Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...


CeeCee

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal på bryllupsreise i varmere strøk 2.5 måned etter operasjonen, og i følge dr.Dillerud, ville dette gå helt fint. Har planer om bading både i sjøen og i klorvann, og dette ville ikke være noe problem. Man burde vente minst en måned. Så til sommeren vil du nok være mer enn klar nok for sommerlige aktiviteter :) .

Jeg har spart i mange år, og har faktsik råd til nesten to operasjoner nå. Så da er jeg forhåpentligvis sikra noen år framover. Vil jo mest sannsynlig bli mer enn en operasjon i løpet av livet.

Hvor skal du operere? Min operasjon koster nesten 29 000...

Pie

Ah, det var bra, da går jeg ihvertfall og bekymrer meg uten grunn :) Er helt i startfasen, skal prøve og få noen konsultasjonstimer i nærmeste tid.. tror valget uansett blir Fornebuklinikken, hører så masse bra om dem og denne garatiordninga deres er en stor trygghet.. Noen som har fått bruk for den forresten? Stiller de opp da uten masse om og men?

Hvordan klarer dere å ha en uke fri i etterkant forresten? Jeg er i full jobb og har ikke noe fri utenom det normale som i påske og sommerferie, så jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få det til... sommeren er veldig ugunstig på mange måter, og i påska har jeg bare noen dager fri.. Spør dere om fri, sier dere da hvorfor dere må ha fri? Har lyst til å bare bruke egenmelding og få en sykmelding etter de tre dagene.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan klarer dere å ha en uke fri i etterkant forresten? Jeg er i full jobb og har ikke noe fri utenom det normale som i påske og sommerferie, så jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få det til... sommeren er veldig ugunstig på mange måter, og i påska har jeg bare noen dager fri.. Spør dere om fri, sier dere da hvorfor dere må ha fri? Har lyst til å bare bruke egenmelding og få en sykmelding etter de tre dagene.. :sjenert:

Jeg er også i full jobb + at jeg studerer i tillegg. Jeg har lagt operasjonen til rett før påske, for da har jeg påsken å komme meg på+ at jeg tar ut en egenmelding, noen feriedager og et par avspaseringsdager. ;)

siliconsally: masse lykke til!! Spent påå høre om hvordan det har gått. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar "Bare meg selv" :) Tror jeg skal ta egenmelding og sykmelding jeg, håper å kanskje få gjort det like etter påske..

Dere som har tatt og skal ta, føler dere dere helt sikre eller er dere bittelitt i tvil av og til? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk SiliconSally :)

Største plagen jeg har er smerter i ryggen pga det strikket jeg går med kjempestramt rundt brystene, ellers er jeg i superform og kunne lett tatt en tur på puben, men hadde vært forsiktig da.

Er øm i brystene om morgenen og kjenner det om jeg har løftet for mye eller beveget meg for mye, ellers er jeg ikke plaget i det hele tatt. Men jeg begynte å jobbe for tidelig, hadde bare fri fra jobben 1 uke og 3 dager og på dagen 2 uker jeg opererte fikk jeg en haug med varer. Jeg jobber i en klesbutikk så trodde det skulle gå helt greit. hehe

Grunnen til at jeg fikk anatomiske var fordi jeg hadde helt faste bryster, har ikke ammet. Likte godt fasongen på mine fra før av, men ville ha mer fyll i de. Kirurgen sa at om jeg tok runde ville jeg ha fått slike Beckhampupper noe jeg slett ikke ville ha. De ovale fikk jeg fordi jeg ikke fikk større enn 280 med de andre, mens med de ovale fikk jeg opp til 360. Kostet endel mer men det var de verdt. Ellers så klør det noe sykt for tiden, men det er vel fordi det gror inni.

