Blomst37 Skrevet 17. oktober 2018 #4261 Del Skrevet 17. oktober 2018 2 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev: Min viste 3+ når jeg var 5+3 mener jeg 🙂 Ok. Ble litt stresset nå 🙉. Skal ta ny blodprøve i morgen, blir spennende hva hcg viser nå😬😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst37 Skrevet 17. oktober 2018 #4262 Del Skrevet 17. oktober 2018 1 time siden, frk.Sanna skrev: Takk for svar. Jeg tok UL i 2016 og legen mente det ikke var noe poeng å måle amh verdien ut i frå den + den stabile syklusen min. Jeg kunne tenke meg fått målt den, så kanskje jeg kan gjøre det hos fastlegen? Hmm.... det var litt rart at legen sa det🧐 Alle som skal gjennom ivf, blir amh målt får se hvordan det ser ut. Alt så bra ut hos oss også, men amh blitt målt uansett. Lykke til! 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hollymolly Skrevet 17. oktober 2018 #4263 Del Skrevet 17. oktober 2018 15 minutter siden, Blomst37 skrev: Takk for svar. Jeg tok UL i 2016 og legen mente det ikke var noe poeng å måle amh verdien ut i frå den + den stabile syklusen min. Jeg kunne tenke meg fått målt den, så kanskje jeg kan gjøre det hos fastlegen? Hmm, det var veldig rart🤨 som legen i Russland sa isted, at det er viktig at den blir målt og tatt en ultralyd for å se hvor mange egg man har igjen, for å se hva sjansen er for å bli gravid med egne egg. Og når den Prøven er et år gammel, så er det lurt å ta det igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.Sanna Skrevet 17. oktober 2018 #4264 Del Skrevet 17. oktober 2018 46 minutter siden, Blomst37 skrev: Hmm.... det var litt rart at legen sa det🧐 Alle som skal gjennom ivf, blir amh målt får se hvordan det ser ut. Alt så bra ut hos oss også, men amh blitt målt uansett. Lykke til! 😊 Det var ikke snakk om prøverør for vår del da, men AIH☺️ Uansett tusen takk. Masse lykke til du også med spiren❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håper mamma i 2018 Skrevet 17. oktober 2018 #4265 Del Skrevet 17. oktober 2018 1 time siden, Blomst37 skrev: Ok. Ble litt stresset nå 🙉. Skal ta ny blodprøve i morgen, blir spennende hva hcg viser nå😬😂 Krysser fingre 🙂 jeg får ikke noe ny hcg enda men ska på UL på fredag 🙂🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst37 Skrevet 17. oktober 2018 #4266 Del Skrevet 17. oktober 2018 25 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev: Krysser fingre 🙂 jeg får ikke noe ny hcg enda men ska på UL på fredag 🙂🙂 Håper så inderlig at det er vår tur nå!🙏🏻🤞🏻💗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hollymolly Skrevet 17. oktober 2018 #4267 Del Skrevet 17. oktober 2018 32 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev: Krysser fingre 🙂 jeg får ikke noe ny hcg enda men ska på UL på fredag 🙂🙂 Blir spennende😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hollymolly Skrevet 17. oktober 2018 #4268 Del Skrevet 17. oktober 2018 6 minutter siden, Blomst37 skrev: Håper så inderlig at det er vår tur nå!🙏🏻🤞🏻💗 Det er deres tur, det er ikke noe tvil om❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst37 Skrevet 17. oktober 2018 #4269 Del Skrevet 17. oktober 2018 28 minutter siden, Hollymolly skrev: Det er deres tur, det er ikke noe tvil om❤️ 😍🤞🏻🙏🏻❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 17. oktober 2018 #4270 Del Skrevet 17. oktober 2018 Dette går nok bra, @Blomst37💗 Det er jo ikke gitt at Hcg stiger akkurat likt hos alle! @Hollymolly, heier på lille embryo🤞💗. Jeg mener jeg hadde 15 amh nå sist måling. Lykke lykke til, er din tur også! 🤞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kone92 Skrevet 17. oktober 2018 #4271 Del Skrevet 17. oktober 2018 Har dere fortalt noe til familie eller venner? Og evt når fortalte dere det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aaa08 Skrevet 17. oktober 2018 #4272 Del Skrevet 17. oktober 2018 Jeg hadde amh på 17 i fjor før første ivf. Tar en ny prøve om et par dager, lurer på hvor den ligger etter 3 forsøk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butter Skrevet 17. oktober 2018 #4273 Del Skrevet 17. oktober 2018 (endret) 6 timer siden, Blomst37 skrev: Ok. Ble litt stresset nå 🙉. Skal ta ny blodprøve i morgen, blir spennende hva hcg viser nå😬😂 Jeg fikk 3+ da jeg var 5+1, men tror ikke det er noe å stresse for enda (ifølge tabeller jeg ser er mitt HCG nivå i øvre del av normalen). Etter det jeg har lest må HCG være på minst 2000 for å vise 3+, ifølge denne tabellen vil det altså være innenfor normalen å Ikke få 3+ «med en gang»https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137306234-hcg-verdi-noen-som-kjenner-til-denne-tabellen/ Dette er også interessant https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/livsstil/kalkulator-og-oversikter/terminkalkulator/ Endret 17. oktober 2018 av