Gå til innhold

Prøverør 2018


FlyBabe

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Waldfee skrev:
 

Sikkert lurt å vente så lenge du kan, selv om vanskelig... Jeg synes både dine og @Butter sine symptomer høres lovende ut💗 Helt enig at tidlige menssmerter er bra, kommer det rett før test kan det bare være mensen. Sånn har det ihvertfall vært for meg. Å, jeg håper så veldig at dette skal går veien for dere!! 🤞🤞🤞

Tusen takk💗🙏🏻

Ja de begynte nå nesten en uke før testdagen, så tar det som et godt tegn🤞🏻🙏🏻 Siste forsøket hadde jeg ingen symptomer siden innsett og ca 2 dager før testdagen kom det skikkelig menssmerter😬

Håper alt går bra med deg❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, Blomst37 skrev:
 

Første forsøket kom brunt dagen før testdagen også kom det ganske mye fersk blod på testdagen selv om jeg testet positivt.  Hcg var på 82. Jeg testet også positivt 2 dager etter testdagen selv om jeg blødde fersk blod. 3 dager etter testdagen tok jeg ny blodprøve og hcg var bare på 5 og testen var negativ😞.

Siste forsøket fikk jeg litt brune lutinus rester allerede 3 dager før testdagen. Blødde på testdagen men testen var positiv. Den slo positivt 2 dager etter testdagen, også var den negativ og hcg var bare på 12😞.

Oki. Jeg fikk brun/rød crinone på test dagen hcg på 101 og en ikke blødd noe friskt blod. Tatt mye hcg i dag som jeg får svar på i morgen så veldig spent. Graviditetstest en dag føre test dag kjempe svak, graviditetstest i dag tidlig sterkere en jeg noen gang har sett den 🙈😣 men tørr forsatt ikke håpe. Kanskje jeg blir noe roligere i morgen hvis hcg har stig riktig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev:
 

Oki. Jeg fikk brun/rød crinone på test dagen hcg på 101 og en ikke blødd noe friskt blod. Tatt mye hcg i dag som jeg får svar på i morgen så veldig spent. Graviditetstest en dag føre test dag kjempe svak, graviditetstest i dag tidlig sterkere en jeg noen gang har sett den 🙈😣 men tørr forsatt ikke håpe. Kanskje jeg blir noe roligere i morgen hvis hcg har stig riktig 😊

Det et jo veldig bra at du ikke blør frisk blod😊👏🏻🤞🏻 Blir veldig spennende imorgen. Krysser alt jeg kan for deg 🙏🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Waldfee skrev:
 

Sikkert lurt å vente så lenge du kan, selv om vanskelig... Jeg synes både dine og @Butter sine symptomer høres lovende ut💗 Helt enig at tidlige menssmerter er bra, kommer det rett før test kan det bare være mensen. Sånn har det ihvertfall vært for meg. Å, jeg håper så veldig at dette skal går veien for dere!! 🤞🤞🤞

Tusen takk ❤️. Grugleder meg sånn til å teste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, cinderella_h said:
 

Jeg må skrive litt til ... i ren frustrasjon! 

Var nettopp til spesialist og fikk en samtale - måtte rett inn i bilen og skrive til dere jenter og få ut litt frustrasjon. Han jeg nettopp snakket med har god erfaring innen fagfeltet men jobber ikke på riksen. Han mente at riksen ser på oss kvinner som rene maskiner. Lite følelser å hente. Han ga meg virkelig mye å tenke på - ta ker jeg ikke har hatt før nå. Hvorfor er det ingen som følger oss opp, vi møter på ulike leger gå sykepleiere hele tiden. Ingen har tiden til å snakke med deg - det er inn, opp i stolen og ut igjen med en My resept. Lite følelser og medfølelse med andre ord. 

I mitt tilfelle forstod han ikke hvorfor riksen satte inn egg som de mente var av en lavere kvalitet. Med min historie mente han at riksen skulle ha latt egget mitt ligge til modning og blitt blastocyst før de satte inn. Da ville dt hatt en større sjanse for å overleve i magen min. Nå kjenner ikke jeg til denne prosessen k hele tatt men det ga meg virkelig noe å tenke på! Stemmer dette? Han mente at riksen skal tjene penger og han spurte meg: hvor mange lykkes her? Vet su det... jeg svarte at jeg synes å høre om flere mislykkede forsøk enn positive. Nettopp svarte han ..... de har flere mislykkede enn positive. I tillegg nevnte han en episode om en pasient aom dw hadde ringt til med positivt svar - hvorpå de dagen yter ringte tilbakenof sa: beklager, vi blandt prøvene. Din var negativ. 

Men med min bakgrunn mente han at riksen gjorde for lite undersøkelser i forkant av prosessen. Han var i grunn litt negativ men fikk meg over i andre tanker. Kan dette stemme? Jeg hører jo om flere mislykkede forsøk og hvorfor satte dem inn to dårlige egg når de kunne oppbevare dem

og på den måte vurdere kvaliteten? 

Nå har jeg tusen tanker i mitt hode! 

Synes dette høres veldig spesielt ut. Hva slags spesialist var dette? For meg høres det litt ut som om en som har egen interesse av å anbefale privat behandling til deg, da kan jeg tenke meg at det meste Riksen gjør blir feil liksom. 

Og så klart har riksen flere mislykkede forsøk en positive, det har også alle private klinikker og de som får det til hjemme. Dessuten opererer mange med forskjellige parametere for suksess, så ikke alltid så lett å tyde. Legen din refererte også til anektoder, altså hva ditt inntrykk er når du leser historier på kg. Det inntrykket stemmer jo ikke nødvendigvis med statistikken, tror nok det er lettere å legge merke til de som mislykkes som er her lenge. De som lykkes hører du jo kanskje ikke så mye fra etterhvert. 

Riksen dyrker også til blasto, men forskningen har nok ikke konkludert med en retning som er «best». Hvis man tar et kjapt Google søk så ser man ganske fort at forskerene ikke er så enige. Det er desverre mye tilfeldigheter her. «Kvalitet» refererer vel ofte til hvor mye egget har delt seg før innsett, med mindre du fikk annen beskjed? Tanken bak å sette inn tidlig er vel at egget trives bedre i livmor, så da har vel laben på riks vurdert det sånn at eggene dine forhåpentligvis ville delt seg raskere/bedre inni deg en utenfor. Høres litt ut som de har satt inn todelt istedet for firedelt som det «skal» være på dag 2, men det er jo noen ganger sånn at eggene kommer seg og tar igjen på utvikling.

Om man føler seg sett og godt mottatt blir jo veldig individuelt, her kan du bare stole på egne erfaringer. Hverken vi eller denne legen kan fortelle deg hvordan du følte prosessen din var hos Riks. Synes det er litt synd at du har kommet rett fra negativt resultat til en lege som mener at du har blitt behandlet feil, det er klart det får deg til å tenke. Vet ikke helt hva motivasjonen hans var, men jeg synes det høres litt spekulativt ut. Det er i alle fall ingen grunn til å ta alt han sier for god fisk uten å ha vurdert hva motivasjonen hans er. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg i rugeland. Veldig surrealistisk, og er egentlig skikkelig vettskremt for at embryoet skal slutte å dele seg når som helst. Uff. Tøft dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg fått svar på prøve ikke helt dobling 😢 første UL neste fredag  og ny hcg da 🙂 hcg fra i går var på 194. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev:
 

Da har jeg fått svar på prøve ikke helt dobling 😢 første UL neste fredag  og ny hcg da 🙂 hcg fra i går var på 194. 

Men selvom det ikke er fullt dobling har den  jo steget ganske kraftig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Avalon skrev:
 

Da er jeg i rugeland. Veldig surrealistisk, og er egentlig skikkelig vettskremt for at embryoet skal slutte å dele seg når som helst. Uff. Tøft dette.

Lykke til.

Ja, skikkelig ekkel følelse det der at alt bare plutselig kan slutte. Synes den rugeperioden er grusom. Jeg prøver å holde meg unna å tolke alle mulige symptomer og evt manglende symptomer, men er umulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Butter skrev:
 

Men selvom det ikke er fullt dobling har den  jo steget ganske kraftig? 

Ja hun virket ikke negativ Hu som ringte fra risken så hadde trua enda hun 😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Butter skrev:
 

Lykke til.

Ja, skikkelig ekkel følelse det der at alt bare plutselig kan slutte. Synes den rugeperioden er grusom. Jeg prøver å holde meg unna å tolke alle mulige symptomer og evt manglende symptomer, men er umulig. 

Ja, jeg kommer ikke til å kjenne etter noen ting :fnise: eller teste tidlig. Ikke tatt i en test siden jeg fikk en falsk positiv, spørs nesten om jeg våger å teste på testdagen i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg tatt en test med uker på for og kanskje kunne følge litt med selv der 😃😃 hun på risken sa jeg er 4+3 i dag og clerblue sier 2-3 som indikerer 4-5 uker. Så nå får vi bare krysse fingre så spiren(E) sitter der til neste fredag også ❤️hadde vært helt urolig om jeg kunne fått hørt hjerte lyd om en uke 🙂❤️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev:
 

Nå har jeg tatt en test med uker på for og kanskje kunne følge litt med selv der 😃😃 hun på risken sa jeg er 4+3 i dag og clerblue sier 2-3 som indikerer 4-5 uker. Så nå får vi bare krysse fingre så spiren(E) sitter der til neste fredag også ❤️hadde vært helt urolig om jeg kunne fått hørt hjerte lyd om en uke 🙂❤️

Å herre gud!😍👏🏻🙏🏻 Fikk litt tårer jeg nå, så fantastisk! Krysser fortsatt alt jeg kan. Du satt inn to ikke sant?

Jeg skal teste på tirsdag, er livredd 😬😫 ingen rød/brune crinone resten enda🙏🏻🤞🏻🤞🏻👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Blomst37 skrev:
 

Å herre gud!😍👏🏻🙏🏻 Fikk litt tårer jeg nå, så fantastisk! Krysser fortsatt alt jeg kan. Du satt inn to ikke sant?

Jeg skal teste på tirsdag, er livredd 😬😫 ingen rød/brune crinone resten enda🙏🏻🤞🏻🤞🏻👍🏻

Ja jeg satt inn 2 stk ❤️ åååå krysser fingrene for deg også ❤️❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev:
 

Nå har jeg tatt en test med uker på for og kanskje kunne følge litt med selv der 😃😃 hun på risken sa jeg er 4+3 i dag og clerblue sier 2-3 som indikerer 4-5 uker. Så nå får vi bare krysse fingre så spiren(E) sitter der til neste fredag også ❤️hadde vært helt urolig om jeg kunne fått hørt hjerte lyd om en uke 🙂❤️

Så fantastisk bra 👍😊💗!!! Det høres jo veldig bra ut. Fin HCG-stigning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Håper mamma i 2018 skrev:
 

Da har jeg fått svar på prøve ikke helt dobling 😢 første UL neste fredag  og ny hcg da 🙂 hcg fra i går var på 194. 

Hvor mange dager er det gått mellom da og hva var den sist? :)

inne og snoker litt 🙈🙋

Anonymkode: 9bbd5...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Hvor mange dager er det gått mellom da og hva var den sist? :)

inne og snoker litt 🙈🙋

Anonymkode: 9bbd5...622

Tok hcg kl 09 på tirsdag den var 101 og hcg kl 08.25 på torsdag og den var 194. 

Så gått nesten akk 2 døgn imellom🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev:
 

Tok hcg kl 09 på tirsdag den var 101 og hcg kl 08.25 på torsdag og den var 194. 

Så gått nesten akk 2 døgn imellom🙂

Gynekologen min sa at det kunne også ta 3 døgn før doblingen hadde skjedd.  De sier vel også at hcg kan være litt lavere ved prøverør :)

prøv denne her: https://nor.wantbaby.info/kalkulatorer/hcg-stigning?mode=dpo&cycle=28&day1=14&hcg1=101&day2=16&hcg2=197&pregnancy=0

og her er en fin tabell, gå på normalområde og i svangerskap: http://nevro.legehandboka.no/handboken/nel/prover-og-svar/klinisk-kjemi/blodprover/hcg/

 

 

Anonymkode: 9bbd5...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ...sunny...
2 timer siden, Håper mamma i 2018 skrev:
 

Nå har jeg tatt en test med uker på for og kanskje kunne følge litt med selv der 😃😃 hun på risken sa jeg er 4+3 i dag og clerblue sier 2-3 som indikerer 4-5 uker. Så nå får vi bare krysse fingre så spiren(E) sitter der til neste fredag også ❤️hadde vært helt urolig om jeg kunne fått hørt hjerte lyd om en uke 🙂❤️

Hurra, heier på deg!! ☺❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Håper mamma i 2018 skrev:
 

Nå har jeg tatt en test med uker på for og kanskje kunne følge litt med selv der 😃😃 hun på risken sa jeg er 4+3 i dag og clerblue sier 2-3 som indikerer 4-5 uker. Så nå får vi bare krysse fingre så spiren(E) sitter der til neste fredag også ❤️hadde vært helt urolig om jeg kunne fått hørt hjerte lyd om en uke 🙂❤️

Fikk beskjed om at jeg ikke kunne høre noe hjerte før senest uke 7, er nå 7+3 og har ultralyd uke 8 altså neste uke, fikk du beskjed om at du kunne høre hjertelyd i uke 5 ? 🙈.

 

Gratulerer så mye med graviditet, så utrolig gøy 😊😊😊krysser for at spirene er der 9 mnd til 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...