Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her er historia:

Jeg og samboer bor sammen bare deler av tida, pga hans jobbturnus. Nå på søndag dro han igjen, og er borte i 2 uker.

Når han skulle dra, satt jeg tilfeldigvis akkurat da å skrev en sms. Så sier han "Nå drar jeg - hadet!". Det tar meg 2 sekunder å skrive ferdig smsen, og jeg ser derfor ikke opp i eksakt det samme sekundet som han sier dette. Innen jeg har avsluttet smsen, er han ute av døra og tar på seg ytterklær. Jeg bare "okeeeei...?" Regner med han kommer inn igjen hvert øyeblikk for å si ordentlig hadet. Nope. Har går ut i bilen, og faktisk drar.

Jeg sitter tilbake og bare hæh?? Og ble j**** sint. Hva i svarten var dette for noe?? Sender ham en sms, og spør hva var det opplegget?? Får til svar at han sa hadet, men jeg var mer opptatt med mobilen, og var ikke interessert i å si hadet. Jeg spør han om han er seriøs (noe han jo sikkert er, siden han faktisk dro). Ja, det var han. Jeg blir dritirritert og sier jeg skrev ferdig en sms på 2 linjer til broren min, og spør hva som er problemet??

Får ikke noe svar. Tenker egentlig at han kan dra til helvete, hva nå enn som er problemet hans. Han ringer etter noen timer, men jeg gidder ikke prate med han. Neste dag sender han meldinger, som om alt er helt vanlig. Jeg gidder ikke å svare.

Så får jeg en lengre sms om at det hele er bare en veldig liten, dum misforståelse, ingen vits i å bli sint. Jeg må virkelig roe meg ned og jeg overreagerer på masse småting. Han sa han er helt rolig. Og om jeg ville bli sint pga denne lille filletingen, gadd han ikke bli med på den diskusjonen.

Jeg ble så sint, at jeg holdt på å fly på veggen! HVA I H********!! Her er det han som fordi jeg ikke ga ham 100% oppmerksomhet 100% av tida, ble han sur/sjalu eller gud vet hva for at jeg hadde øynene på mobilen akkurat i det han sa hadet. Han strenet ut døra, og reiste pga dette. Når vi ikke skulle se hverandre på 2 uker. Også er det JEG som overreagerer på småting?? Fordi jeg spør hva i svarten han holdt på med når han bare dro? Og at han reagerte som han gjorde, det nevnes ikke, men når jeg reagerer på det, da er det plutselig en bitteliten filleting som ikke er noe vits i å fyre seg opp over??

I tillegg er det også ei forhistorie her. Det er langt fra første gangen han sier at jeg overreagerer på småting. Det skjer stadig vekk. Ja, jeg reagerer på ting, men jeg OVERreagerer ofte, og over filleting, i følge ham. En annen ting; at han snur situasjonen, så jeg er "synderen"; som her at det er han som gjør noe helt urasjonelt, men det er JEG som er den urasjonelle.

--

Okei, så jeg sa at vi kan gjerne droppe hele denne saken, og ikke dra det noe videre, men jeg sa rett ut til ham at han bare kunne drite noe vanvittig i å behandle meg på denne måten, å tviste saken, si at jeg overreagerer osv, kort sagt vri alt 180 grader, der jeg blir psykoen som han må fortelle at må roe seg ned osv. Men i tillegg kunne jeg gjerne tenkt meg at han innså egen reaksjon, og si "sorry, sorry, jeg gjorde noe dumt, og laget en sak ut av ingenting", men dette kan jeg nok se veldig langt etter, når han ser saken på den måten han gjør.

Mitt spørsmål er; er mitt syn i denne saken riktig, eller har han virkelig noe rett? Blir jeg blindet i mitt eget forsvar av meg selv? Hvilke tanker får du om handlingene hans?

Anonymkode: 7c417...cfb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sitter du mye med mobilen? Kan det være det som irriterer?

Anonymkode: 3e209...fc1

• Liker 30
Skrevet

Ja, du overreagerer. Det gjør forsåvidt han også, når han så demonstrativt drar, men at du blir så rasende og fortsatt ignorerer telefoner og meldinger dagen etter er dramaqueen-reaksjon av en annen verden...

• Liker 35
Skrevet

Er du sikker på at problemene mellom dere ikke stikker dypere enn dette?

Anonymkode: fb803...509

• Liker 7
Skrevet

Jeg syns du overreagerer og er helt fullstendig urimelig her. Hvorfor skulle han vente på st du fant tid til å si hadet hvis han var på vei ut døren, kunne ikke du like gjerne vente med å skrive ferdig sms’en?

Du høres ut som en skikkelig kjeftesmelle..

Anonymkode: f706d...a22

• Liker 27
Skrevet

Sende en sms til broren din kan du gjøre når som helst de neste 2 ukene.

Gi mannen din oppmerksomhet og kutte ut mobilen fordi han skal bort 2 uker klarer du ikke? så blir du sur? rly? 

Legg bort mobilen neste gang

Anonymkode: a29be...984

• Liker 28
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sitter du mye med mobilen? Kan det være det som irriterer?

Anonymkode: 3e209...fc1

Nei, sitter veldig lite med mobilen.

TS

Skrevet

Du overreagerer. Han sa hadet og sa klart og tydelig i fra at nå drar han. Det er faktisk du som overså han.

Greit det kun var to sekunder, samtidig så kunne du lagt fra deg mobilen og avsluttet meldingen tidligere. Mannen din er rolig og ønsker ingen krangel. Så du burde skaffe deg hjelp hvis en sånn filleting får deg til å klikke..

Anonymkode: fad46...350

• Liker 19
Gjest Fillerista
Skrevet

Sånn, da har vi løst denne saken. TS overreagerer og må unnskylde seg og ta seg sammen til neste gang. Eller skal vi la denne tråden leve i flere dager med side opp og side ned der TS henges ut etter alle kunstens regler?

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er ganske barnslig når du ikke "gidder å svare" på meldinger og telefoner. Da gir du ham ikke sjansen til å ordne opp. Når det er sagt er det jo ikke noe å si i det hele tatt, du kunne godt ha løfta blikket. Du kunne sagt "vent litt, skal bare skrive ferdig". Du kunne latt SMS-en vente i tre sek. Han reiste ikke pga noe du gjorde, han reiste fordi han måtte på jobb. Det vet du. Du fikk sjansen til å si hadet. Du gadd ikke gjøre det. Dersom det som står her er hele historien, da har du oppført deg som et barn. Kanskje han er vant til at du prioriterer telefonen? 

Anonymkode: d54ae...981

Nei, han reiste ikke fordi han måtte på jobb. Han skulle ikke på jobb før neste dag. Han kunne reist da, eller en time seinere (lang reisevei til der han jobber).

Glemte forresten å nevne at for ikke lenge siden, kom jeg hjem fra jobb,og når jeg kom inn døra, sto han på mobilen. Det var nesten eksakt samme situasjonen som her. Det tok et par sekunder, for han skulle bare avslutte noe på mobilen. Siden jeg kom inn døra, og han ikke så opp, reagerte jeg på det og spurte ala om han ikke bryr seg om at jeg kommer hjem. Jeg fikk høre med en gang at "herregud, ta det med ro" - jeg overreagerte så jævli, som vanlig!! Altså situasjonen var veldig lik, men når JEG reagerte, da er jeg helt far out. Når HAN reagerer på en lik situasjon, da er det en helt normal reaksjon.

Og det var ikke det at jeg ikke gadd å si hadet - han var ute av døra fortere enn svint, og jeg trodde først mest at han tullet/bare skulle ut med noe annet før han faktisk skulle dra.

TS

Skrevet

Ja du overreagerer noe så innmari også! Du kunne skrevet ferdig meldingen når han hadde dratt. I tillegg sendte han deg melding om at alt var en dum misforståelse, men ikke en gang da kunne du gi deg. Han dro ikke av gårde for å gjøre deg sint, men fordi han ble lei seg...

Anonymkode: 7b461...e35

• Liker 23
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mitt spørsmål er; er mitt syn i denne saken riktig, eller har han virkelig noe rett? Blir jeg blindet i mitt eget forsvar av meg selv? Hvilke tanker får du om handlingene hans?

Du kanskje lot som du var opptatt med mobil og ikke vil ha med noe med ham å gjøre? Måtte du finne på det i det han skulle dra?

