Gå til innhold

Skravletråd for studenter


Sugar&Spice

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg liker denne tråden. Dere er som meg. Eksamen om få dager...og hva gjør jeg? Ligger i sengen og drikker kaffe klokken 12.32 på en onsdagsmorgen. Har begynt å lese for et par dager siden, kun lest en halv bok...bare 1000-vis av sider med pensum igjen.

Medstudentene mine blir beroliget når de snakker med meg, for de har jo begynt å lese for lenge siden....

Anonymkode: b5a49...676

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg liker denne tråden. Dere er som meg. Eksamen om få dager...og hva gjør jeg? Ligger i sengen og drikker kaffe klokken 12.32 på en onsdagsmorgen. Har begynt å lese for et par dager siden, kun lest en halv bok...bare 1000-vis av sider med pensum igjen.

Medstudentene mine blir beroliget når de snakker med meg, for de har jo begynt å lese for lenge siden....

Anonymkode: b5a49...676

Jeg er også slik. Hadde eksamen nummer 1 for noen dager siden, har nummer 2 i midten av desember. Har c. 950 sider å pløye meg gjennom til dess. Men orker ikke å tenke på at mange andre på studiet mitt nok bare sitter å leser gjennom notatene sine nå - jeg prøver heller å fokusere på at det er nok enda flere enn bare meg der ute som ikke er kommet i gang i samme fag enda. :P 

Anonymkode: 5a282...4b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med 1 av 2 eksamener, woho! Neste og siste er om litt over 2 uker 😅

Jeg svarte på alle oppgavene både på oppgave 1 (30%) og oppgave 2 (70%). 

Noen som vet om det er helheten av eksamen som teller, eller kan små feile gjøre at du faller skikkelig ned i karakter? Redd de skal trekke meg for små feil. Jeg tenker at det viktigste er at man har forståelsen av begrepeper, men jeg vet ikke.... Jeg svarte jo konkret på alle begrepene, og har sett i ettertid at alle var riktig. Men så klarte jeg å tulle med noen faser som hører til andre begrep i teoriene. 

Anonymkode: b910b...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaah, to store innleveringer, en neste uke, og en uka etter. Har jeg begynt? Nei. Aner jeg hvilke teorier jeg skal bruke? Så vidt. Har jeg begynt på research for oppgavene? Nei. 

Må vel bare sette i gang. Første oppgaven er på 2500 ord + noen tusen ords oversettelse. Aah, føler jeg er heelt på villspor. 

Men så må jeg også få sagt at jeg kun har Aer og Ber dette semesteret, og jeg har følt meg like mye på villspor hele veien! Jeg må da gjøre noe riktig når det går såpass greit. Må stole mer på meg selv.. Tro på at måten jeg setter opp et essay ikke nødvendigvis er helt på jordet, intuisjonen min kan faktisk være ganske bra. Jeg valgte for eksempel noen tekster å oversette som jeg tenkte var alt for teite og enkle, og da jeg sendte dem til foreleser sa han at de var perfekte til det jeg skal gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ferdig med 1 av 2 eksamener, woho! Neste og siste er om litt over 2 uker 😅

Jeg svarte på alle oppgavene både på oppgave 1 (30%) og oppgave 2 (70%). 

Noen som vet om det er helheten av eksamen som teller, eller kan små feile gjøre at du faller skikkelig ned i karakter? Redd de skal trekke meg for små feil. Jeg tenker at det viktigste er at man har forståelsen av begrepeper, men jeg vet ikke.... Jeg svarte jo konkret på alle begrepene, og har sett i ettertid at alle var riktig. Men så klarte jeg å tulle med noen faser som hører til andre begrep i teoriene. 

Anonymkode: b910b...650

Min erfaring er at det avhenger helt av sensor. I tillegg avhenger det av hvor god sensorveiledning det er for emnet (hvor mye rom sensor har for å gjøre egne vurderinger). Men generelt har mange studenter en tendens til å overanalysere egen besvarelse i etterkant. Antakeligvis betyr ikke de småfeilene så mye. 

Håper du ender opp med et resultat du blir fornøyd med. :)

Anonymkode: ad50b...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endelig begynt med hjemmeeksamen som skal inn på fredag kl 14. Noen som kan motivere litt, si at jeg klarer å skrive 7 sider på sånn ca 8 timer? <3 Jeg har mye i hodet og relevant pensum klart, det er bare formuleringer som må være bra og bli skrevet ned... CAN I DO THIS?

 

Anonymkode: a1719...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger såååå langt etter!! Jeg orker ikke mer av dette mastertullet :( Vi har så sinnsykt mange oppgaver og mye å gjøre og jeg følger også at jeg ikke har fått kontakt med noen på studiet. Helt sikkert fordi jeg er den eneste som har norsk, men i andre språk er det større eller mindre grupper, men de har alle noen å være sammen med, og jeg har aldri vært spesielt flink til å tvinge meg på andre vennegjenger og håper de vil henge med meg, men plutselig er alle andre venner unntatt jeg :(

Vel vel, det varer bare i noen måneder til, så kommer resten av livet og jeg kan skaffe andre venner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamen om 8 dager så nå starter eksamenskjøret i faget for meg.  :P 

Anonymkode: e3ebf...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første tentamen i morgen. Jobbet nesten hver dag i hel uke nå (fram til onsdag) og burde vært forberedt nok. Har litt kontroll på ting, men skulle ikke overraske meg om hukommelsen skulle svikte meg når det gjelder.

Har dog ikke åpnet bok eller perm i går og i dag. Planen var liksom å bare se på oppgaver og forstå fremgangsmåtene. Trenger jo ikke en hel dag til det, så bare utsatte og utsatte, og nå er det snart leggetid plutselig.

Får vel bruke de neste 30-40 min til å kikke kjapt innom og fortsette med sløvingen etterpå.

Så blir det fullt kjør med fysikk fra søndagen, og bare lar stå til med tentamenen når den kommer. Bra eller dårlig utfall har ingenting å si for min del, så gidder ikke stresse unødvendig med det. Skal uansett bruke ferien til å forberede meg til neste semester.

Forresten mens jeg er i gang, merker det er mer sutring her enn i andre tråden. Kanskje trådene burde flettes sammen eller noe?

Endret av Devilheart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er alle sammen!!! Dette klarer vi  :blomst:

Jeg har eksamen nummer to i morgen, og er overraskende rolig. Men panikken setter vel inn i morgen 08.45 :fnise: 
Gleder meg bare til å bli ferdig nå og ta juleferie :nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Sugar&Spice skrev:

Så flinke dere er alle sammen!!! Dette klarer vi  :blomst:

Jeg har eksamen nummer to i morgen, og er overraskende rolig. Men panikken setter vel inn i morgen 08.45 :fnise: 
Gleder meg bare til å bli ferdig nå og ta juleferie :nisseblunk:

Samme her. Første ble jeg ferdig med i dag. Nå har jeg sovet noen timer, og er klar for å bruke natten til å gjøre de siste forberedelsene. Eksamen er bare på fire timer, så jeg tenker det går helt fint å legge det opp på denne måten. Kanskje tar jeg meg en times søvn på morgenkvisten rett før jeg må gjøre jeg klar til å gå. Jeg er uansett ikke klar til å ta eksamen nå, så de timene jeg har til rådighet må nesten brukes. 

Også HATER jeg å ikke vite hvor eksamenslokalet er. Jeg har virkelig ikke peiling, men jeg håper jeg klarer å finne det eller i verste fall se noen som jeg kan spørre. 

Lykke til med din eksamen!

Anonymkode: ad50b...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gleder meg bare til å bli ferdig nå så jeg kan ta ferie, jeg:mynona:

Endret av vscare
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En eksamen igjen og jeg har såvidt begynt. Vi har vært heldige dette kullet, eksamen til dette faget er mye mindre enn de før oss, så bør klare å gjøre den ferdig til levering de neste fire-fem dagene. Men er så lat! Har akkurat levert enn eksamen og har også begynt på nedkutting av lettbrus (så merker abstinens!), utvask av gammel hybel og vil bare være ferdig!

Koser meg med studiene, men merker jeg blir veldig tiltaksløs akkurat nå på slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med 2/3 eksamener. Den siste eksamenen er egentlig ikke relevant for graden min, men noe jeg må ta for å få den godkjent, så jeg anser meg egentlig som helt ferdig dette semesteret. Det gikk bra på begge eksamenene heldigvis. Ellers er det litt undervisning igjen i underkant av to uker igjen, og så er det juleferie. 

Hvem skal bruke juleferien på å kikke på neste semesters pensum? Jeg skal! :goodbye: (Merk: dette sier jeg hvert år og det har aldri skjedd, men jeg er like positiv hver gang. :mrgreen:)

Anonymkode: ad50b...865

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke akkurat full fokus på videre pensum, men skal prøve på en del repetisjoner og gjenregning av oppgaver. Kan ikke akkurat skryte av innsatsen for dette semesteret. For å henge med fullt videre må vi ha full forståelse av det vi har gått gjennom til nå. Dette gjelder kun fysikken da.

Sensuren på matten var veldig kjapt. Fikk B. Til tross for at jeg måtte hoppe over få oppgaver pga tidsmangel, og hadde slurvet en del sammenlignet med løsningsforslaget. Hadde jeg hatt 30-40 min ekstra, hvem vet om jeg hadde klart å heve prosentandelen til A.

Nesten ingen forberedelser til fysikken enda, men fortsatt 6 dager igjen. Fikk råd om å ikke fokusere på bra karakter, men bare bestå. Får nye sjanser til våren uansett.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Woop, to oppgaver levert. Én uten vurdering, så den er helt forjævlig, da jeg kun fokuserte på den med vurdering, men det går bra :P

Nå har jeg en oppgave til torsdag neste uke, så har jeg fri. Fikk igjen en karakter også, og det var A. Da har jeg bare A-er i det faget, som er litt trøst nå som jeg skal sette i gang med den siste store oppgaven. 

Jeg må forresten bare si at selv om oppgaver er sinnsykt stress det også, så er det utrolig deilig å tenke på at jeg aldri mer skal ha skoleeksamen! 

Endret av Linaria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Linaria skrev:

 

Bare vent til du kommer i arbeidslivet. Hver dag er en eksamen i seg selv. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...