Gå til innhold

Froskefamilien venter på enda en minifrosk!


lille_frosk

Anbefalte innlegg

Nå har jeg bare hatt klistremerkebaby men har hatt venninner som har hatt slike babyer du beskriver. Så variasjon for hva som er normalt er nok veldig stor! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, lille_frosk skrev:

 

Jeg klarer ikke helt å la være å tenke på dette med genfeil/syndrom ... Jeg VET jeg må la være å bekymre meg, men det er så uvant for meg dette her - jeg blir engstelig for at hun er FOR lite krevende liksom. Jeg vet ikke hva som er normalt? Normalområdet er kanskje veldig stort? Har i dag sendt «bekymringsmelding» til to gode venninner og superpedagoger, for å høre om sånne babyer egentlig finnes uten at man trenger å være redd for at det er unormalt. Godt vi skal ha oppfølgingstime på sykehuset over nyttår, og at hun utvikler seg så normalt ellers!

 

Jeg har hatt én av hver. Hadde en sånn som K først, så jeg tenkte ikke så mye over det der og da, visste jo ikke om annet. Så normalområdet er veldig bredt. A kunne ligge leeeeenge alene, faktisk så foretrakk hun å ligge på gulvet/i vogga heller enn i armene.

Så lenge K er våken og søker kontakt, så tenker jeg at alt er som det skal være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.12.2018 den 13.57, Marimba skrev:

Dette var jo som å lese om AM og R. AM suprrklistremerke, R sove og sprelle, og oftest  ganske fornøyd. Jeg tror egentlig det går mer på at det var så innmari intenst med baby nr 1 at den mer normale oppførselen til baby nr 2 blir så stor kontrast. Man må jo huske det at både det at hun ikke er et klistremerke i like stor grad, pluss det at man har vært igjennom det en gang før sånn at man har mye inne, gjør det mye lettere.

Tenk om det hadde vært motsatt a! Med blid og fornøyd sove og sprellebaby som nr 1, og så klistremerke som nummer to. det tror jeg faktisk hadde vært skikkelig utfordrende 😛 

Veldig godt å høre at folk har hatt sånne babyer før meg! :ler: Jeg er helt enig, det hadde vært utrolig slitsomt om det var i omvendt rekkefølge de kom. Hvordan er R som type i dag?

På 10.12.2018 den 14.30, lillemeg90 skrev:

Nå har jeg bare hatt klistremerkebaby men har hatt venninner som har hatt slike babyer du beskriver. Så variasjon for hva som er normalt er nok veldig stor! 

:Hehe: Det er liksom sånn urban legend; jeg har hørt at sånne babyer finnes faktisk! 

På 11.12.2018 den 7.44, ^^Belle^^ skrev:

Jeg har hatt én av hver. Hadde en sånn som K først, så jeg tenkte ikke så mye over det der og da, visste jo ikke om annet. Så normalområdet er veldig bredt. A kunne ligge leeeeenge alene, faktisk så foretrakk hun å ligge på gulvet/i vogga heller enn i armene.

Så lenge K er våken og søker kontakt, så tenker jeg at alt er som det skal være. 

Hvordan var det å få de i omvendt rekkefølge da? Må jo ha vært ganske krevende? Tusen takk for beroligende ord!

 

I går var vi på sykehuset på kontroll av hoftene. Vi veide samtidig, og min mistanke om dårlig vektoppgang ble bekreftet. Hun kaver mye ved endel av måltidene for tiden, og har hatt noen dager hvor hun har spist mindre. Fra en vektoppgang mellom 150-200 g i uken hadde hun nå gått opp 55g fra fredag til onsdag. I tillegg var kjøreturen et mareritt. Hun hadde forferdelig dårlig oksygenmetning, og det var egentlig ganske uforsvarlig - og veldig fortvilende - å kjøre alene med henne. Utrolig skremmende egentlig! Heldigvis traff jeg tilfeldigvis på favorittlegen, som ba meg ta kontakt når som helst om jeg trengte det. Nå har hun spist to gode måltider i formiddag, så jeg håper kanskje det var en midlertidig dump i veien. 

