Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Takk for tips! :)

Godt å få "snakke" med noen som har vært gjennom det samme.

Ungene mine er 4 år, og 18mnd, så det er helst minstejenta som vil bli bært litt da..

Jeg skal legge under muskel, og har fått inntrykk av at "helingsprosessen" tar litt lenger tid da?! Jeg vet ikke enda hvor mye jeg skal legge inn, men Doktor Barstad og jeg var veldig enige om at det ikke skal være for mye, da jeg er liten, og vil at det skal se naturlig ut. Nå er jeg 75 a, kanskje litt mindre etter to unger. har full nedtelling nå, gru-gleder meg masse! :)

Samme kirurg som meg da :) Jeg liker han veldig godt.

Det tar nok litt lenger å komme tilbake til normalen etter man legge under muskel. Men sånn er det bare.. hehe er stor forskjell på folk å :)

Mine unger var 13 mnd og 2,5 år da jeg opererte og det gikk fint det. Men samboern løfta den første uka når det trengtes da.

Jeg var selv en 70 aaaaaa helt flat da. Men hadde ikke noe med amming o.l å gjøre jeg har alltid vært sånn :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så du har over muskel?

Jeg har også en mann som skal få hjelpe meg den første tiden.. ;)

Har ei venninne som opererte seg på fornebuklinikken for ca 4 mnd siden, og hun er også kjempefornøyd. Skal bli deilig å kjøpe seg fine kjoler som faktisk sitter som de skal! :) :)

Skrevet

Velkommen, Kada. :)

Jeg har også to små barn, 5,5 år og 20 mndr. La inn 325 bak muskelen tirsdag for 2 uker siden (på Fornebuklinikken).

Jeg lurte også veldig på det med løfting, og kirurgen sa at jeg burde vente med å bære i to uker, Så kunne jeg ta de viktigste løftene, men som Jane Doe sier, løfte inntil kroppen. Det går igrunnen ganske greit, altså. Mannen fikk mye ekstra første uken (mamma var også her for å hjelpe til med levering/henting etc), men når klarer jeg meg stort sett greit alene med de.

Det er vok veldig individuelt hvordan man føler seg etter op. Jeg var ganske redusert de første 3-4 dagene. Mørbanket og øm på hele overkroppen. Så gikk det over i "ekstrem melkespreng", og nå merker jeg bare ubehag når jeg gjør for mye ( løfter for tungst/skjevt el.l.).

Jeg er også veldig fornøyd med Fornebuklinikken. Flinke og koselige, og gode på oppfølging etc. Bare spør om alt du lurer på, for de er greie til å svare.

Ellers er veld det beste tipset å få hjelp de første dagene så du kan få ro. Skal jo i utgangspunktet bare ligge/sitte de 2 første dagene. Jeg "gjemte meg" på soverommet, så ikke den lille mammadaltsønnen min skulle mase om børing etc.

Har forresten skiftet teip for første gang, og arrene så overraskende pene ut :)

Skrevet

Jeg blir like glad hver gang jeg hører om hvor fornøyde alle er med Fornebuklinikken! :)

Blir litt mindre skremmende da.. Må si jeg er skikkelig spent på operasjonen og tiden etterpå.

Så bra at arrene så fine ut, det er vel også individuelt, men sjangsen for fine arr blir vel større om man er flink til å følge legens råd om å være rolig den første tiden.. ;)

Skrevet

Så du har over muskel?

Jeg har også en mann som skal få hjelpe meg den første tiden.. ;)

Har ei venninne som opererte seg på fornebuklinikken for ca 4 mnd siden, og hun er også kjempefornøyd. Skal bli deilig å kjøpe seg fine kjoler som faktisk sitter som de skal! :) :)

Jeg la under muskel jeg :)

Skrevet (endret)

Jeg hadde mest vondt i høyre pupp de første 3 dagene. Så gikk det over i venstre. Og hatt vondt i venstre arm over ett døgn.. håper det bare er at jeg er hoven, og en nerve i klem, som ordner seg når hevelsen går ned!

Ja jeg har nedpressbånd, blæ..

Hvordan vondt har/hadde dere? jeg føler meg skikkelig støl i puppene..og sprenger og river litt hvis jeg puster ordentlig inn.. la under muskel. Hvor lenge er det normal å ha vondt ca?

Jeg hadde ikke spesielt vondt, det var heller sterk ubehag. De første dagene klarte/turte jeg ikke gjøre så veldig mye. Trengte hjelp til å røyse meg fra senga, kle på meg, kle av meg osv.

Jeg hadde også store pustevansker. Klarte ikke trekke pusten ordentlig inn, men det gikk over et noen dager. Etter 2-3 dager var jeg på shopping. Klarte å løfte alt selv, men var vanskelig å kle av og på seg.

Etter dag 5 klarte jeg å sove på sidene. Det er så forskjellig fra person til person.

Selv har jeg en brennende følelse i venstre pupp av og til, om jeg strammer. Det er ikke noe jeg bekymrer meg for egentlig, for vi er nyopererte, og alt vil jo ikke være perfekt med en gang.. Noe "feil" er det jo uansett. Så bare ha tålmodighet, det blir bedre og bedre for hver dag som går :)

ps. misforstå meg rett, jeg mener ikke du skal ignorere alle smerter du har og tenke at det går over av seg selv :gjeiper: Tror du skjønner om noe virkelig er galt.

Endret av Mirri
Skrevet

Jeg hadde ikke spesielt vondt, det var heller sterk ubehag. De første dagene klarte/turte jeg ikke gjøre så veldig mye. Trengte hjelp til å røyse meg fra senga, kle på meg, kle av meg osv.

Jeg hadde også store pustevansker. Klarte ikke trekke pusten ordentlig inn, men det gikk over et noen dager. Etter 2-3 dager var jeg på shopping. Klarte å løfte alt selv, men var vanskelig å kle av og på seg.

Etter dag 5 klarte jeg å sove på sidene. Det er så forskjellig fra person til person.

Selv har jeg en brennende følelse i venstre pupp av og til, om jeg strammer. Det er ikke noe jeg bekymrer meg for egentlig, for vi er nyopererte, og alt vil jo ikke være perfekt med en gang.. Noe "feil" er det jo uansett. Så bare ha tålmodighet, det blir bedre og bedre for hver dag som går :)

ps. misforstå meg rett, jeg mener ikke du skal ignorere alle smerter du har og tenke at det går over av seg selv :gjeiper: Tror du skjønner om noe virkelig er galt.

Ble litt bekymret da armen sovnet igår, men idag er den bedre.

Det hjelper å vite at andre har hatt det på samme måte, og at alt gikk bra! Jeg har ikke sjans til å ligge på siden enda, men jeg klarer det meste selv, med litt ubehag :) Jeg må nok bare være tålmodig! Bare gleder meg så veldig til jeg fungerer helt normalt igjen, og ser det ferdige resultatet. Ca 1 mnd siden du opererte? Hvordan er ting for deg nå? :)

Skrevet

Hadde ikke nedpressbånd, men hadde bandasje som var limt fast i huden noen dager.

Var veldig vanskelig å puste med bandasjen.

Jeg hadde bare helt jævlig vondt, alt gjorde vondt. Og den høyre armen min var så vond at jeg ikke kunne bruke den i det hele tatt.

Etter 2uker klarte jeg endelig å holde et glass selv, drikke selv og spise selv.

Det ble bedre etter hver uke, men vondt var det. Store smerter i brystet, armene, og som sagt at gjorde vondt, sette seg ned, legge seg ned, sette seg opp osv.

Det var også veldig vondt da det begynte å gro, det klødde så intenst og det var så vondt at jeg kunne ikke klø tilbake. Det var ikke bare snittene som klødde, det klødde INNI puppene også.

Men, hvor vondt det er og hvor lenge er veeldig individuellt og ikke noe du kan forutse.

Det er noe du finner ut etterpå.

At det stikker og river osv er helt normalt.

Det vil gå over etterhvert.

Jeg fikk heldigvis ikke nerve i klem, men jeg har hatt det før både i armen og i den ene foten.

Da jeg fikk det i armen gikk det over i løpet av noen timer, men det var jo ikke akkurat behagelig.

Nerven i foten kom i klem da jeg ble operert på sykehuset, jeg fikk ikke følelsen tilbake i foten før 2mnd etterpå. Men, det var den store nerven i foten som kom i klem. De lengste nervene er i beina.

De sjekket meg for blodpropp for sikkerhetsskyld.

Er ikke nummenheten/ smerten/ ubehaget i armen din borte til imorgen så snakk med de på klinikken. Det er bedre å være helt sikker, og de som kan gi deg best svar er de på klinikken eller evt legevakt.

Når en nettopp er operert skal man ikke ta slike ubehag forgitt. Etter operasjoner er det jo alltid en risiko for blodpropp, og da er det mye bedre å få sjekket det enn å gå og lure og evt falle om.

Og jeg sier ikke dette for å skremme deg, jeg vet bare litt for mye om slike ting og det kommer til å bli jobben min om ikke så lenge.

Nummenhet og smerter i armer og ben, samt sterke og plutselige magesmerter skal man aldri feie bort med å si "ta en paracet så blir du sikkert bra".

Tusen takk for en god beskrivelse! Jeg har nok ikke noe å klage på i forhold til deg! Er roligere nå! Litt smerte er helt ok, bare det ikke går galt! Må være skummelt å ikke ha følelse i beinet i så lenge! Armen er bedre i dag, får satse på at det blir bedre for hver dag :) Hvor lenge er det siden du opererte?

Skrevet

Tusen takk for en god beskrivelse! Jeg har nok ikke noe å klage på i forhold til deg! Er roligere nå! Litt smerte er helt ok, bare det ikke går galt! Må være skummelt å ikke ha følelse i beinet i så lenge! Armen er bedre i dag, får satse på at det blir bedre for hver dag :) Hvor lenge er det siden du opererte?

Så bra!

Jeg opererte 15januar iår. Alt tok egentlig lang tid hos meg, smerter, at puppene "fant" formen sin osv, men det var verdt ventetiden ;)

Skrevet

Jeg er kjempenervøs for at jeg skal bli syk i løpet av uken som kommer nå, slik at jeg må utsette operasjonen. Vi skal få besøk i helga, bl.a av en gutt som har fått brennkopper. Det er jo som kjent meget smittsomt, og med to små unger i huset, er vel faren for smitte enda større (med tanke på deling av leker etc). Er jeg hysterisk, eller bør vi prøve å få utsatt besøket til han er blitt frisk/jeg er ferdig operert??

Skrevet

Ble litt bekymret da armen sovnet igår, men idag er den bedre.

Det hjelper å vite at andre har hatt det på samme måte, og at alt gikk bra! Jeg har ikke sjans til å ligge på siden enda, men jeg klarer det meste selv, med litt ubehag :) Jeg må nok bare være tålmodig! Bare gleder meg så veldig til jeg fungerer helt normalt igjen, og ser det ferdige resultatet. Ca 1 mnd siden du opererte? Hvordan er ting for deg nå? :)

Alt går seg til :)

Ja, på mandagen er det nøyaktig 4 uker siden operasjon. Jeg tenker ikke over lengre at jeg har operert.

Men jeg kjenner at det kan gjøre litt vondt om jeg ligger på mage for lenge, løfter tungt, strammer musklene, osv. Ikke direkte vondt, men ubehag :P Så jeg prøver fortsatt å være liiiitt forsiktig.

Men nå er ting fantastisk i forhold til hvordan det var rett etter operasjonen selvfølgelig :)

Så på mandag kan jeg begynne å bruke spileløs bh :D

Skrevet

Jenter jenter, i går var jeg å så etter bh. Herregud for et hæ***tte sier jeg bare!!! Jeg klikker om det skal være så her vanskelig for resten av mitt liv :skratte:

Jeg var innom H&M, men der snudde jeg bare i døra altså. Cubus hadde de noen, men de var for små, så dro jeg på Lindex. Der fant jeg en bh i str 70F som passet perfekt!!! Men jeg er litt blakk akkurat nå, og bruke en del penger på en bh som jeg må klippe i, for så å være usikker om den er like bra på ETTER jeg har tatt ut spilene, droppet jeg! Så jeg kjøpte en bh på salg til 50 kr i str 70DD. Den er liiiiitt liten, men den får holde til jeg finner noe bedre. Helt grusomt altså. De fleste bhene er jo push-up, så var vanskelig å finne noen i min størrelse om ikke var push-up. :kjefte:

Change blir nok butikken for meg framover :gjeiper:

Avalon: Bhen i str 70D blir nok for liten :( Prøvde 70D og fikk enormt dobbelpupp..

70DD kaaaaan gå i nøden. Men 70F var bra :) Skulle jo egentlig ha str 65, men det fant jeg jo selvfølgelig ikke.

Men en ting skal jeg innrømme......jeg tror nå på at jeg ikke er en str 80, men en 65 eller 70 :gjeiper:

At jeg ikke har funnet ut dette før :gjeiper:

Skrevet

Jenter jenter, i går var jeg å så etter bh. Herregud for et hæ***tte sier jeg bare!!! Jeg klikker om det skal være så her vanskelig for resten av mitt liv :skratte:

Jeg var innom H&M, men der snudde jeg bare i døra altså. Cubus hadde de noen, men de var for små, så dro jeg på Lindex. Der fant jeg en bh i str 70F som passet perfekt!!! Men jeg er litt blakk akkurat nå, og bruke en del penger på en bh som jeg må klippe i, for så å være usikker om den er like bra på ETTER jeg har tatt ut spilene, droppet jeg! Så jeg kjøpte en bh på salg til 50 kr i str 70DD. Den er liiiiitt liten, men den får holde til jeg finner noe bedre. Helt grusomt altså. De fleste bhene er jo push-up, så var vanskelig å finne noen i min størrelse om ikke var push-up. :kjefte:

Change blir nok butikken for meg framover :gjeiper:

Avalon: Bhen i str 70D blir nok for liten :( Prøvde 70D og fikk enormt dobbelpupp..

70DD kaaaaan gå i nøden. Men 70F var bra :) Skulle jo egentlig ha str 65, men det fant jeg jo selvfølgelig ikke.

Men en ting skal jeg innrømme......jeg tror nå på at jeg ikke er en str 80, men en 65 eller 70 :gjeiper:

At jeg ikke har funnet ut dette før :gjeiper:

Jeg veit det er vanskelig å finne bher... JEg fant noen på Lindex som jeg tok ut spilene av. Har også 70 DD men skal nok ha en E eller F. Og ned til 65 ja.. hehe

Skrevet

Jeg veit det er vanskelig å finne bher... JEg fant noen på Lindex som jeg tok ut spilene av. Har også 70 DD men skal nok ha en E eller F. Og ned til 65 ja.. hehe

Da er vi nok ganske lik :)

Gleder meg til jeg kan slippe å tenke på alt det der, og bare bruke det jeg vil :P hehe

20.mars.. sukk, det er litt lenge til

Skrevet (endret)

Da er vi nok ganske lik :)

Gleder meg til jeg kan slippe å tenke på alt det der, og bare bruke det jeg vil :P hehe

20.mars.. sukk, det er litt lenge til

Hehe ja det føles nok som om det er lenge til. men det går nok fort. :)

Jeg tenkte jeg skulle få målt meg selv snart.. Nysgjerrig vettu.. Blir vel en 65 F eller G kanskje..Veit ikke jeg...

Testa ut en sån kalkulator på nettet.. Hehe.. Da skal jeg ha 70 H, men det stemmer nok ikke. Uansett så blir 70 for stort:P

Da skal jeg liksom opp i 65 J ?? Oiii... Vi får se..

Endret av JaneDoe
Skrevet

Hehe ja det føles nok som om det er lenge til. men det går nok fort. :)

Jeg tenkte jeg skulle få målt meg selv snart.. Nysgjerrig vettu.. Blir vel en 65 F eller G kanskje..Veit ikke jeg...

Testa ut en sån kalkulator på nettet.. Hehe.. Da skal jeg ha 70 H, men det stemmer nok ikke. Uansett så blir 70 for stort:P

Da skal jeg liksom opp i 65 J ?? Oiii... Vi får se..

Hehe, ja det høres helt sykt ut!! :gjeiper: De sa jeg var en 65 F-H. Jeg målte meg jo da 5 dager etter operasjon, så tror nok jeg skal måle meg en gang til :P hehe

Selv om hun sa at hun tippet jeg kom til å bli en F-H etter hevelsene var gått ned.

Men jeg lurer på en ting..hvor lang tid måtte det ta før vi kunne bade? Jeg sitter å planlegger en dagstur til Kristiansand, og badelandet der stenger for sesongen nå på søndag, og jeg viiiiiil dra før sesongslutt!! :gjeiper:

Selv om jeg har en følelse at det kan jeg bare glemme, for 4 uker er vel for tidlig til å kunne bade i basseng? Husker du noe om det Jane?

Skrevet

Hehe, ja det høres helt sykt ut!! :gjeiper: De sa jeg var en 65 F-H. Jeg målte meg jo da 5 dager etter operasjon, så tror nok jeg skal måle meg en gang til :P hehe

Selv om hun sa at hun tippet jeg kom til å bli en F-H etter hevelsene var gått ned.

Men jeg lurer på en ting..hvor lang tid måtte det ta før vi kunne bade? Jeg sitter å planlegger en dagstur til Kristiansand, og badelandet der stenger for sesongen nå på søndag, og jeg viiiiiil dra før sesongslutt!! :gjeiper:

Selv om jeg har en følelse at det kan jeg bare glemme, for 4 uker er vel for tidlig til å kunne bade i basseng? Husker du noe om det Jane?

Mener det var mellom 4 og 6 uker. Husker ikke da jeg haaater basseng.. haha...

Jeg har målt meg selv jeg da. Etter den kalkulator greiene og da er jeg 96 som over puppa. SÅ blir spennende å se hva jeg ender opp med :)

Skrevet

Mener det var mellom 4 og 6 uker. Husker ikke da jeg haaater basseng.. haha...

Jeg har målt meg selv jeg da. Etter den kalkulator greiene og da er jeg 96 som over puppa. SÅ blir spennende å se hva jeg ender opp med :)

Hmm, kanskje jeg skal "ta sjangsen" og snike til meg en liten badetur :) Skal dobbeltsjekke når jeg kommer hjem.

Er hvertfall veldig gla mamma kjøpte en alt for stor bikinioverdel til meg i sommer, som sikkert nå passer ;)

Ja, jeg tipper uansett du blir overrasket :gjeiper: Jeg var med mamma, tante og søsteren min så de også fikk målt seg..de alle sto å måpte :P hehe

Skrevet

Hmm, kanskje jeg skal "ta sjangsen" og snike til meg en liten badetur :) Skal dobbeltsjekke når jeg kommer hjem.

Er hvertfall veldig gla mamma kjøpte en alt for stor bikinioverdel til meg i sommer, som sikkert nå passer ;)

Ja, jeg tipper uansett du blir overrasket :gjeiper: Jeg var med mamma, tante og søsteren min så de også fikk målt seg..de alle sto å måpte :P hehe

Hehe ja blir litt moro å bli målt :) SMå gleder i livet.. haha

Skrevet

I mine papirer stod det at man kunne bade etter 4 uker :jepp: Ser ikke noen grunn til at man skal vente lenger. Det var noe jeg så frem til, men har ennå ikke kommet meg i basssenget! :sukk:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...