Gå til innhold

Prøverør 2018


FlyBabe

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Blomst37 skrev:
 

Testdagen blir 12 etter innsett. Uff hver gang jeg skal på do, er puls sikkert 200🙉. Men so far so good 🙏🏻🤞🏻 Krysser fortsatt alt jeg har for deg ❤️🤞🏻 Når skal du ta blodprøve?

Åå,dette er veldig spennende! Tenker masse på deg 💗💗💗 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Waldfee skrev:
 

Åå,dette er veldig spennende! Tenker masse på deg 💗💗💗 

Tusen takk!😍 De andre gangene fått jeg rødt/brunt før testdagen. Men nå er det ingen tegn ennå på noe sånt🙏🏻🤞🏻 Hvis alt går bra ikveld og inatt, kanskje tar en test imorgen 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Blomst37 skrev:
 

Tusen takk!😍 De andre gangene fått jeg rødt/brunt før testdagen. Men nå er det ingen tegn ennå på noe sånt🙏🏻🤞🏻 Hvis alt går bra ikveld og inatt, kanskje tar en test imorgen 🙈

🤞🤞🤞💗💗💗🤞🤞🤞🤞!!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Waldfee skrev:
 

Uff, det hørtes slitsomt ut! Men det e nok ikke så uvanlig at det blir litt uenighet. Ved sist innsett vble jeg og mannen sinte på hverandre pga jeg ville ha to embryo inn og han ett. Det var kjip situasjon, men legene er nok ganske vant til at sånne ting oppstår. Så ikke bekymre deg for det, men vær glad at dere fant ut av det! Masse lykke til!! 💗🤞

Takk! Litt godt å høre at det ikke bare er oss som kan ha noen uoverensstemmelser. Man er jo så skjør i disse settingene. Legen sa at det ikke var så vanlig å ha par inn som var såpass uenige så tidlig i prosessen, men nå får vi håpe at vi får en time raskt slik at mannen min og jeg kan vise at vi faktisk er enige. Er en liten del av meg som er redd for at han skal endre mening, men vi har jo blitt enige.... Takk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Wiley skrev:
 

Å, så utrolig slitsomt! Veldig kjedelig å ha kommet så langt og så er dere ikke på samme side. Skjønner godt at han synes det er skummelt, det er jo ganske voldsomme saker og han synes sikkert det er vanskelig å gi slipp på kontrollen siden det meste kommer til å gå utover deg også. Det er ikke alltid så lett for partner å føle seg involvert i prosessen. 

Men, selve den medisinske prosessen er mye mindre skummel en det man tror. Man blir selvsagt påvirket av hormonene men så veldig crazy blir man ikke. Det er mer slitsomt emosjonelt, så jeg tror det er supert at dere får snakket med noen om alle følelsene rundt det. Det tror jeg kommer til å forvandle prosessen fra noe skummelt til noe fint som dere gjør sammen. Husk at IVF kan ta ganske lang tid, og man får noen nederlag og må hele tiden flytte egne parametre for hva dårlige nyheter er. Om dere allerede har sett på adopsjon så hadde det kanskje vært lurt å bli enige på forhånd hvor dere setter egne grenser for hvor mange forsøk dere vil gå igjennom før dere evt går videre med adopsjon. 

Håper han finner litt ro i forhold til denne slitsomme prosessen dere skal sette i gang og at dere komme igjennom dette sammen!

Takk for støttende ord og råd. Vi pratet noe om hvor langt vi er villig til å prøve, men tror også at samtale hos en psykolog vil hjelpe litt i denne prosessen også. Tar jo lang tid med adopsjon også, så det er jo en ball vi ikke kan drøye alt for lenge med. Nei, ikke lett dette. Men godt å ha mange støtende kvinner her inne som kan gi litt råd og erfaring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg satt siste sprøyte med Procren depot i dag. Den har samme virkning som nesespray, men virker i fire uker av gangen. Dette er tredje sprøyta, blir 12 uker nedregulering totalt. Om fire uker begynner selve forsøket. Sliter endel med hetetokter nå, sover dårlig om nettene pga det. Men ellers er formen fin, trener endel og det gir meg utrolig mye positiv energi å føle at kroppen er i bedre form enn på lenge. Har vært endel sint på kroppen som ikke klarer det andre klarer kjempelett nemlig bli gravid, tenker jeg er gammel og mislykket, og da er det fint å kjenne at den funker under trening! Ellers må jeg si at jeg gruer til forsøket. Slitsomt nå med hetetokter, men det blir forferdelig å gå igang med den Berg- pg dalbanen igjen. Det fysiske gjør meg lite, men fy så tøft det er for psyken med alle potensielle «stopp»-punkter underveis (blir det egg, blir det befruktning, blir det bra deling, blir det innsett....blir det positiv test... og hvordan går det evt videre...) Da jeg gjorde dette første gangen hadde jeg ingen annen tanke enn at det ville gå fint, og det gjorde det! Så denne gangen, som jeg jo vet om mye som kan gå til etterhvert, prøver jeg å tenke minst mulig på forsøket, og tenke på alle positive ting i livet uavhengig av det. Noen dager går det lett, andre dager ikke. Det var dagens oppdatering fra meg, dere er tøffe alle IVF-damer💗💗💗. Klem til dere alle sammen. Er så herlig med dere som har fått positiv test!! Det lyser skikkelig opp, altså 👍😊☀️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Popkorn skrev:
 

Takk! Litt godt å høre at det ikke bare er oss som kan ha noen uoverensstemmelser. Man er jo så skjør i disse settingene. Legen sa at det ikke var så vanlig å ha par inn som var såpass uenige så tidlig i prosessen, men nå får vi håpe at vi får en time raskt slik at mannen min og jeg kan vise at vi faktisk er enige. Er en liten del av meg som er redd for at han skal endre mening, men vi har jo blitt enige.... Takk igjen!

Bsre hyggelig☺️ Bedre å få avklart ting tidlig enn at det plutselig kommer opp sent i prosessen (sånn som oss, ved innsett). Dette går nok fint, nå får han støtte deg 💗👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, ...sunny... said:
 

Hvor lenge har dere måttet vente på fryseforsøk, etter mislykket fersk- forsøk?

3-4 måneder 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ...sunny...
8 minutter siden, Wiley skrev:
 

3-4 måneder 

Åh, det var lenge :( Får høre om et par dager når jeg får komme til, håper det ikke blir fint så lang ventetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Waldfee skrev:
 

Skjønner kjempegodt at du tenker på historikken, det er jo sånn at man gjerne bekymrer seg - men er nok best nå å ikke følge så nøye med på alt, om du klarer. Pulsen trenger jo ikke fortsette å stige helt jevnt, heller! Så lenge den ikke synker veldig, er nok alt i orden. 💗 Heier på lille embryo, jeg 👏👏👏

Takk for betryggende og forståelsesfulle ord ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Waldfee skrev:
 

Da har jeg satt siste sprøyte med Procren depot i dag. Den har samme virkning som nesespray, men virker i fire uker av gangen. Dette er tredje sprøyta, blir 12 uker nedregulering totalt. Om fire uker begynner selve forsøket. Sliter endel med hetetokter nå, sover dårlig om nettene pga det. Men ellers er formen fin, trener endel og det gir meg utrolig mye positiv energi å føle at kroppen er i bedre form enn på lenge. Har vært endel sint på kroppen som ikke klarer det andre klarer kjempelett nemlig bli gravid, tenker jeg er gammel og mislykket, og da er det fint å kjenne at den funker under trening! Ellers må jeg si at jeg gruer til forsøket. Slitsomt nå med hetetokter, men det blir forferdelig å gå igang med den Berg- pg dalbanen igjen. Det fysiske gjør meg lite, men fy så tøft det er for psyken med alle potensielle «stopp»-punkter underveis (blir det egg, blir det befruktning, blir det bra deling, blir det innsett....blir det positiv test... og hvordan går det evt videre...) Da jeg gjorde dette første gangen hadde jeg ingen annen tanke enn at det ville gå fint, og det gjorde det! Så denne gangen, som jeg jo vet om mye som kan gå til etterhvert, prøver jeg å tenke minst mulig på forsøket, og tenke på alle positive ting i livet uavhengig av det. Noen dager går det lett, andre dager ikke. Det var dagens oppdatering fra meg, dere er tøffe alle IVF-damer💗💗💗. Klem til dere alle sammen. Er så herlig med dere som har fått positiv test!! Det lyser skikkelig opp, altså 👍😊☀️

Du er utrolig tøff som går gjennom den lange nedreguleringsprosessen. Og ja dette er utrolig tøft psykisk. Jeg kjenner meg også veldig igjen i gleden over mestringsfølelsen ved trening og det å vær i god form, særlig når kroppen ikke klarer det andre (så lett).Nettopp alle disse stoppunktene er også utrolig slitsomme, er ikke mer enn at man rekker å slutte å bekymre seg for det ene, så en kortvarig gled før neste bekymring er i gang. 

Jeg ønsker deg utrolig masse lykke til med dette forsøket ❤️❤️❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Maya89 skrev:
 

Gratulerer Butter!!😃🎉 Jeg har vært inne her og fulgt med, siden vi var likt din forrige gang! Så koslig, dette var herlig og se!😍

Tusen takk ❤️. Ja, dette var gode nyheter 😄. Hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Blomst37 skrev:
 

Testdagen blir 12 etter innsett. Uff hver gang jeg skal på do, er puls sikkert 200🙉. Men so far so good 🙏🏻🤞🏻 Krysser fortsatt alt jeg har for deg ❤️🤞🏻 Når skal du ta blodprøve?

Ja, kjenner meg igjen i det. Og i tillegg har jeg hatt en tendens til å gå på du bare for å ha en unnskylding til å sjekke.

Jeg hører til Porsgrunn og der tar de ikke blodprøve, bare hjemmetest. Har egentlig veldig lyst på blodprøve for å se om HCG er innenfor normalen. Vurderer å be o henvisning til gynekologen for det. Evt vurderer jeg å ta to tester med ukeindikator med noen dagers melllmrom. Prøver å slappe av å nyte, men ikke så lett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Butter skrev:
 

Ja, kjenner meg igjen i det. Og i tillegg har jeg hatt en tendens til å gå på du bare for å ha en unnskylding til å sjekke.

Jeg hører til Porsgrunn og der tar de ikke blodprøve, bare hjemmetest. Har egentlig veldig lyst på blodprøve for å se om HCG er innenfor normalen. Vurderer å be o henvisning til gynekologen for det. Evt vurderer jeg å ta to tester med ukeindikator med noen dagers melllmrom. Prøver å slappe av å nyte, men ikke så lett. 

Gjør det. Og helst med noen dager mellomrom får å se hcg stygning. Du kan også ta blodprøve hos fastlegen din. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Butter skrev:
 

Du er utrolig tøff som går gjennom den lange nedreguleringsprosessen. Og ja dette er utrolig tøft psykisk. Jeg kjenner meg også veldig igjen i gleden over mestringsfølelsen ved trening og det å vær i god form, særlig når kroppen ikke klarer det andre (så lett).Nettopp alle disse stoppunktene er også utrolig slitsomme, er ikke mer enn at man rekker å slutte å bekymre seg for det ene, så en kortvarig gled før neste bekymring er i gang. 

Jeg ønsker deg utrolig masse lykke til med dette forsøket ❤️❤️❤️

Tusen takk, omtenksomme du 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Waldfee skrev:
 

Da har jeg satt siste sprøyte med Procren depot i dag. Den har samme virkning som nesespray, men virker i fire uker av gangen. Dette er tredje sprøyta, blir 12 uker nedregulering totalt. Om fire uker begynner selve forsøket. Sliter endel med hetetokter nå, sover dårlig om nettene pga det. Men ellers er formen fin, trener endel og det gir meg utrolig mye positiv energi å føle at kroppen er i bedre form enn på lenge. Har vært endel sint på kroppen som ikke klarer det andre klarer kjempelett nemlig bli gravid, tenker jeg er gammel og mislykket, og da er det fint å kjenne at den funker under trening! Ellers må jeg si at jeg gruer til forsøket. Slitsomt nå med hetetokter, men det blir forferdelig å gå igang med den Berg- pg dalbanen igjen. Det fysiske gjør meg lite, men fy så tøft det er for psyken med alle potensielle «stopp»-punkter underveis (blir det egg, blir det befruktning, blir det bra deling, blir det innsett....blir det positiv test... og hvordan går det evt videre...) Da jeg gjorde dette første gangen hadde jeg ingen annen tanke enn at det ville gå fint, og det gjorde det! Så denne gangen, som jeg jo vet om mye som kan gå til etterhvert, prøver jeg å tenke minst mulig på forsøket, og tenke på alle positive ting i livet uavhengig av det. Noen dager går det lett, andre dager ikke. Det var dagens oppdatering fra meg, dere er tøffe alle IVF-damer💗💗💗. Klem til dere alle sammen. Er så herlig med dere som har fått positiv test!! Det lyser skikkelig opp, altså 👍😊☀️

Tenker ofte på deg og hvor tøft må det være å ha så lang nedregulering 😬. Kan tenke meg hvor sakte tiden går. Heier masse på deg og håper håper håper på de beste resultatene!🤞🏻💗 Sender deg en stor klem❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Appen min sier at mens skal komme imorgen 😢 og jeg har mens smerter håper ikke jeg våkner med blødning 😣😩😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev:
 

Appen min sier at mens skal komme imorgen 😢 og jeg har mens smerter håper ikke jeg våkner med blødning 😣😩😢

😳🙏🏻🤞🏻🤞🏻❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Butter skrev:
 

Tusen takk ❤️. Ja, dette var gode nyheter 😄. Hvordan går det med deg?

Ja fy søren!🙈🎉🎉 Vil og bare si (leste det nedenfor), at du bekymrer deg og ikke klarer helt og slappe av... 

Jeg er selv 8+3 idag, og har vært bekymret meste av tiden faktisk😞 Har hatt menssmerter heletiden, og dette har gjort meg så nervøs! Skal på U.L idag, og gruer veldig,. er så redd at noe er galt..., 

Men, så lenge man ikke har blødning, og sterke smerter, så er nok alt fint!😊 Det er lett å bekymre seg, men jeg tror du kan senke skuldrene... ❤️ Få fastlege til og måle hcg, det roet meg veldig første uken😃 

Endret av Maya89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...