Over til ultralyden. Hun hadde litt småplukk på begge hoftene, trappetrinn kalte legen det. Men de gir henne mer tid og håper det går seg til med litt modning, og legen var optimistisk! Vi skal på ny kontroll i januar. I morgen kommer helsesøster hjem til oss igjen for ny veiing, det blir spennende! 

I dag fikk jeg vært med storesøster på lucia i barnehagen, og det var koselig! Hun var veldig glad og det var så fint å kunne gjøre det sammen. Noen fordeler er det absolutt med flaskebarn! Apropos det har jeg kuttet drastisk ned på pumpingen. Nå pumper jeg i snitt tre ganger om dagen, fryser ned en porsjon hver dag som jeg sparer til sykdomstider, og gir K en/to porsjoner hver dag. Hun foretrekker faktisk nan, den lille svikeren! :hoho:Men mor er opphengt i antistoffer og tvinger på henne mm. Jeg har sååå dårlig samvittighet for å pumpe så lite, jeg vet jo at det snart er tomt for melk, og helt ærlig gleder jeg meg til det. Pumping er pyton! Men det føles uendelig egoistisk! Jeg gjør det jo bare for min egen del. 

Storesøster er full av gullkorn og morsomme betraktninger for tiden. I går hadde vi følgende meningsutveksling: «Det er ikke lov å slå!» «Nei, det er det jo ikke.» «Per, Pål og Pia (barn i bhg) slår!» «Ja, det er jo ikke noe greit. Sier du fra til en voksen da? Så den voksne kan hjelpe?» «Ja. Jeg slår ikke. Jeg er ikke ramp. Jeg bare dytter, jeg.» :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør det faktisk ikke bare for din egen del ;) du gjør det for å få mer overskudd til både mini og storesøster. Det er gull verdt det og, spesielt når du har mm på lager! Nå får du faktisk muligheten til å senke skuldrene litt og lage en fin jul for hele familien, kontra om du skulle stresse med pumping 6-8 ganger i døgnet i tillegg. Noe som kommer hele familien så tilgode er ikke egoistisk :) 

 

Hvordan R er nå... Hmm...Hun er tusen ganger mer selvstendig enn klistremerkestoresøster var på samme alder. Elsker spesielt å sitte i newborn sete å følge med, eller ligge å sprelle på gulvet, men tar gjerne både kos og bæring også. Sover ganske mye både natt og dag. Trenger av og til litt sovnehjelp, men da kan jeg gi smokken og rugge litt på vogna, så løser det seg. Også blir hun kjempesint når hun er sulten 😂. Og hvis jeg har beregnet en alt for liten flaske. Er faktisk ikke så veldig lenge siden jeg føler hun gikk fra å være "spebarn" til å bli "baby", og det er jo litt rart siden hun snart er 5 måneder, men siden korrigert alder bare er 2,5 måneder så er det vel ikke så rart alikevel. 

 

Storesøster høres herlig ut :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, lille_frosk skrev:

Hvordan var det å få de i omvendt rekkefølge da? Må jo ha vært ganske krevende? Tusen takk for beroligende ord

Det var ganske krevende, ja. A var ekstremt sjalu da M ble født, noe vi ikke hadde trodd kom til å skje siden hun bare var halvannet år gammel, men neeeida. Hun der overrasker stadig. :fnise: Uansett, M ville bare ligge inntil en kropp, helst meg, og A syntes det var veldig vanskelig - forståelig nok. Det hjalp heller ikke at hun fikk lungebetennelse en uke etter at M var født og ble skikkelig syk. Nei, den tiden der husker jeg bare bruddstykker fra. :riste: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt og morsom storesøster er! :ler: De har sine gullkorn, de der små!

Hvordan gikk neste veiing? Det er jo så små marginer - en full bleie rett før veiing kan jo faktisk utgjøre ganske stor forskjell på vekta. Bra helsesøster kommer hjem til dere i alle fall, sånn at dere slipper flere sånne kjøreturer. Høres fælt ut :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...