Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes dere er litt lamme, begge to.. 

Jeg skjønner deg; det var bare snakk om sekunder så var du klar, han kunne ventet eller gjentatt seg selv om du ikke reagerte. 

Jeg skjønner han; han gadd ikke stå der ignorert så han dro bare. 

Samboeren min er håpløs når han er på tlf/pc'en, alltid en mail eller jobb uansett tid på døgnet. Dette vet jeg, så jeg gjentar alltid om jeg ikke får en reaksjon etter noen sekunder. Ofte har han ikke fått det med seg, eller han svarer i hodet sitt "ja, 2 sek". Jeg kan være litt fjern selv, så dette går selvsagt begge veier uten at noen blir sure av den grunn. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er jo ingen vits i at jeg forteller om andre historier hvor jeg ender opp som synderen, for de historiene har jo ingen gyldighet likevel. 

TS

Anonymkode: 7c417...cfb

For å være helt ærlig TS, så syns jeg det mest av alt høres ut som om dere passer veldig dårlig sammen. Slik er det faktisk noen gange, man kan være glade i hverandre, men ting fungerer ikke allikevel. Du mener jul er en stor greie, han mener det jo tydeligvis ikke. Du mener avskjeden burde vært annerledes, han mener det ikke. 

Om du overreagerer eller ikke, er jo egentlig ikke spørsmålet, men spørsmålet er om du vil leve med noen som tar slike valg som går ut over deg. Det må du ta stilling til. Om du overreagerer eller ikke er helt uvesentlig, hvis du finner en som er likere deg og som du kommuniserer bedre med, blir det ingen grunn til å overreagere. 

Jeg syns du overreagerer ut fra det du skriver her, men så er ikke disse tingene spesielt viktige for meg heller. 

Anonymkode: 57db5...43b

• Liker 5
Skrevet (endret)
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det bare tar du TS' ord for? Det er jo ingen eksempler på det, annet enn en annen historie der TS definitivt fløy i flint for ingen verdens ting.

Jeg ser hun insinuerer det, altså. Hun sier at han påstår at hun overreagerer også når hun selv mener at hun ikke gjør det, uten noen eksempler på det. Ut fra TS' reaksjon i denne saken fremstår det overveiende sannsynlig at hun faktisk overreagerer andre ganger også, slik hun så absolutt gjør nå. Da tilsier all logikk i verden at faktum heller er at han rettmessig påpeker at hun rent faktisk overreagerer andre ganger enn at han "psykisk manipulerer" henne og "vrir og vrenger på alt for å legge skyld på henne". Skulle det mot all formodning stemme stiller selvfølgelig saken seg annerledes, men det hun har fortalt er at han sier hun overreagerer på småting og at hun er uenig i det. I de to tilfellene vi har fått høre om har han hatt helt rett i det. Det er det vi kan forholde oss til.

Anonymkode: 2dc50...3c8

Jeg forholder meg til det ts skriver og at muligheten er der for at sannheten kan være mye mer alvorlig enn det hun har fortalt. Muligheten er der nemlig.

For selv om hun reagerer veldig emosjonellt i måten hun skriver på, så kan det være et forsøk på å få ut skuffelser eller andre ting over gud vet hvor lang tid.

Jeg har en magefølelse og akkurat den der følelsen stoler jeg mer på enn andres vurdering av bestemte saker. Så om noen her føler for å lynsje meg for det (sikter til en annen bruker her) så sier det mer om den personen enn meg.

Og en ting til? Når sluttet kg brukere å være rasjonelle og åpne for at en sak kan ha flere andre sider enn kun det ts forteller i en tråd? Og når ble det kg brukeres rett til å føre domstol? Jeg vet jeg har deltatt på det selv, men allikevel stusser jeg på den lynsjestemningen flere hopper på uten å klare å tenke litt lenger ang muligheter. 

Jeg syns egentlig dette går for langt. Ts har ikke opplysningsplikt overfor noen av oss.

Endret av yeans
Skrevet

Og bare så det er sagt, SELV OM det er spurt om før OG jeg har svart; nei, jeg bruker veldig lite mobilen. Ofte har jeg den ikke med meg i det hele tatt. I dette tilfellet fikk jeg en sms fra en syk bror, som ikke har så mange, og som jeg føler jeg bør prioritere når han en sjelden gang tar kontakt. Jeg ville svare ham. Et kort svar, tok noen sekunder. Det var nok til at samboer var ute av døra, av det jeg der og da opplevde som sjalusi, for at han ikke fikk oppmerksomhet akkurat det sekundet. 

