Gå til innhold

Voldtatt av 20 menn: Her er hennes egne ord om opplevelsen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er trist at så mange likestiller muslimske menn sine holdninger til kvinner med norske menn sine holdninger til kvinner. At muslimer har et dårlig kvinnesyn burde jo vært helt innlysende. Slutt å beskytte dem. Forstår ikke hvorfor nordmenn beskytter dem engang.

Anonymkode: 1f928...aaa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er trist at så mange likestiller muslimske menn sine holdninger til kvinner med norske menn sine holdninger til kvinner. At muslimer har et dårlig kvinnesyn burde jo vært helt innlysende. Slutt å beskytte dem. Forstår ikke hvorfor nordmenn beskytter dem engang.

Anonymkode: 1f928...aaa

De er mer opptatt av å beskytte voldtektsmennene enn voldtektsofrene, hvis voldtektsmennene er av utenlandsk opprinnelse. Klassisk KG. 

Anonymkode: 6bdd3...9bf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Guy Fawkes said:

Hvis du ikke har fått med deg min agenda har du neppe lest innlegget (e) du svarer på. Du mener å ha lest?? hva slags verdi har det! Du vet åpenbart ingen ting om hvordan DNA og prøver fungerer. Hadde de hatt 10 forskjellige dna så tar de selvsagt dna prøver fra de mistenkte og ser om det får match. Vanskeligere er det ikke. Samtidig påstår en annen debattant at de ikke gjennomsøkte riktig trappeoppgang, hvis det er korrekt hvordan kan de så ha dna prøver i det hele tatt. Hvis det er funnet dna prøver på henne beviser ikke det noe annet enn at hun har hatt kontakt med andre, ikke hvilken kontakt hun har hatt.

Verdien av at jeg mener å ha lest, er at du enten kan tro meg, eller om du gidder klikke deg inn på alle linjene fra svensk media som her er presentert. 

Jeg forstår din agenda, om å ikke polarisere debatten. Sette folkegrupper opp mot hverandre. Sier ikke engang at jeg er uenig i din agenda. 

Å begynne å tvile på forklaringen til et voldtektsoffer i en slik sak, polariserer ytterligere. Det er naivt å sette full lit til politi og påtalemyndighet og deres effektivitet. At det ikke er siktet flere, betyr ikke at det ikke var flere. Det finnes mange bedre og for agendaen mer effektive måter å adressere problemstillingen med polarisering enn dette. Det er mot vel. 

Å gå inn i vurdering av politiets arbeid, tekniske undersøkelser, påstander og bevis. Nei, det er ikke bra. 

Voldtektssker er vanskelige å bevise, og det er vanskelig å domfelle. De er somregel påstand mot påstand. En kan ikke la være å melde, fordi en risikerer «det er jo bare en påstand, ikke et fakta». 

Dette var kvinnens ord. Hvorfor møte henne med du påstår, det betyr ikke at det er sant. Det er ikke noe annet enn fantasi, om du ikke beviser det. Hva er poenget med det? Ser du ikke at det polariserer ytterligere? 

Anonymkode: 3f454...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble hun smittet med HIV/AIDS? Det er vel stor sannsynlighet for at hun ble det om hun ble voldtatt av så mange menn, spesielt mørke? Jeg vet at i USA så har de mørke et stort problem med HIV/AIDS ettersom over 1/3 av alle mørke menn havner i fengsel i løpet av et livsløp hvor de ofte blir smittet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Verdien av at jeg mener å ha lest, er at du enten kan tro meg, eller om du gidder klikke deg inn på alle linjene fra svensk media som her er presentert. 

Jeg forstår din agenda, om å ikke polarisere debatten. Sette folkegrupper opp mot hverandre. Sier ikke engang at jeg er uenig i din agenda. 

Å begynne å tvile på forklaringen til et voldtektsoffer i en slik sak, polariserer ytterligere. Det er naivt å sette full lit til politi og påtalemyndighet og deres effektivitet. At det ikke er siktet flere, betyr ikke at det ikke var flere. Det finnes mange bedre og for agendaen mer effektive måter å adressere problemstillingen med polarisering enn dette. Det er mot vel. 

Å gå inn i vurdering av politiets arbeid, tekniske undersøkelser, påstander og bevis. Nei, det er ikke bra. 

Voldtektssker er vanskelige å bevise, og det er vanskelig å domfelle. De er somregel påstand mot påstand. En kan ikke la være å melde, fordi en risikerer «det er jo bare en påstand, ikke et fakta». 

