Gå til innhold

Lisemor`s håp.


Lisemor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Koselig med påskehilsener....

Takk Bamseline,Madden og Kaprifol

Har hatt en knallfin påske der vi har gått turer og kost oss i det fine været.

Det var hart å stå opp til vanlig hverdag igjenn.

Er nå 7+4.

Symtomene er vonde/ømme brystvorter, trett og kvalm.

Håper jeg blir bedre fordi jeg kommer til å slite litt hvis jeg begynner å spy på jobb.Jeg står somregel alene i butikk og kan ikke sette meg på bakrommet og spy i mange minutter.Har jo ikke lyst å bli sykemelt når jeg egentligt er frisk,men .......klarte meg i dag på jobb. Blir somregel verre om kveldene så jeg kommer vell til å slite på kveldsvaktene.

Lukt og smaksansen er forandret og jeg må smake ting på ny om jeg liker eller ikke. Tror jeg har avsmak på kjøttdeig.

Mannen graver og spør og følger med på hvordan jeg har det og er så søt. Han mener han gleder seg mer enn meg og det ser nesten slik ut okså.

Jeg begynner okså å glede meg til vi skal fortelle venner og familie.Jeg har jo allerede fortalt det til besteveninner men det var fordi de lirte jo på om når vi skulle få prøverørsforsøk.

Resten får vite det når jeg er 3 måneder (hvis vi klarer å skjule det/holde oss til da)

Nei, nå må jeg ha litt mat igjenn for å holde kvalmen litt i sjakk (hvis jeg klarer det da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+3

Kvalmen har avtatt så nå spyr jeg ikke hver dag og heller ikke så mange ganger på en dag. Spiser og spiser annenhver time for å holde kvalmen i sjakk.

Men er vanvittig trett. Sovner midt på dagen og må legge meg tidligt på kvelden.

I dag må jeg prøve å finne meg noen finklær. Skal i konfirmasjon snart og så er det jo 17 mai også snart. Må vell passe på at det er rom for ett kilo ekstra og to hvis de skulle plutselig finne på å komme. Altså unngå stramme klær.

Skulle funnet noen gode bh er okså.

Heldigvis har jeg klart meg uten å spy på jobb, så det går greit. Må jo spise ofte men har lager med knekkebrød, kjeks, frukt og brødmatpakke så det går greit.

Gleder meg til jeg skal til 1 kontroll hos legen. Det er om noen uker og da er jeg nesten 11 uker på veg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 uker i dag.

Synes dagene går litt tregt nå jeg. Vil raskt vere 3 måneder på veg og kunne fortelle hele verden vår lille store hemlighet. Og at den største faren for spontanabort er over.

Er lite kvalm. Kvalmen kommer bare hvis jeg ikke spiser annenhver time.

Forsatt utrolig trett.

Ellers frisk og rask og bare velstand.

Og så er det helg etter endt arbeidsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

10+4 i dag.

Spyr litt forsatt og sovner på sofaen hver dag.

Skal snart på min første kontroll hos legen og gleder meg.

Ellers skjer det lite. Dagene går sin vante gang.

Nydeligt vær nå foresten. Det var glovarmt i sola i går.

Det er rett og slett vår ute. Det spirer og gror i rekordfart og det er rett før bjørka spretter (timer fra)

Det er ei herlig tid.

Snart mai måned og mange fridager......................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom med en :klem: og håper at den "siste" kvalmen gir seg snart. Så spennende med første kontrollen da, da får du vel kanskje en termin av legen også......, eller??

Er en herlig tid som kommer ja, har begynt litt i hagen, men gleder meg til å sette i gang skikkelig. Er så deilig å kjenne solen varme, og se alt som kommer opp i blomsterbeddene :-)

Håper du får en fin uke

:klem: Bamseline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Bamseline.

12 uker på torsdag 28.04 og det er dagen hele verden skal få vite det. Halve verden vet allerede. :P

Terminen ble den samme hos legen som den jeg hadde. Jeg regnet jo ut fra 28 dagers syklus slik legen gjør, selv om mine sykluser var fra 27-ca 30 dager. Det blir jo ultralyden som somregel stemmer. Får vell plusst på noen dager på ultralyden.

Forsatt trett men ikke så ekstremt som tidligere og forsatt litt kvalm.

Fått litt mage :roll:

Ellers er livet topp og sola skinner og jeg er så lykkelig.

(har litt datatrøbbel så jeg får forte meg ut av forumet før den streiker igjenn.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så artig å lese igjennom boka di, og se at du endelig traff blink. Helt utrolige greier.

Håper du får en fin dag og ønsker deg alt godt med spiren :blomst:

Stor klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjon i dagboken min :klem:

Gleder meg til det begynner å synes på meg og... :hjerter:

Håper du får en fin uke.

:klem: Bamseline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 uker i dag

Takk for hilsen Kunstner`n og Bamseline.

i dag er dager der alle som vill skal få vite at vi er gravide og venter barn i november.

Kvalmen har avtatt nesten helt men trettheten er der enda. Er i superduper form.

Elers går dagene sent. Skulle ønske jeg var raskt en 5 -6 måneder med mage og det hele.

Nå er bare en liten "fettmage" som gjør at jeg ser lubben ut.

Fått time til ultralyd i juni og da får vi forhåpentlig vite kjønnet. Vi gleder oss til det.

Nei-jobben kaller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+ 5

I dag må jeg finne siste rest av komfirmasjons antrekket. Skal i komf på søndag og jeg mangler en fin topp og helst en dressjakke okså.

Det må jo vere litt vie klær siden jeg hadde tenkt å bruke det på 17 mai og selskap i juni. Og jeg som er vant til trange topper.... :o

Å..........i morgen er det fri dag, og så har jeg tatt fri på fredag, så da er det LANGHELG :P Mannen har okså tatt fri fredag, så vi får god tid til å pleie kjærligheten.

Jeg har vert så trett i det siste at det har blitt lite og ingenting med kos. Merker nå hvor underernært jeg er på kos. Skal kose, klemme og kysse ( med mer :kysse: ) hele helgen.

Jeg begynner sent på jobb i dag, så jeg får gjøre meg klar til shopping. Håper jeg finner noe pent jeg liker og ikke bare må handle fordi jeg må ha noe.

:P:P:P

Jeg er rett og slett kjempelykkelig.

:P:P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13+1

Trodde kvalmen var så og si borte, men der tok jeg feil.Er forsatt småkvalm og rar, men spyr ikke så ofte som før.

Det var deiligt med fri-langhelg. Føles som søndag i dag men det er jo i morgen.

Jeg og mannen har koooooooooooost oss sammen og har forsatt mange timer igjenn av helgen. Vi trengte det begge to.

Det er jo først nå at jeg er lysten på kos. Disse svangerskaps ukene som har vert har gjort meg så trett og kvalm at jeg ikke har tenkt tanken på noe kos.

Så nå er jeg inni "den gode perioden" der jeg knapt merker at jeg er gravid og energien (skal) kommer tilbake. Håper jeg ikke blir så stor og tung i slutten.

Er glad og fornøyd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvalm,lat og trett...............

Fant klær til konfirmasjonen i helge, men følte meg feit. Er sånn i figuren nå at jeg ser bare lubben ut, så de som ikke kjente meg så godt og visste at jeg er gravid trodde vell bare at jeg hadde lagt på meg en gooooood del.

Gleder meg til magen kommer .Håper bare jeg finner klær da.

Snart 17 mai og langhelg igjenn. Håper bare været blir bra slik at vi slipper å stå der i kulde og regn.

.......................................Tenk, neste 17 mai har vi barnevogn med oss.

Jeg gleder meg så til nurket kommer. 13+4 i dag så det er jo leeeeenge til da.

Tiden går fortere nå etter at vi paserete 12 uker. Bare de ikke raser avgårde.

Og så er det snart sommerferie....................Har feri fra 17 juni og 4 uker..................... :kul:

Har da lagt inn bestilling på knallvær med skyfri himmel og 25 grader både på land og i vann.Men bestillingen gjelder ikke de 2 første ukene for da er vi i syden og der er okså bestillingen allerede sent.

Gleder oss en hel masse.

Begynner sent på jobb i dag men har som alle 1000 ting som skulle vert gjort.

-Skifte på senga,

-Vaske opp,

-Vaske klær,

-Henge opp klær, (hater det)

-Vaske kjøkken,

-Rydde,

Skal vere fornøyd jeg hvis jeg gjør halvparten.

Skulle gjerne hatt ei vaskekone som vasket og ryddet hver dag........................får tippe lotto....... :roll:

Nei (tar meg selv i nakken ), jeg må få gjort noe nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

15 uker i dag.

Har sluttet å spy (bank i bordet)men er forsatt supertrett og må kvile hver dag.

Magen viser godt og jeg bør for alvor gå og se på graviditetsklær,bukser og gensrer/t.skjorter.

Det er godt at magen viser mer og mer fordi i begynnelsen så jeg bare feit ut.

Gleder meg til jeg kan kjenne liv.Kansje fra neste uke av........................? Får følge godt med.

Jeg var bare innom med en kjapp oppdatering, men må på jobb nå. Klokka 3 er det hekg igjenn etter den korte uka.

God helg til dere som stikker innom. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Koseligt å ha hatt besøk av deg Madden.

15 uker og 6 dager.

Magen er der og jeg måtte kutte ut dongeri buksene og kjøpe nye. Trenger flere bukser og klær men har allerede fått tips inne på gravid forum.

Føler meg tykk,stygg og merker jeg er veldigt sårbar for tiden. Mannen prøver å trøste og kose det han klarer men det hjelper liksom ikke.

Må komme over dette her.

Holder på å grine når jeg ser skikkelig høygravide som vagger rundt med en gedigen mage. Da hjelper det å se små søte mager og håpe at jeg ikke blir gedigen.

Ellers går det bra. Forsatt trett, men men...Kan jo vere mangel på jern som gjør at jeg er så trett. Får sjekke det hos legen om noen dager.

I helga er det min jobbehelg, så da blir det en kort helg på meg. Håper jeg får mye å gjøre slik at den går fort.

Får slappe av på søndag.Ligge lenge på morningen og ha ingen planer.

God helg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 uker i dag

Vel, ikke så mye nytt siden i går men er iallefall en dag lenger på veg.

Har jo gleda meg til magen skulle komme men begynner nå å lure på hvor stor den kommer til å bli siden den er så synlig som den er nå.

Har jo lest her på KG at mange bruker mammabukser fra ca. 3 måneder, så jeg er iallefall ikke alene.

Sist jeg gikk gravid, for 8 år siden, fikk jeg mage etter 6 måneder og var ganske liten i slutten .Nå kommer jeg vell ikke til å vere halveis engang i dette svangerskapet før jeg tar igjenn størrelsen og vekta sist jeg gikk gravid. :o Tvillinger??? :o :o :o

To og en hall uke til ultralyd. Håper det er EN som er frisk og rask.

Tenk om det er to, eller tre :o

Det er greit vi ønsket oss barn lenge før vi endelig fikk klaff, men.............

Nå må jeg passe meg eller så kan det gå troll i ord.

Nei, over til nåtid. Må få unnagjort en del husarbeid før mitt lønnede arbeid kaller.

Forsatt god helg til dere som kansje stikker innom. Og gjerne legg igjenn spor på at dere har vert her. :P

(noe jeg er dårlig til selv i andres dagbøker, men skal skjerpe meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår kjente jeg de første tegn til liv-- det sparket..

Helga gikk såååååååååååå fort og var så kort. Kunne trengt en fridag til kjenner jeg.

Men spennende å ligge å kjenne etter om det sparker nå. Endelig kjente jeg liv. Blir litt mer virkelig at det er noe der inni magen.

Gleder meg til mannen kan okså kjenne at det sparker, men det er vell en stund til enda (??????når????)

Nå er det snart juni, og da håper jeg sommeren kommer snart. Vil ha sol og sommer nå.

Men hvis den lar seg vente på så reiser vi til syden om en 3 ukers tid.

Gleder meg kjempemasse. To uker i Tyrkia med min mann og datter der vi skal bare kose oss og ha det gøy.

Får høre m,ed legen i morgen på kontrollen om det er noe jeg bør vere obs på å spise- gjøre ol.

Håper bikiniene passer forsatt....

Får gå og forberede meg litt til sola der nede og ta litt solarium og få litt grunnlag (så vi ikke skremmer Tyrkerne og gjør dem snøblinde) + at jeg får meg en liten hvil før jeg skal på jobb- er bare såååååå trett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Et aldri så lite spor! :klem2:

Så herlig det må ha vært å kjenne liv inni magen! :hjerter2:

Blir spennende med UL!!! Har dere lyst å vite kjønn og sånn...? Elelr bare konstantere at det er en baby! (En baby, ikke to! :wink: ):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...