Gå til innhold

Lisemor`s håp.


Lisemor

Anbefalte innlegg

Sånn. Ferdig med mensen og ferdig med å grine...........................så mye iallefall.

Kjenner det blir tyngre og tyngre dette her. Og det at været har vert helt for jæv... de siste ukene/månedene hjelper jo lite.Føler jeg blir dradd lenger og lenger ned for hver måned som går. Noen måneder er verre enn andre- de månedene der jeg tror litt exsta at vi har klart det, og så blir jeg exstra skuffet. Sånn som denne her.

Vell, det er snart tid for å prøve for fult igjenn. Begynner prøvinga i helga og forsette til over neste helg

- håper bare det ikke blir noe overtid på mannen i prøveuka vår, for da blir han kansje for sliten til å prøve....... :roll:

Han kan jo ikke nekte overtid fordi han har det så travelt med å hekke hjemme :oops:

Hadde jo vert morsomt å gitt en slik grunn da til sjefen hans...

Nei, får prøve å få vasket litt her.Og så må jeg skifte på sengene.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vinteren er ekstra tung å komme igjennom humørmessig. Jeg sliter også litt fordi jeg jobber natt, og ser aldri dagslys...da er igrunnen alt vanskelig å takle!

Men du skal se at når våren nå kommer så våkner lysten til både det ene og det andre...også prøvingen!

Det gjelder å være tålmodig, ikke gi opp! Enkelt å si da..men jeg har vært igjennom disse kvalene i noen år nå..og jeg tror jeg vet litt om hvordan det er å være prøver. Har prøvd så godt det lar seg gjøre å være tålmodig og standhaftig..og etterhvert har det jo gitt resultater. Ikke akkurat de resultatene vi har vært ute etter..men jeg har håp om at vi har kommet dithen at vi nå kan klare det.

Ny pp og nye muligheter Lisemor!!

Ha en flott torsdagskveld!!

Stor :klem: fra Madden!

(håper du ikke synes jeg blander meg for mye :oops: ..jeg mener det godt altså!! :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Madden. Det blir nokk bedre og bedre når sola kommer mer og mer frem og varmer oss.

I dag er det fredag og jeg skal jobbe hele helga. Er supertrøtt og kunne tenkt meg frihelg, men det må vente.

Får lade opp på søndag til en intens prøveuke som strekker seg over neste helg. :P

Sove får jeg i mensukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Cielo. Helga gikk fort, spesielt søndagen.

Kunne tenkt meg en exstra søndag jeg.

Men, i går var det morsdag og da er det jo fokus på mor og det og bli mor.Jeg visste før jeg gikk i familieselskapet at det ville dukke opp spørsmål om ikke vi snart skal ha barn. Jeg ble helt satt ut, og kjempe trist og lei resten av dagen.

Håper det bare er årstiden som gjør at jeg er så lei og trist,håper humøret bedrer seg når det våres.

Og så har vi prøveuke denne uka. Samme hvor trøtt og sliten jeg er må vi ha kos annenhver dag. Og mannen har mye overtid denne uka, og kommer til å vere kjempesliten. Vi får ta noen kjappe noen.

Det er litt turnoff å kose bare fordi en må, fordi en er mitt i eggløsningsuka. Spiller litt mer kosen enn det man er, bare fordi vi må kose den dagen.

Men valentinsdag i dag. Får prøve å bli romantisk i løpet av dagen slik at vi får god kos i kveld og kansje lager et lite etterlenktet lite........................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Ville bare innom med en kjempestor klem til deg og si at jeg tenker på deg! :klem:

Vet hvordan du har det, Lisemor...... Vinteren, mørketiden, resultatløs prøving og gjentatte skuffelser sliter på meg også...

Men tenk så glad vi blir den dagen det klaffer!!! For den dagen kommer!

Ønsker deg en god mandag og en fin uke!

:dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koseligt når du stikker innom Hulderjenta med god og varm klem. Vi ,dere og alle de andre på prøverforumet klarer det nokk snart.

egentligt tror jeg ikke på det da

Valentinsdag i går......jobba til sent på kvelden så jeg og mannen ble enige om å ikke gjøre noe utav den dagen. Vi tar det en annen dag. Vi (spesielt mannen) er så flinke ellers i året til å gi hverandre smågaver(og store) at det gjorde ikke noe om vi kuttet ut den dagen.

Prøveuka startet godt her i huset ja..... vi var helt skutt i går begge to slik at vi ikke orket å kose....... Vi høres sikkert ut som et steingammelt ektepar- ikke orke å ha sex???

Vi må kose i dag.....må ha det, bare må ha det. :roll:

Men..... været er iallefall fint. Er så lei av regn og vind.

Venter og venter på brev i fra Haugesund med svar om hvor tid vi kan komme i gang med prøverørsbehandling. Håper det kommer snart. Liker ikke gå og vente på ting jeg ikke vite når det kommer.

Jeg merker jeg unngår mer og mer situasjoner der spørsmål om" når og hvor tid vi skal ha barn " kommer opp. Har ikke lyst å gå i familie selskaper, vil drikke i selskap/fester bare for å slippe spørsmål, få frem at jeg drikker alkohol i helgene bare for å slippe spørsmålet. Og i mai kommer det konfirmasjoner.......................................åååååååååå, så jeg gruer meg. Gamle tanter som graver og spør

-Har heldigvis ingen graviditeter i nermeste familie (enda), da hadde det vell haglet mot meg med spørsmål.

Det er jo litt jæv... at vi som prøvere skal unngå mennesker-samlinger-steder-selskaper osv for å slippe alle de hensynsløse ikketenkende personene som graver og spør om private ting de fa.. meg ikke har noe med. Hvis jeg en gang blir gravid så får de jo vite det. Hva er vitsen med å mase???

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ jeg blir gal.

Blitt en usosial innesluttet bitch.

:cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry:

Bedre dag i morgen.

Koble hjernen ut og ikke tenke-da blir dagen god

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag i dag.

Håper vi laget et barn i går kveld, ellers prøver vi igjenn i dag eller i morgen.

Håper vi får full klaff snart og slipper prøverør. Vil helst klare det selv, på den naturlige måten. Prøverør skremmer meg.

I dag er det kalt (birrrrr) ute og en iskald vind. Men været ser fint ut og det hjelper enormt på humøret.

Snart helg-FRIHELG. :P

Kjenner jeg er trett og sliten etter mye jobbing i det siste. Mannen har jobbet enda mer enn meg og er enda mer sliten stakkars.

Nei, jobben kaller.

Selv om senga skriker at jeg må komme å legge meg igjenn, noe som hadde vert deiligt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lisemor... ønsker deg en fin uke, og ikke minst en deilig fri-helg. Du og mannen får kose masse, og sørge for at det blir lagen en fin liten spire som kan komme på slutten av dette året!!!

Jeg ønsker deg lykke til, og håper dere klarer å kose dere litt midt oppi alt prøve-maset også....

Og når det gjelder alle de som spør og graver... kan du ikke finne en fin settning ala: " vi vet ikke om vi skal ha barn vi" eller " det er ikke bare å bestille barn skjønner du" eller noe i den duren? Det kan sette en stopper selv for gamle tanter vil jeg tro!!!

Ha en fin uke i allefall, og ikke mist motet!!

kos shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Shy.

Jeg blir bare så såret og satt ut når noen spør om vi ikke skal ha barn snart. Får lage en setning og pugge den :wink:

Denne prøveperioden har gått i dass. Mannen må jobbe så mye overtid at han ikke orker tanken på kos. Ingen kos= ingen baby.

Så her sitter jeg i mine mest fruktbare dager alene hjemme og vet at hele denne måneden er bortkastet. Har mest sansynligt eggløsning i dag eller noe sånt,men det hjelper så lite.

Så her i gården har vi ikke TID TIL Å LAGE BARN :evil:

Og så må jeg vente en hel måned til før vi igjenn kan prøve. Får håpe det ikke er overtid da. :veldigsur:

:cry::cry: så nå triller tårene igjenn :cry::cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, Lisemor !

For en utrolig kjedelig og vanskelig situasjon det er det å ønske seg barn og bare vente-vente-vente. Det skulle ikke mer enn fire prøvemåneder til for å lage Bølla vår, så jeg aner jo ikke hvordan dette er, men jeg forstår at det sliter på forholdet og på dere to.

Om dere ikke lykkes etter naturmetoden, så er det klart at prøverør er en stor påkjenning. Men mange lykkes jo med prøverør også. Jeg tenker litt sånn at det går jo uansett an å si til familie at "vi er i gang med utredning angående ufrivillig barnløshet", hadde jeg vært altfor nysgjerrig og fått den tilbake, ja da hadde jeg skammet meg over meg selv. Det er jo heller ikke usant at dere er under utredning, selv om det kanskje mest er private forsøk det er snakk om.

Jeg håper dere lykkes mot alle odds denne måneden. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen kaprifol.

Jeg vil ikke at familie og andre enn noen få venner skal vite at vi prøver. Så derfor sliter vi med hva vi skal sinår de spør og graver.

Og de fleste av de som maser /spør vet at jeg har hatt en skade som reduserer min fruktbarhet.

Jeg har godtatt/kommet over at denne prøveperioden har gått til pokkes.

Hvis ikke mannens små frø har hatt et utroligt overlevelsesinstinkt og har overlevd i opp til 5 døgn, for da ............ :P

Håper teorien stemmer om hvor lenge sædsellene kan overleve i optimale forhold(håper jeg har hatt det da)

Vi går nå inn i lysere tider og statestikken sier at flere blir gravide i lyse årstider enn mørke. Krysser fingrer og tær på at det stemmer.

Har sett sola de siste dagene og det hjelper utroligt på humøret.Føler meg lettere til sinns og har det bedre med meg selv.

Mandag i dag,

ny uke med nye muligheter.

Håper brevet fra Haugesund kommer snart.

Trodde svaret kom raskt jeg.

Er dårlig til å vente på ting.

Det kunne godt kommet nå.

Synes det begynner å dra litt ut jeg.

Tenk om legen glemte å sende inn søknaden.?

Tenk om det har forsvunnet i posten?

Nei, slutt på grublinga. Brevet kommer snart.

Nei. Må komme igang med dagen og få gjort noe fornuftigt på denne fine solkinnsdagen. Vaske vinduene foreksempel............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toradag allerede--snart helg igjenn.

Ute er det knallfint vær, men det er kalt (brr, brr)

Men jeg vil heller fryse og se sola enn å ha regn ,vind og mørke skyer.

Heldige alle de som har hatt vinterferie denne uka, med det flotte været, Å, det hadde vert godt med ferie.Hatt ferie med ingen planer, bare gjort det som fristet der og da. Vell.....er jo ikke lenge til påske....gleder meg..

Nå er det ca ei uke til mens. Det skal bli godt å komme over i ny prøveperiode.Ny måned med nye muligheter.

Har enda ikke motatt noe brev i fra Haugesund. Trodde det kom en bekreftelse på motatt henvisning eller noe. Har kansje liten tålmodighet jeg.Hadde jo vert greit og fått et svar slik at jeg vet jeg står i kø. Det kommer sikkert et brev snart eller ????

Men det kommer en del brev i disse dager/måneder. REGNINGER.ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅå det går jo mer penger ut enn det kommer inn.Verner om sparepengene og lever på sparepluss helt til påske. Forsikringer, veiavgift, renovasjon osv osv osv. Kommer alltid en regning jeg hadde "glemt" og holder på å ødelegge hele kontrollen jeg tror jeg har på økonomien.

Håper selvangivelsen kommer snart. Og håper vi får litt igjenn på skatten. Håper på en ca noen få tusner, helst oppi 10. :P Det er jo lov til å vere optimistisk.

Nei, pliktene kaller.

