Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2018

månki

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

39 minutter siden, Mary11111 skrev:

Hvordan går det med alle sammen? 😃

Jeg er 7, 8 dpo eller noe sånn...:vetikke: holder på å tørne gal av ventingen...vil teste NÅ !! Men vet det er liten vits før tidligst søndag morgen...ingen symptomer, og har ikke trua....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så bra. Det 3.forsøket med hormonsprøyten var mislykket. Nå har vi et forsøk igjen på å få det til, og hvis dette også blir mislykket så veit jeg ikke hva veien videre blir. Etter å ha prøvd i over 12 år så syns jeg det burde bli vår tur når alle prøver vi har tatt viser at alt er i orden med oss 😊

Prøver å tenke positivt, men blir bare så lei meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, tutta23 skrev:

Jeg er 7, 8 dpo eller noe sånn...:vetikke: holder på å tørne gal av ventingen...vil teste NÅ !! Men vet det er liten vits før tidligst søndag morgen...ingen symptomer, og har ikke trua....

Haha føler med deg! Masse lykke til 👌🏼😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Jeafre skrev:

Ikke så bra. Det 3.forsøket med hormonsprøyten var mislykket. Nå har vi et forsøk igjen på å få det til, og hvis dette også blir mislykket så veit jeg ikke hva veien videre blir. Etter å ha prøvd i over 12 år så syns jeg det burde bli vår tur når alle prøver vi har tatt viser at alt er i orden med oss 😊

Prøver å tenke positivt, men blir bare så lei meg.

Uff 😫 håper det blir deres tur snart! Etter så lang tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bestemte oss for at hvis det ikke ble spire syklusen som var så skulle vi gifte oss i februar. Mensen kom og da er vi plutselig i gang med bryllupsplanlegging. Håper at det å hå fokus på noe annet får kroppen til å slappe av og ta i mot spire snart🤞🏻

Anonymkode: 18d06...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Mary11111 skrev:

Endelig blitt satt på Provera og når menstruasjonen kommer skal jeg starte på Letrozol, så blir en spennende måned :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Nikketutta skrev:

Endelig blitt satt på Provera og når menstruasjonen kommer skal jeg starte på Letrozol, så blir en spennende måned :) 

Hva hjelper de medisinene for? 🙊 (er nettopp startet som førstegangsprøver) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.6.2018 den 19.35, Mary11111 skrev:

Nettopp fått mensen igjen etter 3 mnd uten.. Sluttet på p piller i november/desember å har ikke fått tilbake syklusen min.. Begynner å bli rimelig lei nå 😫 førstegangs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på dpo 5. Skal inn å ta blodprøve for å måle progesteron til tirsdag. 

Skal deretter på brystundersøkelse, pga kuler i brystet. Om den ikke viser noe (regner med det handler om godartete cyster, fettvev eller lignende, men godt å få sjekket) blir det videre henvisning til gyn. Så da skjer det ting i alle fall :) Håper jo selvsagt vi blir gravide før den tid. 

Litt skrekkblandet fryd mtp denne PP. Om det viser seg at vi ble gravide denne gangen, er jeg stressa i forkant av brystundersøkelsen, i tilfelle den faktisk skulle vise seg å finne noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen med erfaring med spotting før IKM? Skjønner ingenting her nå.  Begynte å spotte bittelitt i går, slik jeg pleier før mensen. Da øker spottingen iløpet av én dag eller to, og jeg får mensen. Men nå har den stoppet 🤷🏼‍♀️. Graviditetstesten i dag (digital fra cb) viser også negativt. Tror jeg er 13-14 dpo, så at jeg er gravid er vel veldig lite sannsynlig?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Hattifnatten skrev:

Noen med erfaring med spotting før IKM? Skjønner ingenting her nå.  Begynte å spotte bittelitt i går, slik jeg pleier før mensen. Da øker spottingen iløpet av én dag eller to, og jeg får mensen. Men nå har den stoppet 🤷🏼‍♀️. Graviditetstesten i dag (digital fra cb) viser også negativt. Tror jeg er 13-14 dpo, så at jeg er gravid er vel veldig lite sannsynlig?

Det ser dårlig ut :( men ikke noe er sikkert før du får ferskt blod! Jeg levde i håpet i 2.5 dag selv, før tante rød kom for fullt 😑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Alvildeivf skrev:

Det ser dårlig ut :( men ikke noe er sikkert før du får ferskt blod! Jeg levde i håpet i 2.5 dag selv, før tante rød kom for fullt 😑

Så kjedelig, Alvildeivf! Ja, jeg er egentlig innstilt på at mensen kommer nå, men jeg bare skjønner ikke hvorfor spottinga skal begynne å tulle seg til akkurat når vi prøver! Det pleier ikke å gi seg med spotting rett før mensen. Teit. Kroppen prøver å lure meg! 😛

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BethD
På 8.6.2018 den 19.35, Mary11111 skrev:

Venter på EL :) 

Kjøpt inn grapefruktjuice og begynte testingen idag :) Skal egentlig ikke ha EL før neste helg,rundt søndag men hadde så kort og liten mens denne gangen at jeg tør ikke annet enn å starte... har sånne sykt dårlige One Step tester så bruker de frem til det nærmer seg og jeg kan bruke de som er gode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, BethD skrev:

Venter på EL :) 

Kjøpt inn grapefruktjuice og begynte testingen idag :) Skal egentlig ikke ha EL før neste helg,rundt søndag men hadde så kort og liten mens denne gangen at jeg tør ikke annet enn å starte... har sånne sykt dårlige One Step tester så bruker de frem til det nærmer seg og jeg kan bruke de som er gode :)

Noen flere tips til mat/drikke når man prøver å bli preggers?☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BethD
3 minutter siden, Alvildeivf skrev:

Noen flere tips til mat/drikke når man prøver å bli preggers?☺️

Ananas etter EL, for bedre miljø for et eventuelt befruktet egg å feste seg :) 

Mer enn det har jeg egentlig ikke snappet opp enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok den nederste EL testen i går, og den øverste i dag. Jeg er nå i de befruktede dagene i følge den appen jeg bruker, og skal ha selve eggløsningen i morgen, men burde ikke den testen som ble tatt i dag være litt sterkere på streken? Jeg er helt ny på dette 😂🙊

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mary11111 skrev:

Tok den nederste EL testen i går, og den øverste i dag. Jeg er nå i de befruktede dagene i følge den appen jeg bruker, og skal ha selve eggløsningen i morgen, men burde ikke den testen som ble tatt i dag være litt sterkere på streken? Jeg er helt ny på dette 😂🙊

image.jpg

Testen skal være sterkere om du har EL i morgen ja. Er ikke sikkert beregningen eller appen er riktig. Når testen er positiv tar det ca 12-24 timer til egget slipper :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, bondekone skrev:

Testen skal være sterkere om du har EL i morgen ja. Er ikke sikkert beregningen eller appen er riktig. Når testen er positiv tar det ca 12-24 timer til egget slipper :) 

Ja, det jeg tenkte. Men litt redd for at el kanskje har vært, men litt tvilsomt da jeg hadde mensen fra 27 mai til 2 juni. Hadde en syklus på 40 dager forrige mnd pga pilleslutt. Jeg får teste igjen i morgen å hvis ikke må jeg kjøpe flere tester 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...