AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #21 Skrevet 7. desember 2017 Ja, du overreagerte. Du kunne løst dette på to måter. 1. Du kunne lagt fra seg mobilen, og skrevet ferdig meldingen senere. 2. Du kunne svart: "to sekunder, så kommer jeg", da hadde han fått respons, og ventet. I etterkant kunne du besvart meldinger og samtale, og du kunne sett at du også har en stor andel i hvordan ting ble i stedet for å fokusere på hvor rett du hadde, og hvor feil han tok. Du ignorerte han da han sa han skulle dra, og det satte han sikkert lite pris på. Anonymkode: 787ed...c8b 19
Lou Salome Skrevet 7. desember 2017 #22 Skrevet 7. desember 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså - JEG overreagerer fordi han løper ut døra og drar for 2 uker uten å si ordentlig hadet, fordi jeg ikke er på pletten med oppmerksomhet det sekund han ønsker min oppmerksomhet?? Og JEG overreagerer fordi jeg i neste omgang ble sint fordi han oppførte seg på denne måten?? Altså - er dere seriøse? TS Anonymkode: 7c417...cfb Yepp, jeg er i hvertfall seriøs. Du overreagerte da du ble så sur fordi han hadde dratt og ikke venta, du burde skjønt at han ble litt snurt, eller bare ikke gadd å vente der og da, eller ikke syntes det var så viktig, han sa jo hade. Uansett var det bare en bitteliten misforståelse og en bagatell, akkurat som han senere skrev til deg: "det hele er bare en veldig liten, dum misforståelse, ingen vits i å bli sint. Jeg må virkelig roe meg ned og jeg overreagerer på masse småting. Han sa han er helt rolig. Og om jeg ville bli sint pga denne lille filletingen, gadd han ikke bli med på den diskusjonen.". Og det overreagerer du på igjen. Han har rett, ingen grunn til å bli så sint, men det får deg til å gå i taket. Og alt det andre du skriver her, vitner også om at du er en som overreagerer over filleting, og det syns han også. Du kan ikke endre ham, du kan kanskje endre deg. 18
Gjest Axl Rose Skrevet 7. desember 2017 #23 Skrevet 7. desember 2017 (endret) Du overreagerer ja. Hadde gjort akkurat det samme som din samboer. Mobilen legger du for helvete bort i noen sekunder. Du måååå ikke bli ferdig med det du holder på med. Kjæresten først! Mobil etterpå når han er dratt. Kan du sitte med den hele tiden. Endret 7. desember 2017 av Axl Rose
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #24 Skrevet 7. desember 2017 En ting er å skrive ferdig sms, men hvorfor gikk du ikke ut i gangen for å si hade til han, istedet for å forvente at han skal komme inn igjen når du nettopp har oversett "hadet" fra han? Anonymkode: 46702...ecc 18
Polly Ester Skrevet 7. desember 2017 #25 Skrevet 7. desember 2017 Jeg henger meg på resten her og mener også at du overreagerte. Og det er forskjell på å komme hjem og reagere på at han ikke la bort mobilen med en gang du kom, og å reise bort for 2 uker og ikke legge bort mobilen. Du var tross alt der, mens han skulle dra. Høres ut som dere bare rett og slett reagerer på hverandre og får fram det verste i hverandre. 18
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #26 Skrevet 7. desember 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså - JEG overreagerer fordi han løper ut døra og drar for 2 uker uten å si ordentlig hadet, fordi jeg ikke er på pletten med oppmerksomhet det sekund han ønsker min oppmerksomhet?? Og JEG overreagerer fordi jeg i neste omgang ble sint fordi han oppførte seg på denne måten?? Altså - er dere seriøse? TS Anonymkode: 7c417...cfb Jepp. Anonymkode: 27bb9...300 9
-Balder- Skrevet 7. desember 2017 #27 Skrevet 7. desember 2017 40 minutter siden, AnonymBruker said: Når han skulle dra, satt jeg tilfeldigvis akkurat da å skrev en sms. Så sier han "Nå drar jeg - hadet!". Det tar meg 2 sekunder å skrive ferdig smsen, og jeg ser derfor ikke opp i eksakt det samme sekundet som han sier dette. Innen jeg har avsluttet smsen, er han ute av døra og tar på seg ytterklær. Tilfeldigvis skrive en sms? Du vet vel på forhånd at typen din skal dra og bli borte i et par uker,og da bør du vel sette av tiden til HAN mens han er der og heller skrive/svare på sms etter at han har dratt,samme hvor kort mld er. 40 minutter siden, AnonymBruker said: Mitt spørsmål er; er mitt syn i denne saken riktig, eller har han virkelig noe rett? Blir jeg blindet i mitt eget forsvar av meg selv? Hvilke tanker får du om handlingene hans? Nei,ditt syn er ikke riktig i det hele tatt! 15
Gjest Mass Skrevet 7. desember 2017 #28 Skrevet 7. desember 2017 Et slikt forhold hadde ikke jeg klart å være i.. dere må kommunisere! Du blir jo veldig sint for veldig lite her. Hvordan skal dere takle større problemer sammen uten evne til å kommunisere sammen? Jeg spør som en før meg: sikker på at det ikke er andre ting som stikker dypere?
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #29 Skrevet 7. desember 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg. skrev. ferdig. en. sms. Det. tok. omtrent. 2. sekunder. Jeg lot ikke som jeg var opptatt. Sammenlikn det med å stå å vaske hendene, og så skru av krana før du snur deg bort fra vasken. Eller ville det vært å "late som" også? Jeg måtte da bare kaste meg vekk fra det gjorde i akkurat det sekundet han sa han skulle dra. Det var jo liv om å gjøre. TS Anonymkode: 7c417...cfb Du virker krevende.... Anonymkode: 3fee5...58e 10
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #30 Skrevet 7. desember 2017 For et språk på deg. Hvor gammel er du? Når han driver og ordner seg for å dra, så sitter du med mobil. Gidder ikke, drite i....hva er dette? Ta deg sammen og bli voksen Anonymkode: 014aa...5c7 9
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #31 Skrevet 7. desember 2017 Det er helt normalt og se opp og automatisk legge fra seg mobilen når noen sier ha det. Du virker veldig drama. Anonymkode: ffce5...d00 15
cmd Skrevet 7. desember 2017 #32 Skrevet 7. desember 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg. skrev. ferdig. en. sms. Det. tok. omtrent. 2. sekunder. Det vet vel ikke han. Om du er ferdig om 2 eller 20000000000 sekunder. Men han så at du var opptatt med mobil i det han skulle gå ut. 14
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #33 Skrevet 7. desember 2017 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får ikke noe svar. Tenker egentlig at han kan dra til helvete, hva nå enn som er problemet hans. Han ringer etter noen timer, men jeg gidder ikke prate med han. Neste dag sender han meldinger, som om alt er helt vanlig. Jeg gidder ikke å svare. Problemer og misforståelser oppstår i forholdet. Det er hvordan man reagerer på det som er det viktigste. Du virker tverr, temperamentsfull og veldig vanskelig. Å ikke engang ta tlf når han senere forsøker å nå deg er dramaqueen-oppførsel. Anonymkode: 3e209...fc1 22
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #34 Skrevet 7. desember 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde blitt lei meg om jeg står klar til avreise for 14 dager, og sier nå går jeg - hade i døra, så gidder ikke samboer å kikke opp engang i det jeg sier det... ikke bra Anonymkode: 708d8...f82 Men hvorfor måtte han dra akkurat da? Og hvorfor var det verbale det eneste hintet? TS sier at han ikke skulle på jobb før neste dag, og at han har lang reisevei, men at det ikke var et opplagt tidspunkt han måtte reise. Det er jo litt merkelig å dra for 2 uker på den måten at en plutselig står i døra og bare sier hadet. Jeg hadde ihvertfall spurt kjæresten min om vi ikke skulle gjøre hadet-handling, ikke bare SAGT hadet. Jeg tror faktisk aldri jeg noensinne har sagt hadet uten enten å ta i kjæresten eller å veksle blikk litt sånn intenst. Hadet verbalt er sånn man sier når noen skal på butikken, ikke forlate en for ukesvis... Anonymkode: 4b0c1...982 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #35 Skrevet 7. desember 2017 Du overreagerer, men det gjør han og! Her mistenker jeg at det ligger mer bak, og at dette var den berømte dråpen.... Anonymkode: 4237b...6e9 4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #36 Skrevet 7. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor måtte han dra akkurat da? Og hvorfor var det verbale det eneste hintet? TS sier at han ikke skulle på jobb før neste dag, og at han har lang reisevei, men at det ikke var et opplagt tidspunkt han måtte reise. Det er jo litt merkelig å dra for 2 uker på den måten at en plutselig står i døra og bare sier hadet. Jeg hadde ihvertfall spurt kjæresten min om vi ikke skulle gjøre hadet-handling, ikke bare SAGT hadet. Jeg tror faktisk aldri jeg noensinne har sagt hadet uten enten å ta i kjæresten eller å veksle blikk litt sånn intenst. Hadet verbalt er sånn man sier når noen skal på butikken, ikke forlate en for ukesvis... Anonymkode: 4b0c1...982 Det er nå greit, men spm. er om dette trenger å være katastrofen TS gjør det ut til å være. Han forsøker å ringe henne og hun er så rasende at hun ikke engang tar tlf og synes han kan "dra til helvete". Hun oppfører seg om om han skulle ha vært utro eller gjort noe som har destruert forholdet fullstendig. Det går an å ha litt perspektiv her. Anonymkode: 3e209...fc1 11
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #37 Skrevet 7. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Problemer og misforståelser oppstår i forholdet. Det er hvordan man reagerer på det som er det viktigste. Du virker tverr, temperamentsfull og veldig vanskelig. Å ikke engang ta tlf når han senere forsøker å nå deg er dramaqueen-oppførsel. Anonymkode: 3e209...fc1 Hun er litt dramaqueen, men det er også hans ansvar at den vanskelige situasjonen med at en forlater hverandre føles grei. Han har vel ikke akkurat anstrengt seg for å gjøre det til en oversiktlig og hyggelig situasjon, når han er borte i løpet av den tida det tar å avslutte ei tekstmelding. For den saks skyld, hvis han irriterer seg over mobilen i den situasjonen, går det an å ta initiativ til at en bruker kun klokke og ikke mobilen la oss si den siste halvtimen før han skal dra, og at mobilen ligger avslått i veska. Jeg synes at å dele en cola og et kyss er helt minimum av hva en kan foreta seg når en ikke skal sees på 2 uker, og det er også hans ansvar at det skal kjennes greit. MEN jeg tipper at han er litt av den stoiske typen som vil late som om han ikke er lei seg (eller ikke er lei seg akkurat da), og bare vil ha det ene lille nikket og hadetsvaret, uten å si rett ut at det er sånn han vil ha avskjeden, og uten å tenke over at han skaper en uforutsigbar situasjon hos henne som sikkert er veldig lei seg i den settinga og trenger å trygges av ham. Anonymkode: 4b0c1...982
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #38 Skrevet 7. desember 2017 25 minutter siden, Benson skrev: Jeg skjønner at du reagerer når han bare drar. Der var det han som overreagerte. Men jeg syns du overreagerer når du er såpass sint i flere dager etterpå. På ett eller annen tidspunkt må man sette strek over en konflikt, og når det er over, etter min mening, en filleting, så bør man klare å roe seg ned lenge før. Grunnen til at jeg ble sint, var at han vred hele saken som han gjorde. Og at det fra hans side er nå "du (altså jeg, TS) overreagerer og styrer, men jeg er voksen og rasjonell, og setter strek over det hele." Ja, DA blir jeg jævla forbanna. Hadde han sagt etter at han dro, "sorry, jeg overreagerete/handlet feil/rart, sorry, for det" - da, hadde saken vært ute av verden for min del. Når han driver med slik manipulasjon som han driver med her, da går jo ikke det over, bare fordi det går et par dager. Det er jo for svarte manipulasjon, og faktisk, believe it or not, beskrevet i seriøs litteratur innenfor psykologi. TS Anonymkode: 7c417...cfb
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #39 Skrevet 7. desember 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså - JEG overreagerer fordi han løper ut døra og drar for 2 uker uten å si ordentlig hadet, fordi jeg ikke er på pletten med oppmerksomhet det sekund han ønsker min oppmerksomhet?? Og JEG overreagerer fordi jeg i neste omgang ble sint fordi han oppførte seg på denne måten?? Altså - er dere seriøse? TS Anonymkode: 7c417...cfb Hvorfor opprettet du tråden egentlig, når du ikke vil høre sannheten? Dere var barnslige og overreagerte begge to, men du mer enn han. Anonymkode: f5932...d5b 14
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #40 Skrevet 7. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Grunnen til at jeg ble sint, var at han vred hele saken som han gjorde. Og at det fra hans side er nå "du (altså jeg, TS) overreagerer og styrer, men jeg er voksen og rasjonell, og setter strek over det hele." Ja, DA blir jeg jævla forbanna. Hadde han sagt etter at han dro, "sorry, jeg overreagerete/handlet feil/rart, sorry, for det" - da, hadde saken vært ute av verden for min del. Når han driver med slik manipulasjon som han driver med her, da går jo ikke det over, bare fordi det går et par dager. Det er jo for svarte manipulasjon, og faktisk, believe it or not, beskrevet i seriøs litteratur innenfor psykologi. TS Anonymkode: 7c417...cfb Hvor gammel er du? Er han eldre enn deg? "Belive it or not, beskrevet i seriøs litteratur innenfor psykologi". Her høres du ut som en tenåring. Anonymkode: 3e209...fc1 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå