JaneDoe Skrevet 18. oktober 2010 #14241 Skrevet 18. oktober 2010 Jane, du som strikker mye..du har vel ikke lagt ut noen oppskrifter på å strikke votter på bloggen din? Jeg har så lyst å lære meg å strikke votter!! Nei har ikke det... Jeg hater å strikke på 5 pinner så jeg hekler som regel votter og da prøver jeg de underveis Men du kan jo søke på www.garnstudio.no de har mange gratisoppskrifter og strikkeskole
JaneDoe Skrevet 18. oktober 2010 #14242 Skrevet 18. oktober 2010 Ja i mine papirer står det at man skal kutte teipen om man opplever rødhet og kløe. Men som du sier, så føler jeg meg mer sikker med teipen:P Og det er jo bedre å være sår på sidene, enn at arret ikke blir noe pent:) Jeg får prøve meg litt fram, og skal absolutt ta tipsene dine i bruk:) Så får vi se om det blir noe bedre:) Syns lissom det er så rart at det bare er sårt på den siden da. Og at det ikke er rødt eller sårt ved det andre arret. Men er ikke alt man skal skjønne seg på heller vel:P Det var sånn her å.. BAre den ene sida
Petronella79 Skrevet 18. oktober 2010 #14243 Skrevet 18. oktober 2010 Jeg syns hjemme var best etter operasjon, og kunne aldri tenkt meg å reise vekk da. Det kan jeg jo gjøre senere, da jeg er i fin form. Når jeg sa bade, mente jeg vel egentlig å dyppe seg. Bade uten svømming blir vel på en måte å dyppe seg... Bade uten å bruke armene noe særlig. Har du operert eller? Jeg skal faktisk operere meg i desember (her i Norge;)) så leser aktivt rundt for å finne god info om selve operasjonen, tiden etterpå osv. Er det lenge siden du ble operert eller?
JaneDoe Skrevet 18. oktober 2010 #14244 Skrevet 18. oktober 2010 Jeg skal faktisk operere meg i desember (her i Norge;)) så leser aktivt rundt for å finne god info om selve operasjonen, tiden etterpå osv. Er det lenge siden du ble operert eller? Hvor skal du operere da? Har du vært på konsultasjon?
Madikken1 Skrevet 18. oktober 2010 #14245 Skrevet 18. oktober 2010 Heisann igjen. Har ikke hatt tid til å kikke innom her, men nå har jeg meg opp. Godt å høre at alle har de bra. Håper du får jobb i undertøysbutikken Jane. Den jobben må du jo ha! Lurer på en ting Jane måtte du betale mer enn for første operasjon når du la inn mer og la de arret på samme sted?
JaneDoe Skrevet 18. oktober 2010 #14246 Skrevet 18. oktober 2010 Heisann igjen. Har ikke hatt tid til å kikke innom her, men nå har jeg meg opp. Godt å høre at alle har de bra. Håper du får jobb i undertøysbutikken Jane. Den jobben må du jo ha! Lurer på en ting Jane måtte du betale mer enn for første operasjon når du la inn mer og la de arret på samme sted? Pris må du høre med kirurgen din om da det er veldig individuelt fra klinikk til klinikk. De skjærer bort det gamle arrvevet og lager ett nytt. Har du planer om mer? Husker ikke hvor mye du la inn jeg...
loxodonta Skrevet 18. oktober 2010 #14247 Skrevet 18. oktober 2010 Jeg skal faktisk operere meg i desember (her i Norge;)) så leser aktivt rundt for å finne god info om selve operasjonen, tiden etterpå osv. Er det lenge siden du ble operert eller? Skjønner Kan jeg spørre hvilken størrelse du er nå? Hva ønsker du? Har du vært på konsultasjon og alt det der? Det er nå... jeg må faktisk tenke meg om hvor lenge siden det er, 7 1/2 uke siden jeg opererte. Gikk veldig fort i begynnelsen. Bestemte meg kjapt på konsultasjon (hadde jo allerede bestemt meg) og fikk time nesten med en gang. Men de to første ukene etter op syns jeg gikk sååå seint! Jeg syns det var kjedelig å bare være i ro. Nå tenker jeg ikke lenger på at jeg har operert jo :gjeiper: Må nesten ha huskelapp for å huske å bytte teip på arrene, hehe! Stygge arr var vel det jeg bekymret meg mest for, men jeg har egentlig knapt sett på de... bare skiftet teipen veldig fort! Tenker hver gang at jeg skal ta bilde og kikke litt på de, men så gidder jeg ikke... er ikke så bekymret over de lenger. De får bli som de blir, jeg gjør mitt beste for at de skal bli fine ivertfall. Uannsett er det bare å glede seg, viss du har bestemt deg? For min del var det en del planlegging som måtte til da, før og etter operasjon... skal du ta rett før jul kanskje?
loxodonta Skrevet 18. oktober 2010 #14248 Skrevet 18. oktober 2010 Pris må du høre med kirurgen din om da det er veldig individuelt fra klinikk til klinikk. De skjærer bort det gamle arrvevet og lager ett nytt. Har du planer om mer? Husker ikke hvor mye du la inn jeg... Jeg husker jeg stusset over prislista eller hva det var, der jeg opererte, for der stod det at det var dyrere å bytte enn å legge inn første gangen.
JaneDoe Skrevet 18. oktober 2010 #14249 Skrevet 18. oktober 2010 Jeg husker jeg stusset over prislista eller hva det var, der jeg opererte, for der stod det at det var dyrere å bytte enn å legge inn første gangen. Ja det pleier å være sånn. Sikkert mer "jobb". Ta noe ut og legge noe inn igjen... Skjære bort gammelt arrvev å sånn.. hehe aner ikke hvorfor jeg.
loxodonta Skrevet 18. oktober 2010 #14250 Skrevet 18. oktober 2010 Nei har ikke det... Jeg hater å strikke på 5 pinner så jeg hekler som regel votter og da prøver jeg de underveis Men du kan jo søke på www.garnstudio.no de har mange gratisoppskrifter og strikkeskole Stress med 5 pinner spør du meg! Kommer nok aldri til å strikke en selbuvott... det gjør bestemor for meg ! jeg strikket noen supre votter i vinter. Da brukte jeg rundpinne, det er jo genialt! Og lett å legge inn mønster og greier viss man ønsker det. Fins vel ikke så veldig små rundpinner kanskje? jeg vet ikke. Jeg tova de ivertfall, og de ble veldig fine Så det har faktisk blitt en del av de etterhvert. Ellers er jeg enig i at de hekla er greie å lage og blir fine.
JaneDoe Skrevet 18. oktober 2010 #14251 Skrevet 18. oktober 2010 Stress med 5 pinner spør du meg! Kommer nok aldri til å strikke en selbuvott... det gjør bestemor for meg ! jeg strikket noen supre votter i vinter. Da brukte jeg rundpinne, det er jo genialt! Og lett å legge inn mønster og greier viss man ønsker det. Fins vel ikke så veldig små rundpinner kanskje? jeg vet ikke. Jeg tova de ivertfall, og de ble veldig fine Så det har faktisk blitt en del av de etterhvert. Ellers er jeg enig i at de hekla er greie å lage og blir fine. Du har ikke oppskrift på de a? Kunne ha tenkt meg tova votter men 5 pinner er så kjipt..
loxodonta Skrevet 18. oktober 2010 #14252 Skrevet 18. oktober 2010 Du har ikke oppskrift på de a? Kunne ha tenkt meg tova votter men 5 pinner er så kjipt.. Hm... det ligger vel her en plass...skal sjekke. Ellers har jeg pleid å ta det litt på gefuhlen. Rundt 40 rundt, og kanskje 7-8-9 til tommel...? Kommer vel litt ann på hva garn du bruker også. Jeg liker de litt lange på armene, men greit at de passer framme og at tommelen blir bra da.. jeg kan sjekke oppskriften altså :gjeiper: Greit at de blir perfekt første gangen!
Madikken1 Skrevet 18. oktober 2010 #14253 Skrevet 18. oktober 2010 Pris må du høre med kirurgen din om da det er veldig individuelt fra klinikk til klinikk. De skjærer bort det gamle arrvevet og lager ett nytt. Har du planer om mer? Husker ikke hvor mye du la inn jeg... Bare kikket på nettsidene til fornebu og nobel og så at de tar 8 tusen mer for å bytte enn å legge inn. Betalte du ikke mer? Jeg la inn 325 og synes de er pene, meeeeeeeeeeen skulle gjerne hatt litt mer. Utrolig så fort jeg ble puppegrådig.
Madikken1 Skrevet 18. oktober 2010 #14254 Skrevet 18. oktober 2010 Så flinke dere er! Jeg kan ikke strikke et skjerf om jeg prøver aldri så hardt.
Madikken1 Skrevet 18. oktober 2010 #14255 Skrevet 18. oktober 2010 Leste litt om noe som kalles drop and fluff. De som har under muskelen kan opplve at det blir litt fyldigere når muskelen "slipper". Noen her som har opplevd det?
loxodonta Skrevet 18. oktober 2010 #14256 Skrevet 18. oktober 2010 Så flinke dere er! Jeg kan ikke strikke et skjerf om jeg prøver aldri så hardt. Haha! Har vært der selv! Men å strikke på rundpinne er idiotsikkert, så det må du prøve! Det er i grunn enklere enn å strikke skjerf, for da må du jo snu og får stygge kanter :gjeiper:
Madikken1 Skrevet 18. oktober 2010 #14257 Skrevet 18. oktober 2010 (endret) Haha! Har vært der selv! Men å strikke på rundpinne er idiotsikkert, så det må du prøve! Det er i grunn enklere enn å strikke skjerf, for da må du jo snu og får stygge kanter :gjeiper: Hehe kanskje jeg skal gi det en ny sjanse. Strikket litt for noen år siden da jeg sluttet å røyke, måtte ha noe i hendene. Endret 18. oktober 2010 av Madikken1
Madikken1 Skrevet 18. oktober 2010 #14258 Skrevet 18. oktober 2010 Kan jeg spørre mye du la inn Loxodonta? Er det bare meg som er rar eller. Ble vant til mine med en gang. Glemte liksom hvor små jeg hadde før og nå angrer jeg skikkelig på at jeg ikke la inn liiiit til.
loxodonta Skrevet 18. oktober 2010 #14259 Skrevet 18. oktober 2010 Kan jeg spørre mye du la inn Loxodonta? Er det bare meg som er rar eller. Ble vant til mine med en gang. Glemte liksom hvor små jeg hadde før og nå angrer jeg skikkelig på at jeg ikke la inn liiiit til. Jeg la inn 325 jeg også. Var veldig opphovnet de første dagene, så følte nesten de ble litt små etter at hevelsen gikk ned. Og så ser de liksom litt mindre ut med klær enn hva de gjør naken! Men etter at jeg har fått tenkt meg om, og kommet litt ut av min egen puppe-boble, så er jeg fornøyd. For de er blitt sånn som jeg alltid har håpt at de skulle være. Jeg er jo en C, minst! Jeg hadde ikke noe ønske om å bli noe særlig større enn gjennomsnittet (ikke at jeg vet hva det er men). Hvorfor vil du ha større egentlig? Hva kommer det til å gi deg? Merker jo selv at det er lett å se seg blind på størrelsen. Det var faktisk venninna mi som "åpnet øynene" mine, da vi "sammenlignet"... hehe! Jeg som trodde hun hadde mye større enn meg, det stemte faktisk ikke... For min del, er jeg glad for at jeg gjennomgikk brystforstørrelsen, og ser meg fornøyd med resultatet. Jeg ser ingen grunn til å utsette meg for nok en operasjon, som i mine øyne ville vært unødvendig, også økonomisk. (ikke meningen å støte noen altså. Vi er jo alle forskjellige)
sb90 Skrevet 19. oktober 2010 #14260 Skrevet 19. oktober 2010 Hei! Da er jeg endelig ferdig med operasjonen. Har ikke lagt inn mye, kun 240, men jeg har så siiiinnsykt vondt. Er det normalt, eller bør jeg skjekke det? Kan ikke legge meg, eller reise meg opp selv, trenger hjelp til å gå på do og får ikke sove om nettene. Noen andre som har hatt like vondt?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå