikke sant? :nigo:

Endret av lille_frosk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 uker senere...
På 11.4.2018 den 12.13, Leviora skrev:

Føler sånn med deg :grine: God bedring!

På 11.4.2018 den 18.46, blomst12 skrev:

God bedring!!! Det er grusomt:(

Takk for omtanken jenter! Jeg vet ikke helt hva det der var, jeg kastet opp alt jeg spiste (unntatt epler og drops) i en uke. Begynte å bli alvorlig bekymret for om jeg hadde fått ekstrem svangerskapskvalme, men så roet det seg heldigvis. Jeg er fremdeles kvalm på og av, men mye bedre! Og fremdeles bedre enn i forrige graviditet tror jeg. 

8 + 2

Symptomer: Ømme, tunge bryster, kvalm på og av, luktesans som en superhelt oooog - til tross for at jeg spiser veldig lite, og stort sett veldig sunt (epler, grønne), men buksene har allerede blitt ubehagelig trange. Skjønner ikke hvordan det er mulig så tidlig! Tror kanskje kroppen husker hvordan det ble sist, og bare "æh, gidder ikke ta det gradvis, la oss slippe ut magen og ha det fint!". Samtidig som dette jo er mye symptomer føler jeg meg jevnt over mye bedre enn sist, og jeg kjenner at jeg gleder meg veldig (og gruer meg) til ultralyd på mandag. Jeg er litt redd for at det ikke er liv der inne, og trenger virkelig den bekreftelsen - jeg håper vi får den også!

Sånn ellers er denne helgen et fredelig pusterom i en måned stappfull av aktiviteter. Jeg og mannen har avtalt middagsdate etter leggetid på lørdag, og det blir godt å ha litt tid bare oss. Jeg har drevet og lagt meg halv ni-ni ( :fnise: ),  og han har jobbet veldig mye. Da blir det fort litt stusselig stemning i heimen også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig godt at du er kvitt den verste kvalmen, ikke minst oppkastet! Det synes jeg du skal slippe! :hjerte:

Du hørtes i hvertfall ut som at du er gravid, så ultralyden går nok kjempe fint! Kanskje du får samme sjokk som meg :fnise: Ville i hvertfall anbefale alle å ta tidlig ultralyd, for uansett hvilke overraskelse man får så er det bedre å få den da enn i uke 18-19. 

Kos dere med middagsdate! Vi er alene i kveld, har nettopp laget noe så spennede som taco til mannen kommer fra jobb. Men vi kan i hvertfall legge oss litt senere enn ti i kveld :nigo: Kjenner til den stemningen der altså! Mellom svangerskapsplager, toåringer og mye jobbing så blir det liksom ikke så god tid til å la romantikken blomstre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.4.2018 den 21.11, Poppsilopp skrev:

Virkelig godt at du er kvitt den verste kvalmen, ikke minst oppkastet! Det synes jeg du skal slippe! :hjerte:

Du hørtes i hvertfall ut som at du er gravid, så ultralyden går nok kjempe fint! Kanskje du får samme sjokk som meg :fnise: Ville i hvertfall anbefale alle å ta tidlig ultralyd, for uansett hvilke overraskelse man får så er det bedre å få den da enn i uke 18-19. 

Kos dere med middagsdate! Vi er alene i kveld, har nettopp laget noe så spennede som taco til mannen kommer fra jobb. Men vi kan i hvertfall legge oss litt senere enn ti i kveld :nigo: Kjenner til den stemningen der altså! Mellom svangerskapsplager, toåringer og mye jobbing så blir det liksom ikke så god tid til å la romantikken blomstre. 

Jeg fatter ikke at folk tør å vente med ultralyd selv!! :ler: #kontrollfreak

Men nå er jeg sååå nervøs!! Kryss fingrene folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...