Butter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 17. oktober 2018 #4274 Del Skrevet 17. oktober 2018 7 hours ago, Blomst37 said: Dere som tester med digital tester. I dag er jeg 5+1, men testen viser fortsatt 2+3😳. Skulle ikke den vist 3+ nå? De testene der er skikkelig upålitelige. Som nevnt av ei annen skal de vise 3+ når hcg i urinen er over 2000. Jeg fikk 2-3 5+1, samme dag som blodprøve viste hcg på over 4000. Den lille "datamaskinen" i testen kan fort tolke feil. I tillegg er det også normalt å ha hcg under 2000 når man er 5+1. Altså ingenting å bekymre seg for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst37 Skrevet 17. oktober 2018 #4275 Del Skrevet 17. oktober 2018 30 minutter siden, Albbas skrev: De testene der er skikkelig upålitelige. Som nevnt av ei annen skal de vise 3+ når hcg i urinen er over 2000. Jeg fikk 2-3 5+1, samme dag som blodprøve viste hcg på over 4000. Den lille "datamaskinen" i testen kan fort tolke feil. I tillegg er det også normalt å ha hcg under 2000 når man er 5+1. Altså ingenting å bekymre seg for. Ok. Tusen takk for at du svarte 😊💗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst37 Skrevet 17. oktober 2018 #4276 Del Skrevet 17. oktober 2018 59 minutter siden, Butter skrev: Jeg fikk 3+ da jeg var 5+1, men tror ikke det er noe å stresse for enda (ifølge tabeller jeg ser er mitt HCG nivå i øvre del av normalen). Etter det jeg har lest må HCG være på minst 2000 for å vise 3+, ifølge denne tabellen er du innenfor normalen, dog nedre del.https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137306234-hcg-verdi-noen-som-kjenner-til-denne-tabellen/ Tusen takk for svaret!🙏🏻💗😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst37 Skrevet 17. oktober 2018 #4277 Del Skrevet 17. oktober 2018 2 timer siden, Kone92 skrev: Har dere fortalt noe til familie eller venner? Og evt når fortalte dere det? Ja både min familie og familien til samboer vet hva vi går gjennom. Vi har også fortalt det til nærmeste venner. Jeg vet at noen velger å ikke si det til noen, men vi valgte å være åpen. Vi føler at det er lettere for oss i en sånn tøff berg og dalreise. Da kan vi gråte sammen eller dele gleder, og det hjelper, spesielt jeg som ikke klarer å late at alt går bra når egentlig jeg har det helt forferdelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butter Skrevet 17. oktober 2018 #4278 Del Skrevet 17. oktober 2018 3 timer siden, Kone92 skrev: Har dere fortalt noe til familie eller venner? Og evt når fortalte dere det? Vi har fortalt det til nærmeste familie - dvs foreldre og besteforeldre. Vi har ikke sagt noe til søsken, men det er ikke nødvendigvis fordi vi absolutt ikke vil, men fordi det ikke har falt seg naturlig. Jeg har også sagt det til tre av mine nærmeste venninner. Hun ene er i samme situasjon selv, så det er godt å ha noen å snakke med. Jeg er dog litt tilbakeholden med å si hvor vi er i prosessen. Det er fordi at jeg ikke orker å måtte forholde meg til at andre forventer et svar på hvordan forsøket gikk, om jeg ikke er klar selv. Noen ganger har jeg sagt at jeg er midt oppi et forsøk, men st jeg vil fortelle hvordan det gikk når jeg føler for det. Orker rett og slett ikke spm om hvordan det gikk ved negative forsøk, men synes det er veldig godt at de nærmeste mer generelt vet hva vi er igjennom. ved det første forsøket ble jeg gravid, men mistet. Da sa vi det etter at det gikk galt. Føler på en måte det også er lettere å fortelle på en måte, vet ikke hvorfor. Andre forsøk var negativt, da var det kun IVFvenninnen min som visste om det. Tredje forsøk ble jeg gravid på og er i dag 5+4. Kun hun samme som vet det også. Jeg kommer til å si det hvis det går galt, men er så vanskelig å komme ut med den gode nyheten, for så å måtte fortelle at «nei, vi mistet». Men her tror jeg vi alle er forskjellige. Jeg tror imidlertid uansett at det er lurt/godt å være åpen om at man er igjennom det man er igjennom på en eller annnen måte til de det faller naturlig. Da slipper du også spm som «skal ikke dere ha barn snart da». Men vær samtidig «steng» på at det må være på deres premisser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aaa08 Skrevet 17. oktober 2018 #4279 Del Skrevet 17. oktober 2018 Ikke fortalt noe til familien, bare noen på jobben som vet (inkludert sjef). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malla1992 Skrevet 17. oktober 2018 #4280 Del Skrevet 17. oktober 2018 4 timer siden, Kone92 skrev: Har dere fortalt noe til familie eller venner? Og evt når fortalte dere det? Vi har sakt det til familie på begge sider. Fordi vi er veldig oppå hverandre hele tiden så det blir vanskelig å skjule noe, ser familien min hverdag, plutselig så står de i døra 🙈 Så syns jeg det er godt å ha mamma når ting er tungt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå