Gå til innhold

Broren min fikk ikke ta med seg hunden sin inn på Post-i-butikk.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Queen of the world skrev:

Nei, men da er jo det som er skreve satt litt ut på spissen :).

Det finnes folk som er veldig allergisk mot parfyme, det tenker vell folk på når de går i butikken, slik at du ikke innskrenker friheten dems? Uansett hvordan man er eller gjør, støter man alltid noen. 

"Uansett hva man gjør, så kan man komme til å være til ulempe for noen. Så derfor driter jeg i medmenneskene mine og oppfører meg på en måte som garanterer at andre mennesker blir negativt påvirket av det."

Herregud for en forkastelig tankegang! Ikke ta bikkja di med inn i butikken!

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Nicathv skrev:

"Uansett hva man gjør, så kan man komme til å være til ulempe for noen. Så derfor driter jeg i medmenneskene mine og oppfører meg på en måte som garanterer at andre mennesker blir negativt påvirket av det."

Herregud for en forkastelig tankegang! Ikke ta bikkja di med inn i butikken!

Så du mener selv at du aldri støter ? Og andre er forkastelige .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Queen of the world skrev:

Jeg har en såkalt "veskehund" selv. Parkerer den aldri utforbi en butikk, fordi den er lett å stjele med seg.  Har folk problem at en liten hund blir  med inn i butikken, får de bare  leve med det. 

Det er ikke størrelsen som kan gi allergi.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Herandjetzt skrev:

Det er ikke størrelsen som kan gi allergi.

Nei, har jeg sagt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Queen of the world skrev:

Så du mener selv at du aldri støter ? Og andre er forkastelige .

Jeg har helt sikkert støtt noen i mitt liv. Men når jeg får høre fra mange andre mennesker at de blir negativt påvirket av at jeg bevisst bryter regler, så endrer jeg atferden min.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nicathv skrev:

Jeg har helt sikkert støtt noen i mitt liv. Men når jeg får høre fra mange andre mennesker at de blir negativt påvirket av at jeg bevisst bryter regler, så endrer jeg atferden min.

Ja akkurat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Queen of the world skrev:

Nei, men da er jo det som er skreve satt litt ut på spissen :).

Det finnes folk som er veldig allergisk mot parfyme, det tenker vell folk på når de går i butikken, slik at du ikke innskrenker friheten dems? Uansett hvordan man er eller gjør, støter man alltid noen. 

Men det er jo ikke et argument for noe som helst? Det er svært vanskelig å ikke "støte" noen, men det går da an da fint an å gjøre noe så enkelt som å ikke ta med seg hunden sin inn på butikken uten at det behøver å problematiseres?

Anonymkode: 339b0...c92

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Queen of the world skrev:

Ja akkurat :)

Så da slutter du å ta hunden din inn i butikken da?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men det er jo ikke et argument for noe som helst? Det er svært vanskelig å ikke "støte" noen, men det går da an da fint an å gjøre noe så enkelt som å ikke ta med seg hunden sin inn på butikken uten at det behøver å problematiseres?

Anonymkode: 339b0...c92

Er det ikke noe argument ? Å ta med seg en hund er ulovlig. Men alt annet er OK?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Queen of the world skrev:

Nei, har jeg sagt det?

En liten hund er forsatt en hund. Når du skriver " har folk problem at en liten hund blir  med inn i butikken, får de bare  leve med det", så sier du samtidig at folk som er allergiske kan ha det så godt. Flott for deg da!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Queen of the world skrev:

Hadde som sagt tatt med hunden inn i butikken enn å satt den utforbi.  Det barnet kan jo møte på en hund hvor som helst eks på buss, tog eller ute.....

Hva om foreldrene passer på ungen sin ute, ikke bruker offentlig transport osv? Det finnes faktisk mange mennesker som tar visse forholdsregler for å kunne leve mest mulig normalt med div sykdommer o.l.

En ting er at det kan være skikkelig uheldig med å da treffe på en arbeidende hund. Det er i så tilfellet tragisk, uheldig.

Men at det skal kunne skje fordi en egoistisk menneske skal dra en stakkars liten hund med seg rundt i bur, det er utilgivelig.

Jeg hadde anmeldt deg!

Ikke sett den utenfor, det er ikke lov det heller! La den bli hjemme hvis du skal handle. Ta ansvar!

Anonymkode: e3c14...be8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sier at dere "ikke kan la hunden stå utenfor, da blir den jo så lett stjelt" eller at det "er jo kaldt ute for hunden, så den kan ikke bli stående ute" - jeg har en enkel løsning til dere... ikke ta med dere hunden når dere vet at dere skal innom butikken! La den bli igjen hjemme! Dere vet jo at hunder ikke har noe å gjøre i lokalene til en matbutikk. At det skal være så )#/¤()/¤ vanskelig!

Anonymkode: 61933...57b

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva om foreldrene passer på ungen sin ute, ikke bruker offentlig transport osv? Det finnes faktisk mange mennesker som tar visse forholdsregler for å kunne leve mest mulig normalt med div sykdommer o.l.

En ting er at det kan være skikkelig uheldig med å da treffe på en arbeidende hund. Det er i så tilfellet tragisk, uheldig.

Men at det skal kunne skje fordi en egoistisk menneske skal dra en stakkars liten hund med seg rundt i bur, det er utilgivelig.

Jeg hadde anmeldt deg!

Ikke sett den utenfor, det er ikke lov det heller! La den bli hjemme hvis du skal handle. Ta ansvar!

Anonymkode: e3c14...be8

Når du først er i gang med å anmelde, håper jeg du anmelder alle andre syndere og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Queen of the world said:

Hadde ikke latt hunden mitt stått ute selv om den var stor. Sier ikke at store hunder skal stå utfor siden de er store og små hunder kan man ta med inn for de er små. Ikke misforstå meg.

Nei greit det. Men da lar du hunden være hjemme istedenfor å dra den med deg ut når du vet du skal innom butikker. Eller ha med deg hundepass. 

Anonymkode: d29bd...51b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Jeg mener at det er helt på sin plass. Så flott at han ble nektet, det skulle jeg virkelig ønske at flere gjorde. Dyr har ingenting i en butikk å gjøre, med mindre det er snakk om en førerhund.

Det denne diskusjonen her viser er at en del er mennesker  ikke gidder å ta hensyn til andre mennesker og er egoistiske. Det handler ikke om at man skal anmelde de som har begått mindre brudd på loven. Dette handler om ens egen moralske oppfatning, om folkeskikk og å ta hensyn til sine medmennesker. Det er dette handler om, og mennesker som turer fram og ikke bryr seg vil nok neppe bry seg eller forstå dette. Det minner meg om diktet til Arnulf Øverland "Du må ikke sove", og jeg siterer: "Du må ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer dig selv!" Akkurat.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, KillerKitty skrev:

Du hadde min forståelse fram til "vanlige, uoppdragne, skitne hunder". Hvorfor må folk absolutt komme med spydigheter for å få fram et poeng? Hadde holdt med vanlige hunder / kjæledyr osv. Det er nå min mening da :P

Hehe, point taken! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg jobber i butikk. Vi lar ingen ta med hunder inn uansett størrelse men vi tilbyr oss og passe på hunden utafor. Vi har alltids en som kan stå utenfor med bikkjekreket i noen minutter. Men de med små hunder har veldig vanskelig med å forstå at vi ikke tillater dem å bære rundt på hundene sine i butikken. 

Anonymkode: ebf55...3db

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står tydelig merket at hunder er forbudt å ha med seg inn i butikker og det gjelder også post i butikk

Anonymkode: 27d7b...9ee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, yeans skrev:

Det spiller ingen rolle. Allergikere må fortsatt passere området der hunden har vært.

De reagerer vel på førerhunder også da?

9 timer siden, tussi680 skrev:

Ja, for en vet ikke om de som jobber der er allergikere, så synes det er rimelig egentlig.

Jeg tar med min lille overalt jeg også og alle bare synes han er søt. Flere i klesbutikker har tilbudt seg å passe han mens jeg r inne og handler pga han er så søt .

Anonymkode: b3628...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Queen of the world skrev:

Er det ikke noe argument ? Å ta med seg en hund er ulovlig. Men alt annet er OK?

Det er ikke et argument for noe som helst, nei. Det er snarere en påstand om at å ta med hund på butikken, hold deg fast, ikke er det eneste kjipe man kan gjøre. Hvordan forsvarer det noe som helst? Hvilket poeng forsøker du å få frem? 

Anonymkode: 339b0...c92

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...