Gjest yeans Skrevet 7. desember 2017 #41 Skrevet 7. desember 2017 (endret) Hvorfor ignorerer dere alle førhistorien ts forteller om? Der han vrir og vrenger på alt for å legge all skyld på henne? Greit at den mobilgreia var barnslig av begge på sett og vis, men allikevel reagerer jeg på den psykiske manipuleringen han utsetter ts for. Det er nemlig ikke greit, og med det i bakhodet er det han som er på bærtur. Ikke ts. Hvorfor er du fortsatt sammen med han? Det skal ikke være slik at du må sette ting sammen og spørre deg selv om du er blåst på grunn av det han sier. Hvis dette er et gjentagende trekk ved han og det er løgner oppi dette attpåtil så bør du virkelig vurdere å komme deg ut av forholdet. Endret 7. desember 2017 av yeans
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #42 Skrevet 7. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Grunnen til at jeg ble sint, var at han vred hele saken som han gjorde. Og at det fra hans side er nå "du (altså jeg, TS) overreagerer og styrer, men jeg er voksen og rasjonell, og setter strek over det hele." Ja, DA blir jeg jævla forbanna. Hadde han sagt etter at han dro, "sorry, jeg overreagerete/handlet feil/rart, sorry, for det" - da, hadde saken vært ute av verden for min del. Når han driver med slik manipulasjon som han driver med her, da går jo ikke det over, bare fordi det går et par dager. Det er jo for svarte manipulasjon, og faktisk, believe it or not, beskrevet i seriøs litteratur innenfor psykologi. TS Anonymkode: 7c417...cfb Nei, det er ikke manipulasjon. Du overreagerer, men jeg skjønner at det er kjipt å få den rasjonalitets-voksen-greia. Dette er dessverre noe en del mennesker gjør for at den andre skal gi seg. Anonymkode: 9a722...cd8 8
Lou Salome Skrevet 7. desember 2017 #43 Skrevet 7. desember 2017 Han gjør da ingen ting og reagerer ikke på noe annet enn din overreaksjon? Han har ikke "noe rett", han har helt rett. -Han sier hade -Han drar -Han sender meldinger som vanlig -Han sier det hele er en veldig liten misforståelse og du bør ikke være sint -Han vil ikke krangle over filleting Du er rasende og mener mener HAN overreagerer? Og at du har all grunn til å være rasende over "hans oppførsel"? 18
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #44 Skrevet 7. desember 2017 Akkurat nå, yeans skrev: Hvorfor ignorerer dere alle førhistorien ts forteller om? Hvilken forhistorie? TS har jo bare skrevet at han tidligere har anklaget henne for å være irrasjonell og overreagere. Ut ifra denne historien har jeg ikke vanskeligheter med å tro det. Hvis TS vil gi en faktisk forhistorie - dvs. eksempler - så kan jo det gi noen perspektiv. Anonymkode: 3e209...fc1 18
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #45 Skrevet 7. desember 2017 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, han reiste ikke fordi han måtte på jobb. Han skulle ikke på jobb før neste dag. Han kunne reist da, eller en time seinere (lang reisevei til der han jobber). Glemte forresten å nevne at for ikke lenge siden, kom jeg hjem fra jobb,og når jeg kom inn døra, sto han på mobilen. Det var nesten eksakt samme situasjonen som her. Det tok et par sekunder, for han skulle bare avslutte noe på mobilen. Siden jeg kom inn døra, og han ikke så opp, reagerte jeg på det og spurte ala om han ikke bryr seg om at jeg kommer hjem. Jeg fikk høre med en gang at "herregud, ta det med ro" - jeg overreagerte så jævli, som vanlig!! Altså situasjonen var veldig lik, men når JEG reagerte, da er jeg helt far out. Når HAN reagerer på en lik situasjon, da er det en helt normal reaksjon. Og det var ikke det at jeg ikke gadd å si hadet - han var ute av døra fortere enn svint, og jeg trodde først mest at han tullet/bare skulle ut med noe annet før han faktisk skulle dra. TS Anonymkode: 7c417...cfb Samme situasjon faktisk. Er jo faktisk du som ble sur her å... Du setter deg selv i et dårlig lys. Anonymkode: fad46...350 12
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #46 Skrevet 7. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er nå greit, men spm. er om dette trenger å være katastrofen TS gjør det ut til å være. Han forsøker å ringe henne og hun er så rasende at hun ikke engang tar tlf og synes han kan "dra til helvete". Hun oppfører seg om om han skulle ha vært utro eller gjort noe som har destruert forholdet fullstendig. Det går an å ha litt perspektiv her. Anonymkode: 3e209...fc1 Jeg er i et avstandsforhold. Alt som har å gjøre med avskjeder som ikke fungerer, ER en "katastrofe". Det er vondt å være fra hverandre, og det siste bildet av den andre personen blir "igjen". Typen min klarer for eksempel ikke at jeg griner når jeg drar, fordi da blir han så trist selv, så vi har avtalt at jeg ikke skal grine men at han må holde meg og ikke bli "statue". Ja, hun overreagerer en smule. Han mente sikkert ikke noe vondt med det (og ikke hun heller). Men jeg har også forlatt kjæresten min et par ganger med "hvis du ikke bryr deg mer når jeg drar, trenger jeg kanskje ikke komme tilbake med det første". Han synes den tilbameldinga var tøff å få. Men da fikk vi også snakket ut om at han er stresset når jeg reiser (han pleide faktisk å kaste opp de første årene, noe jeg ikke ante noe om). Og at han derfor iblant kan virre rundt, virke fjern etc., og at han trengte å bli trygget av MEG. Alt ble mye bedre da vi skjønte at vi begge ble stresset, men reagerte på ulike måter på det. Nå er jeg vant til det, og vi har laget rutiner, så da er det ikke et problem, men det var det i starten. For eksempel at det ikke må være for mange mennesker rundt oss hverken siste kvelden eller samme dag jeg reiser, og at vi må finne en ballanse mellom at jeg ønsker nærhet og at han ønsker en slags avstand fordi han føler for mye i det øyeblikket. Musikk fungerer ofte positivt, og mat/drikke. Vi liker også å ta bilder rundt avskjeden, særlig hvis vi klarer å tulle litt så bildene ikke blir altfor triste! Anonymkode: 4b0c1...982 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #47 Skrevet 7. desember 2017 Dere begge overreagerer, og hvis dere begge trigger hverandre så mye, kanskje dere ikke burde være sammen? Vi her kan ikke hjelpe dere i deres forhold, det er dere selv som må jobbe med forholdet og finne ut hva som fungerer og ikke fungerer for dere. Anonymkode: 25e8f...c1a 1
Marie90 Skrevet 7. desember 2017 #48 Skrevet 7. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i et avstandsforhold. Alt som har å gjøre med avskjeder som ikke fungerer, ER en "katastrofe". Det er vondt å være fra hverandre, og det siste bildet av den andre personen blir "igjen". Anonymkode: 4b0c1...982 Dette var min første tanke ut ifra TS' innlegg - dette handler først og fremst om at TS er fortvilet over at han skal dra, og tar det hele ut i sinne over noe som burde bli forbigått. Får også inntrykk av at kjæresten kanskje er litt eldre enn TS, og hun er muligens litt mer avhengig av ham enn han er av henne. Når han faktisk drar en dag tidligere enn han må, virker det som han kanskje t.o.m. synes det er litt deilig å dra? Dette kan fort bli en ond sirkel - er det for mye mas og negativitet fra TS' hold blir det desto mindre fristende å faktisk være hjemme hos henne, uavhengig av om hun føler hennes sinne er berettiget eller ei. Nå har jeg i utgangspunktet null tro på avstandsforhold - de må ta slutt, enten ved brudd eller at avstanden opphører. Men jeg antar at mange brudd blir utløst nettopp på denne måten. TS føler ikke hun kan "kreve" at han bytter jobb, men sinnet og fortvilelsen får utløp på mange andre måter og det blir bare verre. 4
pavlin Skrevet 7. desember 2017 #49 Skrevet 7. desember 2017 (endret) 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Endret 7. desember 2017 av pavlin
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #50 Skrevet 7. desember 2017 Hvor gammel er du? Er han eldre enn deg? "Belive it or not, beskrevet i seriøs litteratur innenfor psykologi". Her høres du ut som en tenåring. Anonymkode: 3e209...fc1 Beklager at jeg ikke legger opp til den mest akademiske form innen retorikk og setningsoppbygning. Jeg har negative følelser og føler jeg er feil behandlet av den jeg er i et forhold med, i tillegg til at jeg er føler sterke følelser. Jeg vet jeg selv har flere svake siden, også sider som skaper konflikt, og noen ganger unødvendig konflikt. I denne situasjonen synes jeg likevel at jeg ble stilt på en måte som føles feil og urettferdig. -- Nei, jeg er ingen tenåring, jeg er en voksen person, men jeg er pissed, og gidder ikke sitte å skrive med silke i kjeften. Hvis det er vondt å lese muntlig språk, er det et råd å gå til neste meningsløse forumstråd. Og nei, dette er en mye lettere artikkel enn det jeg refererte til ovenfor, men det er en start; https://www.huffingtonpost.com/yashar-hedayat/a-message-to-women-from-a_1_b_958859.html Og bare så det er sagt; den introen på artikkelen; men unntak av "You are cracy", så har jeg hørt hver eneste av de utsagnene. TS Anonymkode: 7c417...cfb
Gjest yeans Skrevet 7. desember 2017 #51 Skrevet 7. desember 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken forhistorie? TS har jo bare skrevet at han tidligere har anklaget henne for å være irrasjonell og overreagere. Ut ifra denne historien har jeg ikke vanskeligheter med å tro det. Hvis TS vil gi en faktisk forhistorie - dvs. eksempler - så kan jo det gi noen perspektiv. Anonymkode: 3e209...fc1 1 time siden, AnonymBruker skrev: I tillegg er det også ei forhistorie her. Det er langt fra første gangen han sier at jeg overreagerer på småting. Det skjer stadig vekk. Ja, jeg reagerer på ting, men jeg OVERreagerer ofte, og over filleting, i følge ham. En annen ting; at han snur situasjonen, så jeg er "synderen"; som her at det er han som gjør noe helt urasjonelt, men det er JEG som er den urasjonelle. Anonymkode: 7c417...cfb Dette er klassisk hersketeknikk og psykisk manipulering. Og stemmer magefølelsen min har ts mange historier som bekrefter dette.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #52 Skrevet 7. desember 2017 Akkurat nå, yeans skrev: Dette er klassisk hersketeknikk og psykisk manipulering. Og stemmer magefølelsen min har ts mange historier som bekrefter dette. Da kan hun kanskje dele? Din "magefølelse" ang. et enkelt innlegg skrevet av en AB på KG er dessverre ikke en knallsterk sak, selv om du sikkert anser deg selv som en slags spåkone. Anonymkode: 3e209...fc1 8
Gjest yeans Skrevet 7. desember 2017 #53 Skrevet 7. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da kan hun kanskje dele? Din "magefølelse" ang. et enkelt innlegg skrevet av en AB på KG er dessverre ikke en knallsterk sak, selv om du sikkert anser deg selv som en slags spåkone. Anonymkode: 3e209...fc1 Nei, hvorfor skal hun det egentlig? Du kan droppe å være spydig. Det kler deg ikke.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #54 Skrevet 7. desember 2017 Akkurat nå, yeans skrev: Nei, hvorfor skal hun det egentlig? Du kan droppe å være spydig. Det kler deg ikke. Så vi skal alle stole på din magefølelse? Du har hatt gode innlegg her før, men her fremstår du rett og slett idiotisk. I stedet for reelle argumenter, slenger du ut personkarakteristikker og begrunner ting med din "magefølelse". Dette er akkurat den type ting som gjør at kvinner blir tatt lite seriøst. "Hun har rett, bare føler det på meg, assa!". Det er flaut. Anonymkode: 3e209...fc1 8
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #55 Skrevet 7. desember 2017 8 minutter siden, yeans skrev: Hvorfor ignorerer dere alle førhistorien ts forteller om? Der han vrir og vrenger på alt for å legge all skyld på henne? Greit at den mobilgreia var barnslig av begge på sett og vis, men allikevel reagerer jeg på den psykiske manipuleringen han utsetter ts for. Det er nemlig ikke greit, og med det i bakhodet er det han som er på bærtur. Ikke ts. Hvorfor er du fortsatt sammen med han? Det skal ikke være slik at du må sette ting sammen og spørre deg selv om du er blåst på grunn av det han sier. Hvis dette er et gjentagende trekk ved han og det er løgner oppi dette attpåtil så bør du virkelig vurdere å komme deg ut av forholdet. Og det bare tar du TS' ord for? Det er jo ingen eksempler på det, annet enn en annen historie der TS definitivt fløy i flint for ingen verdens ting. Jeg ser hun insinuerer det, altså. Hun sier at han påstår at hun overreagerer også når hun selv mener at hun ikke gjør det, uten noen eksempler på det. Ut fra TS' reaksjon i denne saken fremstår det overveiende sannsynlig at hun faktisk overreagerer andre ganger også, slik hun så absolutt gjør nå. Da tilsier all logikk i verden at faktum heller er at han rettmessig påpeker at hun rent faktisk overreagerer andre ganger enn at han "psykisk manipulerer" henne og "vrir og vrenger på alt for å legge skyld på henne". Skulle det mot all formodning stemme stiller selvfølgelig saken seg annerledes, men det hun har fortalt er at han sier hun overreagerer på småting og at hun er uenig i det. I de to tilfellene vi har fått høre om har han hatt helt rett i det. Det er det vi kan forholde oss til. Uansett, TS: Ja, du overreagerer virkelig her. Dette burde ikke vært en stor sak, og begge har forsåvidt bidratt til at dette ble en unødvendig stor greie. Men det begynte altså med at du ikke gadd å kikke opp fra mobilen da han sa ha det fordi han skulle bort i to uker. Det fortsatte ved at du, da du visste at det var du som ikke hadde gitt ham noen respons da han skulle dra, ikke gadd å gå ut og si ha det til ham (det er ikke verre enn "Sorry, skulle bare skrive ferdig - ha det bra!" og å gi ham et kyss e.l.) og deretter demonstrativt nektet å svare ham dagen etter. Forøvrig er eksempelet da han satt og skrev en SMS da du kom hjem helt på jordet dersom det skulle være et tilfelle som lignet på dette. Det er en vesentlig forskjell på å bruke de første sekundene etter man kommer hjem etter en arbeidsdag og skal ha tid sammen, og å bruke de siste sekundene man har sammen på to uker, på mobilen. Og da reagerte altså du voldsomt og spurte om han "ikke bryr seg om at du kommer hjem". Du forteller altså en annen historie der du overreagerte, og det skal forsøksvis vise at dere er like gode? Ja, du har overreagert. Jeg vet det ikke er det du vil høre, men du spurte selv i startinnlegget om du har blitt blendet av trangen til å forsvare deg selv, selv om du i innleggene etterpå viser null interesse av å ta til deg at 80-90 % her inne mener du overreagerte. Men det virker absolutt slik. Anonymkode: 2dc50...3c8 12
Måbarefåsiat... Skrevet 7. desember 2017 #56 Skrevet 7. desember 2017 Personlig er jeg så jævlig lei av folk som sitter med nesa i telefonen. Jeg hadde ikke ventet på deg! 11
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #57 Skrevet 7. desember 2017 Jeg tenkte at dette kunne være en interessant problemstilling og var villig til å prøve å være på din side, men måten som du svarer på utover i tråden vitner jo om at du har et kjempeproblem med overreagering. Ut fra de svarene du selv gir her, så kan jeg ikke slutte annet enn at ja, samboeren din har mange gode poenger. Du må jobbe med deg selv, eller så ender du med å vrake forholdet ditt. Anonymkode: 1012d...6df 12
Gjest yeans Skrevet 7. desember 2017 #58 Skrevet 7. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så vi skal alle stole på din magefølelse? Du har hatt gode innlegg her før, men her fremstår du rett og slett idiotisk. I stedet for reelle argumenter, slenger du ut personkarakteristikker og begrunner ting med din "magefølelse". Dette er akkurat den type ting som gjør at kvinner blir tatt lite seriøst. "Hun har rett, bare føler det på meg, assa!". Det er flaut. Anonymkode: 3e209...fc1 Har jeg påstått det? Har jeg krevd det? Nei. Jeg har kun delt mine synspunkter. Så er det opp til ts hva hun gjør. Jeg er ikke opptatt av å ha rett. Hva feiler det deg egentlig?
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #59 Skrevet 7. desember 2017 2 minutter siden, yeans skrev: Dette er klassisk hersketeknikk og psykisk manipulering. Og stemmer magefølelsen min har ts mange historier som bekrefter dette. Tja, kan da nevne et par i farta. I jula i fjor for eksempel. Jeg elsker jul, og hele høytiden, og det vet han veldig godt. Det er den viktigste uka i året for meg, og veldig viktig at vi er sammen akkurat da. Pga jobbturnusen, kom han hjem 23/12 i fjor, og skulle være hjemme ei uke. Jeg hadde gledet meg masse,til å få ham hjem, til jula, og å feire jul sammen. Omtrent en halvtime etter at han kommer hjem den 23., sa han at kom til å reise tilbake til der han jobber, fordi han måtte vaske ned leiligheta (han skulle flytte ut fra den leiligheta han bodde i når han jobbet), den 25. Kom til å bli der i 3 dager. Grunnen til at han måtte dra tilbake var at selv om han hadde sagt opp 3 mnd før, hadde han ikke hatt nok disiplin på seg selv, til å være ferdig med dette før han dro hjem til vårt felles bosted den 23. Jeg ble veldig lei meg og fra meg. Vi er så lite sammen, vi hadde planlagt jula leenge, og nå hadde han plutselig bestemt for seg selv at han skulle være borte 3 av de 7 juledagene vi hadde sammen. Dette var selvsagt ikke noe vi hadde pratet om eller bestemt sammen. I tillegg var dette tapet av tid sammen, pga at han ikke er i stand til å ta grep og få ting gjort når han har muligheten, jf de 3 månedene fra han sa opp, og pga hans manglende grep, måtte dette gå utover oss. Fordi jeg reagerte sterkt på dette, overreagerte jeg selvsagt. Fyrte meg opp over så lite. For som i denne saken med mobilgreiene, lå jo ingenting på hans skuldre. "Han hadde bare ikke rukket det, han." På 3 måneder. Ei lita leilighet med forholdsvis lite ting. Nei, for man rekker selvsagt ikke slikt, når man begynner med å pakke ned, rydde, flytte og vaske ned 3 dager før man skal dra. Som han hadde gjort. Han hadde startet med dette den 20/12. Men igjen - det var jeg som var det hyperreaktive, overreagerende parten. TS Anonymkode: 7c417...cfb
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #60 Skrevet 7. desember 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og det bare tar du TS' ord for? Det er jo ingen eksempler på det, annet enn en annen historie der TS definitivt fløy i flint for ingen verdens ting. Jeg ser hun insinuerer det, altså. Hun sier at han påstår at hun overreagerer også når hun selv mener at hun ikke gjør det, uten noen eksempler på det. Ut fra TS' reaksjon i denne saken fremstår det overveiende sannsynlig at hun faktisk overreagerer andre ganger også, slik hun så absolutt gjør nå. Da tilsier all logikk i verden at faktum heller er at han rettmessig påpeker at hun rent faktisk overreagerer andre ganger enn at han "psykisk manipulerer" henne og "vrir og vrenger på alt for å legge skyld på henne". Skulle det mot all formodning stemme stiller selvfølgelig saken seg annerledes, men det hun har fortalt er at han sier hun overreagerer på småting og at hun er uenig i det. I de to tilfellene vi har fått høre om har han hatt helt rett i det. Det er det vi kan forholde oss til. Uansett, TS: Ja, du overreagerer virkelig her. Dette burde ikke vært en stor sak, og begge har forsåvidt bidratt til at dette ble en unødvendig stor greie. Men det begynte altså med at du ikke gadd å kikke opp fra mobilen da han sa ha det fordi han skulle bort i to uker. Det fortsatte ved at du, da du visste at det var du som ikke hadde gitt ham noen respons da han skulle dra, ikke gadd å gå ut og si ha det til ham (det er ikke verre enn "Sorry, skulle bare skrive ferdig - ha det bra!" og å gi ham et kyss e.l.) og deretter demonstrativt nektet å svare ham dagen etter. Forøvrig er eksempelet da han satt og skrev en SMS da du kom hjem helt på jordet dersom det skulle være et tilfelle som lignet på dette. Det er en vesentlig forskjell på å bruke de første sekundene etter man kommer hjem etter en arbeidsdag og skal ha tid sammen, og å bruke de siste sekundene man har sammen på to uker, på mobilen. Og da reagerte altså du voldsomt og spurte om han "ikke bryr seg om at du kommer hjem". Du forteller altså en annen historie der du overreagerte, og det skal forsøksvis vise at dere er like gode? Ja, du har overreagert. Jeg vet det ikke er det du vil høre, men du spurte selv i startinnlegget om du har blitt blendet av trangen til å forsvare deg selv, selv om du i innleggene etterpå viser null interesse av å ta til deg at 80-90 % her inne mener du overreagerte. Men det virker absolutt slik. Anonymkode: 2dc50...3c8 Det er jo ingen vits i at jeg forteller om andre historier hvor jeg ender opp som synderen, for de historiene har jo ingen gyldighet likevel. TS Anonymkode: 7c417...cfb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå