bluebird Skrevet 31. januar 2005 #81 Del Skrevet 31. januar 2005 Oslofolk er i hvert fall utrolig selvsentrerte. De tror at alle andre bor i Oslo. Bare se på mange av svarene her på Kvinneguiden: Hver gang noen spør hvor man kan få fatt i en spesiell type klær eller sminke så får man til svar at de kan kjøpes i en liten eksklusiv butikk i Bogstadveien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 1. februar 2005 #82 Del Skrevet 1. februar 2005 Oslofolk er i hvert fall utrolig selvsentrerte. De tror at alle andre bor i Oslo. Bare se på mange av svarene her på Kvinneguiden: Hver gang noen spør hvor man kan få fatt i en spesiell type klær eller sminke så får man til svar at de kan kjøpes i en liten eksklusiv butikk i Bogstadveien. Eksempler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 1. februar 2005 #83 Del Skrevet 1. februar 2005 Skjønner ikke hva som er galt med å være overfladisk, heller det enn folk som er så åpne om alle sine problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 1. februar 2005 #84 Del Skrevet 1. februar 2005 Eksempler? Jeg vil gjerne også se eksempler. Hvis trådstarter ikke sier hvor hun bor er det jo lett å bare svare ut fra der man selv bor. Er jo selvfølgelig det første man tenker enten ma bor i Oslo eller Bergen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trude ikke innlogget Skrevet 1. februar 2005 #85 Del Skrevet 1. februar 2005 p.s Trude, Området rundt Oslo S betstår for det meste av folk som kommer utenfra byen og enten skal til Oslo i div æremder som du, eller skal hjem og ut av Oslo. Osloborgeren bor og beveger seg nok litt lengre fra sentrum og har sine lokale sentrum rundt om i byen. Jeg feks.er i området rund Oslo S maks en gang i måneden, men på Majorstuen daglig. Så pass på så du ikke skyter deg selv og dine sambygdinger i foten nå... Kan du lese??? Det stod ETT AV MANGE EKSEMPLER. Dessuten var det flere "ekte" oslofolk der. Så det så! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 1. februar 2005 #86 Del Skrevet 1. februar 2005 Kan du lese??? Det stod ETT AV MANGE EKSEMPLER. Dessuten var det flere "ekte" oslofolk der. Så det så! Hvordan vet du egentlig at dette var ekte Oslo-folk, og ikke folk fra Hamar, Lillestrøm, Bærum, Drammen, Tønsberg, Horten, Hurum osv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trude ikke innlogget Skrevet 1. februar 2005 #87 Del Skrevet 1. februar 2005 ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 1. februar 2005 #88 Del Skrevet 1. februar 2005 Oslofolk er i hvert fall utrolig selvsentrerte. De tror at alle andre bor i Oslo. Bare se på mange av svarene her på Kvinneguiden: Hver gang noen spør hvor man kan få fatt i en spesiell type klær eller sminke så får man til svar at de kan kjøpes i en liten eksklusiv butikk i Bogstadveien. Kanskje det klesplagget faktisk bare finnes i den eksklusive butikken i Bogstadveien? Kanskje personen som svarer , svarer på vegne av seg selv og det hun vet? Hun har sett den spesielle buksa i DEN butikken, men det utelukker jo ikke at den finnes i Trondheim også. Kan jo hende den finnes i indre Troms også, selv om jeg betviler det..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 1. februar 2005 #89 Del Skrevet 1. februar 2005 ! Hvordan vet du egentlig at dette var ekte Oslo-folk, og ikke folk fra Hamar, Lillestrøm, Bærum, Drammen, Tønsberg, Horten, Hurum osv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. februar 2005 #90 Del Skrevet 1. februar 2005 Jeg synes at oslofolk er skikkelig arrogante og overfladiske. De er uhøflige, selvsentrerte og har nesa langt oppi skyene. Fysj og æsj Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheba Skrevet 1. februar 2005 #91 Del Skrevet 1. februar 2005 Ja men vet du hva da synes jeg at du for din egen helses skyld bør holde deg laaangt unna Oslo og vi grusomme menneskene som bor der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Urban utflytter Skrevet 1. februar 2005 #92 Del Skrevet 1. februar 2005 Her var det mange bra innlegg :-) Jeg bor i Oslo, og om ikke det skulle være nok jeg bor t.o.m i hus med hage på vestkanten. Så jeg er sikkert både stresset, arrogant, overlegen og alt negativt dere måtte finne på at jeg kan være. Er så vant til slike fordommer som her presenteres at jeg smiler litt overlegent til dere i det jeg parkere min RangeRover på fortauet i Hegdehaugsveien hvor jeg og min venninne skal drikke vår latte og snakke nedsettende om resten av landets befolkning, men prise oss lykkelig over så flinke dere er til å ivareta våre hytte-eiendomer rundtom i landet, slik at vi kan komme oss ut i naturen i weekenden å nyte vår medbrakte rødvin fra siste tur i Provance. Da har du kanskje fått med deg siste nyhet fra Provence? Det er ut å skryte på seg Provence-vin, som er en hverdagslig ting for oss urbane mennesker i distriktene som reiser svært mye. Det er ikke hvor man bor som betyr alt: det er de holdninger og tankemåter man har. Flere jeg