Gjest Fillerista Skrevet 8. desember 2017 #101 Skrevet 8. desember 2017 22 timer siden, Inkognito A skrev: Sånn, da har vi løst denne saken. TS overreagerer og må unnskylde seg og ta seg sammen til neste gang. Eller skal vi la denne tråden leve i flere dager med side opp og side ned der TS henges ut etter alle kunstens regler? Føler kanskje at jeg ikke ble hørt her?
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #102 Skrevet 8. desember 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Evt veldig ung. Anonymkode: 48c8e...694 Eventuelt veldig frustrert over ordninga der de bor fra hverandre halve måneden. Anonymkode: 4b0c1...982 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #103 Skrevet 8. desember 2017 Vi lærte i parterapi: når den ene partneren snakker til den andre, så kan man legge fra seg tlf. Du kunne fint lagt ned tlf og sagt hadet til din samboer også fullført setningen, eller du kunne sagt «vent 2 sek må bare sende denne viktige SMS til min bror». her er det du som overdriver. Anonymkode: 4c601...02c 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #104 Skrevet 8. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eventuelt veldig frustrert over ordninga der de bor fra hverandre halve måneden. Anonymkode: 4b0c1...982 Det var det jeg mente med ung. Hadde hun vært voksen hadde hun gjort noe med saken, ikke bare gått rundt og vært frustrert og overreagert. Anonymkode: 48c8e...694 1
Gjest marie_82 Skrevet 8. desember 2017 #105 Skrevet 8. desember 2017 Oi.. Jeg trodde jeg var skikkelig kjerring når jeg har uka. Du kunne latt sms'en vente i det halve minuttet det ville tatt å si ordentlig hade når han skal være borte i to uker. Og du overreagerer kraftig. Du hisser deg til og med opp mens du skriver innlegget om dette. Jeg tenker at han som står rett foran deg og sier hade og venter på respons prioriteres først, så har du to uker i fred til å knote på telefonen.
Cbunke90z Skrevet 8. desember 2017 #106 Skrevet 8. desember 2017 (endret) Beklager Endret 14. januar 2018 av Cbunke90z
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #107 Skrevet 8. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi lærte i parterapi: når den ene partneren snakker til den andre, så kan man legge fra seg tlf. Du kunne fint lagt ned tlf og sagt hadet til din samboer også fullført setningen, eller du kunne sagt «vent 2 sek må bare sende denne viktige SMS til min bror». her er det du som overdriver. Anonymkode: 4c601...02c Han kunne også latt være å spontan-dra på jobben han skal være på en dag seinere. Det er hans ansvar å gjøre avskjeden god når det er han som har ansvar for å sette tidspunktet for avskjed såpass at han kommer seg på jobb, og ikke gi henne beskjed om avskjed bare idet han står i døra. Jeg skjønner faktisk ikke logistikken deres. Tar han en buss/båt, og i så fall hvorfor gir han henne ikke tidene? Hvis han kjører sjøl, hvorfor må han dra akkurat da? Har de ingen klokke eller varsling på et satt tidspunkt? I vårt tilfelle er det jeg som reiser til stadighet, jeg tar buss/taxi og fly, og må planlegge og informerer kjæresten min om dette. Selv når noen kjører meg er jo klokkeslettet avtalt... Og alt av bagasje må gjøres klar minst en halv time i forveien. Det er sjelden overraskende for ham når jeg må dra, og sitter han i telefonen hvis feks taxien overraskende kommer et kvarter før tida, så tar jeg i ham for å "vekke ham". Jeg står ikke bare i døra, sier hadet og fordufter om jeg ikke får umiddelbar respons... Anonymkode: 4b0c1...982 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #108 Skrevet 8. desember 2017 Jeg ser egentlig ikke behovet ditt for å føre krig når hans reaksjon lett kan forklares og han i ettertid har sagt at det er en misforståelse og at han ikke tenker noe mer over det. Videre gidder du ikke å svare når han prøver å ta kontakt. Så når det gjelder spørsmålet ditt, ja, DU overreagerer. Greit å være litt amper rett etterpå, men det kommer da en tid der man bør innse at man har overreagert og er mer opptatt av å komme seg videre. Anonymkode: bdae6...4c1 2
