Gå til innhold

Prøverør 2018

FlyBabe

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Får vondt i magen hver gang jeg går på do 🙈 og i dag er det litt mere brunt en rødt i crinone så jeg tolker det som posetiv 🙂 andre som har erfaring med det 🙂

Nå vet jeg ikke om jeg burde la være å å svare i frykt for å gjøre deg meget urolig, men jeg vil i hvertfall først presisere at årsaken til deg jeg opplevde visstnok var meget uvanlig. Jeg  gikk heller ikke på crinone eller lutinus den gangen.

Det var siste forsøket vårt på pergotime. Jeg hadde to tidligere måneder med kort lutealfase. Allerede 2dpo begynte jeg å spotte, brunlig utflod - og tenkte løpet var kjørt. Det ble imidlertid aldri noe mer enn bare spotting, hver dag, utenom en festeblødning og jeg testet positivt 12 dpo. Jeg var veldig bekymret og klarte ikke slå meg til ro da jeg følte noe var galt, selvom alt jeg leste meg til   Tilsa at småblødninger ikke er farlig. Det sammme kunne gynekologen min trøste meg med. Da jeg kom til UL i begynnelsen av uke 7 var det imidlertid ikke tegn til liv, men både HCG og størrelse viste at embryoet måtte ha levd inntil nylig, Jeg fikk konstatert MA. Gynekologen forklarte at det så ut til at det lille gullet mitt hadde festet seg feil på en måte, og jeg opplevde noe som kan sammenlignes med tidlig morkakeløsning slik at lille gull ikke hadde fått næring. Hun sa at jeg hadde hatt Max uflaks. Så for meg var det negativt, men min situasjon var tydeligvis ganske spesiell og «Max uflaks». De aller fleste blødninger, som det du opplever er ufarlige. Min mor blødde F.eks gjennom store deler av sitt svangerskap med meg.

Mest sannsynlig er det som kommer ut helt ufarlig. Det var jo det gynekologen prøvde å trøste meg med også frem til UL. Det var sikkert ikke noe hun bare sa for å si noe, men sannsynligvis basert på mange erfaringer. Jeg var nok unntaket, så mest sannsnlignksn du slå deg til ro. Småblødninger er jo også en vanlig bivirkning av både crinone og lutinus. Man dytter jo ting opp som irriterer og sikkert kan skape rifter. Lykke til ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg reager litt på at flere skriver "det er sikkert to" basert på hcg verdier. Vi som er her håper på å få ett barn, og selv når vi har blitt gravide er redselen der for at noe skal skje, og at vi mister. Når man da får høre at ja, du har nok to inni der, er det enda sårere om utviklingen stopper opp og man ikke lengre er gravid.

Jeg er ikke en av dem som nettopp har blitt gravid. Men har vært det og fikk høre det samme. Det var ett barn i magen, og det mistet jeg. 

Så ville bare frem til at det er gjerne ikke noe poeng i å buse ut med at en som nettopp har fått positiv test sikkert har to babyer i magen.

Anonymkode: f69f0...d41

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg reager litt på at flere skriver "det er sikkert to" basert på hcg verdier. Vi som er her håper på å få ett barn, og selv når vi har blitt gravide er redselen der for at noe skal skje, og at vi mister. Når man da får høre at ja, du har nok to inni der, er det enda sårere om utviklingen stopper opp og man ikke lengre er gravid.

Jeg er ikke en av dem som nettopp har blitt gravid. Men har vært det og fikk høre det samme. Det var ett barn i magen, og det mistet jeg. 

Så ville bare frem til at det er gjerne ikke noe poeng i å buse ut med at en som nettopp har fått positiv test sikkert har to babyer i magen.

Hei og så leit at du ble støtt, beklager det! Men det var virkelig bare hyggelig og oppmuntrende ment☺️. Jeg har også mistet, og vet hvor grusomt det er. Håper det går bedre for deg neste gang! 🤞 For min del tenker jeg at det er viktig å glede seg også, og tenke at ting kan gå bra. Det har jeg også virkelig troen på at det går bra denne gangen for Blomst37! Og er det én er det jo fantastisk i seg selv, er det to er det jo en herlig og magisk bonus, det er nok alle enige om.💗! Jeg ble bare så utrolig glad av nyheten, jeg. 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror (jeg vet) vi som har skrevet det er sikkert er 2 i magen ikke har ment noe vondt med det, men at vi er håpefulle og at sjansen er der når noen har satt inn to egg. 

