Gå til innhold

Huslån som ung ufør uten egenkapital eller kausjonist!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Finnes det håp? 

Tanken på å måtte flytte hele tiden frister ikke, jeg ønsker å kjøpe og kunne bo samme plass resten av livet. 

Anonymkode: 2c848...ebb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er veldig provoserende at en såkalt "ung ufør" skal kunne kjøpe seg en leilighet for vår regning, mens mange hardtarbeidende skattebetalere i arbeiderklassen sliter med å kunne gjøre det samme.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det håp? 

Tanken på å måtte flytte hele tiden frister ikke, jeg ønsker å kjøpe og kunne bo samme plass resten av livet. 

Anonymkode: 2c848...ebb

Snakk med kommunen din om kommunalt startlån. Med uføretrygd kan du også få tilskudd til boligkjøp. Tilskuddet er rente og avdragsfritt når du fyller kriteriene og så lenge du gjør det.

Anonymkode: 80b32...ccd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, H80 skrev:

Jeg synes det er veldig provoserende at en såkalt "ung ufør" skal kunne kjøpe seg en leilighet for vår regning, mens mange hardtarbeidende skattebetalere i arbeiderklassen sliter med å kunne gjøre det samme.

Gjennomsnitts uføretrygd : 14-15 000kr måneden. Gjennomsnittslønn i Norge : 46 000 måneden.

Sannsynligheten for å kjøpe bolig er ergo høyere hos noen som ikke er syke og er i fast arbeid. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, H80 said:

Jeg synes det er veldig provoserende at en såkalt "ung ufør" skal kunne kjøpe seg en leilighet for vår regning, mens mange hardtarbeidende skattebetalere i arbeiderklassen sliter med å kunne gjøre det samme.

Irriter deg i vei, om du er god på aksjer eller cryptocoin kan du tjene deg rik uten å gjøre en dritt. Om du tror samfunnet vårt er rettferdig der de som jobber mest tjener mest er du veldig naiv. De som jobber mest tjener ofte dårlig og blir dårlig behandlet. 

Anonymkode: 0a070...ca3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, WubWub skrev:

Gjennomsnitts uføretrygd : 14-15 000kr måneden. Gjennomsnittslønn i Norge : 46 000 måneden.

Sannsynligheten for å kjøpe bolig er ergo høyere hos noen som ikke er syke og er i fast arbeid. 

Det er da uten betydning. Med ung ufør tillegg så får ts 2.91 G. Og klarer fint å betjene et kommunalt lån med tilskudd dersom hun ikke har annen gjeld. 

De som er så smålige at de missunner folk en uføretrygd får også missunne folks helsemessige utfordringer og ikke bare pengene. 

Anonymkode: 80b32...ccd

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, H80 skrev:

Jeg synes det er veldig provoserende at en såkalt "ung ufør" skal kunne kjøpe seg en leilighet for vår regning, mens mange hardtarbeidende skattebetalere i arbeiderklassen sliter med å kunne gjøre det samme.

Siden de 2 gruppene du nevner har noenlunde det samme utbetalt, hvorfor sliter da de i arbeiderklassen mer?

Anonymkode: 29541...f15

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er da uten betydning. Med ung ufør tillegg så får ts 2.91 G. Og klarer fint å betjene et kommunalt lån med tilskudd dersom hun ikke har annen gjeld. 

De som er så smålige at de missunner folk en uføretrygd får også missunne folks helsemessige utfordringer og ikke bare pengene. 

Anonymkode: 80b32...ccd

dette er jeg ikke uenig i. jeg reagerte bare på påstanden om at det er så urettferdig at uføretrygd får bolig mens folk i arbeid ikke gjør det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, WubWub skrev:

dette er jeg ikke uenig i. jeg reagerte bare på påstanden om at det er så urettferdig at uføretrygd får bolig mens folk i arbeid ikke gjør det.

Hva mener du her at du ikke er enig i? 

Uføretrygdede og heller ikke folk i arbeid "får" boliger slengt etter seg. De fleste om ikke alle må ha orden på økonomien sin, skaffe seg bolig selv og oppføre seg for å beholde boligen. Bolig i norge er et nødvendighetsgode for folk flest.

Men nå avsporer vi tråden. 

Anonymkode: 80b32...ccd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, AnonymBruker said:

Siden de 2 gruppene du nevner har noenlunde det samme utbetalt, hvorfor sliter da de i arbeiderklassen mer?

Anonymkode: 29541...f15

De to gruppene har ikke det samme utbetalt. Hvis du da mener unge hardtarbeidende kvinner og unge kvinner som ikke kan jobbe fordi de har en eller annen psykisk eller fysisk skavank. De hardtarbeidende unge kvinnene tjener nok nesten dobbelt så mye, og det er rett og rimelig siden de bidrar til samfunnet.

De uføre kvinnene tjener mye mindre, men de får ulike former for tilskudd, bostøtte og subsidierte lån. Trådstarter ville jo til og med kjøpe en leilighet for våre penger. Det får være måte på synes jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den følelsen når du er ung ufør som 19-åring men invisterte i bitcoin for noen få tusen som er verdt mer enn hundretusener per idag :-D

Anonymkode: 0a070...ca3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, H80 skrev:

Jeg synes det er veldig provoserende at en såkalt "ung ufør" skal kunne kjøpe seg en leilighet for vår regning, mens mange hardtarbeidende skattebetalere i arbeiderklassen sliter med å kunne gjøre det samme.

Det er nok svært få hardtarbeidende skattebetalere som har like lite utbetalt som en som er ung ufør. Er man ung ufør så er også sannsynligheten stor for at man har vært mer eller mindre syk hele livet og følgelig har man hatt liten eller ingen mulighet til å spare opp penger, tegne forsikring osv. før man ble ufør. Og hvis vi skal snakke om noe som er provoserende så må det vel være at private utleiere har store inntekter for det du kaller "vår regning" fordi uføre må leie i stedet for å eie. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, H80 skrev:

De to gruppene har ikke det samme utbetalt. Hvis du da mener unge hardtarbeidende kvinner og unge kvinner som ikke kan jobbe fordi de har en eller annen psykisk eller fysisk skavank. De hardtarbeidende unge kvinnene tjener nok nesten dobbelt så mye, og det er rett og rimelig siden de bidrar til samfunnet.

De uføre kvinnene tjener mye mindre, men de får ulike former for tilskudd, bostøtte og subsidierte lån. Trådstarter ville jo til og med kjøpe en leilighet for våre penger. Det får være måte på synes jeg.

Hva tror du arbeiderklassen tjener da? Nei, man får ikke bostøtte som ufør... Er du virkelig sjalu på unge mennesker som aldri fikk en sjanse til å komme i arbeidslivet? Som trolig må leve resten av sitt lange liv syk? Hva hadde du tenkt om du selv havnet i den situasjonen, eller ditt barn? Hva om ditt barn ble alvorlig syk som 18 åring? Hva om ditt barn ble født alvorlig syk?

Anonymkode: 72825...893

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du her at du ikke er enig i? 

Uføretrygdede og heller ikke folk i arbeid "får" boliger slengt etter seg. De fleste om ikke alle må ha orden på økonomien sin, skaffe seg bolig selv og oppføre seg for å beholde boligen. Bolig i norge er et nødvendighetsgode for folk flest.

Men nå avsporer vi tråden. 

Anonymkode: 80b32...ccd

Jeg er uenig i påstanden om at det er provoserende at unge uføre kommer seg inn på boligmarkedet. Velferdsstaten er noe majoriteten av befolkningen har stemt frem, sikkerhetsnettverket som plukker opp de som blir syke er noe vi skal være udelt stolte av. Et samfunn hvor de syke blir hjemløse som i USA eller at et er storfamilien som skal forsørge den syke slik det forekommer i flere asiatiske land syntes jeg ikke er noe å trakte etter. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vært veldig takknemlig for at jeg var født i Norge og fikk ta del av verdens kanskje aller beste velferdssamfunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, H80 skrev:

 Trådstarter ville jo til og med kjøpe en leilighet for våre penger. Det får være måte på synes jeg.

Hvor skal ts da bo? I telt?! En VELGER Ikke å bli ufør. Det er på ingen måte det samme som å være lat, egoistisk eller giddalaus. Vis litt respekt

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS kan leie. Det er ikke noen menneskerett å eie sin egen bolig. Jeg synes det er respektløst av trygdemottakere å kreve at vi andre skal kjøpe en bolig til dem.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lill3My skrev:

Hvor skal ts da bo? I telt?! En VELGER Ikke å bli ufør. Det er på ingen måte det samme som å være lat, egoistisk eller giddalaus. Vis litt respekt

Nei altså, har du hørt om å leie? Hekt normal måte å bo på. 

Anonymkode: cc528...0d2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Beklager dumt spørsmål. Som ung og ufør passer jeg vel best som død så slipper stakkars skattebetalerne og sponse oss syke..  

VI BETALER FALTISK SKATT VI UFØRE OGSÅ!! 

Du som kan arbeide og har lønn 3-4 ganger mere enn hva vi uføre har i måneden har muligheten til å spare mere enn vår inntekt i måneden. Derfor får du kjøpt deg bolig, bil etc 

og NEI!! Det kastes ikke boliger etter uføre, ta feks kommunale boliger, de er i de flests kommunale boliger prioritert til flyktninger. Uføre må søke hos private utleiere med blodpris på leiligheter, ikke får unge uføre bostøtte heller!

DU kan muligens ha penger til husleie på 10-15 000,- men JEG har ikke det! 

Anonymkode: 2c848...ebb

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker ikke som om det spiller noen rolle hva som er grunnen til at man er ufør. Her på KG så blir man betegnet som samfunnets bunnslam om man skulle nevne at man er ufør for alle uføre er parasitter for alle disse fantastiske skapningene som er så heldige at de har helse til å jobbe. 

Det er faktisk ikke alle som er utstyrt med en god ballast når det kommer til helse, oppvekst og utdannelse. Tro det eller ei men dette henger faktisk sammen. Skulle tro dere hadde evne til å sette dere i andres situasjon.

Ethvert menneske men kanskje spesielt uføre har behov for å ha et sted å bo, en plass der man vet man ikke blir kastet ut fordi utleier trenger leiligheten til nevøen sin eller blir vekket på natta av at utleier har låst seg inn i leiligheten og er dritings osv. Man trenger stabilitet og det kan man få når man eier kontra når man leier. Å betale 10000 i leie når man er ufør på minstesats kommer man ikke langt med og dere som sier man kan flytte på landet, er like jævlige priser der og skulle man være så heldig å finne en ok leilighet til 7000 så går vinninga opp i spinninga for da må man ut med 3000 i buss og tog kort fordi man må til behandling i den byen man kommer fra. Man er regelrett fucked uansett.

Anonymkode: 8b763...eb1

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...