Gå til innhold

Lisemor`s håp.


Lisemor

Anbefalte innlegg

29 uker. (11 igjenn) Om 6 dager er det bare 10uker igjenn, bare 1/4 igjenn. :overrasket:

Tiden går fort.

Har ennå ikke fått vert inne her og lest i andres dagbøker. Har det så travelt for tiden.

Takker for hilsen Alida.

Har fått tak i bilstol, stellekomode,sprinkelseng og litt klær (allerede)

Ser etter brukt vogn, men.......

Begynner å bli vonnere og vonnere i føttene og rygg. Sliter etter bare 4-5 timer på jobb. Håper jeg holder ut de ca 2 måndene til jeg skal jobbe. Hater å bli sykemeldt, så håper jeg slipper (det ser mørkt ut pr. i dag og hvor raskt jeg forverres. Men det kan snu seg.)

Gleder meg bare mer og mer til vi skal få hilse på lille tulla.Lurer på hvordan hun ser ut. Gleder meg til at min datter på 8 endeligt skal bli storesøster. Og mannen min som skal bli far for første gang.(er jo stefar da, men alle vet det ikke er /blir helt det samme)

Fredag i dag. Må vaske litt hjemme og rydde.Prøve å sitte litt okså siden jeg skal på jobb senere.

Nei,får komme i gang.

Men håper ting og tanng roer seg litt fremover slik at jeg får god tid til å vere her inne og lese hos alle de andre.

God helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ENDELIG

har jeg hatt tid til å oppdatere meg i andres dagbøker. Har til og med lagt igjenn hilsener i flerne..............

Det var på tide.

29 + 5.

Snart 30 uker. :klappe::klappe::klappe:

Det går så utroligt fort.

Synes det er snodikt at en merker at magen vokser i perioder. Kjenner livmoren utvier seg (som vondt inni "høna")og at magen vokser. Så står den stille noen uker og så er det på¨an igjenn.

Har nå en mage som det ikke går ann å ta feil av, så nå spør kundene om alt muligt på jobb. Kommer med gamle kjerringmyter om magens form at det er gutte/jente mage. Men det er kjekkere nå, enn da jeg bare så litt småfeit ut. ;)

Og så er det litt godt når kunder kommer med større mage enn meg og skal ha en måned etter meg... ;)

(er bare så redd fopr å bli en stor flodhest)

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, så jeg koser meg med magen.

Er ofte innom og leser på "prøvere og ufrivillig barnløse" for å følge med på hvem det endeligt klaffer for. Synes det er trist å se noen av de samme navnene som da jeg var der. Føler med de som går og håper,og håper i månedsvis.

Nå har jeg ingen problemer med å fortelle om hvor lenge vi var prøvere og at vi stod iu ventekø på prøverør, men der og da var det helt jæv... og ville ikke at noen skulle vite det.

Har lært masse i de lange prøveperiodene vi hadde. En lærdom jeg setter pris på men ikke unner andre å lære på samme måten.

Er så taknemlig for lille tulla som turner inni magen min og lager kluss med føttene mine,rygg,halsbrann og sånn der. Vet jeg har aldri noen grunn til å klage på graviditetsrelaterte smerter, men det er jo litt godt å få det ut da.

Ellers driver vi å pusser op litt. Maler soverommet, soverommet til min datter, gang og så tenker vi litt på stua. Koseligt med nye farger.

Har lyst på nye møbler, men det var penger da.........................

Må snart begynne å vasle klær til lille tullemor og gjøre i stand seng, vaske stellekomode,bilsete osv, og få tak i vogn.

Litt greit å ha ting i orden og klart i god tid. Vet aldri hva som kan skje fremover. Hun kan komme før tiden eller føttene og ryggen min streiker.............

Nei. Har ikke saamvittighet til å sitte her mer i dag. Har vert og lest noen tiiiiiiimer nå. Må få gjort noe fornuftigt. Ikke det at det ikke er fornuftigt å sitte her inne da, men.......... ;)

Nå er tulla sulten okså inni magen min................... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det var så fantastisk å lese dagboken din, Lisemor! Fikk tårer i øynene dag jeg kom til den dagen du fikk positiv test! Lettrørt - jeg - nei :sjenert:

Vi har jo akkurat begynt å prøve, men jeg vet at jeg kommer til å bli skuffet om jeg får mensen nå. Sånn sett fikk dagboken din meg til å se ting litt i perspektiv...

Gleder meg til å følge deg videre! Kos deg med magen!

Klem fra Fru Biscuit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 uker

:hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

Takk for hilsen Fru Biscuit og lykke til med prøvinga.

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ gleder meg til hun kommer. Lurer på hvordan hun er, hvem hun vil ligne på,om hun er stille og rolig eller ...............

Egentligt så er et svangerskap lenge. Og jeg er utolmodig. :sjenert:

Snart er det helg og da skal jeg ha fri og slappe av. Har jobba sååååååå mye denne måneden fordi det var forsatt ferieavikling og så skal jo lønnslippen inn til trygdekontoret for utregning av permisjonspenger,og da er det jo lite feil at den er litt god.

Men siden jeg sliter med rygg og vondt i føttene, så har det ikke vert enkelt å jobbe så mye. Hadde ikke maktet en måned til med samme timeantall og det tempoet jeg har hatt. Var jo en jæ... travel måned okså der arbeidsgiver har fått god valutta for lønna hun utbetaler meg. Jobbet og slitt for hver krone....... :)

Skal slappe av i helga ja, med kinobesøk?- besøke venner?-gå tur(hvis vær og helse tillater det)-bake litt?- hmm, har masse vi kan finne på, men det beste av alt er at vi ikke har noen planer og plikter.

Nei, tulla i mgen hopper og danser inni der og forteller mammaen sin at hun er sulten på frokost. ;)

Dere får ha god helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30+5

Tirsdag i dag.............

Hvor ble helga av????

Kjenner jeg er trett og sliten nå.

Beinet mitt verker,halsbrannen øker og ryggen gjør vont. Blir vell rene klagetimen neste gang jeg skal på svangerskapskontroll.

Godt å få det ut her inne da jeg er en sånn person som ikke skal fortelle noen at jeg har vondt noen plass.Så når folk spør om jeg er frisk og rask, så svarer jeg :Å JA DA, INGEN PROBLEMER.

Har nettop nevnt litt på jobb slik at de vet at kansje klarer jeg ikke jobbe helt ut til permisjons-start. Håper jeg klarer det, men.............

Skal ut i dag før jobb og kjøpe gave til et vennepar som har fått en liten gutt sist uke. Kommer vell til å se mer på jenteklær enn gutteklær tenker jeg.

Det er jo så masse fine babyklær rundt omkring.Har klart å holde meg nesten med å kjøpe noe, men det er ikke lett.

ÅÅÅÅÅ, som jeg gleder meg til tulla kommer.... :babyjente:

Tulla er sulten på frokost nå kjenner jeg. Klarer ikke gå lenge uten mat nei.

(snart bare 9 uker igjenn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31+4.

Snart 8 uker igjenn. Høres mindre ut med uker enn måneder.

Beina verker, humøret synker, halsbrannen øker, trettheten øker......................................................

Måtte bare få det ut.

Samtidigt med plagene så gleder jeg meg vanvittigt til hun har kommet ut av magen og synes jeg er kjempeheldig som er gravid og skal snart (??) få en liten datter.

Har ikke så mye å akrive om. Helga gikk sååååååå fort. Var på jobb på lørdag, og da er mye av helgen borte. Skal bli deiligt å slippe helgejobbing i permisjonen, men kommer til å savne den gode hverdagsjobbinga.

Kommer sikkert til å nyte hjemmeverende husmor situasjonen litt før jeg savner jobben tenker jeg.

Nei. Må ut og handle litt. Kjøleskapet er tomt, fryseren mangler en del og skapet trenger påfyll av tørrvarer. Egentligt kjedeligt å handle mat.

