Gå til innhold

Han går hvis jeg legger på meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Katten.2.0 skrev:

20kg er nesten en femtedel av hele meg. Det er mye.

Kosthold er noe man i stor grad styrer selv, og bortsett fra ved visse tilfeller som lengre depresjon, gaviditet o.l., så legger ingen på seg tyve kg ut av det bl

Selvfølgelig er 20 kg mye (det er en tredjedel av meg), men det er fortsatt ikke et spesielt godt tegn at kjæresten truer med å gjøre det slutt dersom dama legger på seg 20 kg. Trusler om "hvis x så går jeg fra deg" er generelt en ræva måte å kommunisere på/bygge et forhold på. Man kan fint fortelle om preferanser osv uten å komme med slike trusler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 hours ago, Anonymus Notarius said:

Selvfølgelig er 20 kg mye (det er en tredjedel av meg), men det er fortsatt ikke et spesielt godt tegn at kjæresten truer med å gjøre det slutt dersom dama legger på seg 20 kg. Trusler om "hvis x så går jeg fra deg" er generelt en ræva måte å kommunisere på/bygge et forhold på. Man kan fint fortelle om preferanser osv uten å komme med slike trusler.

Dét er jeg forsåvidt fullstendig enig i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2017 den 1.27, GudSelv skrev:

20kg hørtes ekstremt ut, jeg trodde det først var snakk om filleting som for eksempel 5kg. Hadde han gått fra deg fordi du gikk opp 5kg hadde han vært en idiot. Dessuten burde ikke det her være et tema før vekten faktisk begynner å bli et problem. Det er ganske naturlig å gå opp i vekt med alderen.

Hva om ts skulle bli gravid da. Da kan hun faktisk legge på seg 20 kg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2017 den 15.53, heipådegsann skrev:

Jeg er 172 cm og veier 50kg. Går jeg opp til 70kg så er jeg faktisk enda innenfor normalskiktet når det kommer til bmi. Den forskjellen merkes nok ja - så absolutt! Men jeg kan være like sunn (mest sannsynligvis også sunnere) selv om jeg går opp i vekt.

Men til ts: jeg personlig hadde ikke ønsket å dele livet med noen som har ett så strengt syn på vekt. Men det kommer kanskje naturlig da jeg ikke bryr meg noe særlig om det selv. Iløpet av de 3årene jeg har delt med samboeren min har jeg hatt både perioder hvor jeg har vært fornøyd med utssendet, og perioder hvor jeg har følt meg stygg, perioder hvor jeg har spist sunt og trent og perioder hvor jeg bare har snavlet snop. Jeg har også gått gravid.

JEG vil ha en mann som jeg føler meg trygg på at vil stå ved min side gjennom det meste. Forstår jo at alle kan nå et punkt hvor de vil forlate partneren sin, men det er forskjell på hva personer mener er en god grunn og hvor mye de tåler. Jeg vil også ha en mann som elsker meg for mye mer enn utseendet og fysikk, fordi disse to tingene er de to tingene som med ganske stor sikkerhet kommer til å forfalle med tiden.

Spørsmålet er vel egentlig bare hva du egentlig synes om det han sa. Virker det for deg som et rimelig krav og noe du kan leve med? Da er jo saken grei :) Hvis ikke så forstår jeg den, og da kan det kanskje være en ide å gå for noen andre. Dere er jo bare i datingfasen enda :)

Jeg tenker at et så bastant og konkret krav som utelukkende går på utseendet beviser at man egentlig ikke er glad i personen.litt som.. farger du håret brunt så går jeg, for jeg liker ikke brunetter eller ja andre konkrete ting som har null og niks med personen i seg selv å gjøre. Typen til ts viser på en måte at han har en liste med snevre krav til en partner, som må innfris til punkt og prikke. Han driter i persoblighet. Han vil bare ha en kjæreste som følger hans nøyaktige oppskrift på hvordan en kjæreste skal være

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2017 den 15.53, heipådegsann skrev:

Jeg er 172 cm og veier 50kg. Går jeg opp til 70kg så er jeg faktisk enda innenfor normalskiktet når det kommer til bmi. 

Jeg er 173 så jeg må bare spørre, 50 kg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Mass skrev:

Jeg er 173 så jeg må bare spørre, 50 kg? 

Jeg er 174. Veide rundt 50 kg tidlig i 20 åra

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maleficenta skrev:

Jeg er 174. Veide rundt 50 kg tidlig i 20 åra

Åå? Hadde jeg veid 50 kg så hadde jeg sett alvorlig syk ut, men jeg har tung kroppsbygning så kanskje det er derfor det kan være så store forskjeller og likevel være normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke likt om en jeg datet hadde hatt et fokus på vekt og og skulle begynne å kommentere kroppen min på den måten. Det gjør man bare ikke. Likevel er jeg overrasket over at enkelte har kommentert at 20 kg + ikke er så ille, og hva om man har hormonproblemer eller andre issues som gjør det "forsvarlig" å legge på seg...20 kg er enormt mye! Jeg er gjennomsnittlig høy og ingen sylfide, men for meg er det helt utenkelig å legge på meg så mye. Med mindre man har vært svært undervektig tidligere, så vil det bety overvekt for de fleste. 

Anonymkode: f5e84...d15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mass skrev:

Åå? Hadde jeg veid 50 kg så hadde jeg sett alvorlig syk ut, men jeg har tung kroppsbygning så kanskje det er derfor det kan være så store forskjeller og likevel være normalt.

Når jeg gikk på ungd skolen og var kjempetynn så så jeg nok litt syk ut ja. Men etter 20 åra fikk jeg mer former så var tynn men så ikke syk ut på samme måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke likt om en jeg datet hadde hatt et fokus på vekt og og skulle begynne å kommentere kroppen min på den måten. Det gjør man bare ikke. Likevel er jeg overrasket over at enkelte har kommentert at 20 kg + ikke er så ille, og hva om man har hormonproblemer eller andre issues som gjør det "forsvarlig" å legge på seg...20 kg er enormt mye! Jeg er gjennomsnittlig høy og ingen sylfide, men for meg er det helt utenkelig å legge på meg så mye. Med mindre man har vært svært undervektig tidligere, så vil det bety overvekt for de fleste. 

Anonymkode: f5e84...d15

Jeg reagerer mer på at han ut av det blå sier det som en trussel. Om du legger på deg 20 kg så går jeg. Hvor kommer en slik kommentar fra?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Maleficenta skrev:

Når jeg gikk på ungd skolen og var kjempetynn så så jeg nok litt syk ut ja. Men etter 20 åra fikk jeg mer former så var tynn men så ikke syk ut på samme måte. 

Ja, det kan være store forskjeller for vi er bygget opp så forskjellig. Med trådens tema i tankene så var det jo litt artig at vi kunne ha en differanse på 20 kg uten at overvekt er med i bildet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo helt an på hvorfor man går opp 20kg også...
Enkelte legger på seg ekstremt mye under en graviditet, men vekta går som regel ned igjen etterpå om kvinnen trener og spiser sunt i ettertid.. :) 
Eller så kan det være sykdommer..

F.eks.1; Har to venninner, begge ble gravid omtrent samtidig. De hadde samme kroppsstørrelse, ca samme vekt og høyde. Begge to trente regelmessig før graviditeten.
Hun ene, gikk opp 30kg, men gikk ned til samme størrelse ca 1 år etterpå. Hun trente.
Hun andre, gikk opp 15kg, men raste videre opp i vekt etter fødsel, men hun sluttet å trene og fikk seg ett ganske usunt kosthold.

Eks 2. Har ei venninne som var syltynn fram til ca 25årsalderen, etter det raste hun opp i vekt, hun hadde samme kosthold, trente like mye som før, men... Hun har fått diagnose PCOS + leddgikt og ett par andre greier.. I hennes tilfelle; for at hun ikke skal rase opp i vekt, så må hun leve på en ekstrem streng diett..


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Mass skrev:

Jeg er 173 så jeg må bare spørre, 50 kg? 

Ja, har veldig høy forbrenning- alltid hatt, så har vanskelig med å gå opp i vekt. Etter fødsel for 1,5år siden var jeg enda 4kg lettere etter å ha gått 9mnd med svangerskapskvalme (da var det snakk om sykelig, orket ingenting så ikke å anbefale akkurat). Jobber enda med vektoppgang, målet er å gå opp 5kg til :Nikke:

Men det syke er at jeg fikk høre i graviditeten at "sånn skal en gravid kvinne se ut!" fordi jeg var slank med unntak av kulen på magen. Ja for guds skyld ønsk på alle gravide kvinner undervekt :balltre:

Også beklager jeg avsporingen :briller:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, heipådegsann skrev:

Ja, har veldig høy forbrenning- alltid hatt, så har vanskelig med å gå opp i vekt. Etter fødsel for 1,5år siden var jeg enda 4kg lettere etter å ha gått 9mnd med svangerskapskvalme (da var det snakk om sykelig, orket ingenting så ikke å anbefale akkurat). Jobber enda med vektoppgang, målet er å gå opp 5kg til :Nikke:

Men det syke er at jeg fikk høre i graviditeten at "sånn skal en gravid kvinne se ut!" fordi jeg var slank med unntak av kulen på magen. Ja for guds skyld ønsk på alle gravide kvinner undervekt :balltre:

Også beklager jeg avsporingen :briller:

Oi, svangerskapskvalme må ha vært tøft viss det i utgangspunktet er vanskelig å være tilstrekkelig i forhold til den høye forbrenningen. 

Ser den. Det er nok utfordrende å leve med høy/lav forbrenning. Håper du når målet ditt 😊 og kanskje alderen etterhvert vil være en god hjelp? 

Helt enig, det bør ikke oppfordres til hverken undervekt eller overvekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han hørt om å ikke si høyt alt man tenker, eller? Hadde jeg vært deg, TS, hadde jeg photoshoppet meg 50 kg tyngre og invitert han på filmkveld for å se Shallow Hal. :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes det er fint at daten er ærlig i sine preferanser. Skulle jeg begynne å date igjen ville jeg ha ønsket at dama var åpen rundt sine preferanser og forventninger til meg. Kunne spart et fremtidig forhold for mye dårlig stemning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2017 den 11.07, Sykkelkopp skrev:

Å klage over at noen vil gå fra deg om du legger på deg 20kg er som å klage over at noen ville gått fra deg om du opererte deg for å bli mann. Du ender opp som noe helt annet enn det man i utgangspunktet fant attraktivt

Hva om partneren går ned 20 kilo da? Ser for meg at det er mye mer akseptabelt, selv om det faller under samme kategori? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2017 den 14.19, AnonymBruker skrev:

Tja, min x la på seg over 10 kg. Men heldigvis holdt han seg fortsatt i form og kunneleve et aktivt liv, og da kan man leve med det. Når man er glad i personen klarer man heldigvis å se rundt sånt. Men om jeg syns kroppen hans var attraktiv? For å si det sånn så sorterer jeg bort de med tilsvarende kropp når jeg dater nå.

Men 20 kilo er mye, og de komner ikke uten at det samtidig har skjedd noe med livsstil. Jeg er selv veldig aktiv, liker å trene m.m., og om en partner da klarer å legge på seg 20 kg så har vi neppe noe særlig til felles lengre. Og ja, jeg ville sterkt slite med å tenne på en sånn kropp, selv om jeg var glad i personen. Så jeg skjønner han. Tror kanskje ikke det går på akkurat det om du legger på deg, men den type lit han ønsker å leve. Tenker han som meg ikke klarer å se at han skal ha noe til felles med noen som er såpass stor.

Anonymkode: 34f89...e70

Dersom det er snakk om et livslangt forhold er det ikke uvanlig at folk kan ende opp 20 kilo tyngre enn i ungdomnen uten at de forandrer livsstilen vesentlig. Alder og eventuelle sykdommer kan påvirke vekten over tid. Noen opplever sterk vektopogang i forbindelse med svangerskap og overgangsalder. Noen er veldig undervektige i utgangspunktet, og har kanskje ikke så vondt av en vektoppgang på 20 kilo. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Arktis skrev:

Har han hørt om å ikke si høyt alt man tenker, eller? Hadde jeg vært deg, TS, hadde jeg photoshoppet meg 50 kg tyngre og invitert han på filmkveld for å se Shallow Hal. :fnise:

:nori:Litt humor gjør seg, ja! Måtte le av dette her selv, for det er i grunnen ganske komisk at noen kan si slikt ut av det blå!

Ts: Han får ta seg en bolle... Eller vent, kanskje det er fali', det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...