Tba Skrevet 8. desember 2017 #109 Skrevet 8. desember 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han kunne også latt være å spontan-dra på jobben han skal være på en dag seinere. Det er hans ansvar å gjøre avskjeden god når det er han som har ansvar for å sette tidspunktet for avskjed såpass at han kommer seg på jobb, og ikke gi henne beskjed om avskjed bare idet han står i døra. Jeg skjønner faktisk ikke logistikken deres. Tar han en buss/båt, og i så fall hvorfor gir han henne ikke tidene? Hvis han kjører sjøl, hvorfor må han dra akkurat da? Har de ingen klokke eller varsling på et satt tidspunkt? I vårt tilfelle er det jeg som reiser til stadighet, jeg tar buss/taxi og fly, og må planlegge og informerer kjæresten min om dette. Selv når noen kjører meg er jo klokkeslettet avtalt... Og alt av bagasje må gjøres klar minst en halv time i forveien. Det er sjelden overraskende for ham når jeg må dra, og sitter han i telefonen hvis feks taxien overraskende kommer et kvarter før tida, så tar jeg i ham for å "vekke ham". Jeg står ikke bare i døra, sier hadet og fordufter om jeg ikke får umiddelbar respons... Anonymkode: 4b0c1...982 Du har jo ikke fått med deg hovedproblemet. Det er at TS ikke klarer å slutte, og fortsetter konflikten til neste dag osv.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #110 Skrevet 8. desember 2017 20 minutter siden, Tba skrev: Du har jo ikke fått med deg hovedproblemet. Det er at TS ikke klarer å slutte, og fortsetter konflikten til neste dag osv. Ja, det er et problem at hun er så opptatt at at hun ikke selv kan ha gjort noe feil - fokus på "hvem gjorde noe feil" har sjelden noe for seg . men jeg tror begge ikke tar helt på alvor hva avstanden gjør med forholdet, og dermed hvordan avskjeden må legges til rette for. Det er lettere å bli slapp i avstandsforhold der en ses hyppig, enn sånn som oss som treffes mer sjelden. og nesten blir nødt til å ta dette på alvor for at forholdet skal fungere. Anonymkode: 4b0c1...982
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #112 Skrevet 8. desember 2017 Jeg skjønner ts veldig godt jeg... Hun har åpenbart følt at han tidligere har lagt skylden over på henne, uten at han tar del av ansvaret selv. Jeg synes faktisk han var den dramatiske, som bare dro uten å ta ordentlig avskjed. Jeg hadde selv blitt skuffet og lei meg. Ts hadde derimot ikke trengt og holdt det gående i flere dager, men der er en annen sak! Anonymkode: 17a49...622 2
lille_myyy Skrevet 9. desember 2017 #114 Skrevet 9. desember 2017 Jeg skjønner deg godt jeg, TS Synes dere begge hadde uhensiktsmessig reaksjon på situasjonen, det var ikke KUN deg. Det at han går i sinne og dramatikk er like mye overreagering som det du gjør i ettertid. Ikke greit at han bruker slik manipulasjon, skjønner så godt hva du mener, og det er frustrerende og vondt! Det at du satt på din tlf da han dro, handler det om at du egentlig var lei deg for at han dro en dag tidligere? Hadde du evt klart å kommunisert det, kunne kanskje krangelen ha blitt unngått I tillegg er det ikke noe vits i å tenke på hvem som overreagerte mest. Det er ikke en konkurranse. Han reagerte dumt, og du reagerte dumt. Også legger man det bak seg. Alt handler vel om noe underliggende følelser på noe annet? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå