Gå til innhold

Vi venter på lille jenten vår


Tyah

Anbefalte innlegg

Lykke lykke til med innspurten! Jeg håper alt starter av seg selv nå snart, og at du slipper igangsetting. Og at du føler deg trygg og ivaretatt fremover, det er viktig! Etter myyye sykehus er mitt beste tips - vær åpen om følelsene dine. Gråt om du føler for det, si rett ut at du er redd. Du vinner ikke noe på å prøve å bite tennene sammen og være sterk :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, Metzili skrev:

Nå er det spennende her inne, altså! Tenk snart har du jenta di i armene dine 😊 Det er så viktig å roe ned og lytte til kroppen.

Ja tenk det! Det føles helt uvirkelig at hun snart er her, som om det ikke er på ekte. Ja, jeg er tvunget til å roe ned nå og samle krefter til innspurten. 

10 timer siden, lille_frosk skrev:

Lykke lykke til med innspurten! Jeg håper alt starter av seg selv nå snart, og at du slipper igangsetting. Og at du føler deg trygg og ivaretatt fremover, det er viktig! Etter myyye sykehus er mitt beste tips - vær åpen om følelsene dine. Gråt om du føler for det, si rett ut at du er redd. Du vinner ikke noe på å prøve å bite tennene sammen og være sterk :hjerte:

Tusen hjertelig takk :hjerte: Det hadde jo vært det beste om fødselen startet av seg selv snart.. Så jeg håper virkelig på det!

Takk for tipset - fikk det samme fra jordmoren fra helsestasjonen når jeg ringte henne i dag. Jeg har det dessverre med å bite tennene sammen, så jeg skal ta til meg det dere sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37+2

Jeg hadde time på kontroll på fødeavd i dag. Blodtrykket er stabilt høyt. Ingen proteiner og blodprøvene ser bra ut. Ingen medisinsk grunn til å settes i gang per nå da blodtrykksmedisinen ser ut til å holde blodtrykket stabilt. Jeg har fått time onsdag neste uke for vurdering av igangsettelse, selv om jeg tviler på det...

Sover så sinnsykt lite. Smertene er konstante og Paracet virker ikke. Jeg fikk resept på noen sterkere smertestillende i dag på fødeavd, men de nekter jeg faktisk å ta etter å ha lest på felleskatalogen at «sikkerheten under graviditet er ikke klarlagt». Helt uaktuelt. 

Så jeg og mannen prøvde nettopp å få fortgang på ting på gamle måten :fnise: Det gikk overraskende greit. Spent på om jeg merker noe mer til kynnere eller noe i kveld/natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvi tvi 😁 

Hvilke smertestillende fikk du da? På felleskatalogen forsikrer alltid produsenten seg med å heller fraråde :) ofte finner man mer relevant informasjon på Relis/trygg mammamedisin da de et uavhengige 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, lillemeg90 skrev:

Tvi tvi 😁 

Hvilke smertestillende fikk du da? På felleskatalogen forsikrer alltid produsenten seg med å heller fraråde :) ofte finner man mer relevant informasjon på Relis/trygg mammamedisin da de et uavhengige 😊

Takk 😁 Har dessverre ikke merket noe særlig. Men hadde ikke de store forventningene heller. 

Nobligan 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tyah skrev:

Takk 😁 Har dessverre ikke merket noe særlig. Men hadde ikke de store forventningene heller. 

Nobligan 😊

Sier de ikke at 3 utløsninger er det samme som en modningspille? 🙈 du får si han puttet henne inn så nå er det hans oppgave og få henne ut også 😂 

Gjorde et søk og ble ikke helt klok. Jeg ville ringt trygg mammamedisin om jeg var deg :) ringte de tidlig i svangerskapet når jeg var i dårlig form og skulle få innlagt en litt mer permanent "veneflon". Legen sa jeg kom til å få både beroligende og smertestillende som i utgangspunktet er ganske heftige saker (midazolam og fentanyl om du skulle kjenne til det). Jeg kjente jeg fikk litt panikk for om jeg faktisk trengte det og om det var skadelig. Trygg mammamedisin fant fort gode kilder på at det var trygt i så små doser det var snakk om. Heldigvis trengte jeg ingenting når det kom til stykke utenom lokalbedøvelse :) så de er gode å ha!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krysser fingrene! Du får prøve å massere brystvortene også, jeg fikk småtak i magen hver gang jeg gjorde det 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37+4

Formen min er litt bedre faktisk. Jeg har faktisk fått sovet litt siste to nettene. Misforstå meg rett, jeg har sinnsyke vannmengder i føtter og fingre, og det er forferdelig ubehagelig og ikke minst vondt. Kroppen verker, men ikke like mye som for ett par dager siden. Blodtrykket holder seg stabilt rundt 140/90, så det er betryggende mtp. at det var oppe i 170/110 på ett tidspunkt..

Ellers hadde jeg vanvittig mye kynnere? I går. Tror værtfall det var kynnere. På ett tidspunkt tenkte jeg at det kanskje var starten på noe, kanskje lette modningsrier.. Det begynte i 13.00 tiden og holdt på til 20.00 tiden. De var uregelmessige. Ikke direkte vonde, men det var som ett belte som strammet rundt magen og korsryggen. Men det gidde seg... Hadde også brunlig utflod i 16.00 tiden mens disse kynnerne holdt på. Men nå er den gul igjen slik den har vært siste uken.. Så jeg får nok bare vente en stund til :glare:

Tenkte jeg skulle lage en tippeliste for når hun kommer. Termin er 28.03, hvis noen har lyst å tippe :tongue:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Kanskje ting er på gang? Jeg sov veldig godt og følte meg bra de siste dagene før fødsel!

Jeg tipper likevel 18.mars 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin: 28.03.18.

Tippeliste:babyjente:

Aryamili: 11.03

Boblevann: 12.03

Pjusk: 13.03

Plastfolien: 18.03

Lillemeg90: 18.03

Paibunn: 22.03

Pupsilure: 27.03

Nybruker: 01.04

Endret av Tyah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

På 6.3.2019 den 20.28, Tyah skrev:

37+2

Jeg hadde time på kontroll på fødeavd i dag. Blodtrykket er stabilt høyt. Ingen proteiner og blodprøvene ser bra ut. Ingen medisinsk grunn til å settes i gang per nå da blodtrykksmedisinen ser ut til å holde blodtrykket stabilt. Jeg har fått time onsdag neste uke for vurdering av igangsettelse, selv om jeg tviler på det...

Sover så sinnsykt lite. Smertene er konstante og Paracet virker ikke. Jeg fikk resept på noen sterkere smertestillende i dag på fødeavd, men de nekter jeg faktisk å ta etter å ha lest på felleskatalogen at «sikkerheten under graviditet er ikke klarlagt». Helt uaktuelt. 

Så jeg og mannen prøvde nettopp å få fortgang på ting på gamle måten :fnise: Det gikk overraskende greit. Spent på om jeg merker noe mer til kynnere eller noe i kveld/natt.

Felleskatalogen er ikke beregnet på gravide, du vil som regel nesten alltid finne den informasjonen der.. sjekk heller relis.no.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38+0

Det murrer både i korsrygg og nederst i magen. Men ikke stort mer enn det. Håper det tar seg opp snart. Jeg er så klar for å møte henne, og bli ferdig med dette svangerskapet her. De siste tre ukene har jeg gått opp 6 kilo og mesteparten vann :sjokkert: Det er så vondt og tungt.

I går kveld hadde jeg igjen en episode hvor synet ble «blurry» og jeg ble kvalm. Målte blodtrykket, og det var 156/100, og det med medisin. Skal til kommune jordmoren min etterpå for å ha en samtale om amming. Men regner med det er vanlig kontroll også og at hun sjekker urinen for proteiner, lytter til baby og sjekker om hodet har festet seg. Har egentlig lyst til å spørre henne om hun kan sjekke modning også, men vet ikke om det er vanlig at de gjør det? 

Tror jeg skal hinte med å fortelle om episoden med de kraftige kynnerne og blødningen på torsdag, og at jeg lurer på om det var modningstegn :rolleyes:

Leste også akkuratt gjennom journalen fra ultralyd i uke 35 på fødeavd og legen hadde visstnok sett forkalkninger på morkaken. Dette sa hun jo ingenting om, ikke forklarte hun hva det var heller.. Så da må man jo bare Google da. Visstnok vanlig hvis man røyker, har svangerskapsforgiftning o.l... I værstefall slutter morkaken å virke... :sjokkert: Synes godt de kan informere om sånn når de uannsett skriver det i journalen.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tyah skrev:

38+0

Det murrer både i korsrygg og nederst i magen. Men ikke stort mer enn det. Håper det tar seg opp snart. Jeg er så klar for å møte henne, og bli ferdig med dette svangerskapet her. De siste tre ukene har jeg gått opp 6 kilo og mesteparten vann :sjokkert: Det er så vondt og tungt.

I går kveld hadde jeg igjen en episode hvor synet ble «blurry» og jeg ble kvalm. Målte blodtrykket, og det var 156/100, og det med medisin. Skal til kommune jordmoren min etterpå for å ha en samtale om amming. Men regner med det er vanlig kontroll også og at hun sjekker urinen for proteiner, lytter til baby og sjekker om hodet har festet seg. Har egentlig lyst til å spørre henne om hun kan sjekke modning også, men vet ikke om det er vanlig at de gjør det? 

Tror jeg skal hinte med å fortelle om episoden med de kraftige kynnerne og blødningen på torsdag, og at jeg lurer på om det var modningstegn :rolleyes:

Leste også akkuratt gjennom journalen fra ultralyd i uke 35 på fødeavd og legen hadde visstnok sett forkalkninger på morkaken. Dette sa hun jo ingenting om, ikke forklarte hun hva det var heller.. Så da må man jo bare Google da. Visstnok vanlig hvis man røyker, har svangerskapsforgiftning o.l... I værstefall slutter morkaken å virke... :sjokkert: Synes godt de kan informere om sånn når de uannsett skriver det i journalen.... 

Jeg har jo sagt at hun kommer i morgen, så da gjør hun nok det :fnise: Neida. Skjønner godt at du er lei, du har jammen ikke hatt noe enkelt svangerskap altså.. Ville bare kommentere at under en av mine praksiser nå i høst var jeg med kommunejordmor, og hun sa de hadde sluttet å sjekke om hodet hadde ''festet seg''! At de bare sjekker hvordan det ligger osv, fordi om det er festet eller ikke har visst nok ingen betydning for når fødsel skjer - etter ny forskning. Sikkert varierende fra jordmor til jordmor, men ikke mist motet om hun ikke sjekker det. Ellers vil jeg tro at hun sjekker blodtrykk, proteiner osv, særlig med den bakgrunnen du har! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...