Gå til innhold

Oslofolk


trude

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er ikke overfladisk, i hvert fall. Men så er jeg ikke opprinnelig fra Oslo heller, har bare bodd her de siste 7 årene.

Men litt stressa kan man godt bli av å bo i denne byen; alt går fort og man blir stresset av mye folk og trikker og t-baner og butikker osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har jobbet på et veldig trafikkert sted i Oslo, og jeg kan si at majoriteten av befolkningen i og rundt Oslo har en tendens til å tenke "meg og mitt" når de er stressa. De er sikkert snille mennesker til vanlig, men når de skal nå noe er de helt umulige. De fleste pendlere bl.a. er vanemennesker og må derfor jobbe inn nye rutiner som gjør at deres vanlige skjema sprekker. :wink:

Men ja, det kan virke som om Oslofolk er overfladiske og stressa, spesielt om du oppsøker Oslo S i rushtida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Men prøv å bli kjent med oss utenom rushtiden så vil du se at vi er like forskjellige som personer som de som ikke bor i Oslo.

Og de fleste av oss er jo ikke fra Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oslo, nei fy

Det kan være litt slitsomt å høre nedlatende kommentarer om Oslo og Oslo-beboere hele tiden.

Hadde en venninne nordfra, langt nordfra som hver eneste gang hun hadde drukket snakket om de jævla søringan og klagingen dems........ jeg er fra midt-norge og for henne så var jeg en jævla søring........ og i tillegg hadde jeg valgt å bosette meg i Oslo, kan vel legge til at det vennskapet fort gikk fløyten.

Tror det ligger en del forutinntatte holdninger blant landets befolkning om Oslo, noen av mine slektninger tror f.eks, at Oslo er kun området rundt sentrum og de kan ikke forstå at folk kan bo der. Men de fleste av oss bor jo ikke der, det er jo så mange flotte steder å bo her som har kort vei til marka og badevann. De fleste ble positivt overrasket når de kom på besøk til meg. Nå har jeg flyttet ut av Oslo men lengter tilbake som bare det, men vil ikke flytte ungene fra hjemmiljøet deres.

Men når ungene er ute av redet så skal gamla gjøre hva hun vil, og bosette seg midt i byen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Er alle utenfra Oslo nedlatende mot Oslo folk?

Det har da alltid vært lov å sparke oppover, og for mange er Oslo visstnok oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valhalla

Det har da alltid vært lov å sparke oppover, og for mange er Oslo visstnok oppover.

Ja, samme mønster går igjen i forhold til Usa :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selvfølgelig er jeg stressa og overfladisk siden jeg er fra Oslo...

...akkurat som at alle nordlendinger er vulgære og svære i kjeften...

...og som at alle trøndere har bart...

...og som at alle i fra Kristiansand er dypt personlig religiøse...

Selvfølgelig :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

I motsetning til folk fra bygda så har ikke alle Oslo-folk samme mening; de driver sjelden med "tvangsindoktrinering".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn
I motsetning til folk fra bygda så har ikke alle Oslo-folk samme mening; de driver sjelden med "tvangsindoktrinering".

Har alle fra bygda samme mening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...