Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå er det bare to dager igjen til operasjonen!! Gru-gleder meg! :)

Så spennende, hvor skal du opereres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men husk at det skal ikke være nær-døden-opplevelse og hjertet-i-taket for at man skal kunne ringe kirurgen. Jeg tipper at de vil høre om de som får litt mer vondter enn andre. Ellers lever jo kirurgene i sin egen boble og tror alle opererte har det like bra hos dem. Feks hun som fortalte her inne om at hun hadde kastet opp så mange ganger de første dagene (husker ikke hvem det var jeg..). Da gjør vi jo kirurgene oppmerksomme på at det skjer og har skjedd. Og ikke minst evnt blir roet ned og får vite at det "bare" høres normalt ut. For det går som regel over.

Hva smertestillende tar du nå? Det er jo også vesentlig... Ser ut som klinikkene er litt forskjellige på akkurat det og. Noen trenger lite eller ingenting, men det er nok likevel en grunn til at de skriver ut også sterke eventuelle smertestillende. (Jeg fikk oxynorm, (som i følge felleskatalogen er for sterke smerter)men var aldri i nærheten av å ta de i tillegg. Jeg tok paracet og arcoxia, som jeg fikk beskjed om).

Når jeg husker tilbake- de første dagene er ikke noe særlig. Og jeg føler med deg :klemmer: Men det GÅR OVER :jepp: Og da er plutselig alle smertene og styret glemt, for det var verdt det.

Ja, jeg burde kanskje ringe kirurgen. Men jeg var hos han i går, på en kontrollsjekk, og da så alt bra ut. Jeg gjorde han også helt klar over at jeg hadde veldig vondt, men jeg får alikvel ikke noe annet enn paralgin forte (og av en eller annen grunn virker det ikke på meg, blir bare kvalm, så det har jeg sluttet med)

Jaja, det er vel kanskje normalt det her. Jeg tør nesten ikke legge meg ned lenger, må få hjelp til å komme meg opp, og det gjør så utrolig vondt! Og når jeg sitter bøyd hele tiden i sofaen får jeg vondt i rygge også. Haha jeg sitter her og klager til alle, håper bare at det går over snart! Så kan jeg endelig begynne å glede meg over mine nye pupper =D

Skrevet

Ja, jeg burde kanskje ringe kirurgen. Men jeg var hos han i går, på en kontrollsjekk, og da så alt bra ut. Jeg gjorde han også helt klar over at jeg hadde veldig vondt, men jeg får alikvel ikke noe annet enn paralgin forte (og av en eller annen grunn virker det ikke på meg, blir bare kvalm, så det har jeg sluttet med)

Jaja, det er vel kanskje normalt det her. Jeg tør nesten ikke legge meg ned lenger, må få hjelp til å komme meg opp, og det gjør så utrolig vondt! Og når jeg sitter bøyd hele tiden i sofaen får jeg vondt i rygge også. Haha jeg sitter her og klager til alle, håper bare at det går over snart! Så kan jeg endelig begynne å glede meg over mine nye pupper =D

Jeg syns det virker som noen klinikker tar smertelindringen mer på alvor enn andre, feks Fornebu og Nobel (hvor jeg selv var). Skjønner ikke hvorfor noen andre klinikker ikke har lagt mer fokus på det. Jeg hadde bare ubehag, ingen smerter de første dagene. Uten smertestillende kan det hende jeg hadde følt meg helt annerledes.

Ellers fikk magemusklene mine kjørt seg de første dagene :gjeiper:

Skrevet

Jeg syns det virker som noen klinikker tar smertelindringen mer på alvor enn andre, feks Fornebu og Nobel (hvor jeg selv var). Skjønner ikke hvorfor noen andre klinikker ikke har lagt mer fokus på det. Jeg hadde bare ubehag, ingen smerter de første dagene. Uten smertestillende kan det hende jeg hadde følt meg helt annerledes.

Ellers fikk magemusklene mine kjørt seg de første dagene :gjeiper:

Også er det så rart hvor utrolig det varier fra person til person! Jeg har jo bare tatt 240, altså ikke så veldig mye. Og jeg klarte bokstavlig talt ikke å komme meg opp av soffaen i sted (merket ikke at mamma dro ut en tur) så der kunne jeg ha blitt sittende en stund :P Var ikke forberedt på det her i det hele tatt, ikke familien min heller. Jeg kan faktisk ikke være alene i huset, klarer ikke gå på do, reise meg eller lage mat :P håååper ting blir bedre i morgen!

Skrevet

Så spennende, hvor skal du opereres?

Skal opereres på Fornebuklinikken. Drar til Oslo i morgen, så skal jeg inn i ti-tiden på fredag. Veldig spennende.. :)

Skrevet

Nåå kom jeg på noe jeg lurer veldig på. Jeg skal ta av banasjen i morgen og begynne å bruke sportsBH, hvor viktig er det at det er riktig str osv? Hvordan finner jeg ut av det? Er kvalitet viktig? Moren min har en veldig god en jeg kan bruke, men tror den er litt for stor, gjør det noe?

Skrevet

Nåå kom jeg på noe jeg lurer veldig på. Jeg skal ta av banasjen i morgen og begynne å bruke sportsBH, hvor viktig er det at det er riktig str osv? Hvordan finner jeg ut av det? Er kvalitet viktig? Moren min har en veldig god en jeg kan bruke, men tror den er litt for stor, gjør det noe?

Virker som de har et litt annet opplegg der du opererte deg enn på Fornebu ihvertfall. Jeg hadde ingen bandasje, bare en firkantet "kompress"/plaster over hver tape, under sportsbh'n. Så jeg fikk jo på meg sportsbh i narkosen på klinikken, og reiste hjem med den. Kjøpte en likedan der, i samme str som de hadde tatt på meg.

Men dette hjelper jo ikke deg.... Det er en Triumph-modell som jeg fikk etter op, ihvertfall. Den er ikke akkurat snacksy, men den støtter bra og jeg syns den er helt ok. Jeg har 80b i den, men er 74 under puppene og 92 rundt, så i vanlig bh bruker jeg vel kanskje 75c, tror jeg. Tror ihvertfall det er smart å ha en med adskildte cuper, og den må sitte stramt og godt, men ikke lage "hakk" el søkk i huden sto det i papirene jeg fikk.

Skrevet

Kjenner til det, men jeg hat valgt å kjøpe push up bher fra change og tatt ut putene og spilene og vips så kan den brukes;) Spilene er enkle å lirke ut of lett å putte tilbake når jeg kan bruke de omsider, bare et sting med nål og tråd så er de sydd fast igjen:) Bare et tips:)

Ja jeg tenkte meg ned på Change nå snart, for jeg fikser ikke den 70DD bhen jeg har kjøpt på Lindex, så jeg går fortsatt med sportsbh, når jeg KAN bruke vanlig bh. Lurer på om jeg skal kjøpe push-up da, og fjerne spilene og putene. Er så mye enklere å finne push-up bher i rett str, enn andre syns jeg.

Digg at du er 65E :D Jeg er en 65G-H, ifølge Change-damene :)

Du sier at puppene dine har vokst??? Da håper jeg INDERLIG det skjer med meg også!! :P haha.. Jeg vil ha de litt større :sjenert: Blir jo "puppeblind" :overrasket:

Gratulerer med overstått forresten ;)

Skrevet

Men husk at det skal ikke være nær-døden-opplevelse og hjertet-i-taket for at man skal kunne ringe kirurgen. Jeg tipper at de vil høre om de som får litt mer vondter enn andre. Ellers lever jo kirurgene i sin egen boble og tror alle opererte har det like bra hos dem. Feks hun som fortalte her inne om at hun hadde kastet opp så mange ganger de første dagene (husker ikke hvem det var jeg..). Da gjør vi jo kirurgene oppmerksomme på at det skjer og har skjedd. Og ikke minst evnt blir roet ned og får vite at det "bare" høres normalt ut. For det går som regel over.

Hva smertestillende tar du nå? Det er jo også vesentlig... Ser ut som klinikkene er litt forskjellige på akkurat det og. Noen trenger lite eller ingenting, men det er nok likevel en grunn til at de skriver ut også sterke eventuelle smertestillende. (Jeg fikk oxynorm, (som i følge felleskatalogen er for sterke smerter)men var aldri i nærheten av å ta de i tillegg. Jeg tok paracet og arcoxia, som jeg fikk beskjed om).

Når jeg husker tilbake- de første dagene er ikke noe særlig. Og jeg føler med deg :klemmer: Men det GÅR OVER :jepp: Og da er plutselig alle smertene og styret glemt, for det var verdt det.

Jeg fikk Oxynorm, som jeg tok med glede!!! :skratte: Det var en litt morro følelse når jeg tok dem ;P Alt ble så fantastisk <3

Veldig avhengighetsskapende? Å JAAA.. "Glad" vi fikk bare 8 stk :P hehehe

Skrevet

Skal opereres på Fornebuklinikken. Drar til Oslo i morgen, så skal jeg inn i ti-tiden på fredag. Veldig spennende.. :)

Gleeeed deg!!! :D De er kjempe hyggelige på Fornebu :) Var der selv for ca 5 uker siden.

Drømmer enda om rundstykkene med brunost og kaffen jeg fikk<3 Haha :gjeiper:

Skrevet

Gleeeed deg!!! :D De er kjempe hyggelige på Fornebu :) Var der selv for ca 5 uker siden.

Drømmer enda om rundstykkene med brunost og kaffen jeg fikk<3 Haha :gjeiper:

Hm, skjønner ikke hvorfor jeg ikke fikk det.. kjeks og vann liksom, hehe!

Skrevet (endret)

Jeg fikk Oxynorm, som jeg tok med glede!!! :skratte: Det var en litt morro følelse når jeg tok dem ;P Alt ble så fantastisk <3

Veldig avhengighetsskapende? Å JAAA.. "Glad" vi fikk bare 8 stk :P hehehe

tok du alle..? :gjeiper:

De er jo morfinlignende... jeg turte ikke jeg :fnise: (hadde jo egentlig ikke bruk for de heller da)

Endret av loxodonta
Skrevet

tok du alle..? :gjeiper:

De er jo morfinlignende... jeg turte ikke jeg :fnise: (hadde jo egentlig ikke bruk for de heller da)

Jeg har to igjen, sparer de til en spesiell anledning ;) haha neida..

Jeg tok 1 stk per dag, før jeg dro ut å shoppa :P haha.. jeg hadde ikke ro i ræva, så jeg tok en per dag når jeg dro ut, eller etter jeg kom inn igjen, for da hadde jeg litt vondt. Jeg hadde nok klart meg uten dem, men søstra mi har gått på lignende tidligere, og sa at jeg kom til å føle meg super etterpå. Så jeg måtte jo prøve :P ble fort en vane å ta en når jeg ville ha det fantastisk :P ikke helt bra altså..

Fikk du ikke rundstykke med brunost?? :O Jeg fikk tilogmed velge hvilket pålegg jeg ville ha..

Skrevet

Virker som de har et litt annet opplegg der du opererte deg enn på Fornebu ihvertfall. Jeg hadde ingen bandasje, bare en firkantet "kompress"/plaster over hver tape, under sportsbh'n. Så jeg fikk jo på meg sportsbh i narkosen på klinikken, og reiste hjem med den. Kjøpte en likedan der, i samme str som de hadde tatt på meg.

Men dette hjelper jo ikke deg.... Det er en Triumph-modell som jeg fikk etter op, ihvertfall. Den er ikke akkurat snacksy, men den støtter bra og jeg syns den er helt ok. Jeg har 80b i den, men er 74 under puppene og 92 rundt, så i vanlig bh bruker jeg vel kanskje 75c, tror jeg. Tror ihvertfall det er smart å ha en med adskildte cuper, og den må sitte stramt og godt, men ikke lage "hakk" el søkk i huden sto det i papirene jeg fikk.

Du skal nok ha 70 rundt du :P hehe.. Det er som regel sånn. Jeg er 71 rundt og skal ned til 65 cm. Da sitter bhen mye bedre og riktig..

EN OPPFORDRING TIL ALLE JENTER OPERERTE ELLER IKKE. DRA TIL EN UNDERTØYSSALONG Å BLI MÅLT. FÅ RIKTIG BH STØRRELSE.

Skrevet

Hm, skjønner ikke hvorfor jeg ikke fikk det.. kjeks og vann liksom, hehe!

Jeg fikk rundstykke og kaffe og saft. Fikk velge pålegg å :) FOrnebu ja :)

Skrevet

Jeg har to igjen, sparer de til en spesiell anledning ;) haha neida..

Jeg tok 1 stk per dag, før jeg dro ut å shoppa :P haha.. jeg hadde ikke ro i ræva, så jeg tok en per dag når jeg dro ut, eller etter jeg kom inn igjen, for da hadde jeg litt vondt. Jeg hadde nok klart meg uten dem, men søstra mi har gått på lignende tidligere, og sa at jeg kom til å føle meg super etterpå. Så jeg måtte jo prøve :P ble fort en vane å ta en når jeg ville ha det fantastisk :P ikke helt bra altså..

Fikk du ikke rundstykke med brunost?? :O Jeg fikk tilogmed velge hvilket pålegg jeg ville ha..

Jeg kasta mine jeg. Etter andre op sa jeg de kunne beholde de.. hehe... HAter smertestillende jeg da.. Paracet holdt lenge.. Jeg hadde nok ikke trengt det en gang etter andre op, men tok de som oppskrifta sa.. haha

Skrevet

Jeg fikk rundstykke og kaffe og saft. Fikk velge pålegg å :) FOrnebu ja :)

Haha, der har nobel noe å lære :gjeiper:

Skrevet

Haha, der har nobel noe å lære :gjeiper:

JA det var dritgodt.. hehe...

Det var jo så lenge sia jeg hadde spist.. Minst 12 timer..

Skrevet

Kan jeg spørre hvordan bandasje du har hatt? En slags støttebandasje rundt?

Triumph tri action er vel den mest brukte sportsBH`n. Skikkelig bestemor-bh, men den støtter bra, og det er jo det som betyr noe i den fasen. Ellers er det viktig at støtteBHn har avdelte cuper. Jeg fant ikke noen andre sportsBHer som har åpning foran eller bak samt med avdelte cuper, så jeg brukte bare den jeg. Har en fra swegmark også, med avdelte cuper, men den er med bryterrygg. Så det tok litt tid før jeg kunne bruke den. Den er jeg forresten blitt veldig glad i nå! Digger å trene i den. Ellers er det jo viktig at sportsBHn passer, slik at den støtter slik den skal.

Jeg vet ikke hva slags sportsBH moren din har, men viss den ikke passer eller ikke har avdelte cuper, ville jeg investert i en ny. Det er jo en liten investering i forhold til op, og vi vil jo at resultatet skal bli best mulig.

Skrevet (endret)

Kan jeg spørre hvilken str du er nå? Du er utenbys fra også kanskje? Jeg syns jo det var stas bare å komme til oslo jeg :gjeiper: haha!

Endret av loxodonta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...