kjenner lever urbant i bygde-Norge. De reiser mye og de drikker vin og kaffe med ristet melk i (Cafè latte uttalt på klumsete og patetisk norsk) de også. Samtidig har jeg møtt på trangsynte og bondete mennesker i Oslo som faktisk bor der. Og som er harry og bare drikker øl og ser fotball. Akkurat som om det er stort å drikke Provence-vin og sitte på en kafè Ja, ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. februar 2005 #93 Del Skrevet 1. februar 2005 Og angånde dette med å hilse på butikkperosnalet: hvorfor er det så flott at de vet ALT du kjøper? Må alt være så sukkersøt?? Typisk bygdefolk også; å smile' date=' for så å gå bak ryggen din; falsket er ikke noe de setter spørsmålstegn ved, for dem er det vanlig![/quote'] Deg om det. Folk på bygda klarer å tenke selv de også. Det finnes like mange falske i byene. Folk er folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. februar 2005 #94 Del Skrevet 1. februar 2005 Valhalla' date=' du er hjertlig velkommen til å dele en Chablis med oss på kunstnerenes i morgen, før min mann kommer hjem fra hytten. Hvor han har vært med noen av sine klienter siden fredag.[/quote'] Og det var interessant fordi? Hva ønsker du egentlig å si her: at mannen din har klienter og at du er hekldig som er gift med en slik, eller at du vanke på Kunstnernes Hus? So what? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelure Skrevet 1. februar 2005 #95 Del Skrevet 1. februar 2005 Du må lese innleggene på siden før. Det hører sammen med de to foregående. Kom et sideskift i mellom. So that! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelure Skrevet 1. februar 2005 #96 Del Skrevet 1. februar 2005 [ Da har du kanskje fått med deg siste nyhet fra Provence? Det er ut å skryte på seg Provence-vin, som er en hverdagslig ting for oss urbane mennesker i distriktene som reiser svært mye. Det er ikke hvor man bor som betyr alt: det er de holdninger og tankemåter man har. Flere jeg kjenner lever urbant i bygde-Norge. De reiser mye og de drikker vin og kaffe med ristet melk i (Cafè latte uttalt på klumsete og patetisk norsk) de også. Samtidig har jeg møtt på trangsynte og bondete mennesker i Oslo som faktisk bor der. Og som er harry og bare drikker øl og ser fotball. Akkurat som om det er stort å drikke Provence-vin og sitte på en kafè Ja, ja... Du, jeg har aldri vært i Provance jeg ... og hva angår vin har jeg noen favoritter fra Italia. Latte er italiensk og betyr melk, det uttales ganske så likt i Roma og på Snåsa. Men det vi tydeligvis har i byen som du ikke har i din bygd, det er sans for ironi . Det har jo vært et kjent fenomen siden Oscar Wilde skrev "The Importance of Being Ernest", jeg trodde det var lenge nok siden til at fenomentet hadde spredd seg til Ytre Arna. Beklager at jeg tok feil. Boken jeg referer til er forøvrig en bra referanse til innholdet i hele denne tråden :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheba Skrevet 2. februar 2005 #97 Del Skrevet 2. februar 2005 Jeg drikker bare øl, ikke vin eller sprit og elsker fotball. Så da er jeg vel en skikkelig harry oslo-boer da! (som om jeg bryr meg, egentlig..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Urban utflytter Skrevet 2. februar 2005 #98 Del Skrevet 2. februar 2005 Du, jeg har aldri vært i Provance jeg ... og hva angår vin har jeg noen favoritter fra Italia. Latte er italiensk og betyr melk, det uttales ganske så likt i Roma og på Snåsa. Men det vi tydeligvis har i byen som du ikke har i din bygd, det er sans for ironi . Det har jo vært et kjent fenomen siden Oscar Wilde skrev "The Importance of Being Ernest", jeg trodde det var lenge nok siden til at fenomentet hadde spredd seg til Ytre Arna. Beklager at jeg tok feil. Boken jeg referer til er forøvrig en bra referanse til innholdet i hele denne tråden :-) 1. Det er ikke hvor jeg bor som avgjør om jeg forstår dine forsøk på ironi. 2. Det er svært kunnskapsløst og ignorant å forvente at fremmede mennesker, attpåtil på internett (!) skal kunne lese ironi når de bare har løse ord å forhholde seg til fra folk man ikk eaner noe om. Er det vanskelig å forstå for en stakkar det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSol Skrevet 5. februar 2005 #99 Del Skrevet 5. februar 2005 Hadde tenkt til å flytte til Oslo til høsten for å studere jeg, men nå vet jeg ikke om jeg tør lenger 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. februar 2005 #100 Del Skrevet 5. februar 2005 Hadde tenkt til å flytte til Oslo til høsten for å studere jeg, men nå vet jeg ikke om jeg tør lenger 8) Vel, studer gjerne der, men det er få virkelig hyggelig mennesker der. De smiler og er tilsynelatende hyggelige, men når det gjelder er de vage pingler som bare tenker på seg selv hele tiden. Jentene er kalde bitcher og guttene er overfladiske, image-slasker som kun tenker på penger og leiligheten sin. De lever ensformige liv med uteliv og IKEA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå