Gå til innhold

Broren min fikk ikke ta med seg hunden sin inn på Post-i-butikk.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er sammen med en blind mann med førerhund, og folk som tar med vanlige hunder inn uten lov, ødelegger veldig for han og andre med service-/førerhunder. Opplevd flere ganger at irriterende småhunder distraherer førerhunden hans og eierne irettesetter ikke dem engang. Det er det samme som å klappe eller snakke til førerhunden mens den er i arbeid. De ødelegger også på den måten at folk får et negativt syn på førerhunder, fordi de har opplevd å sett vanlige, uoppdragne, skitne hunder inne før. 

Jeg generaliserer litt nå, men det er altså min erfaring. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, tweet skrev:

Jeg er sammen med en blind mann med førerhund, og folk som tar med vanlige hunder inn uten lov, ødelegger veldig for han og andre med service-/førerhunder. Opplevd flere ganger at irriterende småhunder distraherer førerhunden hans og eierne irettesetter ikke dem engang. Det er det samme som å klappe eller snakke til førerhunden mens den er i arbeid. De ødelegger også på den måten at folk får et negativt syn på førerhunder, fordi de har opplevd å sett vanlige, uoppdragne, skitne hunder inne før. 

Jeg generaliserer litt nå, men det er altså min erfaring. 

Du hadde min forståelse fram til "vanlige, uoppdragne, skitne hunder". Hvorfor må folk absolutt komme med spydigheter for å få fram et poeng? Hadde holdt med vanlige hunder / kjæledyr osv. Det er nå min mening da :P

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Queen of the world said:

Jeg har en såkalt "veskehund" selv. Parkerer den aldri utforbi en butikk, fordi den er lett å stjele med seg.  Har folk problem at en liten hund blir  med inn i butikken, får de bare  leve med det. 

Ellers kan du faktisk la være å ha med hunden overalt?  Det er et dyr som ofte slikker ræva sin, la være å ha det inn i butikker ok? 

8 hours ago, Maleficenta said:

Det er det vel alltid?

Nei- våres gamle var i en shoppingsenter før, så ikke alltid i en mat butikk, derfor spurte jeg.  Litt spydig kommentar kanskje?  

Uansett, så har ts sagt det er i en matbutikk og oppe gående mennesker skjønner at du skal ikke ha dyr i matbutikker, eneste unntak er førerhunder. 

Anonymkode: 640c5...d13

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i PiB og har vist vekk folk med hunder. Deler lokale med en bensinstasjon bl.a og hunder har ingeting der inne å gjøre. Viste også vekk folk med hunder på armen eller i veska da jeg jobbet i dagligvare for lenge siden. Mskan. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjelden jeg tar med meg hunden når jeg skal i butikk siden de fleste butikker har hundeforbud, da må hunden bli hjemme, jeg forstår ikke problemet til folk som må ta med hunden. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge regler fra Mattilsynet, som alle steder som selger/lager mat må følge, er det ikke lov å ta med dyr inn, med unntak av servicehunder (som blindehunder o.l.). Så butikken bryter loven om de lar folk gå inn med hund. De har plikt til å be folk pelle seg ut igjen. Også om de bare skal bruke post-delen, når det er i samme lokale, og det er samme betjening som går rundt blant matvarene. 

 

Anonymkode: 7897e...315

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om dette? Hunden var ikke inne på butikken, bare ved Post-i-butikk. Men den som jobbet der sa at han måtte gå ut med hunden. Er det greit å nekte dette? 

Anonymkode: adf8b...d8b

Ja, for en vet ikke om de som jobber der er allergikere, så synes det er rimelig egentlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ellers kan du faktisk la være å ha med hunden overalt?  Det er et dyr som ofte slikker ræva sin, la være å ha det inn i butikker ok? 

Nei- våres gamle var i en shoppingsenter før, så ikke alltid i en mat butikk, derfor spurte jeg.  Litt spydig kommentar kanskje?  

Uansett, så har ts sagt det er i en matbutikk og oppe gående mennesker skjønner at du skal ikke ha dyr i matbutikker, eneste unntak er førerhunder. 

Anonymkode: 640c5...d13

Tror  du er mer skittnere og full av bakterier enn hunden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Queen of the world skrev:

Jaja, så får jeg vel bryte "loven" den ene gangen jeg tar med hunden inn i butikken. :) Kunne heller ikke brydd meg mindre.  Var heller ingen som sa noe imot det.  

 

Er vel ikke værre enn de som "feilparkerer" på handikapp plassen, de som sniker i køen. Er vel mange andre  uhygieniske  mennesker som tar på frukten og i smågodtet.Eksempel på alle de vemmelige  småunger og vosksne som gaffler i seg smågodt og putter det tilbake i boksene igjen, det de ikke liker Tror heller hvert sitt menneske må heller passe på seg selv. 

Poenget mitt er at om man tar med en hund inn,  er man ikke værre enn noen andre udugelige  mennesker i butikken. 

For en elendig argumentasjon. Det er vel ikke noe mer greit å gjøre noe ulovlig/uetisk fordi andre også gjør det? 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, cloudsinger skrev:

For en elendig argumentasjon. Det er vel ikke noe mer greit å gjøre noe ulovlig/uetisk fordi andre også gjør det? 

Elendig?leser du det en gang til?  Poenget er vell ikke at andre gjør noe ulovlig,så må man gjør noe ulovlig selv.  Poenget et at alle bør pass på seg selv. Før de rakker ned på noen andre som gjør noe "ulovlig"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Queen of the world skrev:

Elendig?leser du det en gang til?  Poenget er vell ikke at andre gjør noe ulovlig,så må man gjør noe ulovlig selv.  Poenget et at alle bør pass på seg selv. Før de rakker ned på noen andre som gjør noe "ulovlig"

Ja, men så er det dessverre sånn da, at noen er så egoistiske og selvopptatte at de ikke bryr seg om at deres handlinger kan være til bry eller skade for andre (i dette tilfellet, f.eks allergikere). Da må noen faktisk si ifra at det ikke er greit. Forøvrig er jeg enig i at optimalt sett burde folk skjønne dette selv.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Queen of the world skrev:

Jeg har en såkalt "veskehund" selv. Parkerer den aldri utforbi en butikk, fordi den er lett å stjele med seg.  Har folk problem at en liten hund blir  med inn i butikken, får de bare  leve med det. 

Ville du fortsatt tenkt det samme om du gikk inn et sted med rotta di, stilte deg ved siden av en familie med et lite barn som fikk allergisksjokk og falt om? 

Noen småhundeiere fronter seg som så omsorgsfulle og så gir de totalt blaffen i om de påvirker andre mennesker negativt når de bryter regler og drar udyra med seg innendørs på offentlige steder. Egoistiske jævler.

Anonymkode: e3c14...be8

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett flere folk med hund som valser inn steder der det står på døren at ikke er lov med hund inne. Jeg tror at en del ansatte kvier seg for å si fra fordi de mest sannsynlig vil miste en kunde. Ikke at jeg hadde brydd meg så mye om det egentlig, andre folk hadde jo kommet da tenker jeg. Folk respekterer jo røykeforbudet i restauranter og caféer. Det er visst noe eget når det gjelder hunder. Man kan gi faen i andre mennesker da tydeligvis. 

I hvert fall så lures det jo på om at hvis noen hadde dødd av et allergisjokk om ikke hundeeier hadde vært medvirkende til drap? Burde ha blitt straffet som det i hvert fall. 

Anonymkode: bd29f...6aa

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville du fortsatt tenkt det samme om du gikk inn et sted med rotta di, stilte deg ved siden av en familie med et lite barn som fikk allergisksjokk og falt om? 

Noen småhundeiere fronter seg som så omsorgsfulle og så gir de totalt blaffen i om de påvirker andre mennesker negativt når de bryter regler og drar udyra med seg innendørs på offentlige steder. Egoistiske jævler.

Anonymkode: e3c14...be8

Hadde som sagt tatt med hunden inn i butikken enn å satt den utforbi.  Det barnet kan jo møte på en hund hvor som helst eks på buss, tog eller ute.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på kiwi, og plutselig en dag hadde en unge med seg en rotte i butikken!!!!!!! Greide ikke si noe... ☹️

Anonymkode: 059ed...cb3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Queen of the world skrev:

Jeg har en såkalt "veskehund" selv. Parkerer den aldri utforbi en butikk, fordi den er lett å stjele med seg.  Har folk problem at en liten hund blir  med inn i butikken, får de bare  leve med det. 

Hvorfor ikke bare la bikkja di være igjen hjemme eller i bilen? Det er en hund selv om den er liten. Hvis en absolutt skal ta med hunden sin inn i butikker så bør alle få gjøre det samme. Dvs da kan jeg ta med meg min hund i 50kg-klassen inn hvis du tar med din hund inn.

likt for alle, hund er hund. 

Anonymkode: f26f5...56a

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

44 minutes ago, Queen of the world said:

Tror  du er mer skittnere og full av bakterier enn hunden ;)

Det tviler jeg sterk på - prøv igjen. 

 

8 minutes ago, Queen of the world said:

Hadde som sagt tatt med hunden inn i butikken enn å satt den utforbi.  Det barnet kan jo møte på en hund hvor som helst eks på buss, tog eller ute.....

Hvorfor synes du det er greit å ha med et dyr overalt, spesielt på steder som har sagt du ikke får lov å ha dyr der?  Du er nok også en av de som blir invitert til hytteturer og middager og bare ha med hunden uten å spore om det er greit.  Men sann er folk i 2017, selv opptatte, egoistiske narsissister.  

Anonymkode: 640c5...d13

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Queen of the world skrev:

 

Er vel ikke værre enn de som "feilparkerer" på handikapp plassen, de som sniker i køen. Er vel mange andre  uhygieniske  mennesker som tar på frukten og i smågodtet.Eksempel på alle de vemmelige  småunger og vosksne som gaffler i seg smågodt og putter det tilbake i boksene igjen, det de ikke liker Tror heller hvert sitt menneske må heller passe på seg selv. 

Poenget mitt er at om man tar med en hund inn,  er man ikke værre enn noen andre udugelige  mennesker i butikken. 

Men så handler vel ikke denne tråden om at de som tar med hund inn i butikken er så mye "verre" enn alle andre?

 Hovedproblemet er jo at det innskrenker friheten til andre mennesker som skal handle, spesielt de som er allergiske. Jeg synes liksom det er viktigere at en allergiker kan handle middag uten å måtte dra på legevakten enn at en hund må stå alene litt.

Anonymkode: 339b0...c92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke bare la bikkja di være igjen hjemme eller i bilen? Det er en hund selv om den er liten. Hvis en absolutt skal ta med hunden sin inn i butikker så bør alle få gjøre det samme. Dvs da kan jeg ta med meg min hund i 50kg-klassen inn hvis du tar med din hund inn.

likt for alle, hund er hund. 

Anonymkode: f26f5...56a

Hadde ikke latt hunden mitt stått ute selv om den var stor. Sier ikke at store hunder skal stå utfor siden de er store og små hunder kan man ta med inn for de er små. Ikke misforstå meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men så handler vel ikke denne tråden om at de som tar med hund inn i butikken er så mye "verre" enn alle andre?

 Hovedproblemet er jo at det innskrenker friheten til andre mennesker som skal handle, spesielt de som er allergiske. Jeg synes liksom det er viktigere at en allergiker kan handle middag uten å måtte dra på legevakten enn at en hund må stå alene litt.

Anonymkode: 339b0...c92

Nei, men da er jo det som er skreve satt litt ut på spissen :).

Det finnes folk som er veldig allergisk mot parfyme, det tenker vell folk på når de går i butikken, slik at du ikke innskrenker friheten dems? Uansett hvordan man er eller gjør, støter man alltid noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...