TS

Skrevet
3 minutter siden, yeans skrev:

Jeg forholder meg til det ts skriver og at muligheten er der for at sannheten kan være mye mer alvorlig enn det hun har fortalt. Muligheten er der nemlig.

For selv om hun reagerer veldig emosjonellt i måten hun skriver på, så kan det være et forsøk på å få ut skuffelser eller andre ting over gud vet hvor lang tid.

Jeg har en magefølelse og akkurat den der følelsen stoler jeg mer på enn andres vurdering av bestemte saker. Så om noen her føler for å lynsje meg for det (sikter til en annen bruker her) så sier det mer om den personen enn meg.

Og en ting til? Når sluttet kg brukere å være rasjonelle og åpne for at en sak kan ha flere andre sider enn kun det ts forteller i en tråd? Og når ble det kg bruketes rett til å føre domstol? Jeg vet jeg har deltatt på det selv, men allikevel stusser jeg på den lynsjestemningen flere hopper på uten å klare å tenke litt lenger ang muligheter. 

Jeg syns egentlig dette går for langt. Ts har ikke opplysningsplikt overfor noen av oss.

Til en viss grad enig med deg, men ts oppretter en tråd og spør rett ut «overreagerer jeg?». Basert på opplysningene hun kommer med så mener flertallet at ja, det gjør hun. Litt må man rett og slett tåle når man legger opp til det selv.

Anonymkode: f5932...d5b

• Liker 7
Skrevet

Glem deg selv litt her, spør deg selv, og han, om hva som fikk ham til å reagere på den måten. 

Anonymkode: 45eac...0e6

• Liker 1
Skrevet

Og - det bør sikkert og føyes til, at jeg gir min samboer svært mye oppmerksomhet. Det er ikke slik at det er unntaket. Jeg er alltid der for han og har tid til han. Jeg både gir og tar imot med åpne armer masse kjærtegn. Med mye mer. 

Hadde jeg generelt oversett ham, eller generelt satt ham som nr. 2, kunne jeg veldig enkelt forstått at han skulle reagere som han gjorde i denne situasjonen. Dette var  mer slik at han en enkelt gang ikke kom først, og så lite skulle det til før han ble fornærmet.

TS

Skrevet

Jeg syns du overreagerer. Skjønner at du ble irritert når han ble sur og gikk uten å si hadet på en ordentlig måte, men at du er så sur for dette at du ikke svarer på meldinger en hel dag etterpå og blir SÅ opprørt, syns jeg er å overreagere. Det her er en liten filleting. Syns at dere begge to må skjerpe dere. Dere må virkelig krangle mye når dere holder på sånn.

Anonymkode: eee3e...9d5

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og bare så det er sagt, SELV OM det er spurt om før OG jeg har svart; nei, jeg bruker veldig lite mobilen. Ofte har jeg den ikke med meg i det hele tatt. I dette tilfellet fikk jeg en sms fra en syk bror, som ikke har så mange, og som jeg føler jeg bør prioritere når han en sjelden gang tar kontakt. Jeg ville svare ham. Et kort svar, tok noen sekunder. Det var nok til at samboer var ute av døra, av det jeg der og da opplevde som sjalusi, for at han ikke fikk oppmerksomhet akkurat det sekundet. 

TS

Du opplevde det som sjalusi. Har du faktisk spurt din samboer om hvorfor han dro så fort? Det å uten å anklage han for noe eller kjefte. Det går ann å kommunisere uten å heve stemmen HI. Du høres ut som en som går i forsvarsposisjon uten selv å være klar over det. 

Anonymkode: fad46...350

• Liker 5
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ingen vits i at jeg forteller om andre historier hvor jeg ender opp som synderen, for de historiene har jo ingen gyldighet likevel. 

TS

Du lagrer negative historier? :P

Anonymkode: 3fee5...58e

• Liker 3
Skrevet

Du overreagerer når du kar det gå så langt, og være langsint over noe slikt. Snu det heller andre veien; han skal være borte i to uker, og da han sa hade valgte du heller å svare på en melding som fint kunne vente til du fikk sagt hade til han. Du forventet at han skulle komme inn igjen og si hade igjen, fremfor at du bare gikk ut i gangen og sa hade til han. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, han reiste ikke fordi han måtte på jobb. Han skulle ikke på jobb før neste dag. Han kunne reist da, eller en time seinere (lang reisevei til der han jobber).

Glemte forresten å nevne at for ikke lenge siden, kom jeg hjem fra jobb,og når jeg kom inn døra, sto han på mobilen. Det var nesten eksakt samme situasjonen som her. Det tok et par sekunder, for han skulle bare avslutte noe på mobilen. Siden jeg kom inn døra, og han ikke så opp, reagerte jeg på det og spurte ala om han ikke bryr seg om at jeg kommer hjem. Jeg fikk høre med en gang at "herregud, ta det med ro" - jeg overreagerte så jævli, som vanlig!! Altså situasjonen var veldig lik, men når JEG reagerte, da er jeg helt far out. Når HAN reagerer på en lik situasjon, da er det en helt normal reaksjon.

Og det var ikke det at jeg ikke gadd å si hadet - han var ute av døra fortere enn svint, og jeg trodde først mest at han tullet/bare skulle ut med noe annet før han faktisk skulle dra.

TS

Bare når du her kan si at han oppførte seg på samme måte i eksakt samme situasjon. Om du virkelig reagerte på det når han gjorde det mot deg, hvorfor gjorde du det mot han da? Og mener at han er teit som bare går. Ha litt selvinnsikt, jente! Og nei, det er to vidt forskjellige ting. Du kom hjem fra jobb, han skal reise og skal være borte i to uker. Og ja, der overreagerte du også. Alvorlig talt. Hvorfor mener du at situasjonene er annerledes når det gjelder deg? Det er helt greit at du skal svare på en melding når han skal dra - istedenfor å la det vente de to minuttene det tar å si skikkelig hade, men nåde han om han sitter på mobilen når du kommer hjem fra jobb - da bryr han seg ikke om at du er hjemme, nei. 

Hele dette opplegget er barnslig. Du sier han kunne ha ventet med å reise, hva om han bare ønsker å bli fortest mulig ferdig med den lange reiseveien, så slipper han å bli så sliten. Du kunne i det minste ha sagt ifra at du bare skulle svare kjapt på en melding. Du ignorerte jo at han sa hade. 

• Liker 3
Skrevet

Syns begge to har en umoden og lite konstruktiv måte å forholde dere til hverandre på. Kanskje dere rett og slett er en dårlig match? For at forholdet skal ha noen sjans videre må dere hvert fall bli bedre på kommunikasjon, og å se egne feil og mangler, i stedet for bare den andres.

• Liker 3
Skrevet

Kvinneguiden forum er en hønsegård med ei syk høne. Med engang resten senser svakhet, hakker de ihjel den syke høna.

For et sykt og ukonstruktivt forum.

• Liker 1
Skrevet

Føler begrep som manipulasjon misbrukes litt her. 

Jeg skjønner skuffelsen, men jeg skjønner ikke at episoden fikk vokse seg så stor. En diskusjon på telefon kunne fort fått roet gemyttene. Jeg kan også reagere sterkt på småting, fordi jeg blir såra ("vær rasjonell" funker ikke like bra som "jeg forstår at du er skuffa"), men av tidligere erfaring vet jeg at jeg må verbalisere det ganske klart, og heller snakke med kjæresten enn å surmule for at ikke hver minste situasjon skal nå enorme høyder. Kommunikasjon, kommunikasjon, kommunikasjon. 

Det kan også være på sin plass med evne til noe selvkritikk, nå får du mye kritikk fra andre, men du virker ikke videre åpen for å ta noe til deg. Tråden synes å være lagd for å få støtte og slå i bordet med det mot kjæresten. Det er ikke akkurat konstruktivt, heller. 

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, pavlin skrev:

Kvinneguiden forum er en hønsegård med ei syk høne. Med engang resten senser svakhet, hakker de ihjel den syke høna.

For et sykt og ukonstruktivt forum.

Jo, men nå er dette en av de typiske historiene der ts stadig pøser på med info hun "glemte" i startinnlegget sitt, og det fortsetter frem til hun får det medholdet hun ønsker.

Anonymkode: 7091d...869

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes du overreagerer, og oppfører deg som en unge. 

Det var dårlig å ikke i det minste svare med "vent to sekunder, skal bare skrive ferdig"; så han var klar over at du fortsatte å skrive bare fordi du snart var ferdig. Du kunne også enkelt og greit lagt fra deg mobilen UTEN å skrive ferdig, og sagt skikkelig hadet før du skrev ferdig meldingen. 

Anonymkode: a5900...dd8

• Liker 4
Skrevet

virker som dere leker katt og mus. strekker den ene ut en hånd, trekker den andre seg tilbake og vise verca. 

Min mann og jeg var slik før vi fikk litt hjelp, hun beskrev det som vi satt og kastet sand i sandkassen. 

Anonymkode: 46ea3...579

• Liker 4
Skrevet

Du skjønner vel selv ts at historiene om hva som har skjedd før er ulike situasjoner som ikke er lik denne her. Og da spiller det liten rolle i denne saken. Han kan være et rasshøl ja... Men i denne situasjonen var faktisk du helt på bærtur og unormal tankegang. Ro deg ned i forhold til saken her da i det minste.. De andre tingene du forteller om er jo han den stygge ulven, men ikke bland sammen sakene. 

Anonymkode: 3dafb...082

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

En ting er å skrive ferdig sms, men hvorfor gikk du ikke ut i gangen for å si hade til han, istedet for å forvente at han skal komme inn igjen når du nettopp har oversett "hadet" fra han? 

Anonymkode: 46702...ecc

TS: hvorfor svarer du ikke på hvorfor du ikke gikk ut etter han i gangen? 

Anonymkode: 46702...ecc

• Liker 2
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, kan da nevne et par i farta.

I jula i fjor for eksempel. Jeg elsker jul, og hele høytiden, og det vet han veldig godt. Det er den viktigste uka i året for meg, og veldig viktig at vi er sammen akkurat da. 

Pga jobbturnusen, kom han hjem 23/12 i fjor, og skulle være hjemme ei uke. Jeg hadde gledet meg masse,til å få ham hjem, til jula, og å feire jul sammen.

Omtrent en halvtime etter at han kommer hjem den 23., sa han at kom til å reise tilbake til der han jobber, fordi han måtte vaske ned leiligheta (han skulle flytte ut fra den leiligheta han bodde i når han jobbet), den 25. Kom til å bli der i 3 dager. Grunnen til at han måtte dra tilbake var at selv om han hadde sagt opp 3 mnd før, hadde han ikke hatt nok disiplin på seg selv, til å være ferdig med dette før han dro hjem til vårt felles bosted den 23.

Jeg ble veldig lei meg og fra meg. Vi er så lite sammen, vi hadde planlagt jula leenge, og nå hadde han plutselig bestemt for seg selv at han skulle være borte 3 av de 7 juledagene vi hadde sammen. Dette var selvsagt ikke noe vi hadde pratet om eller bestemt sammen. I tillegg var dette tapet av tid sammen, pga at han ikke er i stand til å ta grep og få ting gjort når han har muligheten, jf de 3 månedene fra han sa opp, og pga hans manglende grep, måtte dette gå utover oss.

Fordi jeg reagerte sterkt på dette, overreagerte jeg selvsagt. Fyrte meg opp over så lite. For som i denne saken med mobilgreiene, lå jo ingenting på hans skuldre. "Han hadde bare ikke rukket det, han." På 3 måneder. Ei lita leilighet med forholdsvis lite ting. Nei, for man rekker selvsagt ikke slikt, når man begynner med å pakke ned, rydde, flytte og vaske ned 3 dager før man skal dra. Som han hadde gjort. Han hadde startet med dette den 20/12.

Men igjen - det var jeg som var det hyperreaktive, overreagerende parten. 

TS

Dette var jo kjipt av han og det hadde jeg blitt lei meg av også. Ikke skjønner jeg hvorfor det skal ta tre dager å vaske ned en liten leilighet heller. Var jeg deg, så ville jeg blitt med han, tatt det som en tur, så vi fikk være sammen.

Likevel synes jeg som de fleste andre her at du overreagerte veldig på det du skrev i HI. Men at han ble så snurt at han var ute av døra på 2 sek sier litt om at det ligger mere under. Han MÅ ha vært irritert fra før! Og det må du også ha vært. At du ignorerer at han ringer og ikke svarer på meldinger er helt ekstrem overreaskjon, uansett. Så jeg nekter å tro at det ikke ligger mer bak.

Dere trenger å snakke sammen, men når dere prøver så ender det nok bare opp i at dere peker på hverandre.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...