Får oppdatere mer siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I mogen er vi 7 måneder på veg og 8 uker igjenn (går vi ut i fra da)

Har nettop vert hos legen på kontroll.

-Lagt på meg 10 kilo,

-beina verker fordi jeg ikke har trent noe og har da dårlige muskler, eller mangel på de. Skulle gjøre de øvelsene som står i boka vi får hos legen om svangerskap og fødsel+gå litt turer.

_målene var normale og fulgte fint kurven,

_blodtrykket var som sist.

Ellers er jeg trett for tiden, noe jeg glemte å nevne for legen- skulle bedt om å tatt en blodprøve for å sjekke om det er mangel på jern. Får vente til neste kontroll om ca 4 uker.

Tenkte jeg burde begynne smått og vaske stellekomoden og få vasket klær/kjøpt klær og fått det klart. Vaske bilstoltrekket og kjøpe madrass og dyne til sprinkelsenga.

Blir så stressa jeg over å ha ting hengende over meg, liker å få ting gjort.

Nei, jobben kaller.

Endret av Lisemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 måneder.

8 uker igjenn i dag.

Begynte i går å finne frem ting som skulle vaskes av klær og filler som er kjøpt inn.

Skal en runde på møbelbutikker og få tak i en god madrass til sprinkelsenga. Har det meste klart nå,men mangler vogn.

Her har høstværet kommet med vind og regn,men det var deiligt. Er det høst,så er det høst.Bare det ikke bare blir regn da fremover,men litt av og til. Håper jo på opphold i helga slik at vi kunne tatt en tur eller noe. Liker at vi ikke har planer i helgen, men skal gjøre det vi føler for.

God helg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja, det nermer seg slutten av svangerskapet.

Det går egentligt veldigt fort.

Litt over 7 uker igjenn.

Beina og ryggen blir bare verre og verre. Spørs om jeg holder ut de få ukene jeg har igjenn å jobbe. Hater å måtte sykemelde meg.

Hvis vi en gang til skulle vere så heldige å bli gravide (noe som er vår plan), skal jeg ihvertfall vere i bedre stand før svangerskapet. Det skal trenes, og trenes.Rart jeg sliter med bare 10 kilo ekstra. Jeg hadde vell sittet i rullestol hadde jeg lagt på meg 25. :overrasket:

Nei, det har jo ikke bare med dårlig musklatur å gjøre at rygg og bein svikter, men men.

Håper ikke høsten blir for kald, for jeg har sluttet å kjøpe klær til meg nå. Synes det blir litt bortkastet å kjøpe tykke mammagensere som bare skal brukes i 7 uker for så å kansje aldri brukes igjenn (alt etter årstid jeg blir heldig i neste gang, hvis vi lykkes da)

Eller at jeg trenger ytterjakke :overrasket:

Nei, vil heller fryse litt, eller holde meg inne, hvis det blir for kalt.

Men heldigvis er jo vi gravide litt varmblodige av oss- så jeg tipper jeg synes singletter er gode plagg helt til siste slutt.

Gleder meg til å bruke vanlige klær igjenn.

Gleder meg til å kunne ligge på magen igjenn.

Gleder meg til tulla kommer ;)

Vi ser forsatt etter vogn. Er jo kun kjent med simo og brio merkene. De andre har jeg ikke hørt om før nå i det siste, og klarer ikke finne ut hva som er hva og hva forskjellene er. Utenom trehjulingene da.

Vi er enige om at vi vil ha ei kombivogn med lufthjul og regulerbart håndtak, og at vogna er høy slik at den står i stil med foreldrene. Har sett noen vogner som er veldig lave i understellet og det (hva det nå er ) skal vi ikke ha.

Nei. Tulla mi skal i bursdagsselskap i dag og manglet strømpebukse. Jeg får kjøpe det før jeg begynner på jobb- jobber ettermiddag/kveld i dag. Synes hun springer i selskaper hele tiden.

Ja, ja, bare hun koser seg.

For ei uke siden kjente jeg hikking inni magen for første gang i mitt liv- det var helt rart.

Kommende storesøster hikket aldri som jeg kjente iallefall.

Kommende storesøster er forøvrig veldigt opptatt av magen min for tiden. Hun ser og kjenner og ler når den buler ut. Ser ganske gode bevegelser for tiden, selv om jeg synes det er mindre liv nå enn før- noe som visst var normalt siden de sover mer på slutten.

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ jeg vil at hun skal komme ut av magen nå. Er så spent på hvordan hun ser ut, og hvem hun kommer til å ligne på.

Nei, da var det

Klesvask,

Gulvvask,

Støvsuging,

rydding,

oppvask,

som venter, men jeg klarer jo ikke gjøre så mye.

Må få gjort litt. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 34.

Begynner å bli "lei" av å vere gravid, men er kjempeglad for at jeg er det, men litt sliten.

Men endelig er det helg og jeg har tatt fri i dag. :) Bare fordi jeg hadde lyst og fordi det trengs å ryddes her i huset. :sjenert:

Tenkte jeg kunne lage ei sjokoladekake til helgen- sikkert ingen dum ide. Alltid godt med hjemmelaget kos i helgene. -Kan jo øve meg til jeg skal vere hjemmeverende husmor :ler:

Blir jo bare lat av å sitte her med dataen og kvinneguiden, så jeg får si god helg og komme i gang med planlagte gjøremål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga tok plutselig slutt :overrasket:

Fikk ryddet og vasket litt på fredag, men føler det går i sånn sakte film når jeg skal gjøre noe. Er så slitsomt å gå opp trappene hjemme.

Fikk laget kake på fredag, og det var godt. Fikk besøk både fredag og lørdag, så da gikk langpannekaka .

Søndag var en sånn slappe av på sofaen dag og ikke gjøre noen verdens ting. Og det var deiligt etter å ha hatt besøk 2 kvelder etterhverandre.

34 + 4 i dag, så det går fremover. Har tidligere syntes at det har gått fort, men nå går det seint.

Men om en 5-6 uker er jeg kansje mor igjenn til ei lita tulle. Jeg gleder meg så vanvittig mye til hun kommer.

Kan jo rise og handle" litt" babyklær i dag? Har jo klart å holde meg helt til nå med å kjøpe noen klær. Har stått og holdt på en del i løpet av disse månedene, men klart å holde meg.

Ville sjekke det jeg hadde fra før + det er jo høst/vinterklærene jeg må se på,som de selger nå.

Må nå vente til klokka blir 10 og butikkene åpner......................... :ler:

Ellers er det jobb fra 15.00 av og utover. Hatwer å jobbe kvelder- men det er heldigvis ikke så lenge til jeg skal vere hjemme 11 måneder. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke lenge igjen før permisjon nå :klem1:

Tusen takk for koselig hilsen i boken min, gjør godt når man er lei og humøret ikke er helt på topp :klem:

Tiden går veldig ujamt på slutten ja... Håper du får hilse på den lille om en 4-5 ukers tid!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34+6

I morgen er det bare 5 uker igjenn :overrasket:

Har bare småting som mangler nå, så er alt klart til at tulla vår skal komme.

Og jeg er sååååååååååå klar.

Leste på Barnimagen at magen er på sitt høyeste i uke 35. Det kjenner jeg, fordi jeg har så inmari vondt i ribbeina på ene sida. Så når magen synker blir det nokk bedre- går bare ut over blæra da? ;)

Begynner å slite skikkeligtmed å vere på jobb nå. Godt det bare er ut uka + 2 uker til permisjon.(hvis jeg klarer det da) Tar dag for dag nå, før jeg ber om sykemelding. Skal jo ikke vere slik at jeg skal ligge resten av dagen og verke i ryggen for å ha vert på jobb??? Kan jo be om halve dager...............

Føler det er så sytete å be om sykemelding bare fordi en er gravid, men.............

I dag må jeg innom trygdekontoret og få levert papirene om søknad om permisjonspenger. Håper jeg har fult ut papirene riktigt og at det ikke blir noe stress. Er sikker på at det er et eller annet jeg har glemt. Rinkte ned for en tid siden og lurte på hvilke papirer og informasjon jeg skulle ha med, og fikk andre svar da enn da jeg hentet skjemaene :overrasket:

Hater sånne offentlige kontorer som egentligt består av en gjeng papirflyttere i ei papirmølla :sjenert:

Har bare" litt" dårlig erfaring med de siden den gang jeg var alenemor. Har lært at hvis jeg får feil informasjon er det min feil. All informasjon kan vere en fordel å få skriftligt.

..........tusler bort fra dette emnet...................

Været er bra og det er høst.

Elsker høsten med dens fargespill og mørke kvelder.

Nei, må få gang på saker og ting slik at det blir gjort noe.

Endret av Lisemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for hilsen i dagboka mi :)

Jeg begynte å lese på side 1 i dagboka di, og hoppet deretter til de to siste sidene; og jeg har bare en til å si : GRATULERER!!!!! :smilyblomst: Tenk at det gikk seg til, og egentlig ganske fort rett etter du åpna dagbok? :ler:

Og nå er det ikke lenge igjen altså.....såååå spennende!!

Blir gøy å følge med deg siden det er nr 2 og at du har et ganske stort barn ved siden av, og hvordan alt "fyker" av.

Vi høres :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er så koselig med hilsener i dagboka mi.. :) .......................Takk Leanora.

Uke 35.

Fikk levert papirene i går på trygdekontoret, og er sikker på at jeg får brev om at noe informasjon mangler. :overrasket:

Tenkte jeg skulle ta enten i dag eller i morgen og få tak i litt bodyer , strømper og strømpebukser.

Har litt babyklær, men trenger "litt" til. Jeg har jo lyst til å kjøpe alt det søte, skjønne, fine, nusserlige tøyet jeg ser, men har klart å holde meg. (enn så lenge)

Får se hva jeg ender opp med :sjenert:

2 dager til på jobb så er det helg, og etter det er det bare 2 uker igjenn på jobb. Kjenner jeg faktisk er klar for permisjon,noe jeg ikke var sist for over 8 år siden (nesten 9)

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ ser fram til helga :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det nærmer seg slutten for deg også, jo :)

Selv fikk jeg en lillebror da jeg var 10 1/2, og var egentlig ekstramamma (barnevakt, bleieskiftarbeider, trillepike...) selv om jeg ikke var så interessert i andre babyer i oppveksten. Det blir spennende å se hvordan det blir hos dere, med to jenter. Høres veldig koselig ut.

:)

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klips:

Jeg tror og vet at jeg kommer til å få masse hjelp fra storesøster som sikkert blir veldig stor når lille tullemor kommer.

Jeg har ikke lenge igjenn nei, men kunne tenkt meg å født samtidigt som deg fordi jeg er så lei, klar og utrolig forviten på hvordan hun ser ut. :klem: og god helg.

Leanora:

:overrasket: Jeg vagger ikke-tror jeg da :overrasket: God helg til deg okså :klem:

Fredags kveld og HELG. :)

Sitter her og koser meg med ei iskald munkholm (grei nokk) og har lest i dagbøkene til Klips og Bizzy. Håper jo hele tiden at det skal ha skjedd noe der inne i dagbøkene, men de er der ennå.

Håper jeg slipper å gå uker på overtid slik som Bizzy.

Men min menstermin er jo 8 dager etter ultralydterminen, så......................... :sjenert:

Mannen står i dusjen nå, og hadde jeg ikke vert gravid så hadde jeg hoppet inn jeg og ;) , men magen er vell i veien..................]får tusle inn alene etterpå

Får finne frem litt fredagsdigg og ei ny munkholm.........................................god helg folkens.

:tommelsmil::tommelsmil::tommelsmil::tommelsmil::tommelsmil::tommelsmil::tommelsmil::tommelsmil::tommelsmil:

Endret av Lisemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...