Gå til innhold

Skravletråd for studenter


Sugar&Spice

Anbefalte innlegg

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere bør gi beskjed om, både på studentmail og i privat chat, at dere vil ta kontakt med emneansvarlig og gi beskjed om hans manglende deltakelse i gruppen hvis han fortsetter slik. Regner med at det ikke er personlig, men for alt man vet kan det jo også skyldes helt andre grunner enn at han ikke vil bidra. Det er uansett ikke så viktig for dere. 

Anonymkode: 335ca...d51

Han har blokkert meg på Facebook så jeg får ikke kontakt han privat, og de andre på gruppa gidder ikke bekymre seg så mye enda, men jeg tror jeg kommer til å si ifra til emneansvarlig dersom han fortsetter slik. Tror det blir veldig vrangng stemning i gruppa hvis jeg truer med å si ifrakkk

Anonymkode: 6faa3...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han har blokkert meg på Facebook så jeg får ikke kontakt han privat, og de andre på gruppa gidder ikke bekymre seg så mye enda, men jeg tror jeg kommer til å si ifra til emneansvarlig dersom han fortsetter slik. Tror det blir veldig vrangng stemning i gruppa hvis jeg truer med å si ifrakkk

Anonymkode: 6faa3...609

Altså hahahahaha HVA!!!? Og han forventer å free ride på innleveringen deres!?

Du trenger ikke ta det opp i gruppen at du tar opp den oppførselen der med emneansvarlig. Send emneansvarlig en epost og vis dem realiteten, fordi når(jeg mener når, ikke hvis!) det blir en sak nærmere innlevering har du noe bevise til som går bakover i tid.

Ta ansvaret nå, slipp problemene senere 👍

Anonymkode: 06c0c...7df

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk strålende tilbakemelding på en prøveeksamen i filosofi, så krysser fingrene for at dette er et godt tegn til den ordentlige eksamen neste uke. Hadde jeg hatt hale hadde den logret kraftig! 😄

Anonymkode: 2f074...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han har blokkert meg på Facebook så jeg får ikke kontakt han privat, og de andre på gruppa gidder ikke bekymre seg så mye enda, men jeg tror jeg kommer til å si ifra til emneansvarlig dersom han fortsetter slik. Tror det blir veldig vrangng stemning i gruppa hvis jeg truer med å si ifrakkk

Anonymkode: 6faa3...609

EHHH...... 

Jeg ville i alle fall ha tatt kontakt med han på studentmail, mest for å ha det på det rene at dere har tatt kontakt på en måte der han bør ha fått det med seg. Ellers ville jeg ha tipset emneansvarlig om det og lagt til at det er et sensitivt tema i gruppen, så håper jeg emneansvarlig er ålreit nok til å håndtere det på en grei måte. 

Enig med personen over at det er lurt å ikke vente for lenge med å ta tak i det. 

Anonymkode: 335ca...d51

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter å skriver min siste hjemmeeksamen på studiet før jeg er ferdig, og jeg klarer ikke formulere en problemstilling med de rammene som oppgaveteksten gir... Jeg syntes formuleringen i oppgaveteksten er så knotete! Jeg har lyst til å gråte. Føler meg så håpløs nå.

 

Anonymkode: e184f...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer faktisk å konte. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med denne oppgaven. 

Anonymkode: e184f...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.11.2018 den 15.22, AnonymBruker skrev:

Altså hahahahaha HVA!!!? Og han forventer å free ride på innleveringen deres!? (...)

Ta ansvaret nå, slipp problemene senere 👍

Anonymkode: 06c0c...7df

 

På 20.11.2018 den 18.41, AnonymBruker skrev:

EHHH...... 

Jeg ville i alle fall ha tatt kontakt med han på studentmail (...)

Enig med personen over at det er lurt å ikke vente for lenge med å ta tak i det. 

Anonymkode: 335ca...d51

Han unfriendet meg for to år siden. Ikke i forbindelse med dette altså (2-3 uker etter at han la meg til, det var litt derfor jeg tenkte det kunne være personlig). 

Vet ikke helt hva studentmail er, men jeg gikk inn på canvas og trykket på navnet hans da flere har mailadresse der. Det hadde ikke han. Jeg kommer til å ta det opp med emneansvarlig i dag.

 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vurderer faktisk å konte. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med denne oppgaven. 

Anonymkode: e184f...eca

Hvor lang tid har du på deg? Har du tid til å ta en pause og koble helt av? Kan hende det hjelper litt.

Anonymkode: 6faa3...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde det skikkelig bra på en eksamen jeg kun tok på gøy i år. Litt surt at jeg allerede har nok studiepoeng i utdanningsplanen slik at den ikke teller på snittet, men samtidig er det vel positivt for arbeidsgivere at jeg kan vise til kompetanse innen det faget.

Anonymkode: e8396...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må lære meg statistikk til en eksamen på 1 uke. Ser ikke frem til det i det hele tatt. La meg bestå og få dette ut av verden. 

Anonymkode: 335ca...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må lære meg statistikk til en eksamen på 1 uke. Ser ikke frem til det i det hele tatt. La meg bestå og få dette ut av verden. 

Anonymkode: 335ca...d51

Jeg hadde statistikkeksamen på mandag! Føler med deg! Satt hele forrige helg fra morgen til kveld og var på gråten opp til flere ganger. Noe av grunnen var jeg bare hadde 2 dager mellom hjemmeeksamen til å forberede meg til den eksamen, men følte meg helt lost på et tidspunkt. Men utifra har forstått så har vi vært heldige og læraren har forenklet faget noe i forhold til andre studier. Kun enkel regresjonsanalyse f.eks.. Eksamen var også veldig snill, men det var for mange oppgaver i forhold til tiden, så det var stress. Tips, ikke kladd for mye, eller kladd på innføringsark sånn at du har noe å levere inn dersom du skulle få dårlig tid. 

Har du vært på forelesinger? Jeg hørte forresten at det var en kar på youtube som var veldig flink til å forelese og lære bort statistikk, men jeg husker ikke helt navnet. Fikk ikke sjekket ut det selv, men kanskje det kan fungere for deg? 

Endret av missmcbeal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med 3/5 eksamener og neste er om en uke. Den siste 1,5 uken har vært jævlig stressende, og endelig føler jeg at jeg kan slappe litt mer av. Men neste eksamen er i metode og jeg har ikke vært på forelesinger i hele høst, så jeg burde egentlig ikke slappe av 😄 Det er uansett ikke lenge til juleferie, så jeg får bare stå på. Har 4 dager med lesing mellom metode og den siste eksamen 12.desember, så burde egentlig starte på lesingen til den før jeg er ferdig med den andre, men vi får nå se (kjenner jeg meg selv rett blir det stresslesing på siste, hehe). Jeg kan iallfall trøste med meg at jeg (gruppen min) fikk A på hjemmeeksamen og den påfølgende muntlig eksamen vi hadde i det faget, og at statistikkeksamen gikk såpass greitt at jeg skal klare en C (det var den eksamen jeg var mest nervøs for). 

I morgon er det 1.desember og jeg har ikke sett noen julefilmer enda eller hørt på julemusikk, og jeg er så klar for å starte med det nå 💃 Haha jeg er så letta og glad over å ha kommet meg gjennom de siste dagene, aka helvesuken som jeg har kalt det. Nå bryr jeg meg nesten ikke om hvordan lesingen går.  Vet det er fort å havne i felle at jeg slapper for mye av i 3-4 dager nå også får jeg panikk i midten av neste uke sånn 2-3 dager før eksamen :P 

Jaja, får komme i gang med lesinga da. Målet er egentlig å komme igjennom 2 kapittel med notater i dag, så vi får nå se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som sjekker studentweb ofte fordi de er ivrige på å se karakter, selv om man vet det tar en stund før sensuren skjer?

:fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når pleier sensurveiledning å komme, og hvor? Hadde eksamen i dag og er så nysgjerrig!

Anonymkode: 88ad5...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, TinyBean skrev:

Er det flere som sjekker studentweb ofte fordi de er ivrige på å se karakter, selv om man vet det tar en stund før sensuren skjer?

:fnise:

Haha, ja! Har en karakter jeg kan se ligger inne i systemet nå, men får ikke se den før publiseringsdatoen, veldig frustrerende. 

Anonymkode: 2643b...547

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når pleier sensurveiledning å komme, og hvor? Hadde eksamen i dag og er så nysgjerrig!

Anonymkode: 88ad5...97f

Kommer nok an på lærested/fakultet. Hos oss kommer ikke sensorveildning før etter at karakterene er publisert. 

Anonymkode: 96d33...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamen på mandag og onsdag, og føler jeg har kontroll på den første, men den til onsdag har jeg lest alt for lite til så stresser. Heldigvis juleferie om ikke så mange dager, men redd for å stryke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 11/30/2018 at 6:42 PM, AnonymBruker said:

Kommer nok an på lærested/fakultet. Hos oss kommer ikke sensorveildning før etter at karakterene er publisert. 

Anonymkode: 96d33...d7b

Hvilke fag er det dere tar som har sensorveiledning? Er det vanlig i alle fag?

Anonymkode: ab337...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke fag er det dere tar som har sensorveiledning? Er det vanlig i alle fag?

Anonymkode: ab337...8f2

Jeg studerer juss, og alle mine eksamener har sensorveiledning. Det ligger også tilgjengelig veiledning til tidligere eksamener. 

Anonymkode: 96d33...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.11.2018 den 13.33, TinyBean skrev:

Er det flere som sjekker studentweb ofte fordi de er ivrige på å se karakter, selv om man vet det tar en stund før sensuren skjer?

:fnise:

Ja, jeg sjekker nesten litt sånn tvangsmessig 😛 Og litt etter karakteren har kommet ut også, for å se om den ikke er forandret 😛  På studiet mitt har de en tendens til å legge ut rett ved fristen etter 3 uker.

 

På 30.11.2018 den 18.10, AnonymBruker skrev:

Haha, ja! Har en karakter jeg kan se ligger inne i systemet nå, men får ikke se den før publiseringsdatoen, veldig frustrerende. 

Anonymkode: 2643b...547

Hvordan ser du dette? Det har jeg aldri sett før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.11.2018 den 10.19, missmcbeal skrev:

Jeg hadde statistikkeksamen på mandag! Føler med deg! Satt hele forrige helg fra morgen til kveld og var på gråten opp til flere ganger. Noe av grunnen var jeg bare hadde 2 dager mellom hjemmeeksamen til å forberede meg til den eksamen, men følte meg helt lost på et tidspunkt. Men utifra har forstått så har vi vært heldige og læraren har forenklet faget noe i forhold til andre studier. Kun enkel regresjonsanalyse f.eks.. Eksamen var også veldig snill, men det var for mange oppgaver i forhold til tiden, så det var stress. Tips, ikke kladd for mye, eller kladd på innføringsark sånn at du har noe å levere inn dersom du skulle få dårlig tid. 

Har du vært på forelesinger? Jeg hørte forresten at det var en kar på youtube som var veldig flink til å forelese og lære bort statistikk, men jeg husker ikke helt navnet. Fikk ikke sjekket ut det selv, men kanskje det kan fungere for deg? 

Takk for svar og oppmuntrende ord. Nei, jeg tar emnet i tillegg til vanlig studiebelastning, så jeg har rett og slett ikke hatt mulighet til å være på forelesninger. Ikke at jeg tror at det hadde betydd så mye heller, siden foreleseren er visstnok håpløs. Nå har jeg egentlig ikke en idé om hva emnet krever, så jeg føler det haster med å skaffe meg en oversikt. Eksamensoppgavene er heldigvis ganske like fra år til år, men jeg har dessverre ikke tilgang på sensorveiledning fordi foreleser ikke vil gi det til oss (åpen bok-eksamen). 

Men takk for tips om YT. Jeg ser allerede på videoer på forskjellige nettsider og merker det er mye lettere å få med meg ting enn å lese på det selv. 

Håper det gikk bra med din statistikkeksamen! 

Anonymkode: 335ca...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...