Men lurer enda på om andre sine erfaringer med de sportsbhene. Jeg føler at jeg like godt kunne godt uten siden det er så feil str på min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ba om fri jeg. Ferie kan man jo ta seg ut om man vil. Men jeg jobber i en liten klesbutikk med få ansatte så vi er ikke nøye med antall ferie uker og slikt. Vi tar oss fri når det passer slik og vi ønsker det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jaja......the article is useful, but when decision is made its not easy to change it...aaaaaa! 2 weeks left till oper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Er ny her jeg men likte denne dagboken så godt :)

Har selv tatt operasjon for 2 uker og 5 dager siden.

Hadde en 70B og fylte i 320 anatomiske(dråpeformede) spesialimplantat som var "ovale" under brystmusklene.

Lurer på noe, er det andre som har fått ett strikk som de har gått med for å presse puppene ned? Er jo kjempefornøyd med puppene nå da de har blitt veldig naturlige allerede, om enn litt ubevegelige. hehe

Og er sportsbhene deres passelige? Jeg har fått en som er helt feil str. Er 67cm rundt ryggen så skal jo egentlig ha 65. Har fått en 75C som er alt for stor rundt men sitter noenlunde stramt på puppene. I grunnen er selve brystene for store for selve den cupen. Man kan si jeg bommet litt på str men angrer ikke ett sekund. Skulle ha 70D men har nok endt opp med 70DD eller E, er ikke helt sikker enda.

Ellers ble jeg operert av Bugge på Fana Medisinske Senter i Bergen.

Og lykke til til dere som skal ta operasjon nå, dere kommer ikke til å angre. Eneste dere vil angre på er hvorfor dere ikke gjorde det før ;)

hei

jeg skal og operers på Fana Medisinske senter i Bergen den 21 denne mnd

gleder og gruer meg , kan du fortelle med litt om oprasjonen og om de var hyggelig mot deg mens du var der , hvordan var formen etter og hvor lang tid gikk det før du følte deg i fin form

klem fra ei som snart skal gjøre det skal foresten ha dråpe forma eg og har tenkt og ligge det over muskel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

jeg skal og operers på Fana Medisinske senter i Bergen den 21 denne mnd

gleder og gruer meg , kan du fortelle med litt om oprasjonen og om de var hyggelig mot deg mens du var der , hvordan var formen etter og hvor lang tid gikk det før du følte deg i fin form

klem fra ei som snart skal gjøre det skal foresten ha dråpe forma eg og har tenkt og ligge det over muskel

Hei Pussen :)

Joda, de var superkoselige og det har de vært hele tiden. De passet veldig godt på meg fordi jeg ikke tåler paralgin forte eller pinex forte så de måtte bruke andre typer smertestillende som de ikke var vant til.

Kan fortelle om min dag. Jeg kom på Senteret, ventet en stund, ble tatt med av en pleier inn på ett lite rom der jeg måtte ta av meg alt utenom trusen og fikk på meg skjorte, "dusjhette" og plastikktøfler. Fikk noen tabletter og noe vann som keg måtte svelge. Ble tatt med inn på operasjonsalen der jeg la meg opp på bordet selv og de tok en sprøyte i armen min. Etter det husker jeg svært lite før jeg våkner opp etter operasjonen ganske så borte i grunnen. Fikk beskjed om at alt hadde gått fint og de ga meg smertestillende straks jeg våknet pga at jeg hadde smerter. Hadde smerter fra jeg våknet og hele den dagen. Var sykt vondt, men ble bedre allerede dag 2. Da var jeg oppe igjen på kontroll og de sjekket at alt gikk greit. Tror jeg ikke hadde bandasje på, eller så tok de den av da. Var litt dopet de dagene... hehe

Ble bedre for hver dag og puppene ble finere for hver dag, men synes de ble fine først etter 2 uker faktisk.

Har slitt endel med smerter i ryggen pga det strikket jeg har på men aner ikke om det er noe som bare jeg har eller noe Bugge gir alle. Men ta det så med ro som du kan og la andre hjelpe deg mye. Det vil være godt for deg senere, og du vil få mindre smerter.

