Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

I mine papirer sto det at man kunne begynne å ligge på sidene etter ca 1 uke.. jeg klarte å ligge forsiktig på siden etter 5 dager. Nå ligger jeg på mage :) 3 uker og 2 dager gamle :)

KJennes det helt normalt ut å ligge på magen eller? jeg føler fortsatt at jeg ligger oppå protesene...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I mine papirer sto det at man kunne begynne å ligge på sidene etter ca 1 uke.. jeg klarte å ligge forsiktig på siden etter 5 dager. Nå ligger jeg på mage :) 3 uker og 2 dager gamle :)

De sa til meg på klinikken at jeg kunne ligge på siden når det føltes ok. Hvis det føles greit og ikke vondt så er det bare å kjøre på.. hehe...

Jeg la på siden etter andre natta. Men jeg våkna på ryggen. Sikkert fordi kroppen flytter seg om det blir ubehagelig selv om jeg ikke våkner av det. :)

Skrevet

Det sto faktisk ingenting om det i mine papirer, men kirurgen sa at man må kjenne helt selv med tanke på både trening og hva jeg ellers greier å gjøre med armene. I dag er mine 1 uke gammel, i går vasket jeg håret selv, kjente ikke noe smerte i det hele tatt da, men i dag kjenner jeg at jeg er øm. Får teste smått ut å ligge på siden, føler jeg får liggesår av å ligge på ryggen :/

Skrevet

KJennes det helt normalt ut å ligge på magen eller? jeg føler fortsatt at jeg ligger oppå protesene...

Det kjentes ut som om jeg lå oppå to klumper på mykt underlag i 3 uker. Men det tok vel enda en uke før jeg kunne ligge på gulvet uten å kjenne det.. hehe..

Skrevet

Det føles jo selvfølgelig ikke normalt ut, siden man er vant til å ha naturlige pupper. Men jeg må ærlig innrømme det at jeg har brukt mye innlegg i bhen mine, så jeg er på en måte vant til at "det er noe der" når jeg ligger på magen :gjeiper: :fnise:

Skrevet

Det sto faktisk ingenting om det i mine papirer, men kirurgen sa at man må kjenne helt selv med tanke på både trening og hva jeg ellers greier å gjøre med armene. I dag er mine 1 uke gammel, i går vasket jeg håret selv, kjente ikke noe smerte i det hele tatt da, men i dag kjenner jeg at jeg er øm. Får teste smått ut å ligge på siden, føler jeg får liggesår av å ligge på ryggen :/

Ja, jeg tror at om man bare kjenner etter når det kommer til alt, så går alt fint :) Du legger nok merke til om du gjør noe galt :)

Skrevet

Nå er det 5 dager siden operasjonen. I går begynte jeg å få vondt i venstre arm, og i dag sovnet armen plutselig i ca en halv time. Fortsatt vondt.. og lurer på noen andre har opplevd det samme?

Skrevet

Nå er det 5 dager siden operasjonen. I går begynte jeg å få vondt i venstre arm, og i dag sovnet armen plutselig i ca en halv time. Fortsatt vondt.. og lurer på noen andre har opplevd det samme?

Nei har ikke opplevd det.

Men jeg tenkte kanskje det var en nerve i klem eller noe?? Har du brystbånd?

Skrevet

Det kan være en nerve som er i klem. Bare hold øyet med om armen hovner opp, blir rød og varm, da må du komme deg til legevakt.

Går det over, og den ikke hovner opp osv så er det en nerve og da må du bare vente til den kommer ut av klem.

Skrevet

Jeg hadde mest vondt i høyre pupp de første 3 dagene. Så gikk det over i venstre. Og hatt vondt i venstre arm over ett døgn.. håper det bare er at jeg er hoven, og en nerve i klem, som ordner seg når hevelsen går ned!

Ja jeg har nedpressbånd, blæ..

Hvordan vondt har/hadde dere? jeg føler meg skikkelig støl i puppene..og sprenger og river litt hvis jeg puster ordentlig inn.. la under muskel. Hvor lenge er det normal å ha vondt ca?

Skrevet (endret)

Jeg hadde mest vondt i høyre pupp de første 3 dagene. Så gikk det over i venstre. Og hatt vondt i venstre arm over ett døgn.. håper det bare er at jeg er hoven, og en nerve i klem, som ordner seg når hevelsen går ned!

Hvordan vondt har/hadde dere? jeg føler meg skikkelig støl i puppene..og sprenger og river litt hvis jeg puster ordentlig inn.. la under muskel. Hvor lenge er det normal å ha vondt ca?

Hadde ikke vondt vil jeg si. Hadde ubehag og litt spreng i noen dager. Så levde brystmusklene sitt eget liv en stund. Men vondt hadde jeg aldri. Gikk på smertestillende i 2 dager. Paracet.

Hvor lenge man har vondt er individuelt. Jeg hadde vel ubehag i en ukes tid, kjente de litt andre uka å, men ikke ubehag bare litt rart liksom. Jeg la under muskel å.

Endret av JaneDoe
Skrevet

Veldig individuellt.

Jeg hadde vondt i flere uker, men det var verdt det!

Skrevet

Hadde ikke vondt vil jeg si. Hadde ubehag og litt spreng i noen dager. Så levde brystmusklene sitt eget liv en stund. Men vondt hadde jeg aldri. Gikk på smertestillende i 2 dager. Paracet.

Hvor lenge man har vondt er individuelt. Jeg hadde vel ubehag i en ukes tid, kjente de litt andre uka å, men ikke ubehag bare litt rart liksom. Jeg la under muskel å.

Da håper jeg ikke det er noe galt der inne.. når jeg sitter stille går det veldig greit. (Bortsett fra armen som er mongo..) men jeg kjenner ikke noe særlig i puppene når jeg sitter stille.. men jeg sliter med å reise meg opp..og det er vanskelig å gjøre ting. Eks kle på seg, det er ikke så lett. Hvor rolig var du de første dagene? Hadde du noen som hjalp deg, eller var du så bra at du ordnet ting selv?

Kan jeg ligge flatt i natt?

Skrevet

Da håper jeg ikke det er noe galt der inne.. når jeg sitter stille går det veldig greit. (Bortsett fra armen som er mongo..) men jeg kjenner ikke noe særlig i puppene når jeg sitter stille.. men jeg sliter med å reise meg opp..og det er vanskelig å gjøre ting. Eks kle på seg, det er ikke så lett. Hvor rolig var du de første dagene? Hadde du noen som hjalp deg, eller var du så bra at du ordnet ting selv?

Kan jeg ligge flatt i natt?

Jeg fiksa alt selv jeg. Men passa på at samboen min tok ned knekkebrød o.l fra høye skap siden jeg ikke skulle strekke meg å sånn.. hehe. Jeg var rolig de første dagene, men syns det var godt å lee litt på seg. Gå en runde rundt huset o.l. Får helt mark i ræva av å sitte rolig jeg..

Du kan prøve å ligge flatt. men hver obs på at det kan sprenge en del når du reiser deg opp fra senga i morra tidlig.

Skrevet

Veldig individuellt.

Jeg hadde vondt i flere uker, men det var verdt det!

Hvordan vondt hadde du, hvis du husker det? Føler meg ganske mørbanket, og skikkelig stiv og støl. Var det tungt å puste, eller kjente du det strammet når du pustet dypt inn? Har du hatt noen nerver i klem? Håper det går over.. gikk inn i dette med en skikkelig positiv innstilling om at det skulle gå helt fint.. men blir jo litt usikker når armen sovner og er vond..vil ikke at det skal gå dårlig og at jeg må ta de ut igjen..

Skrevet

Hvordan vondt hadde du, hvis du husker det? Føler meg ganske mørbanket, og skikkelig stiv og støl. Var det tungt å puste, eller kjente du det strammet når du pustet dypt inn? Har du hatt noen nerver i klem? Håper det går over.. gikk inn i dette med en skikkelig positiv innstilling om at det skulle gå helt fint.. men blir jo litt usikker når armen sovner og er vond..vil ikke at det skal gå dårlig og at jeg må ta de ut igjen..

Ring kirurgen om du er usikker :)

Skrevet

Hadde ikke nedpressbånd, men hadde bandasje som var limt fast i huden noen dager.

Var veldig vanskelig å puste med bandasjen.

Jeg hadde bare helt jævlig vondt, alt gjorde vondt. Og den høyre armen min var så vond at jeg ikke kunne bruke den i det hele tatt.

Etter 2uker klarte jeg endelig å holde et glass selv, drikke selv og spise selv.

Det ble bedre etter hver uke, men vondt var det. Store smerter i brystet, armene, og som sagt at gjorde vondt, sette seg ned, legge seg ned, sette seg opp osv.

Det var også veldig vondt da det begynte å gro, det klødde så intenst og det var så vondt at jeg kunne ikke klø tilbake. Det var ikke bare snittene som klødde, det klødde INNI puppene også.

Men, hvor vondt det er og hvor lenge er veeldig individuellt og ikke noe du kan forutse.

Det er noe du finner ut etterpå.

At det stikker og river osv er helt normalt.

Det vil gå over etterhvert.

Jeg fikk heldigvis ikke nerve i klem, men jeg har hatt det før både i armen og i den ene foten.

Da jeg fikk det i armen gikk det over i løpet av noen timer, men det var jo ikke akkurat behagelig.

Nerven i foten kom i klem da jeg ble operert på sykehuset, jeg fikk ikke følelsen tilbake i foten før 2mnd etterpå. Men, det var den store nerven i foten som kom i klem. De lengste nervene er i beina.

De sjekket meg for blodpropp for sikkerhetsskyld.

Er ikke nummenheten/ smerten/ ubehaget i armen din borte til imorgen så snakk med de på klinikken. Det er bedre å være helt sikker, og de som kan gi deg best svar er de på klinikken eller evt legevakt.

Når en nettopp er operert skal man ikke ta slike ubehag forgitt. Etter operasjoner er det jo alltid en risiko for blodpropp, og da er det mye bedre å få sjekket det enn å gå og lure og evt falle om.

Og jeg sier ikke dette for å skremme deg, jeg vet bare litt for mye om slike ting og det kommer til å bli jobben min om ikke så lenge.

Nummenhet og smerter i armer og ben, samt sterke og plutselige magesmerter skal man aldri feie bort med å si "ta en paracet så blir du sikkert bra".

Skrevet

Hei.

Jeg er en ferskis her inne, skal opereres om 8 dager, og er kjempespent!

Jeg ska opereres på Fornebuklinikken, og ser det er flere her inne som er godt fornøyd med klinikken. Det er betryggende! :)

Jeg har to små unger, så jeg håper jeg kommer meg fort til hektene igjen, for det innebærer jo litt tunge løft osv å ha små barn.. Håper på å være tilbake på jobb innen onsdagen etter operasjonen, skal opereres neste fredag. Jeg jobber på kontor, men det er kanskje litt optimistisk å tro at jeg er tilbake allerede 5 dager etter op?!

Skrevet

Hei.

Jeg er en ferskis her inne, skal opereres om 8 dager, og er kjempespent!

Jeg ska opereres på Fornebuklinikken, og ser det er flere her inne som er godt fornøyd med klinikken. Det er betryggende! :)

Jeg har to små unger, så jeg håper jeg kommer meg fort til hektene igjen, for det innebærer jo litt tunge løft osv å ha små barn.. Håper på å være tilbake på jobb innen onsdagen etter operasjonen, skal opereres neste fredag. Jeg jobber på kontor, men det er kanskje litt optimistisk å tro at jeg er tilbake allerede 5 dager etter op?!

Hei og velkommen.

Jeg er superfornøyd med Fornebu.

Jeg har selv to små barn. Men løfta ikke noe på de den første uka, bare for å være på den sikre siden. Kirurgen sa til meg at må man så må man, men da skulle man sette seg på huk på gulvet og løfte tett inntil kroppen. Det blir minst belastning da. Ett tips i alle fall om du må løfte de. Men nå veit ikke jeg hvor gamle dine er.

For min egen del så hadde det gått fint å jobbe kontorjobb etter 5 dager, men det kan ta lenger tid. Spesielt om man legger under muskel.

Hvor mye skal du legge inn da? Hva var du før? Ja her inne er vi ( jeg, hehe) nysgjerrige.

Skrevet

Hei og velkommen.

Jeg er superfornøyd med Fornebu.

Jeg har selv to små barn. Men løfta ikke noe på de den første uka, bare for å være på den sikre siden. Kirurgen sa til meg at må man så må man, men da skulle man sette seg på huk på gulvet og løfte tett inntil kroppen. Det blir minst belastning da. Ett tips i alle fall om du må løfte de. Men nå veit ikke jeg hvor gamle dine er.

For min egen del så hadde det gått fint å jobbe kontorjobb etter 5 dager, men det kan ta lenger tid. Spesielt om man legger under muskel.

Hvor mye skal du legge inn da? Hva var du før? Ja her inne er vi ( jeg, hehe) nysgjerrige.

Takk for tips! :)

Godt å få "snakke" med noen som har vært gjennom det samme.

Ungene mine er 4 år, og 18mnd, så det er helst minstejenta som vil bli bært litt da..

Jeg skal legge under muskel, og har fått inntrykk av at "helingsprosessen" tar litt lenger tid da?! Jeg vet ikke enda hvor mye jeg skal legge inn, men Doktor Barstad og jeg var veldig enige om at det ikke skal være for mye, da jeg er liten, og vil at det skal se naturlig ut. Nå er jeg 75 a, kanskje litt mindre etter to unger. har full nedtelling nå, gru-gleder meg masse! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...