-vinduer som enda ikke har blitt vasket,

-gulver som okså trenger en mopp over seg,

-kjøleskap med kladdemerker,

-senger som det bør skiftes på,

-oppvask,

-klesvask,

-støv

-osv,

-osv,

-osv. Alltid noe å gjøre i et hus ja. Rart ikke mannen klarer å se hva som bør gjøres. Hmmm.

Hopper opp av stolen, finner frem vaskemusikken og skrur volumet høøøøøøøyt opp og så setter jeg i gang. tralla la tralla la di dei vaske der og rydde der og tralle la la la di dei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hulderjenta

Hei Lisemor!

Dårlige økonimiske tider vet jeg alt om... ALLTID en ekstra-regning som dumper ned i posten, sånn som du beskriver.. Årets første måneder er pyton, sånn pengemessig... :tunge1: Penger igjen på skatten hadde vært fint å få! :Nikke:

Angående den henvisningen, så kan dere jo ringe og spørre? Henvisningen vår (gjaldt videre utredning) til KK ble sendt i april/mai i fjor men vi hørte ingenting fra dem. I august ringte vi for å purre på svar, og da gikk det fort før vi fikk brev om inkalling til time (i november...). Ting tar tid, men det kan hjelpe å mase litt! :wink:

Det er oppstart på prøverørsforsøk dere går og venter på, sant? Håper dere får svar snart, så dere kommer i gang snart! :klem:

Ha en fin dag! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

:oops:

Etter jeg var her nå nettop, gikk jeg inn i min egen dagbok og så at du hadde skrevet en hilsen for noen dager siden og fortalt det jeg spurte om nå... Men jeg hadde altså ikke lest den hilsenen... Jeg er altså ikke helt teflonhjerne, selv om det kanskje virket sånn nå... :sjenert::ler2:

Takk for hilsenen! :blomst_opp: Og takk for oppmuntrende ord! :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hipp hurra, jeg har fått svar fra Haugesund,tralla la laladi do di dei.

Endeligt et svar.

Da er vi i ventekøen som er blitt 7 måneder lang. Men vi er i køen.

Da er det goe, GOE helg.

tralla,la,di dopsio, tralla,la di dei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 dager til IKM.

Det skal bli godt å komme over i ny prøveperiode siden den jeg legger bak meg gikk mest sansynligt i dass.Hvis nå ikke min el er helt på bærtur og mannens dråper er kjempe levedyktige................hmmmmm, det er jo en liten sjangs......

Det var iallefall godt å høre fra Haugesund.Godt å endelig vite/få bekreftet at vi er i køen. Selv om køen var 7 måneder lang og ikke 6 som legen sa. Så da blir det prøverør i august måned om alt går etter planen. (Og hvis vi treffer da, blir det vårbarn ) Skal jo opp lenge før og sjekke eggstokker med kontrastveske.Trodde jeg skulle ha kikkehullsopperasjon men trenkte visst ikke det.Ja,ja, det er vell greit å slippe det da.

Ellers er været fint og kalt enda og det blir bare lysere og lysere og det hjelper på humøret.

Blir bedre og bedre til sinns og kan vell se nå at jeg har hatt en deprisjon i vintermørke.

Snart helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lisemor!! Gratulerer med svar... det var deilig.. da er det bare å trå til, slik at dere ikke får behov for den plassen dere har i køen.... :wink: Det er jo mange som faktisk får klaff når de først har bestemt seg for å få hjelp, fordi de da slapper av litt mer.... ønsker deg lykke til i allefall!!!

Ha en fin dag!!

kos shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Så deilig å få bekreftelse på at dere står i kø!! :danse: Da vet du at dere får hjelp om ikke så lenge! 7 mnd går fort. :Nikke:

Ha en fin onsdag, Lisemor! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koseligt å se at det har vert besøk her inne........

Dag 28 i pp 14. IKM i dag sånn ca.

Håper jo tanta uteblir men sjangsen er heller liten.

Symtomene på tantebesøk er der som de pleier og hu kommer nokk i løpet av dagen.

Det er fredag og etter denne arbeidsdagen er det helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...