Jeg har selv mistet 2 ganger. Og når jeg har skrevet her at jeg er gravid, så synes jeg det er herlig at disse jentene engasjere seg og kommer med oppmuntrende ord❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Waldfee skrev:

Hei og så leit at du ble støtt, beklager det! Men det var virkelig bare hyggelig og oppmuntrende ment☺️. Jeg har også mistet, og vet hvor grusomt det er. Håper det går bedre for deg neste gang! 🤞 For min del tenker jeg at det er viktig å glede seg også, og tenke at ting kan gå bra. Det har jeg også virkelig troen på at det går bra denne gangen for Blomst37! Og er det én er det jo fantastisk i seg selv, er det to er det jo en herlig og magisk bonus, det er nok alle enige om.💗! Jeg ble bare så utrolig glad av nyheten, jeg. 😊

Jeg tror på ingen måte at du mente noe dumt med det, ser at du bare var glad på andres vegne og jeg synes du virker som en virkelig søt og snill person ❤

Husker bare at jeg selv synes det var ekstra sårt å miste, etter at jeg hadde begynt å leke med tanken på at det kanskje til og med var to. 

Beklager om innlegget mitt virket krasst,  det ville jeg ikke 😥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Hollymolly skrev:

Jeg tror (jeg vet) vi som har skrevet det er sikkert er 2 i magen ikke har ment noe vondt med det, men at vi er håpefulle og at sjansen er der når noen har satt inn to egg. 

Jeg har selv mistet 2 ganger. Og når jeg har skrevet her at jeg er gravid, så synes jeg det er herlig at disse jentene engasjere seg og kommer med oppmuntrende ord❤️

Jeg skjønner at det ikke var skrevet annet enn i god hensikt, og angrer på at jeg skrev noe i det hele tatt. Synes det er flott at dere er glade på andres vegne, og kommer med gode og støttende ord. Har bare en vond dag, og beklaget om innlegget mitt kom feil ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror på ingen måte at du mente noe dumt med det, ser at du bare var glad på andres vegne og jeg synes du virker som en virkelig søt og snill person ❤

Husker bare at jeg selv synes det var ekstra sårt å miste, etter at jeg hadde begynt å leke med tanken på at det kanskje til og med var to. 

Beklager om innlegget mitt virket krasst,  det ville jeg ikke 😥

Ikke tenk på det ☺️. Det går fint! Det er mye tungt i denne prosessen også, og å miste er fryktelig vondt. Håper at du snart lykkes 💗 De fleste gjør det, selv om det kan være noen vonde hindre på veien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner at det ikke var skrevet annet enn i god hensikt, og angrer på at jeg skrev noe i det hele tatt. Synes det er flott at dere er glade på andres vegne, og kommer med gode og støttende ord. Har bare en vond dag, og beklaget om innlegget mitt kom feil ut. 

Hvis det er en ting vi alle som er her vet veldig godt er det akkurat det å ha en vond dag. Ikke tenk på det❤️❤️

Håper du får sovet godt og våkner til en litt bedre dag ❤️❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig. Endelig er ballen klar til å rulle! Nå har vi vært og fått godkjent for prøverør, og opplæring i sprøyter, så nå er det rett før vi begynner hele prosessen. Må bare ned noen kg ganske kjapt, så kan vi begynne.

Noen andre som måtte ned noen kg kjapt? Ser for meg at det blir tungt, da jeg hele tiden føler press for å nå målet, og alt står liksom og faller helt på meg, nå. Samtidig er lengselen etter the end goal så stor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Hollymolly skrev:

❤️👍🏻😊😍🙏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Waldfee skrev:

😍🤞🏻❤️🙏🏻

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Waldfee skrev:

Ikke tenk på det ☺️. Det går fint! Det er mye tungt i denne prosessen også, og å miste er fryktelig vondt. Håper at du snart lykkes 💗 De fleste gjør det, selv om det kan være noen vonde hindre på veien. 

Takk, håper du og vil lykkes med søskenforsøk 💖

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Hollymolly skrev:

Hvis det er en ting vi alle som er her vet veldig godt er det akkurat det å ha en vond dag. Ikke tenk på det❤️❤️

Håper du får sovet godt og våkner til en litt bedre dag ❤️❤️ 

Takk for det 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Ayanëar skrev:

Endelig. Endelig er ballen klar til å rulle! Nå har vi vært og fått godkjent for prøverør, og opplæring i sprøyter, så nå er det rett før vi begynner hele prosessen. Må bare ned noen kg ganske kjapt, så kan vi begynne.