Dette var kvinnens ord. Hvorfor møte henne med du påstår, det betyr ikke at det er sant. Det er ikke noe annet enn fantasi, om du ikke beviser det. Hva er poenget med det? Ser du ikke at det polariserer ytterligere? 

Anonymkode: 3f454...2ca

Man kan jo spørre om responsen hadde vært den samme hos disse personene dersom det var 20 etniske nordmenn som gjengvoldtok en muslimsk kvinne på en grusom måte? Hadde disse personene ment det var "å spre hat mot nordmenn" dersom dette fikk oppmerksomhet? Vi vet vel alle hvordan de hadde reagert i en slik sak. Disse menneskene er ikke opptatt av å "ikke polarisere debatten", de liker bare ikke at konsekvensene av deres politikk får oppmerksomhet. 

Anonymkode: 0b418...007

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du står fritt til å utbrodere svaret ditt litt. Hvorfor mener du at de som kommer til et annet land ikke skal tilpasse seg landet de ankommer? 

Anonymkode: e451f...f08

Tilpasse seg? Her snakker vi om noen som vil påtvinge de verdier og holdning, også i tillegg maser om Sharia, Islam og menneskerettigheter. Sist jeg sjekket var del ikke det helt i tråd med Menneskerettighetene å påtvinge folk sin ideologi? Norsk eller ei.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal påtvinge dem våre verdier og holdninger, ellers havner vi tilbake i middelalderens tyranni.  

Hvorfor har plutselig sitat hentet fra @ops2 blitt en anonymbruker sin?

Anonymkode: 74307...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tilpasse seg? Her snakker vi om noen som vil påtvinge de verdier og holdning, også i tillegg maser om Sharia, Islam og menneskerettigheter. Sist jeg sjekket var del ikke det helt i tråd med Menneskerettighetene å påtvinge folk sin ideologi? Norsk eller ei.

Hvorfor har plutselig sitat hentet fra @ops2 blitt en anonymbruker sin?

Anonymkode: 74307...c38

Du siterte ops2 og meg, AB, i samme innlegget lenger opp i tråden. Det var meg du kalte nazi (implisitt).

Det eneste jeg har argumentert for er at man skal tilpasse seg det landet man kommer til/befinner seg i. Og med det mener jeg også at de som kommer til feks Norge da skal legge fra seg middelalderske, kvinneundertrykkende holdninger. Ved å gjøre det tilpasser man seg samfunnet man kommer til.

Du mener derimot at de skal få holde på som de vil og kaller meningsmotstandere for nazister. Og du har enda ikke kommet med en god grunn til hvorfor folk ikke skal tilpasse seg.

Anonymkode: e451f...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Man kan jo spørre om responsen hadde vært den samme hos disse personene dersom det var 20 etniske nordmenn som gjengvoldtok en muslimsk kvinne på en grusom måte? Hadde disse personene ment det var "å spre hat mot nordmenn" dersom dette fikk oppmerksomhet? Vi vet vel alle hvordan de hadde reagert i en slik sak. Disse menneskene er ikke opptatt av å "ikke polarisere debatten", de liker bare ikke at konsekvensene av deres politikk får oppmerksomhet. 

Anonymkode: 0b418...007

Vi vet jo at Hemsedal saken fikk MYE oppmerksomhet, og der var ikke etnisitet et tema. 

Når en får kjennskap til en slik beretning fra et offer, da er det helt unaturlig som første respons å begynne å tvile på sannheten, fordi man ikke liker avisen en leste det i.

Den normale reaksjon er sympati med offeret. Sinne mot mennesker som har gjort slikt. Redsel for at det kan skje en selv, eller noen man er glad i. Oppbragthet over samfunnet som ikke greier å beskytte sine borgere. 

Hele denne diskusjonen har sporet av. Religion, vikingtid, rase, kildekritikk, motiv for å informere om alvorlige kriminelle forhold. Det er helt feil! 

Hva skal vi gjøre for å hjelpe kvinnen? Hva skal vi gjøre for å finne og straffe gjerningsmenn? Hva skal vi gjøre for å finne årsak? Hva skal vi gjøre for at slikt ikke skjer igjen. 

Dette er trist! 

Anonymkode: 3f454...2ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt geit for meg at muslimske land har en annen holdning enn vår. Jeg trenger ikke dra dit. Problemet oppstår når de kommer hit og fortsetter med holdningene sine. Når de ikke er villige til å legge fra seg det ved døra før de kommer. Det er ikke vi som skal tilpasse oss dem, det er de som skal tilpasse seg oss. Respekter kulturen og lovene til det landet du befinner deg i. Liker du det ikke så står du fritt til å dra derfra. Vi skal påtvinge dem våre verdier og holdninger, ellers havner vi tilbake i middelalderens tyranni.  

Anonymkode: e451f...f08

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du står fritt til å utbrodere svaret ditt litt. Hvorfor mener du at de som kommer til et annet land ikke skal tilpasse seg landet de ankommer? 

Anonymkode: e451f...f08

Logget inn med en annen bruker? Jeg besvarte @ops2 som kom med disse ytringene, som nå plutselig er blitt Anonym. Det er jo seriøst.

Anonymkode: 74307...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

Logget inn med en annen bruker? Jeg besvarte @ops2 som kom med disse ytringene, som nå plutselig er blitt Anonym. Det er jo seriøst.

Anonymkode: 74307...c38

Nei, jeg er ikke ops2. Jeg valgte å svare på en del av innlegget til guy fawkes. Hvilket ops2 også gjorde. At du ikke har kontroll på hvem du siterer får du nesten ta på din egen kappe.

Anonymkode: e451f...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi vet jo at Hemsedal saken fikk MYE oppmerksomhet, og der var ikke etnisitet et tema. 

Anonymkode: 3f454...2ca

Dersom det var 20 etniske nordmenn som hadde gjengvoldtatt en muslimsk jente i den saken, så tror jeg vi kan være så ærlige å si at personer som nå snakker om at fokus på voldtektsmennene er å "spre hat og polarisering" hadde hatt en helt annen tone og snakket om behovet for å ta et oppgjør med nordmenns rasisme. Saken hadde fått betydelig oppmerksomhet i mainstream media også. Så ærlige må vi være. Mange mennesker liker ikke at konsekvensene av politikken de fremmer får oppmerksomhet, dessverre. Det går utover kvinnene. Det er tragisk at det er slik.

Anonymkode: 0b418...007

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg er ikke ops2. Jeg valgte å svare på en del av innlegget til guy fawkes. Hvilket ops2 også gjorde. At du ikke har kontroll på hvem du siterer får du nesten ta på din egen kappe.

Anonymkode: e451f...f08

Javel, manipulering av data er Ikke noe nytt I denne tråden. Minner meg om barnevernsmotstandere på KG :) 

Anonymkode: 74307...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Javel, manipulering av data er Ikke noe nytt I denne tråden. Minner meg om barnevernsmotstandere på KG :) 

Anonymkode: 74307...c38

Hvordan i alle dager mener du andre brukere kan manipulere hvem som har skrevet det du siterer? Men det var vel lettere å argumentere for den enn å komme med faktiske argumentere som omhandler tema 🙄

Anonymkode: e451f...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ops2 skrev:

Jeg lever godt med at muslimske land styrer seg selv. Men jeg kan ikke godta at islamisme, med sin aphartheidtro på at muslimer er mer verd enn andre mennesker, skal komme til Europa. Tror du at du er smart? Tror du at du har avslørt meg? Har du ikke lest tidligere, hvor opptatt jeg er av islamismen. Islam er den største trusselen mot kvinners frihet i Europa i dag. Dette fordi muslimske menn bringer med seg den mangelen på respekt for mennesket, og ikke minst kvinnen, som de er oppdratt til.

La de styre sitt eget land, javisst. Jeg ville bare avsløre de som lyver om at islamske land ikke bryter mot menneskerettighetene.

Jeg argumenterer både til støtte for offeret, til støtte for de andre, anonyme kvinner som ikke tør å stå fram, til støtte for de stakkars lovlydige menneskene (både svensker, muslimer, jøder og buddhister) som er tvunget til å bo i disse forstedene fordi de ikke har råd til å flytte, og jeg argumenterer mot å ta inn flere muslimske menn, mot å godta at det prekes forherligelse av sharia på arabisk i moskeer i Norge, Sverige og Danmark, mot å gi muslimske menn lavere straffer på grunn av deres kultur og uforstand. Jeg argumenterer for ex-muslimer som lever i frykt i Norge. Jeg argumenterer for guttene som måtte stå fram med masker i debatten. https://www.nrk.no/norge/fortalte-om-frykt-og-sosial-kontroll-i-norge-med-masker-foran-ansiktet-1.13792535

Jeg argumenterer mot politikken som føres, og jeg argumenterer mot multikulturen som har vært dyrket som en religion i minst 30 år i Norge. Hvor man ikke har kunnet påpeke økt kriminalitet, sosial kontroll og urett begått mot kvinner og barn uten å bli kalt rasist.

Og jeg gjør alt dette, fordi vi har Sverige som vårt naboland, og bare en som ønsker å ødelegge Norge ønsker at vi skal bli som Sverige.

Jeg har ingen problemer med dine meninger, jeg mener du har rett til å ha dem. Men det er ikke poenget i denne tråden. Denne tråden skal  handle om en trist sak hvor en person hevder seg voldtatt av mange menn. Hva som er sant og ikke vet jeg ikke noe mer om enn hva som står referert. Så er mitt poeng at TS bruker denne saken som et ledd i en muslimdebatt, vedkommende prøver med dette å generalisere og bygge opp fordommer om at muslimer er likestilt med voldtekt. Når man setter enkeltsaker inn i denne type kontekst er hensikten en annen enn hva man gir utrykk for. Man bygger opp hat mot folkegruppe, og dette er en kjent strategi for så si alle ultra radikale krefter og rasistiske grupper.

Så i din rett til å mene at vi ikke skal ha muslimer i Europa så bruker og du at de bryter menneskerettigheter i muslimske land. Dette er og generaliserende. Det enkelte menneske kan ikke ta ansvar for hva stater med muslimsk styre gjør. Jeg forsvarer din rett til din mening, men jeg forsvarer og muslimenes rett til å styre sitt samfunn etter hvordan det passer dem best. Du vil ha rett til å mene det du gjør i innvandringsdebatt bl.a men samtidig så skal ikke muslimene få lov til å mene og bestemme hvordan de selv styrer sitt samfunn. Det er et stort paradoks. Men det er ingen belegg for å si at muslimer som gruppe i Europa ikke respekterer menneskerettigheter. Samtidig vet vi at mange høyre radikale grupper ikke bryr seg om menneskerettigheter når det gjelder vern av muslimer som er på flukt eller på annen måte trenger beskyttelse. T.o.m. FrP har ved flere tilfeller sagt vi må utfordre menneskerettigheter. Ja de vil endog bygge flere lukkede mottak hvor folk blir oppbevart i fengselslignende omstendigheter uten å ha brutt noen lov. De vil sette folk i forvaring som ikke har brutt loven. Denne listen kunne gjøres langt lengre. Så nei du vil ikke bare avsløre at de bryter menneskerettigheter, du ønsker å finne alt som kan være negativt slik at du setter personer opp mot muslimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Husmusa70
3 hours ago, Guy Fawkes said:

Du må ha oversett noe helt vesentlig. Det er hun som påstår at det var et 20- talls mennesker. Dette får da politiet til å sette ordet mistenkt på tilsvarende antall. Alt er så langt bygget på hennes forklaring, som kan være sann men kan og være fantasi. Når man kommer til tiltale som skjer etter etterforskning, altså ikke bare hennes forklaring. Da er antallet sunket til 5 hvorav 3 er tiltalt for delaktighet i voldtekten. Så du forstår nok ikke hva du selv skriver.

I denne artikkelen står det at 5 menn er tiltalt, og at det har blitt oppgitt til Metro at rundt 20 personer har deltatt, noe politimannen Michael Isdahl bekrefter. Han sier at det er flere enn ti som har vært på stedet.
https://www.metro.se/artikel/tio-män-misstänks-för-gruppvåldtäkt-polisbrist-försenade-gripanden

Når jeg lette fram dette fant jeg at flere kvinner kan ha blitt voldtatt av denne gjengen også, og at disse kvinnene kan komme fra et belastet miljø og vil derfor ikke ha like lett for å anmelde dette til politiet. Politiet leter etter flere ofre.
http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/tio-man-misstanks-for-gruppvaldtakt-i-fittja-polisen-tror-fler-kan-ha-utsatts/repqin!nXAP6m2TufNz5Xo4elMSKw/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Verdien av at jeg mener å ha lest, er at du enten kan tro meg, eller om du gidder klikke deg inn på alle linjene fra svensk media som her er presentert. 

Jeg forstår din agenda, om å ikke polarisere debatten. Sette folkegrupper opp mot hverandre. Sier ikke engang at jeg er uenig i din agenda. 

Å begynne å tvile på forklaringen til et voldtektsoffer i en slik sak, polariserer ytterligere. Det er naivt å sette full lit til politi og påtalemyndighet og deres effektivitet. At det ikke er siktet flere, betyr ikke at det ikke var flere. Det finnes mange bedre og for agendaen mer effektive måter å adressere problemstillingen med polarisering enn dette. Det er mot vel. 

Å gå inn i vurdering av politiets arbeid, tekniske undersøkelser, påstander og bevis. Nei, det er ikke bra. 

Voldtektssker er vanskelige å bevise, og det er vanskelig å domfelle. De er somregel påstand mot påstand. En kan ikke la være å melde, fordi en risikerer «det er jo bare en påstand, ikke et fakta». 

Dette var kvinnens ord. Hvorfor møte henne med du påstår, det betyr ikke at det er sant. Det er ikke noe annet enn fantasi, om du ikke beviser det. Hva er poenget med det? Ser du ikke at det polariserer ytterligere? 

Anonymkode: 3f454...2ca

Jeg setter ikke lit til politi og påtalemyndighet, tvert imot er jeg ofte svært kritisk til disse. Men jeg svelger heller ikke forklaringen til et potensielt offer uten videre. Jeg vil se hva saken er bygget på, er det tekniske spor, vitner eller andre forhold som bygger opp under påstanden. I denne sak sitter politi på de bevis som finnes og de har tatt ut tiltale mot 5. Dette er forhold jeg må forholde meg til med mindre det viser seg at bevis er underslått. Å argumentere for at de kan være flere allikevel blir veldig sært. Ingen er skyldige før de er dømt skyldige og kun skyldige i det de er dømt for. Alt annet blir å undergrave et viktig rettsprinsipp. Så Ts deler en lenke som ikke stemmer med hva etterforskningen viser. Mitt poeng er at dette gjør man bevisst for å skape motsetninger mellom folkegrupper. Så hvis mitt forsvar for rettssamfunnet gjør at jeg polariserer ytterligere så lever jeg godt med det. Jeg forsvarer rettsprinsipper til min dødsdag, uansett om det går på bekostning av en kvinne som hevder seg voldtatt av 20 menn eller ikke. Så lenge det er sprik mellom tiltale og hva hun forklarer er det noe hun påstår. Kanskje er det sant, kanskje ikke! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Husmusa70 skrev:

I denne artikkelen står det at 5 menn er tiltalt, og at det har blitt oppgitt til Metro at rundt 20 personer har deltatt, noe politimannen Michael Isdahl bekrefter. Han sier at det er flere enn ti som har vært på stedet.
https://www.metro.se/artikel/tio-män-misstänks-för-gruppvåldtäkt-polisbrist-försenade-gripanden

Når jeg lette fram dette fant jeg at flere kvinner kan ha blitt voldtatt av denne gjengen også, og at disse kvinnene kan komme fra et belastet miljø og vil derfor ikke ha like lett for å anmelde dette til politiet. Politiet leter etter flere ofre.
http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/tio-man-misstanks-for-gruppvaldtakt-i-fittja-polisen-tror-fler-kan-ha-utsatts/repqin!nXAP6m2TufNz5Xo4elMSKw/

Det sies ikke der at 20 menn har deltatt!!! Det står at 20 KAN ha deltatt! Dette er fra en kilde som de hevder har innsyn i etterforskningen. Det kaller jeg neppe en kilde. Ut over det er hele artikkelen basert på hva offeret hevder og hva hennes advokat sier. Det har ingen verdi som fakta, men som en påstand. Skulle det ha vært annet enn en påstand må den bygges opp med beviser og indiser som viser at dette er riktig fremstilt. Jeg kan ikke si noe om antall, jeg var ikke tilstede. Derfor må politiet ta seg av etterforskningen, det er den jeg forholder meg til så lenge jeg ikke kan ettergå forklaringer selv. Men for meg handler det ikke om henne, det handler om at man bruker en tragisk sak for å fremme et politisk synspunkt hvor meningen er å sette grupper opp mot hverandre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Husmusa70 skrev:

Politiet har nå bestemt seg for å analysere flere prøver fra åstedet, noe som betyr at flere kan bli tiltalt. 

https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/fler-man-kan-atalas-for-gruppvaldtakten-i-fittja/repqku!7pCX37YiK3exiHaPQBoQ/

Nei det betyr bare at de skal analysere flere prøver. Det er resultatet av disse som vil avgjøre om flere blir tiltalt. Det ser ikke ut som du forstår forskjellen mellom å gjøre etterforskning og erklære noen skyldige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...