AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #81 Skrevet 7. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Altså - JEG overreagerer fordi han løper ut døra og drar for 2 uker uten å si ordentlig hadet, fordi jeg ikke er på pletten med oppmerksomhet det sekund han ønsker min oppmerksomhet?? Og JEG overreagerer fordi jeg i neste omgang ble sint fordi han oppførte seg på denne måten?? Altså - er dere seriøse? TS Anonymkode: 7c417...cfb I alle dager. Det er jo du som er helt urimelig her. Når han står i døren for å dra og skal være borte i 2 uker, så legger du selvfølgelig ned telefonen og sier skikkelig ha det til ham. Hvorfor klarer du ikke å se at det du blir forbanna på ( du mener han forlanger at du skal stå på pletten når han ønsker oppmerksomhet) er akkurat det samme du forlanger av ham, Han skal altså stå i døren og vente på at du skal gjøre deg ferdig så han får dratt. Seriøst? Det er sjelden jeg lar meg provosere her inne, men du tar kaka her altså. Du er jo helt på jordet... Hadde min kjære dratt bort i 2 uker, måtte det ha stått om liv og helse hvis jeg ikke hadde brukt hvert sekund til en skikkelig avskjed med ham, Og ikke nok med det, du holder det gående i mange dager etterpå, stakars mann, han har funnet seg en skikkelig drama queen, som snur om på situasjoner og skylder på partneren når hun helt klart har gjort feilen selv. Legg fra deg telefonen og si skikkelig ha det neste gang. Jeg hadde gjort akkurat det samme som han. Er jeg ikke mere verdt enn at jeg må stå i døren og vente på at mannen min skulle trykke ferdig på telefonen så hadde jeg også dratt. Anonymkode: 2daba...799 9
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #82 Skrevet 7. desember 2017 29 minutter siden, yeans skrev: Jeg forholder meg til det ts skriver og at muligheten er der for at sannheten kan være mye mer alvorlig enn det hun har fortalt. Muligheten er der nemlig. For selv om hun reagerer veldig emosjonellt i måten hun skriver på, så kan det være et forsøk på å få ut skuffelser eller andre ting over gud vet hvor lang tid. Jeg har en magefølelse og akkurat den der følelsen stoler jeg mer på enn andres vurdering av bestemte saker. Så om noen her føler for å lynsje meg for det (sikter til en annen bruker her) så sier det mer om den personen enn meg. Og en ting til? Når sluttet kg brukere å være rasjonelle og åpne for at en sak kan ha flere andre sider enn kun det ts forteller i en tråd? Og når ble det kg brukeres rett til å føre domstol? Jeg vet jeg har deltatt på det selv, men allikevel stusser jeg på den lynsjestemningen flere hopper på uten å klare å tenke litt lenger ang muligheter. Jeg syns egentlig dette går for langt. Ts har ikke opplysningsplikt overfor noen av oss. Er det noe i det TS skriver som du kjenner deg veldig igjen i? Den måten du på argumenter, og trekker frem magefølelse på virker følssstyrt, og ikke rasjonell. Anonymkode: 8f751...d4a 4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #83 Skrevet 7. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Grunnen til at jeg ble sint, var at han vred hele saken som han gjorde. Og at det fra hans side er nå "du (altså jeg, TS) overreagerer og styrer, men jeg er voksen og rasjonell, og setter strek over det hele." Ja, DA blir jeg jævla forbanna. Hadde han sagt etter at han dro, "sorry, jeg overreagerete/handlet feil/rart, sorry, for det" - da, hadde saken vært ute av verden for min del. Når han driver med slik manipulasjon som han driver med her, da går jo ikke det over, bare fordi det går et par dager. Det er jo for svarte manipulasjon, og faktisk, believe it or not, beskrevet i seriøs litteratur innenfor psykologi. TS Anonymkode: 7c417...cfb Hvorfor skal han si sorry, jeg overreagerete/handlet feil/rart, sorry, for det, når det er du som overreagerer og er urimelig? Du er kun opptatt av å fraskrive deg ansvaret for situasjonen som oppsto og legge skylden over på ham. Og for et sirkus du lager for ingen ting. Anonymkode: 2daba...799 7
