Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2018


månki

Anbefalte innlegg

På 29.3.2018 den 12.33, Memira skrev:

Fortsatt ingen mens og er i dag 4 dager etter ikm.. mensmurringene ga seg samme dag og jeg har siden følt nærmere ubehag i livmor, spesielt hvis jeg hoster eller nyser - da er det direkte vondt.

Testet for 3 dager siden, 1 dag etter ikm. Negativ og ingen tegn til strek, hverken innen eller etter tidsfrist. Er det mulig at jeg kan være gravid likevel? 

Er du sikker på at alle hormonene fra P-staven var ute av kroppen før dere begynte å prøve? ☺ Hadde du mensen og EL imens du hadde staven i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30 minutter siden, abcdd skrev:

Unnskyld meg. Men når ble dette en tråd om SA/MA? Nå blir jeg skikkelig forbanna her!!!!! Gå å kommenter en annen plass eller vis deg med brukernavnet ditt og ikke som anonym! 

Jeg er i uke 6, snart uke 7. Jeg leser inne på denne tråden fordi jeg delte min nyoppdaget graviditet her på mandag. Jeg leser her for å se hvordan det går med de andre prøverne, ikke for at du skal gnu inn på generell basis alt som vi nygravide frykter mest. Syns du er skikkelig stusselig!! 

Signerer denne.. Ikke derfor man er her inne og leser. Tror de fleste gravide er klare over at de kan oppleve en SA/MA 

Anonymkode: 4d17e...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKM var i går, men likevel hadde jeg ikke så stor tro på at det hadde funka, men jammen fikk jeg positiv test. Dette var vår andre PP...

20180401_084821.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, abcdd skrev:

Unnskyld meg. Men når ble dette en tråd om SA/MA? Nå blir jeg skikkelig forbanna her!!!!! Gå å kommenter en annen plass eller vis deg med brukernavnet ditt og ikke som anonym! 

Jeg er i uke 6, snart uke 7. Jeg leser inne på denne tråden fordi jeg delte min nyoppdaget graviditet her på mandag. Jeg leser her for å se hvordan det går med de andre prøverne, ikke for at du skal gnu inn på generell basis alt som vi nygravide frykter mest. Syns du er skikkelig stusselig!! 

Det var svar på en feil uttalelse, intet mer.. ta det helt med ro, ingen grunn til å overdrive ved å skrive med stooore bokstaver ;)

Anonymkode: ff5c9...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen kom, og nå har den dratt igjen. På tide med ett nytt forsøk. Synes det er rart kroppen min har begynt å gi meg veldig store og ømme bryster over en uke før forventet mens, før hadde jeg dette som ett graviditets tegn, ikke mensen tegn. Kanskje kroppen også er ute etter å bli gravid, bare jeg som bommer på eggløsning!?😅

uansett, håper virkelig det blir vår tur denne gangen.. hvis ikke tror jeg vi må ta en prat med legen, siden mitt forrige barn var med en annen mann (redd for at mannen min er steril eller noe) men trenger ikke å være derfor. Bare vi som er litt uheldig med å ikke treffe eggløsinga...

lykke til alle andre også, og gratulerer til de som har blitt gravide😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forrige syklus varte 72(!) dager, denne varte 30. Har et håp om ting stabiliserer seg nå etter prevensjonsslutt i oktober. Hvis ting er på plass så er det eggløsing neste uke, så det blir lagt inn aksjer jevnlig neste ukene🤪 merker også at samboer begynner å bli utålmodig, og spør etter eggløsning og mens ofte, hehe, tror til og med han har lært nye ting om kvinnekroppen i denne prosessen! 

Kjøpte inn et «verdens beste pappa»-krus igår som ligger pakket inn og ligger å venter i skapet mitt. Tenker at jeg skal gi det den dagen jeg får positiv test😊forhåpentligvis ikke alt for mange måneder til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg forventet eggløsning 13.april😜 håper fredag den 13 betyr lykke for vår del😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, mika2 skrev:

IKM var i går, men likevel hadde jeg ikke så stor tro på at det hadde funka, men jammen fikk jeg positiv test. Dette var vår andre PP...

20180401_084821.jpg

gratulerer 😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.4.2018 den 11.03, abcdd skrev:

Er du sikker på at alle hormonene fra P-staven var ute av kroppen før dere begynte å prøve? ☺ Hadde du mensen og EL imens du hadde staven i?

Hadde jo såklart ikke EL mens jeg hadde staven. Det var jo derfor jeg brukte den 😅 men ja, fikk både positiv EL-test og EL-slim under prøvingen denne måneden. Men får enda bare negative tester. Så nå har jeg egentlig slått meg til ro med at det ikke har gått. Og kanskje kroppen ikke klarte å slippe et egg på tross av positiv test 😌 prøver igjen neste syklus når mensen føler for å dukke opp 😅🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, mika2 skrev:

IKM var i går, men likevel hadde jeg ikke så stor tro på at det hadde funka, men jammen fikk jeg positiv test. Dette var vår andre PP...

20180401_084821.jpg

Gratulerer ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Memira skrev:

Hadde jo såklart ikke EL mens jeg hadde staven. Det var jo derfor jeg brukte den 😅 men ja, fikk både positiv EL-test og EL-slim under prøvingen denne måneden. Men får enda bare negative tester. Så nå har jeg egentlig slått meg til ro med at det ikke har gått. Og kanskje kroppen ikke klarte å slippe et egg på tross av positiv test 😌 prøver igjen neste syklus når mensen føler for å dukke opp 😅🤷🏼‍♀️

Sorry, ser nå at den hang ikke helt på greip fra min side😝 

Jeg startet med EL tester dagen etter jeg fikk EL slim. Tok vel 2-3 dager før jeg fikk positiv EL test. Hadde sex annenhver dag etter EL slim og samme dag som positiv test hadde vi sex og da ventet jeg i ca. 2t før jeg gikk på do, og det funket 🙊 

Skal sies at jeg sluttet på prevansjon i oktober så alle hormonene var nok ute av kroppen. Håper det klaffer for deg snart! :-) 

Endret av abcdd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på PP15 nå. Det er først nå jeg kjenner hvor vanskelig og tøft dette kan være, har vel aldri grått så mye som jeg gjør. Men en får vell prøve holde humøret oppe likevel, vært under utredning og der fant de ut at jeg hadde flere cyster på eggstokkene, har i tilegg lette celleforandringer.

Jeg ble tilbudt laproskopi fordi de mistenker endometriose, jeg takket foreløpig nei til opeasjonen, gynekolog mente at de ikke burde operere meg, pga at jeg er prøver vil de ikke gå inn å rote i systemet. Fikk beskjed om at jeg kanskje kan ha behov for hjelp (prøverør), men jeg vil se om vi klarer å bli gravid naturlig først da ivf virker å være stor prosses. Det er ellers ingenting annet galt med meg, mannen har ikke sjekket svømmerne ennå, og det tror jeg neppe han kommer til å gjøre med det første.

Planen fremover er å fortsette med EL testing, etter sommeren kan det være det blir prøverør da barneønske er stort. Vi begge er tredve, og jeg føler at tiden renner ut for min del.

Anonymkode: 8e270...593

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, abcdd skrev:

Sorry, ser nå at den hang ikke helt på greip fra min side😝 

Jeg startet med EL tester dagen etter jeg fikk EL slim. Tok vel 2-3 dager før jeg fikk positiv EL test. Hadde sex annenhver dag etter EL slim og samme dag som positiv test hadde vi sex og da ventet jeg i ca. 2t før jeg gikk på do, og det funket 🙊 

Skal sies at jeg sluttet på prevansjon i oktober så alle hormonene var nok ute av kroppen. Håper det klaffer for deg snart! :-) 

 

Gratulerer så masse ⭐️⭐️ I dag kom mensen med brask og bram. Enorme smerter og enorme mengder en uke for sen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Memira skrev:

 

Gratulerer så masse ⭐️⭐️ I dag kom mensen med brask og bram. Enorme smerter og enorme mengder en uke for sen.. 

Takker☺ Huff...Bedre lykke neste gang! Mest sannsynlig var det nok litt tidlig etter du tok ut staven! Klem👧

