Gå til innhold

Broren min fikk ikke ta med seg hunden sin inn på Post-i-butikk.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutes ago, AnonymBruker said:

I Oslo er dette null stress, jeg har hatt med hunden min på postkontoret mange ganger.

Anonymkode: 2f2c1...232

I så fall dårlig håndhevelse av regler der du var.

Anonymkode: 61933...57b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hm ok, har selv aldri opplevd noe problem med det. Dette er da på Grunerløkka Postkontor og Majorstuen. Sett flere ha med hund her.

Anonymkode: 2f2c1...232

Det er snakk om Post-i-Butikk.

Anonymkode: adf8b...d8b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I så fall dårlig håndhevelse av regler der du var.

Anonymkode: 61933...57b

Er flere postkontor i Oslo det er snakk om. Er mange som har med hund inn, aldri sett noen bli nektet, dog jeg kan forstå det. 

Anonymkode: 2f2c1...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I så fall dårlig håndhevelse av regler der du var.

Anonymkode: 61933...57b

Hvilke regler? 

Anonymkode: adf8b...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er snakk om Post-i-Butikk.

Anonymkode: adf8b...d8b

Aha, feberen gjør meg litt treg. Men da så. Det er ulovlig å ha med hund i bygg der det serveres mat, så denne ser jeg.

Anonymkode: 2f2c1...232

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Aha, feberen gjør meg litt treg. Men da så. Det er ulovlig å ha med hund i bygg der det serveres mat, så denne ser jeg.

Anonymkode: 2f2c1...232

Så vidt jeg har forstått det til nå, ut fra begge trådene jeg har laget, så er det bare restriksjoner der det er fare for mattryggheten, så det er ikke sånn at det er 100% ulovlig der det serveres mat. 

Anonymkode: adf8b...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var post i butikk i en mat butikk?  

Anonymkode: 640c5...d13

Det er det vel alltid?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Queen of the world said:

Jeg har en såkalt "veskehund" selv. Parkerer den aldri utforbi en butikk, fordi den er lett å stjele med seg.  Har folk problem at en liten hund blir  med inn i butikken, får de bare  leve med det. 

Du bryter loven til butikkene hver gang du drar den med deg inn. 

Du kan jo fint la den være hjemme mens du er ute og shopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var post i butikk i en mat butikk?  

Anonymkode: 640c5...d13

Ja, det er det jo alltid, men hunden var ikke inne i selve butikken der maten er. 

Anonymkode: adf8b...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, yeans skrev:

Du bryter loven til butikkene hver gang du drar den med deg inn. 

Du kan jo fint la den være hjemme mens du er ute og shopper.

"Loven til butikkene" - hvilken lov? 

Anonymkode: adf8b...d8b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, AnonymBruker said:

Så vidt jeg har forstått det til nå, ut fra begge trådene jeg har laget, så er det bare restriksjoner der det er fare for mattryggheten, så det er ikke sånn at det er 100% ulovlig der det serveres mat. 

Anonymkode: adf8b...d8b

Kjøpesentre har forbud mot hunder av mange andre årsaker. Allergi er en av dem. Hundeeiere som ikke skjønner det burde aldri fått ha hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

"Loven til butikkene" - hvilken lov? 

Anonymkode: adf8b...d8b

De kan selv bestemme at hunder ikke er tillatt. Det er svært få sentre i Norge dette forbudet ikke gjelder nå som vi er i 2017.

 Har du et problem med det, eller velger du bevisst å ignorere det lille forbudsskiltet med hund i og å utsette andre kunder for dyreallergi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutes ago, AnonymBruker said:

Er det greit å nekte dette?

Selvfølgelig er det greit, skulle da bare mangle.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutes ago, AnonymBruker said:

Ja, det er det jo alltid, men hunden var ikke inne i selve butikken der maten er. 

Anonymkode: adf8b...d8b

Det spiller ingen rolle. Allergikere må fortsatt passere området der hunden har vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Maleficenta skrev:

Det er det vel alltid?

Nei, vet om en Plantasjen som har post i butikk. 

Anonymkode: 5aa86...1ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, yeans skrev:

Du bryter loven til butikkene hver gang du drar den med deg inn. 

Du kan jo fint la den være hjemme mens du er ute og shopper.

Jaja, så får jeg vel bryte "loven" den ene gangen jeg tar med hunden inn i butikken. :) Kunne heller ikke brydd meg mindre.  Var heller ingen som sa noe imot det.  

 

Er vel ikke værre enn de som "feilparkerer" på handikapp plassen, de som sniker i køen. Er vel mange andre  uhygieniske  mennesker som tar på frukten og i smågodtet.Eksempel på alle de vemmelige  småunger og vosksne som gaffler i seg smågodt og putter det tilbake i boksene igjen, det de ikke liker Tror heller hvert sitt menneske må heller passe på seg selv. 

Poenget mitt er at om man tar med en hund inn,  er man ikke værre enn noen andre udugelige  mennesker i butikken. 

Endret av Queen of the world
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selvfølgelig er det det. Lar de hunder komme inn må de jo stenge ned.

Anonymkode: e2746...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Queen of the world said:

Jaja, så får jeg vel bryte loven den ene gangen jeg tar med hunden inn i butikken. :) Kunne heller ikke brydd meg mindre.  Var heller ingen som sa noe imot det.  

 

Er vel ikke værre enn de som "feilparkerer på handikapp plassen", de som sniker i køen. Er vel mange andre  uhygieniske  mennesker som tar på frukten og i smågodtet.Eksempel på alle de vemmelige  småunger og vosksne som gaffler i seg smågodt og putter det tilbake i boksene igjen, det de ikke liker Tror heller hvert sitt menneske må heller passe på seg selv. 

Du skal ikke spøke med allergier.

Personlig syns jeg at folk bør skjerpe seg og ikke være så fordømt tankeløse og bare drite i regler bare fordi de ikke gidder å bry seg om andre. For det er hva du sier her. Det er ikke stort nok, viktig nok, og går ikke ut over noen. Tror du.

Og en dag gjør noen nettopp en ting du mener at alle burde skjønne at de ikke kan gjøre. Fordi det er ikke tillatt. Hva sier du da? 

Altså, du vil møte deg selv i døren en dag. Det hadde vært fint om du klarte å se at det du gjør faktisk betyr noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, yeans skrev:

Du skal ikke spøke med allergier.

Personlig syns jeg at folk bør skjerpe seg og ikke være så fordømt tankeløse og bare drite i regler bare fordi de ikke gidder å bry seg om andre. For det er hva du sier her. Det er ikke stort nok, viktig nok, og går ikke ut over noen. Tror du.

Og en dag gjør noen nettopp en ting du mener at alle burde skjønne at de ikke kan gjøre. Fordi det er ikke tillatt. Hva sier du da? 

Altså, du vil møte deg selv i døren en dag. Det hadde vært fint om du klarte å se at det du gjør faktisk betyr noe. 

Verden er ikke rettferdig, skjønner du vel :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for et hysterisk samfunn. Jeg har vokst opp i fjøsen og stallen og overlevde gjorde jeg også.

Anonymkode: 72241...611

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...