Gå til innhold

Prøverør 2018


FlyBabe

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Blomst37 skrev:
 

Dagen idag er ikke så fullt happy som i går😫😰. Når jeg var på do i dag tidlig så kom det igjen rosa/brunt sammen med urin (det var samme i går også), og etterpå kom ut en stor mørke brun klump!😫😭 Herregud! Ble livredd når jeg så det. Hva kan det være?😳😫  Den var ikke slimete (sorry for detaljer🙏🏻), det så ut mer som crinone samlet seg i en stor brun klump. Uff og det kommer fortsatt rosa/brunt både på papiret og litt med urin hver gang jeg går på do😫 Har også mye vondt i nedre del av magen😳

Å nei, jeg håper dette ikke er annet enn ufarlig blødning/rester. Kan jo også være at en av to har sluppet da. Krysser fingrene masse for deg 🤞💗 Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

37 minutter siden, Waldfee skrev:
 

Å nei, jeg håper dette ikke er annet enn ufarlig blødning/rester. Kan jo også være at en av to har sluppet da. Krysser fingrene masse for deg 🤞💗 Klem!

Tusen takk snille deg❤️

Er helt fortvilet 😰😭 Det har også kommet frisk blod med litt slim de siste gangene jeg har vært på do😭 Herregud skjønner ingenting... Hcg i går var jo kjempe høy. Håper fortsatt at jeg mistet «bare» en av de to 😭😰. Har sendt melding til sykepleier, får håpe jeg får ta ny blodprøve. Tar ny test i morgen, ser om den har gått ned til 1-2 uker nå 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Hollymolly said:
 

Dere, var det dumt å ha sex i går?

jeg tok en eggløsningstest i går, og den blinket. Var på ultralyd og det viste seg at jeg hadde en stor egg som utviklet seg. Og da skal de følge den når et gjelder å sette inne en fyst egg. 

Også fikk jeg ny time på torsdag, for å se om jeg skal sette inn eggløsningsspøryte på torsdag eller fredag. Siden det blinket så tenkte jeg at det ikke er så dumt å ha sex. Hadde sex i går og i dag tok jeg ny eggløsningstest og den var på maximalt selvsagt🤦🏽‍♀️ 

Jeg skal jo sette inn egg neste onsdag, så lurte kanskje på at det ikke var så lurt å ha sex. Hva tenker dere? 

I "verste fall" kan du få tvillinger, en hjemmelaget og en fra frys. ;) Men om det er noen dager til EL er det kanskje ikke så sannsynlig? 

4 minutter siden, Blomst37 said:
 

Tusen takk snille deg❤️

Er helt fortvilet 😰😭 Det har også kommet frisk blod med litt slim de siste gangene jeg har vært på do😭 Herregud skjønner ingenting... Hcg i går var jo kjempe høy. Håper fortsatt at jeg mistet «bare» en av de to 😭😰. Har sendt melding til sykepleier, får håpe jeg får ta ny blodprøve. Tar ny test i morgen, ser om den har gått ned til 1-2 uker nå 😳

Krysser fingrene for deg! Føler jeg har sagt det til alle brukere her inne nå, men jeg har blødd en del friskt blod fra før positiv test og gjennom de første ukene, uten at det har gått galt (ennå hvertfall). Så det trenger ikke være farlig! Men klart, blod er det siste man vil se nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Albbas skrev:
 

I "verste fall" kan du få tvillinger, en hjemmelaget og en fra frys. ;) Men om det er noen dager til EL er det kanskje ikke så sannsynlig? 

Krysser fingrene for deg! Føler jeg har sagt det til alle brukere her inne nå, men jeg har blødd en del friskt blod fra før positiv test og gjennom de første ukene, uten at det har gått galt (ennå hvertfall). Så det trenger ikke være farlig! Men klart, blod er det siste man vil se nå. 

Tusen takk!🙏🏻💗 Får se hva sykepleier svarer. Får også ta en ny test i morgen 🤞🏻🤞🏻

6 minutter siden, Albbas skrev:
 

I "verste fall" kan du få tvillinger, en hjemmelaget og en fra frys. ;) Men om det er noen dager til EL er det kanskje ikke så sannsynlig? 

Krysser fingrene for deg! Føler jeg har sagt det til alle brukere her inne nå, men jeg har blødd en del friskt blod fra før positiv test og gjennom de første ukene, uten at det har gått galt (ennå hvertfall). Så det trenger ikke være farlig! Men klart, blod er det siste man vil se nå. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Blomst37 skrev:
 

Tusen takk snille deg❤️

Er helt fortvilet 😰😭 Det har også kommet frisk blod med litt slim de siste gangene jeg har vært på do😭 Herregud skjønner ingenting... Hcg i går var jo kjempe høy. Håper fortsatt at jeg mistet «bare» en av de to 😭😰. Har sendt melding til sykepleier, får håpe jeg får ta ny blodprøve. Tar ny test i morgen, ser om den har gått ned til 1-2 uker nå 😳

Uff det er ikke noen Ok situasjon 💗. Men kan jo være helt ufarlig også, vanskelig å si.  Håper du får tatt ny blodprøve og at blødningene avtar nå! 🤞💗 Tenker på deg. Klem

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Albbas skrev:

I "verste fall" kan du få tvillinger, en hjemmelaget og en fra frys. ;) Men om det er noen dager til EL er det kanskje ikke så sannsynlig? 

Litt redd for de ikke setter inn egg hvis de ser noe som ikke skal være der😱 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gjort det samme, men det ble aldri kommentert noe da jeg fikk satt inn egg. 

Anonymkode: f69f0...d41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Hollymolly said:
 

Litt redd for de ikke setter inn egg hvis de ser noe som ikke skal være der😱 

De kan ikke se det så tidlig. Er ei her på KG som fikk tvillinger på den måten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off var vel ikke min tur nå heller 😢 i går kom det veldig rosa crinone og i dag har jeg veldig smerter nederst i magen på sidene 😢 gleder meg ikke til UL i morgen jeg gruer meg 😢❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Aaa08 skrev:
 

Hei! Er det noen som vet om jeg får dekket forsøk i Danmark hvis jeg har 1 forsøk i det offentlige igjen? 

Eneste du får dekket er medisiner fra HELFO dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2137 lå hcg min på tirsdag. Det er 19 dager etter innsett. Det må jo bare være posetiv ❤️

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev:
 

2137 lå hcg min på tirsdag. Det er 19 dager etter innsett. Det må jo bare være posetiv ❤️

 

5 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev:
 

2137 lå hcg min på tirsdag. Det er 19 dager etter innsett. Det må jo bare være posetiv ❤️

Fantastisk @Håper mamma i 2018 😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.10.2018 den 11.19, Maldo skrev:
 

Så spennende 🙏 jeg og mannen min skal på samtale 26 oktober så da er vi ganske likt i prosessen 👏

jeg har hatt perioder jeg har måtte gå ned noen kg rask mot konkurranser jeg har deltatt i.  Det jeg kan anbefale deg er å fokusere på mat, det er nr 1 for å gå ned. Jeg kuttet alt sukker og hvitt mel, å spiste rein mat uten sauser osv.  å gikk en times tur før frokost hver dag. Jeg var god å mett når jeg la meg p hadde energi hele dagen men gikk alikevel raskt ned. Jeg var på en streng diett hvor jeg spiste nøyaktig den samme maten hver dag for å tære på lagrene i kroppen, men du trenger ikke å være så ekstrem :)  hvis du vil kan jeg sende deg noen gode mat tips ? 

Ååå, så bra at vi er såpass nær i prosessen, ja! Jeg trodde vi skulle vært lengre i prosessen nå, men pga div tregheter fra leger etc ble det nå. Ja du må gjerne sende meg gode mattips, kjenner det er litt godt å variere litt mellom måltidene. Grove knekkebrød, Nutrilett Shake, og middag med kjøtt/fisk, grønnsaker og en bittelite potet/ris/pasta. Har kjøpt mye alternative sauser etc på Bodylab, og prøver å unne meg noe lavkarbo/lite sukker når jeg kjenner suget setter inn. Men da i meget begrenset mengde. Har gått ned et par kg på 3-4 dager, så er ikke værst med effekt da 😁 men det er likevel hardt å snu om på hodet, og alle uvaner.

Gleder meg så til å komme igang, har babyboom rundt meg for tida, alle 3 brødrene mine har fått/skal få, baby i år (en til neste år), venninner popper ut unger, og det er liksom babyer overalt. 😅 Så vi håper vi får være med på den trenden nå da 😊💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Albbas skrev:

verste fall" kan du få tvillinger, en hjemmelaget og en fra frys. ;) Men om det er noen dager til EL er det kanskje ikke så sannsynlig? 

Har tatt blodprøve i dag, så da får jeg vite i morgen om jeg har hatt eggløsning. Tror kanskje jeg hadde det i går. På ultralyd i går så var ikke det egget der.. 

blir uansett innsetting hvis egget overlever tinning på onsdag forhåpentligvis.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Hollymolly skrev:
 

Eneste du får dekket er medisiner fra HELFO dessverre. 

Det er det jeg trodde og... Men leste litt på helfo sine sider, at de 3 forsøk kan man bruke i utlandet også... Men vet ikke helt om dette stemmer... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ok, ringte helfo for å høre. Man kan få dekket forsøk selv om den er i utlandet. Synd jeg ikke viste dette tidligere, da kunne jeg bare droppe rikshospitalet... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Aaa08 skrev:
 

Ok, ringte helfo for å høre. Man kan få dekket forsøk selv om den er i utlandet. Synd jeg ikke viste dette tidligere, da kunne jeg bare droppe rikshospitalet... 

Er det sant??? Jeg har ikke hatt noe offentlig. Men er dette alle klinikkene eller bare noen få?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Hollymolly skrev:
 

Er det sant??? Jeg har ikke hatt noe offentlig. Men er dette alle klinikkene eller bare noen få?

https://helsenorge.no/behandling-i-utlandet/sykehusbehandling-og-andre-spesialisthelsetjenester-i-eos-land

Så lenge du er godkjent til behandling i Norge så kan du søke om å få noe dekket (du får tilbake så mye som de skulle betale i Norge) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd i dag!

 

nurket er 8 uker, sterkt hjerteslag og 15 mm lang! 

Alt ser ut til å være bra ❤️ Gleder oss til fortsettelsen! 

 

Vi er ferdig hos Fertilitetssenteret og går over til fastlege og lokal jordmor / helsestasjon. 

 

Masse lykke til dere ❤️👏🏼

9514C44E-2522-47BF-8859-6A9B7B99CE1C.jpeg

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...