Noen andre som måtte ned noen kg kjapt? Ser for meg at det blir tungt, da jeg hele tiden føler press for å nå målet, og alt står liksom og faller helt på meg, nå. Samtidig er lengselen etter the end goal så stor..

Så spennende 🙏 jeg og mannen min skal på samtale 26 oktober så da er vi ganske likt i prosessen 👏

jeg har hatt perioder jeg har måtte gå ned noen kg rask mot konkurranser jeg har deltatt i.  Det jeg kan anbefale deg er å fokusere på mat, det er nr 1 for å gå ned. Jeg kuttet alt sukker og hvitt mel, å spiste rein mat uten sauser osv.  å gikk en times tur før frokost hver dag. Jeg var god å mett når jeg la meg p hadde energi hele dagen men gikk alikevel raskt ned. Jeg var på en streng diett hvor jeg spiste nøyaktig den samme maten hver dag for å tære på lagrene i kroppen, men du trenger ikke å være så ekstrem :)  hvis du vil kan jeg sende deg noen gode mat tips ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen idag er ikke så fullt happy som i går😫😰. Når jeg var på do i dag tidlig så kom det igjen rosa/brunt sammen med urin (det var samme i går også), og etterpå kom ut en stor mørke brun klump!😫😭 Herregud! Ble livredd når jeg så det. Hva kan det være?😳😫  Den var ikke slimete (sorry for detaljer🙏🏻), det så ut mer som crinone samlet seg i en stor brun klump. Uff og det kommer fortsatt rosa/brunt både på papiret og litt med urin hver gang jeg går på do😫 Har også mye vondt i nedre del av magen😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Blomst37 skrev:

Dagen idag er ikke så fullt happy som i går😫😰. Når jeg var på do i dag tidlig så kom det igjen rosa/brunt sammen med urin (det var samme i går også), og etterpå kom ut en stor mørke brun klump!😫😭 Herregud! Ble livredd når jeg så det. Hva kan det være?😳😫  Den var ikke slimete (sorry for detaljer🙏🏻), det så ut mer som crinone samlet seg i en stor brun klump. Uff og det kommer fortsatt rosa/brunt både på papiret og litt med urin hver gang jeg går på do😫 Har også mye vondt i nedre del av magen😳

Ville ringt sykehuset/klinikken du er på og fått de til og sjekke 🙂 krysser fortsatt fingre for deg ❤️ Håper det bare er gamle rester inne der som vill ut 🙂 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Blomst37 skrev:

Uff😔 dette skal ikke være lett. Vi får håpe at det er bare rester som kommer ut. Eller siden du satt inn 2 at det er den ene som har sluppet taket og ikke begge to.

når jeg mistet så tok jeg en prøve og fra 2-3 uker gikk den ned til 1-2 uker. Da skjønte jeg at jeg mistet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere, var det dumt å ha sex i går?

jeg tok en eggløsningstest i går, og den blinket. Var på ultralyd og det viste seg at jeg hadde en stor egg som utviklet seg. Og da skal de følge den når et gjelder å sette inne en fyst egg. 

Også fikk jeg ny time på torsdag, for å se om jeg skal sette inn eggløsningsspøryte på torsdag eller fredag. Siden det blinket så tenkte jeg at det ikke er så dumt å ha sex. Hadde sex i går og i dag tok jeg ny eggløsningstest og den var på maximalt selvsagt🤦🏽‍♀️ 

Jeg skal jo sette inn egg neste onsdag, så lurte kanskje på at det ikke var så lurt å ha sex. Hva tenker dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hollymolly skrev:

Uff😔 dette skal ikke være lett. Vi får håpe at det er bare rester som kommer ut. Eller siden du satt inn 2 at det er den ene som har sluppet taket og ikke begge to.

når jeg mistet så tok jeg en prøve og fra 2-3 uker gikk den ned til 1-2 uker. Da skjønte jeg at jeg mistet. 

Har sendt melding til sykepleier så får se hva hun sier. Tenkte å ta en ny test imorgen, se om den endrer seg til 1-2 uker 🙏🏻🤞🏻 Har skikkelig sviende smerter i nedre del av magen og det kjennes som de stråler  ned i beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Blomst37 skrev:

Har sendt melding til sykepleier så får se hva hun sier. Tenkte å ta en ny test imorgen, se om den endrer seg til 1-2 uker 🙏🏻🤞🏻 Har skikkelig sviende smerter i nedre del av magen og det kjennes som de stråler  ned i beina.

Jeg kjente det samme sist gang. Men jeg hadde også skikkelig mensensmerter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...