Gjest NotNaomi Skrevet 7. desember 2017 #84 Skrevet 7. desember 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Her er historia: Jeg og samboer bor sammen bare deler av tida, pga hans jobbturnus. Nå på søndag dro han igjen, og er borte i 2 uker. Når han skulle dra, satt jeg tilfeldigvis akkurat da å skrev en sms. Så sier han "Nå drar jeg - hadet!". Det tar meg 2 sekunder å skrive ferdig smsen, og jeg ser derfor ikke opp i eksakt det samme sekundet som han sier dette. Innen jeg har avsluttet smsen, er han ute av døra og tar på seg ytterklær. Jeg bare "okeeeei...?" Regner med han kommer inn igjen hvert øyeblikk for å si ordentlig hadet. Nope. Har går ut i bilen, og faktisk drar. Jeg sitter tilbake og bare hæh?? Og ble j**** sint. Hva i svarten var dette for noe?? Sender ham en sms, og spør hva var det opplegget?? Får til svar at han sa hadet, men jeg var mer opptatt med mobilen, og var ikke interessert i å si hadet. Jeg spør han om han er seriøs (noe han jo sikkert er, siden han faktisk dro). Ja, det var han. Jeg blir dritirritert og sier jeg skrev ferdig en sms på 2 linjer til broren min, og spør hva som er problemet?? Får ikke noe svar. Tenker egentlig at han kan dra til helvete, hva nå enn som er problemet hans. Han ringer etter noen timer, men jeg gidder ikke prate med han. Neste dag sender han meldinger, som om alt er helt vanlig. Jeg gidder ikke å svare. Så får jeg en lengre sms om at det hele er bare en veldig liten, dum misforståelse, ingen vits i å bli sint. Jeg må virkelig roe meg ned og jeg overreagerer på masse småting. Han sa han er helt rolig. Og om jeg ville bli sint pga denne lille filletingen, gadd han ikke bli med på den diskusjonen. Jeg ble så sint, at jeg holdt på å fly på veggen! HVA I H********!! Her er det han som fordi jeg ikke ga ham 100% oppmerksomhet 100% av tida, ble han sur/sjalu eller gud vet hva for at jeg hadde øynene på mobilen akkurat i det han sa hadet. Han strenet ut døra, og reiste pga dette. Når vi ikke skulle se hverandre på 2 uker. Også er det JEG som overreagerer på småting?? Fordi jeg spør hva i svarten han holdt på med når han bare dro? Og at han reagerte som han gjorde, det nevnes ikke, men når jeg reagerer på det, da er det plutselig en bitteliten filleting som ikke er noe vits i å fyre seg opp over?? I tillegg er det også ei forhistorie her. Det er langt fra første gangen han sier at jeg overreagerer på småting. Det skjer stadig vekk. Ja, jeg reagerer på ting, men jeg OVERreagerer ofte, og over filleting, i følge ham. En annen ting; at han snur situasjonen, så jeg er "synderen"; som her at det er han som gjør noe helt urasjonelt, men det er JEG som er den urasjonelle. -- Okei, så jeg sa at vi kan gjerne droppe hele denne saken, og ikke dra det noe videre, men jeg sa rett ut til ham at han bare kunne drite noe vanvittig i å behandle meg på denne måten, å tviste saken, si at jeg overreagerer osv, kort sagt vri alt 180 grader, der jeg blir psykoen som han må fortelle at må roe seg ned osv. Men i tillegg kunne jeg gjerne tenkt meg at han innså egen reaksjon, og si "sorry, sorry, jeg gjorde noe dumt, og laget en sak ut av ingenting", men dette kan jeg nok se veldig langt etter, når han ser saken på den måten han gjør. Mitt spørsmål er; er mitt syn i denne saken riktig, eller har han virkelig noe rett? Blir jeg blindet i mitt eget forsvar av meg selv? Hvilke tanker får du om handlingene hans? Anonymkode: 7c417...cfb Han ble såret for at du ignorerte han da han skulle reise. Du ble såret fordi han " bare dro ". Lett å forstå begge her. Men så utarter det seg veeldig da. Da han forklarte at du var mer opptatt av telefonen , så kunne du jo egentlig bare skrevet : unnskyld,det var tankeløst av meg,men du bør jo ikke bare dra sånn. Det syns jeg var unødvendig. Men ok. Vi dummet oss ut begge to. Ha en fin tur. Der kunne alt vært over. Ferdig og glemt. Isteden blir du så sint at du ikke svarer han på flere dager. Når noen blir så sinte så tenker jeg at noe traff. At du kanskje fikk litt dårlig samvittighet likevel ? Du er ihvertfall utvilsomt et følelsemenneske Ts. Det er ikke vanskelig å lese gjennom alt du skriver her. Og så er vel han mer laidback og "rasjonell". Da blir det jo litt skjæringer iblant. Ingen er feilfri og alle har litt rett :-) sånn er det vel vanligvis. Å fordele skyld er dumt da. Det er bedre å prøve og forstå at en er ulike og respektere det. Vanskelig men viktig :-)
Nicathv Skrevet 7. desember 2017 #85 Skrevet 7. desember 2017 51 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev: -klipp- Jeg sitter her helt uskyldig og leser om sprø mennesker, og så plutselig kommer du seilende inn i denne tråden og sprer fornuften din igjen. Jeg tror aldri jeg har lest et innlegg fra deg jeg er særlig uenig i. Du virker gjennomtenkt, avbalansert og godhjertet. 1
Nanami Skrevet 7. desember 2017 #86 Skrevet 7. desember 2017 Ååh, sånt er så irriterende. Hater å måtte vente på folk, burde være unødvendig. Skal han stå der og stirre på deg når du skriver melding? Jeg hadde også gått. Nå hadde heldigvis kjæresten min prioritere meg over en SMS om jeg skulle reist vekk i flere uker. 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #87 Skrevet 7. desember 2017 Herregud så mange fjerne svar... Nei TS det var hovedsaklig han som var urimelig her. Selv om jeg kan si meg enig med resten av hylekoret i at du burde svart på melding og tlfsamtale. Likevel er det selvfølgelig han som har tidenes mest umodne reaksjon når han ikke får din oppmerksomhet i SEKUNDET han krever, velger å bare gå sin vei, for 2 uker.. Nei TS er ikke teit som valgte å bruke hele to sekunder på å skrive ferdig en sms. Typen hennes måtte ikke dra akkuratt da, Han valgte det.. Så skal det altså være sånn at TS ALLTID må sitte 100% parat for å ikke ignorere å skuffe å store hellige kjæreste? Nei. skjerpings... Hadde Ts holdt på med mobilen lenge hadde saken vært en helt annen, og da hadde det vært frekt.. Men å ta seg to skunder til å gjøre seg ferdig med det man holder på med er ikke det. Anonymkode: 7a6ac...eb9 5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #88 Skrevet 7. desember 2017 TS burde uansett sagt ett eller annet mens hun satt der med den sms'en da. Hun kunne fint sagt: "Vent litt 'a, skal bare skrive ferdig en sms til broren min" og så hadde sikkert samboeren ventet litt og så kunne de sagt "hadet" og suss og klem og verden hadde plutselig vært et mer trivelig for begge to. Anonymkode: 8f499...40e 7
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #89 Skrevet 7. desember 2017 7 hours ago, AnonymBruker said: Sitter du mye med mobilen? Kan det være det som irriterer? Anonymkode: 3e209...fc1 Samme tenker jeg, og jeg hadde blitt litt såret om samboeren min ikke så opp når jeg sa "nå drar jeg". Hvorfor kan man ikke se opp fra mobilen når man blir snakket til? Anonymkode: 722f0...303 3
Jolene Skrevet 7. desember 2017 #90 Skrevet 7. desember 2017 Begge eksemplene du presenterer på side 1 viser at du overdriver TS. Det er ikke vits i å lage storm i vannglass, samt være sint i flere dager over småting. 4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #91 Skrevet 7. desember 2017 Har også en kjæreste som jobber turnus borte. Han riktignok lenger borte enn 2 uker av gangen, men jeg hadde åpenbart lagt fra meg mobilen for å si ordentlig hadet til fyren for han dro på jobb og jeg ikke fikk se han på mange uker... Anonymkode: 05ad1...071 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #92 Skrevet 8. desember 2017 Jeg har bare lest første side av tråden, men jeg syntes TS overreagerer i begge tilfellene, altså både da han dro og da hun kom hjem. Å komme hjem fra jobb en dag er liksom ikke en like stor greie som å reise bort i 2 uker, og når samboeren ikke en gang gadd å legge fra seg telefonen da han sa han dro så skjønner jeg at han ble lei seg. Anonymkode: 404d1...a2b
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #93 Skrevet 8. desember 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså - JEG overreagerer fordi han løper ut døra og drar for 2 uker uten å si ordentlig hadet, fordi jeg ikke er på pletten med oppmerksomhet det sekund han ønsker min oppmerksomhet?? Og JEG overreagerer fordi jeg i neste omgang ble sint fordi han oppførte seg på denne måten?? Altså - er dere seriøse? TS Anonymkode: 7c417...cfb Jepp! Du høres virkelig cray-cray ut. Anonymkode: 48c8e...694 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #94 Skrevet 8. desember 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp! Du høres virkelig cray-cray ut. Anonymkode: 48c8e...694 Evt veldig ung. Anonymkode: 48c8e...694 1
Tba Skrevet 8. desember 2017 #95 Skrevet 8. desember 2017 (endret) 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Herregud så mange fjerne svar... Nei TS det var hovedsaklig han som var urimelig her. Selv om jeg kan si meg enig med resten av hylekoret i at du burde svart på melding og tlfsamtale. Likevel er det selvfølgelig han som har tidenes mest umodne reaksjon når han ikke får din oppmerksomhet i SEKUNDET han krever, velger å bare gå sin vei, for 2 uker.. Nei TS er ikke teit som valgte å bruke hele to sekunder på å skrive ferdig en sms. Typen hennes måtte ikke dra akkuratt da, Han valgte det.. Så skal det altså være sånn at TS ALLTID må sitte 100% parat for å ikke ignorere å skuffe å store hellige kjæreste? Nei. skjerpings... Hadde Ts holdt på med mobilen lenge hadde saken vært en helt annen, og da hadde det vært frekt.. Men å ta seg to skunder til å gjøre seg ferdig med det man holder på med er ikke det. Anonymkode: 7a6ac...eb9 Når du får den oppfatningen at du og TS er de eneste fornuftige menneskene i verden, alle andre er fjerne óg teite. Så er det gjerne noe de som er i mindretall ikke oppfatter eller skjønner. Du skjønner når vel at når TS skriver at det tok to sekunder så er det en talemåte, reelt så tok det nok mye lengre tid. Men det er en bagatell. Grunnen til at omtrent alle syns TS overreagerer er at hun trekker ut konflikten over dager når han prøver å forsones. Måten TS skriver på og reagerer på svarene hun får i denne tråden viser tydlig at det er en dame med mye følelser og frustrasjon som hun ikke klarer å håndtere på en fornuftig måte. Endret 8. desember 2017 av Tba 4
Isaccis Skrevet 8. desember 2017 #96 Skrevet 8. desember 2017 19 hours ago, Måbarefåsiat... said: Personlig er jeg så jævlig lei av folk som sitter med nesa i telefonen. Jeg hadde ikke ventet på deg! Personlog er jeg jævlig lei av folk som er så oppmerksomhetssyke at de tar det så sårt å ikke ha øyeblikkelig tilgang på andre når de selv vil det. Jeg har nada problemer med å faktisk vente noen minutter hvis jeg ser at den jeg ønsker å prate med er i en annen samtale/sms-utveksling.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #97 Skrevet 8. desember 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Og bare så det er sagt, SELV OM det er spurt om før OG jeg har svart; nei, jeg bruker veldig lite mobilen. Ofte har jeg den ikke med meg i det hele tatt. I dette tilfellet fikk jeg en sms fra en syk bror, som ikke har så mange, og som jeg føler jeg bør prioritere når han en sjelden gang tar kontakt. Jeg ville svare ham. Et kort svar, tok noen sekunder. Det var nok til at samboer var ute av døra, av det jeg der og da opplevde som sjalusi, for at han ikke fikk oppmerksomhet akkurat det sekundet. TS Anonymkode: 7c417...cfb Så du skulle forholde deg til to vanskelige ting på en gang; din syke bror og avskjeden fra din kjære.... Vet kjæresten din at broren din er syk, og støtter han deg i det? Drar han alltid slik uannonsert, en eller annen gang det siste døgnet før han skal på jobb igjen? Anonymkode: 4b0c1...982 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #98 Skrevet 8. desember 2017 Nå har jeg ikke lest hele tråden. Men jeg tenker umiddelbart at dette er et symptom på noe annet. Har dere det bra sammen ellers? Synes som de fleste andre at du overreagerte. Og det gjorde han også. Men det jeg synes er rarest er at du ikke klarer å sette en strek over det dagen etterpå. At du ikke ser ditt eget bidrag til situasjonen. At han sikkert følte seg oversett når du valgte å sitte med telefonen. Så tror jeg ville gravd litt dypere i hvorfor jeg reagerte som jeg gjorde. Hvorfor det satt såpass heftige følelser i sving. For som sagt tror jeg det ligger mer under. Anonymkode: 71117...b4b 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #99 Skrevet 8. desember 2017 Ja, du iverreagerer, og analyserer, og ilegger ham dermed tanker han ikke hadde, oppi ditt eget hode. Dermed er bagatell blitt konflikt. Gjør du spnn hele tida med andre ting, går han nok lei fort. Anonymkode: af56b...b81 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #100 Skrevet 8. desember 2017 20 timer siden, Marie90 skrev: Nå har jeg i utgangspunktet null tro på avstandsforhold - de må ta slutt, enten ved brudd eller at avstanden opphører. Men jeg antar at mange brudd blir utløst nettopp på denne måten. TS føler ikke hun kan "kreve" at han bytter jobb, men sinnet og fortvilelsen får utløp på mange andre måter og det blir bare verre. Det er jobb som er problemet her også. Men det er jo ikke sånn at man bare kan plukke jobber. Jeg har begynt å studere for å få en annen type arbeid så vi på sikt kan bo sammen. Tror TS og typen bør ta seg en skikkelig prat om avstanden de også. Anonymkode: 4b0c1...982
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå