Gå til innhold

Skravletråd for studenter


Sugar&Spice

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, Sugar&Spice skrev:

Jeg spurte om karakterbegrunnelse(ikke fasit, selvfølgelig, jeg skrev feil i forrige innlegg), og begrunnelsen jeg fikk stemte overhodet ikke med svarene jeg hadde gitt på eksamen.

Det er det flere som har opplevd - også flere A og B-studenter. Det var noe galt med den sensuren, og jeg hadde forberedt med godt. Ikke A-godt, men DEFINTIVT ikke E-verdig. 

Kortsvars-eksamen ble holdt flere dager og i mange forskjellige timer, og de jeg har snakket med er altså da de jeg hadde eksamen samtidig med. Så å sammenlikne eksamen avholdt 19. desember 14.00-15.00 og eksamen avholdt 22. desember 11-12 er altså ikke mulig.

 

Kanskje ikke BI er skolen for deg, hvis du føler du ikke klarer å få bedre i noen av matte/økonomifagene? Det er jo en handelshøyskole, liksom, ledelsesfag kan man ta andre plasser også.

Jeg droppet ut av universitet tre ganger før jeg forstod at det ikke var noe for meg, og jeg er såå glad jeg fant noe annet jeg mestrer.

Hei!

Skal bare skrive et så ærlig innlegg som mulig nå. I det jeg spurte om hvordan det var med å ta opp en to-delt eksamen, fikk jeg følelsen av at du visste meg en litt sånn ekkel-holdning, litt sånn typ "Hvorfor skal du ta opp og prøve å få en A?" Jeg prøvde å ignorere det, og igjen så kom du med et enda et langt innlegg om hvordan du ikke hadde behov for å ta opp faget, da du hadde B i snitt og en C ikke gjorde deg noe, og ellers at jeg skulle revurdere å ta opp faget. Jeg prøvde å ignorere det igjen, men syns det var litt irriterende hvordan du prøvde å skremme meg vekk og si "Sensuren var helt ute å kjøre, alle klagde på det, ingen var fornøyd, veldig merkelig" Nå var det jo en del tusen som gikk å ga eksamen i dette faget, kanskje de du leste med leste på samme måte som deg og det var grunnen til en E. Altså, det jeg prøver å si er at jeg her inne på kvinneguiden kan jo ikke vite hvordan du EGENTLIG leste til eksamen, men selvfølgelig, du kan jo skrive hva som helst og si jeg leste nok til å få en C, men det er jo ingen som vet hva som er "nok", enkelte ganger. 

Det eneste jeg sa var at jeg vet om 8 stykker, da tre av mine bestevenninner som studerer nå med deg i andre året på økad, som fikk en A hver. Jeg fikk E fordi jeg ikke leste, helt ærlig. Jeg bare møtte opp og skrev det jeg selv visste om enkelte av spørsmålene, og det var det. 

Men så lå jo alle kortsvarsspørsmålene ute også, så det er jo opp til en hver her å legge ned x antall timer med arbeid. Kanskje du fokuserte mindre på bedriften? Og trodde at nei, dette her vil jeg klare, jeg klarer bedre enn en E, men så var det egentlig ikke bedre enn en E. Jeg tviler på at sensor bevisst ville at folk skulle gjøre det dårlig på kortsvarsoppgaven.

Når det er sagt. Så fint får deg at du gjør det bra på skolen og stortrives, om du har droppet ut så mange ganger fra universitetet tidligere, så er jeg glad det funker for deg her. Men, om jeg skal fortsette med BI eller gi opp, er et valg jeg tar. Jeg har valgt å prøve en gang til, og jeg tror ingen andre skal få lov til å ta det valget for meg, eller komme å si hva jeg kan og ikke kan. 

Jeg spurte kun om det var mulig å gi den ene eksamen og ikke begge, men jeg spurte aldri om jeg burde gi eksamen eller ikke. 

 

Anonymkode: ab247...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er altså ikke eksamen eller sensureringen av denne ufeilbarlig. Feil skjer på enkelteksamener, og ettersom @Sugar&Spice ikke gikk videre med det kan man egentlig ikke si noe om det lå på eksamen eller studentene. Når det er sagt er det jo ganske mistenkelig når det går dårlig med veldig mange studenter, også de studenter som jevnt scorer bra. 

Anonymkode: ad50b...865

Ja, det syns jeg også. Derfor avskrev jeg det hele med at jeg hadde uflaks kombinert med at jeg ikke var 100% forberedt. For meg var det ikke verdt å gå videre med det, og det tenkte de andre jeg pratet med også, sånn som jeg forstod dem. Det er ikke så stor forskjell å få B eller C i et fag, når man har B-snitt.
For en som AB her, som sliter med å få bedre karakterer i matte/økonomifagene, stiller saken seg annerledes. Der er det riktig som h*n tenker: ta opp fag der man klarer å forbedre karakterene sine for å få bedre snitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Skal bare skrive et så ærlig innlegg som mulig nå. I det jeg spurte om hvordan det var med å ta opp en to-delt eksamen, fikk jeg følelsen av at du visste meg en litt sånn ekkel-holdning, litt sånn typ "Hvorfor skal du ta opp og prøve å få en A?" Jeg prøvde å ignorere det, og igjen så kom du med et enda et langt innlegg om hvordan du ikke hadde behov for å ta opp faget, da du hadde B i snitt og en C ikke gjorde deg noe, og ellers at jeg skulle revurdere å ta opp faget. Jeg prøvde å ignorere det igjen, men syns det var litt irriterende hvordan du prøvde å skremme meg vekk og si "Sensuren var helt ute å kjøre, alle klagde på det, ingen var fornøyd, veldig merkelig" Nå var det jo en del tusen som gikk å ga eksamen i dette faget, kanskje de du leste med leste på samme måte som deg og det var grunnen til en E. Altså, det jeg prøver å si er at jeg her inne på kvinneguiden kan jo ikke vite hvordan du EGENTLIG leste til eksamen, men selvfølgelig, du kan jo skrive hva som helst og si jeg leste nok til å få en C, men det er jo ingen som vet hva som er "nok", enkelte ganger. 

Det eneste jeg sa var at jeg vet om 8 stykker, da tre av mine bestevenninner som studerer nå med deg i andre året på økad, som fikk en A hver. Jeg fikk E fordi jeg ikke leste, helt ærlig. Jeg bare møtte opp og skrev det jeg selv visste om enkelte av spørsmålene, og det var det. 

Men så lå jo alle kortsvarsspørsmålene ute også, så det er jo opp til en hver her å legge ned x antall timer med arbeid. Kanskje du fokuserte mindre på bedriften? Og trodde at nei, dette her vil jeg klare, jeg klarer bedre enn en E, men så var det egentlig ikke bedre enn en E. Jeg tviler på at sensor bevisst ville at folk skulle gjøre det dårlig på kortsvarsoppgaven.

Når det er sagt. Så fint får deg at du gjør det bra på skolen og stortrives, om du har droppet ut så mange ganger fra universitetet tidligere, så er jeg glad det funker for deg her. Men, om jeg skal fortsette med BI eller gi opp, er et valg jeg tar. Jeg har valgt å prøve en gang til, og jeg tror ingen andre skal få lov til å ta det valget for meg, eller komme å si hva jeg kan og ikke kan. 

Jeg spurte kun om det var mulig å gi den ene eksamen og ikke begge, men jeg spurte aldri om jeg burde gi eksamen eller ikke. 

 

Anonymkode: ab247...c01

@Sugar&Spice delte da bare hennes egen erfaring. Det var du som spekulerte i at hun ikke var så flink til å forberede seg til kortsvar og at det hun forklarer med bare er en unnskyldning studenter bruker for å unngå å si at man ikke leste godt nok. Hun har jo tydeliggjort at du bør ta opp eksamen hvis du vil. Som en respons til dine svake mattekarakterer kom hun med et tips utdanningsinstitusjon. 

Jeg synes du gir henne litt vel mye pes her. Dette er jo en skravletråd og ikke din personlige tråd. 

Anonymkode: ad50b...865

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer eksamen seg med stormskritt. Det er under en uke til to av eksamenene mine, og jeg kjenner på lite stress og nervøsitet. Dette er ikke likt meg i det hele tatt. Jeg ligger ganske dårlig an, men jeg tror jeg skal klare å komme meg gjennom til eksamensdagen. Nå er dette en mindre eksamen enn det jeg pleier, så kanskje det er derfor jeg tar det så rolig. Jeg er redd for at jeg får en liten oppvekker på eksamensdagen. :( 

Anonymkode: ad50b...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg som har lyst til å forbedre bedriften:

Gjør som du vil, og forbered så mange fag du vil :-) Dette er din fremtid det er snakk om, og du bestemmer selv hvordan forløpet skal se ut. Jeg går selv på BI, og droppet org eksamen ifjor, da jeg elsker å skrive slike fag med litt mer tid enn 5 timer inne på Hasle. Jeg skal ta faget neste skoleår, da det er en hjemme-eksamen. Jeg vet at jeg har muligheter til å score høyt da. 

Folk på Kvinneguiden er utrolig kjappe med å skryte av seg selv og si det ene og det andre til andre, men du må bare drite i det og heller ringe skolen din for å få svar på spørsmål du lurer på. 

Jeg syns heller ikke det er innafor av sugar&spice å komme å gi deg noe som helts tips angående din studie. Det har gått bra for henne i år bare, og plutselig skal hun gi andre tips om å droppe ut. Nei, det er dumt og frekt! Folk kan heller fokusere på seg selv og sine karakterer og bare svare på det som blir spurt om, enn å begynne å gi tips. Ingen her inne er studieveiledere, og hvis du går til en studieveileder, så skal jeg love deg at de aldri hadde bedt dem om å droppe ut av skolen. Jeg selv var ingen matte-menneske, men med litt hard jobbing og litt ekstra hjelp her å der. Så fikk jeg A i både besøk, statistikk og finans. Ja, hvem skulle tro det? Ikke jeg i hvert fall, så alt er mulig :) 

Anonymkode: 2e787...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til deg som har lyst til å forbedre bedriften:

Gjør som du vil, og forbered så mange fag du vil :-) Dette er din fremtid det er snakk om, og du bestemmer selv hvordan forløpet skal se ut. Jeg går selv på BI, og droppet org eksamen ifjor, da jeg elsker å skrive slike fag med litt mer tid enn 5 timer inne på Hasle. Jeg skal ta faget neste skoleår, da det er en hjemme-eksamen. Jeg vet at jeg har muligheter til å score høyt da. 

Folk på Kvinneguiden er utrolig kjappe med å skryte av seg selv og si det ene og det andre til andre, men du må bare drite i det og heller ringe skolen din for å få svar på spørsmål du lurer på. 

Jeg syns heller ikke det er innafor av sugar&spice å komme å gi deg noe som helts tips angående din studie. Det har gått bra for henne i år bare, og plutselig skal hun gi andre tips om å droppe ut. Nei, det er dumt og frekt! Folk kan heller fokusere på seg selv og sine karakterer og bare svare på det som blir spurt om, enn å begynne å gi tips. Ingen her inne er studieveiledere, og hvis du går til en studieveileder, så skal jeg love deg at de aldri hadde bedt dem om å droppe ut av skolen. Jeg selv var ingen matte-menneske, men med litt hard jobbing og litt ekstra hjelp her å der. Så fikk jeg A i både besøk, statistikk og finans. Ja, hvem skulle tro det? Ikke jeg i hvert fall, så alt er mulig :) 

Anonymkode: 2e787...65d

Nå synes jeg både du og den andre aben som spør overdriver.

Jeg leser ikke noe skryt, og det er ikke frekt å gi råd om at det muligens går an å vurdere om man skal bytte studie om man har E i en stor andel av fagene. Det var bare et velment råd, og ikke noe å ta sånn på vei for.

Anonymkode: d3f38...4ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Skal bare skrive et så ærlig innlegg som mulig nå. I det jeg spurte om hvordan det var med å ta opp en to-delt eksamen, fikk jeg følelsen av at du visste meg en litt sånn ekkel-holdning, litt sånn typ "Hvorfor skal du ta opp og prøve å få en A?" Jeg prøvde å ignorere det, og igjen så kom du med et enda et langt innlegg om hvordan du ikke hadde behov for å ta opp faget, da du hadde B i snitt og en C ikke gjorde deg noe, og ellers at jeg skulle revurdere å ta opp faget. Jeg prøvde å ignorere det igjen, men syns det var litt irriterende hvordan du prøvde å skremme meg vekk og si "Sensuren var helt ute å kjøre, alle klagde på det, ingen var fornøyd, veldig merkelig" Nå var det jo en del tusen som gikk å ga eksamen i dette faget, kanskje de du leste med leste på samme måte som deg og det var grunnen til en E. Altså, det jeg prøver å si er at jeg her inne på kvinneguiden kan jo ikke vite hvordan du EGENTLIG leste til eksamen, men selvfølgelig, du kan jo skrive hva som helst og si jeg leste nok til å få en C, men det er jo ingen som vet hva som er "nok", enkelte ganger. 

Det eneste jeg sa var at jeg vet om 8 stykker, da tre av mine bestevenninner som studerer nå med deg i andre året på økad, som fikk en A hver. Jeg fikk E fordi jeg ikke leste, helt ærlig. Jeg bare møtte opp og skrev det jeg selv visste om enkelte av spørsmålene, og det var det. 

Men så lå jo alle kortsvarsspørsmålene ute også, så det er jo opp til en hver her å legge ned x antall timer med arbeid. Kanskje du fokuserte mindre på bedriften? Og trodde at nei, dette her vil jeg klare, jeg klarer bedre enn en E, men så var det egentlig ikke bedre enn en E. Jeg tviler på at sensor bevisst ville at folk skulle gjøre det dårlig på kortsvarsoppgaven.

Når det er sagt. Så fint får deg at du gjør det bra på skolen og stortrives, om du har droppet ut så mange ganger fra universitetet tidligere, så er jeg glad det funker for deg her. Men, om jeg skal fortsette med BI eller gi opp, er et valg jeg tar. Jeg har valgt å prøve en gang til, og jeg tror ingen andre skal få lov til å ta det valget for meg, eller komme å si hva jeg kan og ikke kan. 

Jeg spurte kun om det var mulig å gi den ene eksamen og ikke begge, men jeg spurte aldri om jeg burde gi eksamen eller ikke. 

 

Anonymkode: ab247...c01

Det var ALDRI min intensjon å være ufin, ha en ekkel holdning eller være kjip mot deg.

Dette er jo en skravletråd, og her skravler man. Det betyr at man svarer på spørsmål og kommer med sine erfaringer og opplevelser.... Jeg svarte på spørsmålet ditt, og hvis du ikke var interessert i å høre noe mer så hadde det vært fritt frem å si "takk for det, nå fikk jeg det jeg trenger". Men da du begynte å snakke om at "det er unnskyldninger man sier til seg selv" osv så tolket jeg det som en invitasjon til samtale. My bad!

Det andre du skriver om at jeg nærmest har bedt deg droppe ut og revurdere å ta opp faget vet jeg ikke helt hva jeg skal svare på. Jeg har aldri bedt deg droppe ut eller revurdere noe som helst, det er selvfølgelig DITT valg hva DU gjør med ditt liv. Jeg stilte et spørsmål, bare. :vetikke:

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til deg som har lyst til å forbedre bedriften:

Gjør som du vil, og forbered så mange fag du vil :-) Dette er din fremtid det er snakk om, og du bestemmer selv hvordan forløpet skal se ut. Jeg går selv på BI, og droppet org eksamen ifjor, da jeg elsker å skrive slike fag med litt mer tid enn 5 timer inne på Hasle. Jeg skal ta faget neste skoleår, da det er en hjemme-eksamen. Jeg vet at jeg har muligheter til å score høyt da. 

Folk på Kvinneguiden er utrolig kjappe med å skryte av seg selv og si det ene og det andre til andre, men du må bare drite i det og heller ringe skolen din for å få svar på spørsmål du lurer på. 

Jeg syns heller ikke det er innafor av sugar&spice å komme å gi deg noe som helts tips angående din studie. Det har gått bra for henne i år bare, og plutselig skal hun gi andre tips om å droppe ut. Nei, det er dumt og frekt! Folk kan heller fokusere på seg selv og sine karakterer og bare svare på det som blir spurt om, enn å begynne å gi tips. Ingen her inne er studieveiledere, og hvis du går til en studieveileder, så skal jeg love deg at de aldri hadde bedt dem om å droppe ut av skolen. Jeg selv var ingen matte-menneske, men med litt hard jobbing og litt ekstra hjelp her å der. Så fikk jeg A i både besøk, statistikk og finans. Ja, hvem skulle tro det? Ikke jeg i hvert fall, så alt er mulig :) 

Anonymkode: 2e787...65d

Å, så glad jeg ble av å lese det innlegget.

Ja, jeg husker en gang så la jeg ut en oppgave innenfor bedriftsøkonomisk analyse, noe med flaskehals. Fikk utrolig mye feil svar her inne på kvinneguiden, da av folk som mente de hadde A og B i faget. Så tror jeg må bare skjerpe meg og begynne å hente hjelp der det faktisk er hjelp å hente. Haha, litt min egen feil også. Nei, jeg har sendt skolen melding nå, så venter på svar :) 

Jeg leste for å være helt ærlig, ikke noe i fjor. Jeg tok skole så for gitt at det ikke var mulig. Jeg bare møtte opp på eksamen uten å være noe forberedt i det hele tatt, og det fikk seg vise på karakterene. Lykke til med eksamen på tirsdag :-) Send meg gjerne en DM, så kan jeg gi deg noen linker til sider der hvor A-studenter jobber med fulle eksamenssett i både mikro og finansregnskap. De tar for seg alle eksamen noen gang gitt på BI i disse to fagene, tror det vil være god til hjelp for deg.

 

Anonymkode: ab247...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til deg som har lyst til å forbedre bedriften:

Gjør som du vil, og forbered så mange fag du vil :-) Dette er din fremtid det er snakk om, og du bestemmer selv hvordan forløpet skal se ut. Jeg går selv på BI, og droppet org eksamen ifjor, da jeg elsker å skrive slike fag med litt mer tid enn 5 timer inne på Hasle. Jeg skal ta faget neste skoleår, da det er en hjemme-eksamen. Jeg vet at jeg har muligheter til å score høyt da. 

Folk på Kvinneguiden er utrolig kjappe med å skryte av seg selv og si det ene og det andre til andre, men du må bare drite i det og heller ringe skolen din for å få svar på spørsmål du lurer på. 

Jeg syns heller ikke det er innafor av sugar&spice å komme å gi deg noe som helts tips angående din studie. Det har gått bra for henne i år bare, og plutselig skal hun gi andre tips om å droppe ut. Nei, det er dumt og frekt! Folk kan heller fokusere på seg selv og sine karakterer og bare svare på det som blir spurt om, enn å begynne å gi tips. Ingen her inne er studieveiledere, og hvis du går til en studieveileder, så skal jeg love deg at de aldri hadde bedt dem om å droppe ut av skolen. Jeg selv var ingen matte-menneske, men med litt hard jobbing og litt ekstra hjelp her å der. Så fikk jeg A i både besøk, statistikk og finans. Ja, hvem skulle tro det? Ikke jeg i hvert fall, så alt er mulig :) 

Anonymkode: 2e787...65d

Jeg tolket det som et velment råd om å tenke over om studiet er noe for vedkommende, viss hen føler at den sliter med mattefagene. Basert på egne erfaringer om at hun droppet ut av univeristetet, så var det jo bare ment som et råd. 
Dersom man sliter med matte i alle fag og igjen og igjen får dårlige karakterer så bør man revurdere økonomistudiene. Det koster tid og penger å studere noe man ikke får til, og det er et godt poeng at dersom det er ledelsesfagene man er interessert i så finnes det andre studieretninger som er bedre. Har ikke satt meg inn i hvordan det ligger an for vedkommende, men sånn generelt så er det ikke et dumt råd. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å, så glad jeg ble av å lese det innlegget.

Ja, jeg husker en gang så la jeg ut en oppgave innenfor bedriftsøkonomisk analyse, noe med flaskehals. Fikk utrolig mye feil svar her inne på kvinneguiden, da av folk som mente de hadde A og B i faget. Så tror jeg må bare skjerpe meg og begynne å hente hjelp der det faktisk er hjelp å hente. Haha, litt min egen feil også. Nei, jeg har sendt skolen melding nå, så venter på svar :) 

Jeg leste for å være helt ærlig, ikke noe i fjor. Jeg tok skole så for gitt at det ikke var mulig. Jeg bare møtte opp på eksamen uten å være noe forberedt i det hele tatt, og det fikk seg vise på karakterene. Lykke til med eksamen på tirsdag :-) Send meg gjerne en DM, så kan jeg gi deg noen linker til sider der hvor A-studenter jobber med fulle eksamenssett i både mikro og finansregnskap. De tar for seg alle eksamen noen gang gitt på BI i disse to fagene, tror det vil være god til hjelp for deg.

 

Anonymkode: ab247...c01

Man kan ikke sende meldinger til anonymebrukere.

Anonymkode: d3f38...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å, så glad jeg ble av å lese det innlegget.

Ja, jeg husker en gang så la jeg ut en oppgave innenfor bedriftsøkonomisk analyse, noe med flaskehals. Fikk utrolig mye feil svar her inne på kvinneguiden, da av folk som mente de hadde A og B i faget. Så tror jeg må bare skjerpe meg og begynne å hente hjelp der det faktisk er hjelp å hente. Haha, litt min egen feil også. Nei, jeg har sendt skolen melding nå, så venter på svar :) 

Jeg leste for å være helt ærlig, ikke noe i fjor. Jeg tok skole så for gitt at det ikke var mulig. Jeg bare møtte opp på eksamen uten å være noe forberedt i det hele tatt, og det fikk seg vise på karakterene. Lykke til med eksamen på tirsdag :-) Send meg gjerne en DM, så kan jeg gi deg noen linker til sider der hvor A-studenter jobber med fulle eksamenssett i både mikro og finansregnskap. De tar for seg alle eksamen noen gang gitt på BI i disse to fagene, tror det vil være god til hjelp for deg.

 

Anonymkode: ab247...c01

Mente altså at de tar for seg alle eksamen som noen gang har blitt gitt i disse fagene. 

Venninnene mine brukte disse linkene, men fortalte aldri meg om det, men heller ikke hverandre. Vi fant ut av det i sommer at alle gikk inn på samme linker og hentet hjelp. De fikk stortsett A i alle matte-fag. 

Anonymkode: ab247...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ikke sende meldinger til anonymebrukere.

Anonymkode: d3f38...4ac

Null problem, fjernet anonym knappen for vedkommende nå:)

Anonymkode: ab247...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mente altså at de tar for seg alle eksamen som noen gang har blitt gitt i disse fagene. 

Venninnene mine brukte disse linkene, men fortalte aldri meg om det, men heller ikke hverandre. Vi fant ut av det i sommer at alle gikk inn på samme linker og hentet hjelp. De fikk stortsett A i alle matte-fag. 

Anonymkode: ab247...c01

Herregud så snilt!!! Tusen takk, skal sende deg melding nå. Kunne virkelig trengt litt hjelp i mikro, heldigvis så er det litt lenge til mikro enda. Finansregnskap har jeg stålkontroll på. Syns mikro-foreleseren vi har på BI, er så utrolig flink!!! Men selvfølgelig, faget er tøft. Har veldig lyst til å søke om utveksling neste semester, og vet at kravene er ganske ekstreme på BI, så målet er å opprettholde en B snitt hele veien, slik at jeg får muligheten til å reise. Fant også ut at kun 5 stykker kunne dra...så her må det jobbes ekstra mye. Tusen takk igjen, og masse lykke til deg. Rop ut om du skulle ha noe hjelp i bedøk, kan sende deg mine formelark og "hjelpe-ark" som jeg likte å kalle de :) 

Anonymkode: 2e787...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en veldig effektiv studiedag i går altså. Fikk vasket badet, ryddet i klesskapet, omorganisert klær, ryddet på rommet, pakket inn julegaver, ommøblert, ryddet litt på fellesarealet og i boden, sett på kunstløp, laget middag :nori:

Klesvasken tok jeg før helga. Nå begynner jeg å gå tom for ting å gjøre på ryddefronten, men det er jo heldigvis litt ski på tv i dag.

Tror jeg muligens skal lese litt i dag, i morgen er det en uke til første skoleeksamen :frkk:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, LykkeligPer skrev:

Sånn:-) Send meg melding nå

Sjekk innboks LykkeligPer :-) 

Anonymkode: 2e787...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk innboks LykkeligPer :-) 

Anonymkode: 2e787...65d

Sendt! Husk å bruke kode og brukernavn. Eneste ulempen er at du må logge deg inn for hver gang du skal se på et nytt eksamenssett, men det er det minste problemet. Dette her er A -studenter som har laget, han karen med det sorte håret ble jo kåret til årets masterstudent på BI Oslo for noen år tilbake. 

Anonymkode: ab247...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre dager til eksamen og jeg stresser så sykt. Har vært flink til å lese jevnt over hele året, skrevet grundige notater og skrevet sammendrag av ulike teorier. MEN rundt for en måned siden fikk vi høre at eksamensformen er endret, og vi er det første kullet som har denne formen.

Tidligere har det vært oppgaver som f.eks «Gjør rede for to motivasjonsteorier (selvbestemmelse og mestringsforventning) og drøft de ulike pedagogiske implikasjonene». Nå er formen endret til en kortsvarsoppgave og langsvarsoppgave. Langsvarsoppgavene blir mest sannsynligvis et essay. Men kortsvar vet vi lite om, mest sannsynligvis blir det en kortsvarsoppgave med begreper. Jeg synes det er vanskelig å forberede seg når vi får vite så lite. Jeg er egentlig ganske glad for at vi får skrive et essay på langsvar, for det er jo egentlig ganske fritt. Men om du skriver et essay som sensor ikke liker, kan du jo få en dårlig karakter igjen. Kan se for meg at det er mye vanskeligere å få en A på en slik eksamensform, enn den tidligere formen.  

Huff, er jo 1 års student også, så gjør det ikke så mye bedre.. 

Anonymkode: b910b...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leverer bachelor i morgen og er kjempespent :laugh:

Ligger mye tid og arbeid bak, så krysser fingrene for en ikke så aller verst karakter :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVA ER GALT MED MEG? Jeg må lese. Hvorfor gjør jeg ikke det? 

Anonymkode: ad50b...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...