Gå til innhold

Broren min fikk ikke ta med seg hunden sin inn på Post-i-butikk.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er ok å spise nøtter nærmest hvor som helst...

Anonymkode: 61933...57b

Ikke i fly hvis det er en allergiker der  :3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 27.10.2017 den 0.04, Queen of the world skrev:

Jeg har en såkalt "veskehund" selv. Parkerer den aldri utforbi en butikk, fordi den er lett å stjele med seg.  Har folk problem at en liten hund blir  med inn i butikken, får de bare  leve med det. 

Eller du kan leve med at hunden må bli hjemme når du må gjøre ærender. Man må ta hensyn til andre, feks de med allergi. Normale steder å møte på hunder hjemme hos eier, i parker, i fjellet, på turstier osv. Ikke mens man er på shopping...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Peanut said:

Ikke i fly hvis det er en allergiker der  :3 

Nei, men da får en beskjed på flyet om at det ikke er greit. Det der er virkelig det eneste unntaket. 

Anonymkode: 61933...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det greit. Er jo somregel forbudt å ta med dyr inn på offentlige plasser

Anonymkode: 92da3...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

På 27.10.2017 den 10.14, Queen of the world skrev:

Hadde som sagt tatt med hunden inn i butikken enn å satt den utforbi.  Det barnet kan jo møte på en hund hvor som helst eks på buss, tog eller ute.....

Har hyperallegiske familiemedlemmer. De tar hverken buss eller tog av den årsak. Ute går det stort sett greit, men går litt omveger og slik. Passer på å holde seg unna dyrene. Lufta er mer stillestående innendørs så det er mye verre der.

På 27.10.2017 den 18.38, AnonymBruker skrev:

De reagerer vel på førerhunder også da?

Jeg tar med min lille overalt jeg også og alle bare synes han er søt. Flere i klesbutikker har tilbudt seg å passe han mens jeg r inne og handler pga han er så søt .

Anonymkode: b3628...3f7

Ja, de reagerer så klart på førerhunder også. Men det er tross alt ikke så mange av de. Der trumfer den blindes rett allergikerens rett. Din rett til å ha bikkja med overalt av ingen andre grunner enn at du har lyst, kommer så klart i siste rekke. 

16 timer siden, tweet skrev:

Hva gjør du hvis du møter på service-/førerhunder? Er bare nysgjerrig.

Ikke meg du spurte, men har som sagt hyperallergiske familiemedlemmer. De ville forlatt butikken umiddelbart hvis det kom inn en hund - førerhund eller ei. Det må de gjøre for å ikke bli syke. Ta medisin ved behov. Ulempen er så klart at man ikke kan se om det var en hund der for en time siden, men man klarer ikke å ta alle forhåndsregler. En nøtteallergiker kan heller ikke vite om en pedson tok i håndtaket på det offentlige toalettet etter å ha spist nøtter. Da må man isolere seg helt, og det går jo ikke. Man må bare gjøre sitt beste for å unngå å bli syk, ta de forhåndsreglene man kan, alltid ha med medisin og vite hva man gjør hvis det går galt. 

Det eneste de og vi andre som er opptatt av dette ønsker er at folk tar hensyn. Prøver sitt beste for å ikke gjøre andre syke. 

Det er jo lett å forstå at førerhunden har en jobb, og den blindes rett til å være ute er like viktig som allergikerens. Det er sjeldent et problem, rett og slett, siden det tross alt ikke er så mange førerhunder i landet. Men de som ikke MÅ ha med hunden kan la den være igjen hjemme for å gjøre hverdagen til allergikere litt enklere. 

Anonymkode: e8435...c72

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men da får en beskjed på flyet om at det ikke er greit. Det der er virkelig det eneste unntaket. 

Anonymkode: 61933...57b

Nu vel :blink: Poenget er vel at man etterfølger. Når det står i en butikk at man ikke kan ta med inn hunder og folk gjør det likevel...de gir jo faen for å si det sånn  :3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.10.2017 den 0.04, Queen of the world skrev:

Jeg har en såkalt "veskehund" selv. Parkerer den aldri utforbi en butikk, fordi den er lett å stjele med seg.  Har folk problem at en liten hund blir  med inn i butikken, får de bare  leve med det. 

Og dersom nokon hyperallergiske reagerer på hunden din inne i butikken? Full utrykning med ambulanse?
Joda, dei får vel berre takle det, ikkje ditt problem.... :bond:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...