Gå til innhold

Lisemor`s håp.


Lisemor

Anbefalte innlegg

Takk for hilsen Hulderjenta.

I dag var jeg og hørte hjertelyden og fikk bekreftet at det var liv og alt i orden.

Fikk spørt om 1000 spørsmål til legen i dag, slik at jeg fikk svar på alt jeg har grublet på.

På grunn av ferier og sånt blir det ikke mange ukene til neste kontroll, men det er jo bare kjekt.

Nå er det snaue to uker til ultralyden der jeg forhåpentligvis får vite kjønnet. Jeg klarer ikke vente lenger enn det jeg må for å få vite om der er gutt eller jente. Det er jo det samme hva det er bare det er friskt, men vil vite det.

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ gleder meg. Gleder meg okså til at mannen endelig skal få se den lille og få ta litt mer del i graviditeten enn å bare stå der på utsida og se at jeg forandrer meg og kjenner liv. Gleder meg okså til han kan kjenne sparkene.

Nei, får gjøre dagens gjøremål (som egenligt var gårsdagens gjøremål men jeg var så trett at jeg heller kvilte i mange timer)før jeg skal på jobb. Å så deiligt det skal bli med ferie. Er så klar for ferie.

..trallala, da rydder jeg litt.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Lisemor !

Tenkte at det var på tide at jeg la igjen spor her.

Tusen takk for hyggelig hilsen i min dagbok forresten. Det virker som om vi er ganske så likt på vei (du ligger vel en uke eller to foran meg ), var litt morsomt at vi hadde vært og hørt på hjertelyden på samme dag, og skal på ultralyd på samme dag. Gjett om jeg gleder meg til det.

Nå har jeg i alle fall lest gjennom hele dagboka di. Så flott at det klaffet etter lang tid med prøving. For en som ble raskt gravid er det vanskelig å sette seg inn i situasjonen til en som må leve så lenge med håp og gjentatte skuffelser. Så flott at det i alle fall gikk bra til slutt.

Stor klem fra Alida :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 uker og 2 dager

Hei Alida, koseligt at du la igjenn spor i dagboka mi. Vi skiller 11 dager (jeg er 11 dager lenger enn dag), men blir spennende etter ultralyden å sammenlingne sisen jeg nokk får en tre dager frem.

Koseligt dere har vert innom Hulderjenta og Madden.

Kjenner mer og mer liv, og det er koseligt og spennende. Men gleder meg til mannen og kjenner det.

Har sånn latmannsdag i dag der jeg forsatt er i morgenkåpa. Bare litt flaut hvis det plutselig ringer på døra. :hoho:

(skal kle meg etter å ha skrevet litt mere her)

I dag skulle liksom det vere fint vær sa tv2 været, men det regner. Ikke rart jeg er lat.

Kjenner jeg er superklar for ferie og det kommer til å bli 2 lange arbeidsuker før 4 ukers ferie. Er jo ikke effektive før ferier.......iallefall ikke jeg.

Håper uka går fort slik at torsdagen kommer raskt der vi skal på ultralyd.. :) .................og jobbe hele helga.... :veldigsur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd i dag

Det var helt utroligt å se det lille barnet sprelle med armer og bein der inni magen. Mannen var okså helt i hundre.

Alt sto bare bra til med den lille turboen som er ei

JENTE

Og så regmnet han ut at jeg var lenger på veg- noe som ikke jeg tror på da, men han mente jeg var

19 uker i dag

Og har fått ny termin i begynnelsen av november i steden for midten, altså 8 dager tidligere???

Jeg får vell vente og se on det stemmer.

Svangerskapet gikk plutselig litt fort da jeg hoppet over ei uke. Er jo snart halveis.

Forøvrig er det babyboom rundt om på arbeidsplasser ,familie og hos venner. Ser ut som om alle skal ha nå.

Ellers er det snart ferie. 1 uke igjenn. Reiser da på ferie da jeg er halveis i svangerskapet. :P

Gleder meg til sol og varme......................................................................... :P:P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19+4 i dag. Det går fort nå............................. :o

Kjenner liv hver dag og flerne ganger til dagen. Det er deiligt å ligge å kjenne etter om hun sparker.

Jeg og mannen diskuterer jentenavn. Vi er enige om at det ikke skal vere ett kort ett som June,Trude, Ida, Lise osv. Vi ønsker et litt spesielt som ikke er så mye brukt, men er fint.

Er noen innom og leser så gjerne legg igjenn navneforslag. :P

Om 1 uke er det take off til syden.......... :kul: Sol og sommer i 2 uker. Bare ligge å sole seg, bade, spise spennende mat, shoppe, se, le ,kose osv...........rett og slett nyte ferien sammen med min mann og min datter.

Det skal bli deiligt.

Blir alltid trett, lat og sliten når en vet ferien nermer seg. Må holde ut uka og så........................... :kul::sjarmor::kul::sjarmor::kul:

Hadde ei fin helg selv om den var kort etter lørdagsjobbinga. Gårsdagen var super med sol fra morningen av og fint lett overskyet resten av dagen. Var ute så og si hele dagen og gjorde litt hagearbeid og hadde mange lange pauser.

Fikk besøk av et vennepar, og satt da også bare ute. Deiligt.

Jeg er så lei av alle rudt som er så store pesimister og bare syter og klager over så dårlit vær. Stopp og syt og heller nyt det været vi har. Pleier vi ha varme, sol og sommer fra slutten av mai måned og til og med august- helst september også????? Det høres jo ut som om det er det alle som syter forventer.

Hadde en fin dag i går, fint overskya i dag...............varmen kommer! Og når den er her så nyt den isteden for å klage.

Regner det og blåser i ukevis......da har vi lov å klage litt.

Nei jobben kaller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19+6 idag.

Hallveis i morgen.

Syden nermer seg okså.............................og så var det bikinien som ikke lenger passer fordi den har sikkert krympet :o :o

Må finne meg en ny, større i dag.Og alt av sommertøy.............................. :o :o

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, jeg må gjøre meg klar til å shoppe alt vi trenger til vi skal avgårde....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldiggris. Jeg får drømme meg på ferie så lenge, jeg, da.

men du, jeg syter ikke over været, men jeg synes du tar i når du snakker om at vi forventer fint vær fra mai til september og ikke kan klage hvis det ikke har vært regn og blås i ukesvis, jeg vet ikke hvor du bor, men hos meg har det i hvert fall vært regn og blås i ukesvis. nemlig! i dag, 16. juni er den andre eller tredje dagen med tilnærmet sommertemperatur i år. :-?

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Klips. Det var bare en liten overdrivelse med at alle forventer sommer og sol fra mai til september. Sommeren kommer den skal du se.......(håper og tror jeg da) Synes bare folk er veldigt kjappe mad å klage.

Bikini, shorts og ellers det av sommertøy jeg trenger passer og er kjøpt inn. Har jo kjøpt lite med tanke på at det er sikkert mye tøft i Tyrkia okså.

:kul: Mangler bare noen småting nå, så er jeg klar til avreise.

Har sikkert ikke tid til å skrive mer før jeg reiser, så da blir det en to ukers pause fra dagboka mi. :kul:

Lille tulla i magen sparker hele tiden nå. Hun er kjempeaktiv. (og jeg er motsatt).Det kan bli vont for meg hvis hun forsetter å sparke så mye.

Nei................SISTE ARBEIDSDAG FØR FERIEN venter. Får gå og gjøre en kjempeinnsats helt til jeg står de siste minuttene og dibber og vil hjem og ta FERIE. :kul:

God sommer folkens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Er det ikke fantastisk med ultralyd.... Da blir det jente på begge oss to.

Så heldig du er som skal ha ferie- skikkelig misunnelig :wink: Håper dere får en kjempefin tur .

Kos deg masse !

Stor klem fra Alida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hulderjenta

Gratulerer med en liten prinsesse i magen! :):babyjente:

Forslag til flere korte søte jentenavn? Here we go! :)

Line

Ida

Maren

Thea

Mia

De liker jeg veldig godt! :)

Ha en fin tirsdag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

23 uker eller 5 måneder og ei uke.(høres så mye mer ut med måneder synes jeg. )

Takk for hilsener jenter mens jeg har vert på ferie.

Kom hjem tidligere i uken etter to uker med sol, varme og kjempe ferie.

37-40 grader, full sol så og si ,27-30 grader i sjøen.DEILIGT.-

Det var veldigt varmt 1 dagen ,men så ble vi vant til det. Faktor 40 og masse bading så gikk dagene.

Bodde på et fint hotell med stranda like i nærheten, mem var helst ved basenget siden vi ble så solbrente da vi badet i sjøen og så er det alt den sanden da som kommer over hele kroppen.

Har fått ganske god farge på kroppen selv om jeg er litt blekere bak enn framme.Håper brunfargen holder fremover.

Stiligt å se appelsintre, banantre osv. Og alle de tøffe store kaktusene som vokser over alt.

Vi fikk ridd på kamel...... :roll: ...jeg var kjemperedd.............. :roll: ...men stiligt å ha gjort de

Var og handlet masse i Alanya (vi bodde like ved)men er lei av alt prutinga.De startet jo med noen priser som ikke var akseptagle for de "fake" merkeklærne. Var de sure da jeg gikk hadde jeg gjort et godt kjøp, og hvis de forsatt var høflige og blide......ja...

Kjøpte en del klær til meg som passer neste år og litt til i år. Jentungen fikk en del (en hel del) og mannen fant mye. Kjøpte søte joggedrakter i st. 1 år som var ekte fake merker. Var ellers mye søte sommersett til babyer, men siden vi ikke har avtale om når sommeren kommer neste år eller hva st. babyen bruker da......................

Nei. Jeg får nyte resten av ferien med familien. Bruker dagene nå til å besøke familie og venner. Og koser oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Endelig tilbake etter datatull og ikke å ha klart å logge meg inn på det nye forumet. Merket da hvor avhengig jeg har blitt av kvinneguiiden. :overrasket:

Nå er jeg pasert 6 måneder og er forsatt frisk og rask (bare litt skavanker på litt halsbrann,rygg osv....)

Gleder meg bare mer og mer til lille tulla skal komme. Bare under 3 måneder til............................

Har begynt å se etter barneutstyr.......trenger jo alt. Skal se hva noen venninder har å selge-så hvis det er fint brukt..........

Ser på barnevognene folk har,hva jeg vil ha og ikke. Er sannelig ikke lett dette her. Tror vi skal gå for simo kombivogn-mørk blå eller svart.

Ellers var det deiligt å begynne på jobb etter ferien igjenn, og det skal bli enda bedre når skolen okså starter opp. Få en vanlig hverdag igjenn,med litt faste rutiner og ikke minst faste leggetider for min 8 åring.

Nei,har ting jeg må gjøre------håper ikke dataen detter ut igjenn.

Kommer snart med mer oppdatering og tanker-tror og håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

6 måneder!! :overrasket: Hvor blir tiden av..? Du ble jo nettop gravid jo! Føles sånn i hvertfall! ;)

KG-avhengig? Har jeg aaaaaldri hørt om før! :ler:

Kjekt med en oppdatering, og godt å høre at alt står bra til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27+5

Nå går det fort fremover ja...........

Føler jeg er helt utav det å ikke ha vert her i dagbøkene og lest. Håper dataen blir helt frisk slik at jeg ikke faller bort igjenn. Tar meg vell en del dager å sette meg inn i hva som har skjedd den siste måneden med alle som skriver dagbok.

Og så har jeg en så travel periode.................................

Nei. Må gjøre meg klar for jobb. Har det grævla travelt så..... ja, ja, blir en god lønnslipp jeg leverer på trygdekontoret som de skal regne ut permisjonspenger fra :sjenert: litt utspekulert jeg........ :sjenert: hmm. Utnytter travelheten med å jobbe ekstra det jeg kan. Er jo bare ut denne og neste måned og så halve oktober, så er det permisjon.

Skriver snart mer.

Goe dag til dere som er innom og leser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Ja nå går tida fort. Tenk at du (og jeg) allerede er over 6 måneder på vei. Det er fint å høre at alt står bra til med deg.

Klem fra Alida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...