Jeg mener det er din skyld. Du har ingen grunn til å være sint. Han har mest grunn til å være sint... på deg...

• Liker 4
Skrevet

Altså - JEG overreagerer fordi han løper ut døra og drar for 2 uker uten å si ordentlig hadet, fordi jeg ikke er på pletten med oppmerksomhet det sekund han ønsker min oppmerksomhet??

Og JEG overreagerer fordi jeg i neste omgang ble sint fordi han oppførte seg på denne måten??

Altså - er dere seriøse?

TS

Skrevet

Har dette ikke ordentlige rutiner rundt avskjed? Vi har også et avstandsforhold. Vi pleier som regel å drikke/spise noe sammen før jeg drar, kanskje har vi sex, minimum en klem og et kyss/kos. Aldri at en bare sier hadet. Hvis avskjeden av en eller annen grunn blir litt brå, tar vi det igjen ved å sende meldinger, bilder etc. 

Og en annen ting, dette fokuset på hvem som hadde skylda for småting er ikke konstruktiv. Det er begges ansvar å skape god stemning rundt avskjeden. 

Anonymkode: 4b0c1...982

• Liker 17
Skrevet
1 minutt siden, cmd skrev:

Du kanskje lot som du var opptatt med mobil og ikke vil ha med noe med ham å gjøre? Måtte du finne på det i det han skulle dra?

Jeg mener det er din skyld. Du har ingen grunn til å være sint. Han har mest grunn til å være sint... på deg...

Jeg. skrev. ferdig. en. sms. Det. tok. omtrent. 2. sekunder.  Jeg lot ikke som jeg var opptatt. Sammenlikn det med å stå å vaske hendene, og så skru av krana før du snur deg bort fra vasken. Eller ville det vært å "late som" også? Jeg måtte da bare kaste meg vekk fra det gjorde i akkurat det sekundet han sa han skulle dra. Det var jo liv om å gjøre. 

TS

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Altså - JEG overreagerer fordi han løper ut døra og drar for 2 uker uten å si ordentlig hadet, fordi jeg ikke er på pletten med oppmerksomhet det sekund han ønsker min oppmerksomhet??

Og JEG overreagerer fordi jeg i neste omgang ble sint fordi han oppførte seg på denne måten??

Det høres ut som det var opplagt for ham når han skulle dra, men ikke for deg. Vi planlegger vanligvis avreisetid minimum to dager før jeg drar... Altså på minuttet. Det er aldri overraskende for noen av oss når avskjeden er. 

Anonymkode: 4b0c1...982

• Liker 6
Skrevet

Jeg skjønner at du reagerer når han bare drar. Der var det han som overreagerte. Men jeg syns du overreagerer når du er såpass sint i flere dager etterpå. På ett eller annen tidspunkt må man sette strek over en konflikt, og når det er over, etter min mening, en filleting, så bør man klare å roe seg ned lenge før.

• Liker 18
Skrevet

Jeg hadde blitt lei meg om jeg står klar til avreise for 14 dager, og sier nå går jeg - hade i døra, så gidder ikke samboer å kikke opp engang i det jeg sier det... ikke bra

Anonymkode: 708d8...f82

• Liker 20
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Glemte forresten å nevne at for ikke lenge siden, kom jeg hjem fra jobb,og når jeg kom inn døra, sto han på mobilen. Det var nesten eksakt samme situasjonen som her. Det tok et par sekunder, for han skulle bare avslutte noe på mobilen. Siden jeg kom inn døra, og han ikke så opp, reagerte jeg på det og spurte ala om han ikke bryr seg om at jeg kommer hjem. Jeg fikk høre med en gang at "herregud, ta det med ro" - jeg overreagerte så jævli, som vanlig!! Altså situasjonen var veldig lik, men når JEG reagerte, da er jeg helt far out. Når HAN reagerer på en lik situasjon, da er det en helt normal reaksjon.

Stor forskjell på å komme hjem og å dra - jeg synes du overreagerte her også. Alle svarene du gir her, samt bruken av store bokstaver og overdreven tegnsetting i overskriften,bare bekrefter inntrykket av at du er typen som kan blåse opp enhver bagatell til en stor sak. 

Anonymkode: 92c93...eb5

• Liker 25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...