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fikk jeg tabletter 3 uker siden for å få mer stabil eggløsning. Var til ultralyd fir 2 uker siden for å se om det var noen resultat. Hadde eggposer og et «sjefsegg» som gynekologen min kalte det 👍🏻🙂! Så fikk jeg resept på en hormonsprøyte jeg måtte ta. Så nå er det to uker siden, og jeg er fryktelig spent på om vi har fått det til. Menstruasjon er ventet i morgen, men har fått utflod som er hvit og føles som hele trusa er våt ☺️. Og det murret litt i magen i dag morges slik det pleier når jeg har mensen, men så sluttet det. Googlet utflod graviditet. Det er visst vanlig med klumpefri, hvit utflod ved graviditet? Men trodde ikke at det ville skje noe med kroppen i så fall etter bare 2 uker... Så jeg har ikke lyst til å håpe, men klarer ikke å la være 😊 Får vente å se i morgen eller fredag om mensen uteblir eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Slenger meg på her! Er 27 år, samboer 31. Har akkurat snakka om at kanskje er på tide å starte prøving. Ble enig om å gi det litt tid (har noen utfordringer med helsa som må ordnes først), men at jeg begynner på folat nå. Og så bør jeg kanskje ta oppfriskningsvaksinen mot difteri, polio osv siden det er over 10 år siden sist? Har også p-stav og er litt usikker på når jeg bør ta den ut. Vil helst ha den i lengst mulig siden vi ikke er så glad i kondom, men samtidig kan det hende at syklusen trenger litt tid på å stabilisere seg. Vanskelig det her! Har tidligere hatt en veldig stabil syklus men det er jo ikke sikkert det blir slik nå. Har mistet mensen helt på p-stav, og å få den tilbake er vel det eneste jeg gruer meg til med hele greia 😣

Anonymkode: b854b...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Første gang jeg skriver her inne. Har vært prøver siden sommeren 2017, er 29 år og ikke hatt en eneste positiv test. Forsøker å smøre meg med tålmodighet, og tenke at det går til slutt. Tar folat, og har regelmessig syklus. Alt er som det skal på blodprøver o.l

Vet dette er kort tid sammenlignet med andre her inne, og at det kanskje ikke er noe å klage over. Men skuffende hver måned. Skriver egentlig for få litt råd, og kanskje noen gladhistorier fra noen som har vært i samme situasjon.

hilsen meg! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slenger meg på her! Er 27 år, samboer 31. Har akkurat snakka om at kanskje er på tide å starte prøving. Ble enig om å gi det litt tid (har noen utfordringer med helsa som må ordnes først), men at jeg begynner på folat nå. Og så bør jeg kanskje ta oppfriskningsvaksinen mot difteri, polio osv siden det er over 10 år siden sist? Har også p-stav og er litt usikker på når jeg bør ta den ut. Vil helst ha den i lengst mulig siden vi ikke er så glad i kondom, men samtidig kan det hende at syklusen trenger litt tid på å stabilisere seg. Vanskelig det her! Har tidligere hatt en veldig stabil syklus men det er jo ikke sikkert det blir slik nå. Har mistet mensen helt på p-stav, og å få den tilbake er vel det eneste jeg gruer meg til med hele greia 😣

Anonymkode: b854b...0bc

 

Jeg ville tatt ut p-staven nå var jeg deg. Mannen og jeg har tenkt å begynne prøvingen i mai, og jeg sluttet derfor med cerazette (samme virkemiddel som i p-stav, mistet også helt mensen) i november, og har siden det hatt sykluser på mellom 30 og 57 dager, så litt ustabil med andre ord. Har alltid hatt helt stabil før jeg begynte med hormonell prevensjon. Trenger jo ikke fungere på samme måte for deg, men er jo normalt at kroppen trenger litt tid på å hente seg inn igjen. 

Folat har jeg også startet på, men vaksiner har jeg ikke tenkt på en gang - er det viktig? Første gangen jeg skriver i denne tråden her selv nå, mannen og jeg er 28 år, og skal altså prøve på første barn snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Sequel skrev:

 

Jeg ville tatt ut p-staven nå var jeg deg. Mannen og jeg har tenkt å begynne prøvingen i mai, og jeg sluttet derfor med cerazette (samme virkemiddel som i p-stav, mistet også helt mensen) i november, og har siden det hatt sykluser på mellom 30 og 57 dager, så litt ustabil med andre ord. Har alltid hatt helt stabil før jeg begynte med hormonell prevensjon. Trenger jo ikke fungere på samme måte for deg, men er jo normalt at kroppen trenger litt tid på å hente seg inn igjen. 

Folat har jeg også startet på, men vaksiner har jeg ikke tenkt på en gang - er det viktig? Første gangen jeg skriver i denne tråden her selv nå, mannen og jeg er 28 år, og skal altså prøve på første barn snart :)

Signerer denne, tok ut P-staven for snart 4 mnd siden. Mensen kom for ca. 2 mnd siden, og kom igjen 31 dager senere, men ikke med eggløsning. Tror jeg har hatt eggløsning nå i denne omgang, men veien hit har føltes lang! :fnise:

Endret av Anonym.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...