Lykke til :)

Om du lurer på noe som helst må du jo bare spørre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Perle77
hei

jeg skal og operers på Fana Medisinske senter i Bergen den 21 denne mnd

gleder og gruer meg , kan du fortelle med litt om oprasjonen og om de var hyggelig mot deg mens du var der , hvordan var formen etter og hvor lang tid gikk det før du følte deg i fin form

klem fra ei som snart skal gjøre det skal foresten ha dråpe forma eg og har tenkt og ligge det over muskel

Hei pussen :-D

Ville bare ønske deg lykke til!

Jeg ble selv operert av Bugge for ganske nøyaktig fire mnd siden. Skal til siste etterkontroll om vel en uke. Er kjempe fornøyd!!

Du er i de beste hender:-)

Klem fra Perle :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Bina

Har du fått vært på Fornebuklinikken og sjekka puppene dine? Spent på hva legen sa og hva du eventuelt må gjøre med de.. Håper det går bra med deg.

Pie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.. :)

Da er jeg hjemme igjen og slått meg til ro på sofaen.

Operasjon gikk veldig fint. Fikk 290 cc i ene og 320 cc i andre. Og under muskel. Her er historien min:

Kom til fornebuklinikken,og måtte vente en halvtimes tid før jeg kom inn. Fikk en samtale med en sykepleier før jeg fikk 2 tabletter og litt vann,noe som forøvrig var deeeeeeeilig etter fasten. :fnise: Var såååå tørst.

Så fikk jeg en vakker blå skjorte som jeg skiftet til,og fikk en seng. Der lå jeg og ventet en liten time (som virket laaaang) før kirurgen kom og hentet meg. Lå å hørte på at andre som var ferdige med å operere da,og som holdt å våkne. Vittig. Hehe. Lå og smålo for meg selv. :ler:

Så ble jeg med kirurgen,og han tegnet på meg og snakket masse tull,før jeg gikk og la meg litt i sengen min igjen. Etter 10 minutter eller så kom ei dame og hentet meg,og vi gikk innpå operasjonsrommet og jeg la meg på bordet. Ble "bundet fast" i sengen med armene rett ut som i et kors. Fikk så ei ledning i hver skulder,ei i skallen og ei i låret. Fikk ei kanyle i armen og fikk vite at hun hadde begynt å fylle på med medisiner. Kirurgen spurte om det fantes rype pg tiur der jeg kom fra,haha og jeg svarte på masse rare sp.mål før sykepleieren sa at jeg ville kjenne at det brente og svei i armen. Så kjente jeg det brant som f*** i armen så husker jeg ikke mer før jeg våknet og tittet på de nye puppene mine. Hehe.

Gikk veldig fint,og jeg er i storform. Litt vondt selvfølgelig,men hadde trodd det var myyyye værre. Må jo ligge i ro,og har endel spreng,men ikke mer enn jeg tåler :ler: Hadde ikke så vindt etter operasjonen. Ventet på å få vondere utover kvelden og natten,men de vondtene kom aldri. Altså vondt er det,men ikke såå ille :) I dag er jeg egentlig enda bedre. Veldig handicappet men. Hehe. Fikk titte på puppene mine og de var igrunn rare. Hehe. Men tenker jeg blir fornøyd. Størrelsen er fin da. Har nok fått en C. Målte meg til en liten D,men i og med at jeg er noe hovent vil jeg tro det blir en C cup. Dette er ikke noe å grue seg for jenter!! :klemmer:

Men jeg lurer på: nå er jo puppene mine ganske hovne da,og jeg vet de vil forandre form og slik,men synes puppene (eller brystvortene da) peker så langt ut mot sidene om dere skjønner? Noen som har vært borti det samme når dere var nyopererte? Ble dette bedre? :sjenert: Ikke at puppene sitter langt fra hverandre men at de peker skrått utover. Synes det ser litt smålt ut.

Og når kan jeg begynneå bevege armene mer,f.eks strekke dem over hodet? Og når kan jeg ligge på siden?

Og hvorfor skal jeg ligge høyt med overkroppen og hvor lenge må jeg det? Hehe mange sp.mål her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BINA: Var du på fornebuklinikken i går? :) Hadde du lyst langt hår og hvite støvletter? :sjenert: For da så jeg deg. :ler:

Hvordan gikk det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei!

Nå er jeg også operert! Jeg valgte nobel clinic og er kjempe fornøyd hittil.

Jeg hadde time i går og grudde meg ganske mye, har aldri blitt operert før så jeg synest de var ganske skummelt å skulle ligge på operasjonsbordet helt blottlagt..Etter den andre konsulasjonen med legen gikk jeg inn på operasjonsrommet der jeg måtte ligge med armene rett ut som et kors, anesitilegen var en kjempe koselig svenske som beroliget meg, sa at jeg var ganske nervøs..Han holdt meg i hånden hele tiden og pratet til meg helt til jeg sovnet bort. Våknet senere av at han sa at nå var klokken kvart på fem :)

Jeg synest det var sikkelig vondt, jeg fikk 400 cc i hvert bryst under muskel, gud hvor det sprengte.. I hele går føltest det ut som om at muskelen var revnet, så jeg hev innpå med smertestillende, er litt bedre idag, men kjenner godt at jeg har implatatene under muskelen. Jeg fikk runde vanlige siden jeg hadde ganske stort "tomrom" etter barna..

kontrollerte brystene mine idag, de er jo knall harde og ser litt rare ut, står litt bort fra hverandre , men ifølge klinikken så er det vanlig de første dagene..Så jeg venter spent på at de skal falle mer naturlig :)

klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med nytt frontparti silliconsally :sexy:

Neida, det er absolutt ikke så vondt å fixe puppersene.

I dag er det 3 mnd siden jeg tok brystløft med silikon og alt har egentlig gått veldig bra, bortsett fra at venstre pupp er større og har en annen fasong enn den høyre. Jeg kjenner kanten på silikonen og puppen står mye høyere (nesten victoria beckham fasong).

De sier jo at det er vanlig at høyre og venstre utvikler seg forskjellig, så jeg håper jeg ikke trenger å bekymre meg. Det jeg er redd for er at venstre har begynt å kapsle seg inn eller at lommen de lagde ikke er stor nok. Jeg liker det ikke for å si det sånn.

Men nå har jeg bestilt meg 3 mnd kontroll så da får kirurgen (Schistad) se på det og fortelle meg om det er noe galt og jeg må reopereres. Det gjør meg ikke så mye om jeg må reopereres, bare resultatet blir bra, det er det viktigste.

Ellers er jeg tilbake til normalen med trening og løfting og jeg ligger oftere og oftere på siden, men synes fremdeles det er litt ubehagelig, har liksom på følelsen av at silikonen siger nedover på siden og det føles litt rart når jeg snur meg over på ryggen igjen, da siger de liksom tilbake på plass.

Følsomheten har begynt å komme tilbake og brystvortene knopper seg oftere enn før *ler* Jeg måtte imidlertid slutte med tapen siden jeg ikke tålte den, selv ikke silketapen som liksom skal være et bra alternativ. Fikk beskjed av klinikken at jeg like godt kunne slutte å bruke den etter 2 mnd fordi det var værre at huden ble ødelagt av tapen enn at man ikke brukte tape.

Jeg koser meg med dype utringninger og har for første gang på mange år opplevd at gutta ser ned på puppene og kløfta når jeg er på byen. Ganske morsomt :wow:

Jeg tenker egentlig ikke lenger over at jeg har silikon, puppene har blitt en del av meg og kroppen min. Og jeg nyyyyter synet hver gang jeg står foran speilet.

Det er rart hvor puppefixert man egentlig kan bli :rodme:

Vel dette var en kort oppdatering etter 3 mnd, det som gjenstår nå er å sjekke hva som har skjedd med venstre pupp og om jeg må reopereres.

Lykke til til alle dere som skal i ilden og "hold ut" til alle dere som nettopp har vært under kniven.

Endret av Panterine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...