Gå til innhold

Huslån som ung ufør uten egenkapital eller kausjonist!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, H80 skrev:

Jo, jeg kan svare på det du spør om, men det handler om litt større linjer i samfunnet - hvilke samfunnsgrupper som gjør sin plikt og hvilke som krever sin rett, og innbyrdes forhold, for å snakke arbeiderbevegelsespråk.

Ingen vil merke det på neste års skattekort eller få en regning i posten om en enkelt person får startlån eller annen støtte til å kjøpe seg en bolig. 

Tenk heller i et 10- eller 50-års perspektiv, og på at det er flere en ett menneske som ønsker å kjøpe en bolig på fellesskapets regning, uten egenkapital (og dermed uten å ta noen risiko selv).

Dette er ikke bærekraftig i lengden, vi kan ikke begynne å kjøpe boliger til folk som ikke har råd til å ta nedturer i boligmarkedet. Vi kan leie boliger til dem, men vi kan ikke ta risikoen ved et eventuelt krakk, altså en vesentlig nedgang i boligprisene, noe som skjer med jevne mellomrom.

Det er i høyeste grad bærekraftig i lengden, da vi må og skal ta vare på de vanskeligstilte i vårt eget land. Der er et fåtall av de som får startlån som ikke klarer å betale lånet sitt. De aller fleste klarer det fint og betaler også rente på lånet sitt, som alle andre. Dette er da å bidra til samfunnet i form av renter.

Det er heller ikke slik at de vanskeligstilte få penger i drøssevis hivd etter seg. De får et moderat lån som holder til en liten nøktern bolig. At dette ikke skal være ok i velstandsnorge er helt ufattelig.

Det høres ut som du måler menneskeverd i mengden arbeid dette individet klarer. Mtp dine uttalelser om "hardtarbeidende".

Krakk har ingenting å si for disse folkene, da de skal bo i boligen sin i mange, mange år. Man hopper ikke rundt og selger og kjøper når man har fått startlån. Det er ikke rom for det.

Som regel lages det også avtaler om fastrente innen startlån. Dette for at personen skal ha mest mulig oversiktlig og ryddig økonomi.

Anonymkode: 29541...f15

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, H80 skrev:

H80 er et vel innarbeidet brukernavn, jeg har frekventert kvinneguiden i 10 år? 13 år?

Jeg prøver å være saklig, av og til tar jeg i litt for mye når jeg svarer på innlegg som er provoserende, men selv da mener jeg at jeg at jeg er saklig og unngår personangrep.

Morsomt at du har rapportert meg. For hets mot folkegruppe? :-) 

Men like anonymt som alle som er anonyme. 

Du prøver ikke å være saklig i det hele tatt; du hetser og kverulerer og du skriver samme ting om og om igjen (spamming)

Du unngår da ikke personangrep du! Du starter jo med et personangrep i ditt aller første innlegg i denne tråden.

Du er rapportert for spamming, hetsing av trådstarter og personer som ikke har høy lønn.

Anonymkode: e49e1...83b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, H80 skrev:

Jepp, da gir jeg meg der, temperaturen er høy nok nå og popcornet er nok poppet.

Ok, men etter du først har svart meg, takk.

Anonymkode: 29541...f15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6.11.2017 at 8:39 PM, KikiEco said:

Men da må du jo betale husleien deres...? Og det er faktisk mange steder i landet dyrere å leie enn å eie, du er klar over det?

Haha, er du morsom her eller? Eller skjønner du bare ikke hvordan denne matten fungerer? Det vil ALDRI være dyrere å leie fremfor å kjøpe såfremt det er staten det er snakk om her. Hvis det er snakk om at staten kjøper boligen for så å leie den ut så vil det være billigere forstaten å eie ja.

Når folk sier at det er billigere å eie enn å leie så stemmer dette for enkeltpersoner, og IKKE for staten. Hvis staten skulle sponset en person med feks 2 millioner kroner slik at den personen fikk eie så kunne de ha leid en leilighet til 10.000 /mnd i 16.6 år for den samme summen. Hvordan mener du da at det er billigere for staten å kjøpe en bolig til den personen kontra å leie for den personen de 16 årene?

Anonymkode: 601fe...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, H80 skrev:

Jepp, da gir jeg meg der, temperaturen er høy nok nå og popcornet er nok poppet.

Det var som jeg trodde. Du er stor i kjeften og angriper folk men når folk sier deg imot, da løper du til moderator og sutrer.

Feiging.

Anonymkode: e49e1...83b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svar til TS: Banken bryr seg ikke om inntekten din kommer fra trygd eller arbeid. Det du tjener, det tjener du. Men uten egenkapital blir det verre. Da må du eventuelt høre med kommunale ordninger/ startlån.

Men en annen ting: Jeg ønsker meg virkelig at uføre lot være i enhver debatt å si at «Jeg kan jo bare dø så slipper dere å betale for meg». Kutt ut passiv-aggressiviteten! 

At debatten oppstår, forstår jeg. Mange uføre er berettiget sin stønad, men at det i Norge finnes titalls tusener med fibromyalgi, lettere psykiske lidelser, lettere handicap, ME, osv. som med kvalifisert behandling og egenmotivasjon kunne vært i arbeid, helt eller delvis, er et faktum. Dette er både et problem med Norges ineffektive helsevesen, og på individnivå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...