Gå til innhold

Han går hvis jeg legger på meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Greit at 20 kg opp eller ned er en forandring fra nåværende tilstand. Men dere som ikke synes dette er ok for partneren deres: Hvor går grensen for hva slags forandring man skal godta? Ikke ment som kritikk, jeg lurer faktisk på dette. Er det greit at man går opp 20 kg pga graviditet? Hvis ja, er det greit at kroppen endrer seg etter på, løs hud osv, selv om man går ned de 20 kg? Er det ok at man går opp 20 kg pga sykdom? Vektoppgang er også relativt vanlig bivirkning av medisinbruk. Hva synes dere? Og hva med forandringer vedrørende psyken?

Anonymkode: 891c7...5dd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greit at 20 kg opp eller ned er en forandring fra nåværende tilstand. Men dere som ikke synes dette er ok for partneren deres: Hvor går grensen for hva slags forandring man skal godta? Ikke ment som kritikk, jeg lurer faktisk på dette. Er det greit at man går opp 20 kg pga graviditet? Hvis ja, er det greit at kroppen endrer seg etter på, løs hud osv, selv om man går ned de 20 kg? Er det ok at man går opp 20 kg pga sykdom? Vektoppgang er også relativt vanlig bivirkning av medisinbruk. Hva synes dere? Og hva med forandringer vedrørende psyken?

Anonymkode: 891c7...5dd

Kjæresten til bror gikk opp 12kg når hun var gravid. Hun trente det bort igjen på 1 år. Det står det stor respekt av :hjerte: Barnet får en sunn og fin mamma.

Anonymkode: 0415c...4c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fyren jeg dater sa han ville gå hvis jeg f.eks legger på meg 20kg. Han virker som en type som er veldig opptatt av helse og kosthold, og ser det nesten som en selvfølge at alle kan leve kan på den måten. Jeg personlig er ikke så veldig obsessed, jeg trener og spiser gjennomsnittlig sunt, og trives godt med det. Jeg forstår at det skal være greit å ha preferanser, og jeg har også vanskeligheter med å være tiltrukket av en større person innimellom. Jeg tenker dog ikke så langt som at partneren min en dag kan bli stor, og at jeg da må gå. Jeg tenker at jeg da vil være så glad i denne personen at det ikke vil være like betydelig for meg. 

Jeg veit ikke om jeg syns det er greit med en slik holdning.. Hva tenker dere?

Anonymkode: e7268...f26

Kan til en viss grad forstå det hvis partneren gir faen i egen helse og lar seg forfalle 20 kg. opp. Men, og det er et stort men: Da må du samtidig passe på at du ikke blir syk med påfølgene vektoppgang, at du må bruke medisiner som sender deg opp i vekt etc. For da vet du hvordan det går.

Anonymkode: d9517...334

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjæresten til bror gikk opp 12kg når hun var gravid. Hun trente det bort igjen på 1 år. Det står det stor respekt av :hjerte: Barnet får en sunn og fin mamma.

Anonymkode: 0415c...4c9

For det første å være slank er ikke ensbetydende med å være sunn. For det andre synes jeg ikke det står "stor" respekt av å gå ned 12 kilo på et år. Her kan du se fakta om vektoppgang i svangerskapet:

  • Barnet; ca. 3,5 kg
  • Morkaken; ca. 0,5 kg
  • Fostervannet; ca. 1,0 kg
  • Livmorvekst; ca. 1,0 kg
  • Brystvev; ca. 0,5 kg
  • Økt blodvolum; ca. 1,5 kg
  • Fettvev; ca. 3,0 kg
  • Ekstra væske; 1,5 kg

Til sammen 12,5 kilo. Det meste forsvinner ganske raskt av seg selv helt naturlig.

Tilføyelse: Det er kanskje unødvendig å si, men det gjelder altså i tiden etter fødselen.

Endret av Arabella
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig morsomt at dere damer er enige at man kan dumpe om mannen stemmer på donald trump. Da rettferdigjør dere det med at han har andre verdier og holdninger. Referer nå til donald trump tråden 

Men når en mann som er veldig opptatt av trening og sunt kosthold sier at han dumper damen om hun legger  på seg 20 kg da blir det ramaskrik. Ts har jo helt andre verdier og holdninger enn ham om hun legger på seg 20 kg

20 kg er veldig mye for en dame. De fleste kvinner veier mellom 50 til 65 ish ...om ts skal gå opp 1/3 av sin totallvekt så blir hun feit som en gris rett å slett

Anonymkode: 8b451...5a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg veit ikke om jeg syns det er greit med en slik holdning.. Hva tenker dere?

Anonymkode: e7268...f26

Egentlig er det uvesentlig om det er "greit" eller ikke. Han mener dette og han uttrykte det. Da er det opp til deg om du aksepter å være med en mann som har disse holdningene eller ikke. 

Jeg er selv helt enig med han, 20 kg er mye. 

Likevel ikke noe poeng for noen av dere å gjøre en sak utav det, om du trener og er slank så er det lite sannsynlig at du vil legge på deg så mye uansett. 

Anonymkode: f5e84...d15

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig morsomt at dere damer er enige at man kan dumpe om mannen stemmer på donald trump. Da rettferdigjør dere det med at han har andre verdier og holdninger. Referer nå til donald trump tråden 

Men når en mann som er veldig opptatt av trening og sunt kosthold sier at han dumper damen om hun legger  på seg 20 kg da blir det ramaskrik. Ts har jo helt andre verdier og holdninger enn ham om hun legger på seg 20 kg

20 kg er veldig mye for en dame. De fleste kvinner veier mellom 50 til 65 ish ...om ts skal gå opp 1/3 av sin totallvekt så blir hun feit som en gris rett å slett

Anonymkode: 8b451...5a1

Tror ikke den setningen der stemmer. Det er så utrolig mange kraftige/overvektig kvinner i samfunnet . Men jeg aner jo ikke hvordan gjennomsnittet i landet er. Ser bare for meg at det er høyere enn de tallene der . 🤷🏼‍♀️

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev:

Tror ikke den setningen der stemmer. Det er så utrolig mange kraftige/overvektig kvinner i samfunnet . Men jeg aner jo ikke hvordan gjennomsnittet i landet er. Ser bare for meg at det er høyere enn de tallene der . 🤷🏼‍♀️

Til din info kan man faktisk ha fedme på 65 kg om man er lav nok. Men, jeg synes du og andre her er vanvittig negative og veldig fordomsfulle. Håper seriøst ikke jeg finner slike holdninger utenfor kg...

Anonymkode: 3ba10...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev:

Tror ikke den setningen der stemmer. Det er så utrolig mange kraftige/overvektig kvinner i samfunnet . Men jeg aner jo ikke hvordan gjennomsnittet i landet er. Ser bare for meg at det er høyere enn de tallene der . 🤷🏼‍♀️

Det er da flere normalvektige kvinner enn overvektige. Jeg vil tippe det er mellom 50 til 65 som er gjennomsnittet. Kan fint veie opp til 70 kg og om man er høy. Men det er sjeldent

Poenget mitt er at 20 kg + for en dame da er man tjukk som en gris

Anonymkode: 8b451...5a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til din info kan man faktisk ha fedme på 65 kg om man er lav nok. Men, jeg synes du og andre her er vanvittig negative og veldig fordomsfulle. Håper seriøst ikke jeg finner slike holdninger utenfor kg...

Anonymkode: 3ba10...3e3

Ja man kan jo det. Men tenkte ut i fra gjennomsnittshøyden og gjennomsnittsvekten. 

Hvor er jeg vanvittig negativ? Jeg går ikke rundt å dømmer mennesker som er overvektig , eller ser ned på de.

Men jeg er ærlig om at jeg ikke tenner på fedme/overvektige , pluss jeg sa at det er turnoff med dårlig kosthold og latskap. Men dette var i forbindelse med kjæresteforhold.  😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er da flere normalvektige kvinner enn overvektige. Jeg vil tippe det er mellom 50 til 65 som er gjennomsnittet. Kan fint veie opp til 70 kg og om man er høy. Men det er sjeldent

Poenget mitt er at 20 kg + for en dame da er man tjukk som en gris

Anonymkode: 8b451...5a1

Leste at gjennomsnittet var 68 kg for noen år siden . 👍🏼 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev:

Ja man kan jo det. Men tenkte ut i fra gjennomsnittshøyden og gjennomsnittsvekten. 

Hvor er jeg vanvittig negativ? Jeg går ikke rundt å dømmer mennesker som er overvektig , eller ser ned på de.

Men jeg er ærlig om at jeg ikke tenner på fedme/overvektige , pluss jeg sa at det er turnoff med dårlig kosthold og latskap. Men dette var i forbindelse med kjæresteforhold.  😊

I forhold til overvekt. Det er jo ikek bare deg, men utrolig mange andre også. Han som du siterte bl.a. Hva med å få vekk fordommene om at overvektige har dårlig kosthold og er late som hater å trene? De sitter liksom bare inne foran tv'en og spiser chips og drikker cola, de! :alice:

Anonymkode: 3ba10...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I forhold til overvekt. Det er jo ikek bare deg, men utrolig mange andre også. Han som du siterte bl.a. Hva med å få vekk fordommene om at overvektige har dårlig kosthold og er late som hater å trene? De sitter liksom bare inne foran tv'en og spiser chips og drikker cola, de! :alice:

Anonymkode: 3ba10...3e3

Jeg sier ikke at alle som er overvektig gjør det altså. 🙈 Det finnes mange grunner til at folk er overvektig, men de som er overvektig pga junkfood og latskap har jeg vanskeligheter for å forstå meg på .:rodme: det samme gjelder de som ikke er overvektig men som lever på samme måte, så det går mer på livsstil enn vekt . 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden jeg ble sammen med samboeren for ca et år siden har jeg gått ned 18 kg, mens han har gått opp ca 12. Bør jeg dumpe ham? Bør han dumpe meg? Hva gjør vi? Hjelp! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er da flere normalvektige kvinner enn overvektige. Jeg vil tippe det er mellom 50 til 65 som er gjennomsnittet. Kan fint veie opp til 70 kg og om man er høy. Men det er sjeldent

Poenget mitt er at 20 kg + for en dame da er man tjukk som en gris

Anonymkode: 8b451...5a1

Det kommer an på hva utgangspunktet er.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Frøken_fjong1 skrev:

Jeg sier ikke at alle som er overvektig gjør det altså. 🙈 Det finnes mange grunner til at folk er overvektig, men de som er overvektig pga junkfood og latskap har jeg vanskeligheter for å forstå meg på .:rodme: det samme gjelder de som ikke er overvektig men som lever på samme måte, så det går mer på livsstil enn vekt . 🙈 

Hvordan vet du (og andre) hva overvekten kommer av? Hva om grunnen til at man spiser junkfood og såkalt latskap er at man sliter psykisk? Har en fysisk sykdom? Er deprimert? Sliter med angst? Har bulimi? Er traumatisert? Alt dette kan føre til trøstespising. Man vet som oftest ikke grunnen bak og da skal man også være forsiktig med å kalle andre for late og at de bare spiser junk. Jeg innrømmer selv at jeg ikke forstår meg på dem som spiser på seg overvekt (som kan ende opp i fedme med følgende sykdommer) og er lat, driter i helsa og ikke har noen sykdommer bak. Men dette eksempelet, som har på en måte blitt stereotypen på en overvektig person, er det nok få av... Det er jo dessverre ofte disse og som står frem i media og forteller hvor mye den personen har gått ned i vekt og hvor lett det var.. :rolleyes:

Anonymkode: 3ba10...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

Kan til en viss grad forstå det hvis partneren gir faen i egen helse og lar seg forfalle 20 kg. opp. Men, og det er et stort men: Da må du samtidig passe på at du ikke blir syk med påfølgene vektoppgang, at du må bruke medisiner som sender deg opp i vekt etc. For da vet du hvordan det går.

Anonymkode: d9517...334

En klassisk, tåpelig bortforklaring fra feite folk. Kalorier inn = kalorier ut. Går man på medisiner som senker forbrenningen? Ja, så ta tak og spis litt mindre eller beveg deg mer da, ikke sitt der og es ut mens du griner om hvordan medisinene gjør deg feit samtidig som du stapper trynet med kake.

Anonymkode: 5e23b...0cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Arabella said:

Det kommer an på hva utgangspunktet er.

Selvsagt, men i en slik diskusjon må man nesten kunne gå utifra at damen man er sammen med er av normal vekt. Dersom man er opptatt av trening og kosthold ville man trolig ikke blitt sammen med en feiting til å begynne med.

Anonymkode: 5e23b...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

En klassisk, tåpelig bortforklaring fra feite folk. Kalorier inn = kalorier ut. Går man på medisiner som senker forbrenningen? Ja, så ta tak og spis litt mindre eller beveg deg mer da, ikke sitt der og es ut mens du griner om hvordan medisinene gjør deg feit samtidig som du stapper trynet med kake.

Anonymkode: 5e23b...0cf

Hva om det daglige kaloriinntaket er på 1000 kcal? Spiser man over legger man på seg. Det er flere hormonelle sykdommer som fører til dette.

Anonymkode: 3ba10...3e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Veldig morsomt at dere damer er enige at man kan dumpe om mannen stemmer på donald trump. Da rettferdigjør dere det med at han har andre verdier og holdninger. Referer nå til donald trump tråden 

Men når en mann som er veldig opptatt av trening og sunt kosthold sier at han dumper damen om hun legger  på seg 20 kg da blir det ramaskrik. Ts har jo helt andre verdier og holdninger enn ham om hun legger på seg 20 kg

20 kg er veldig mye for en dame. De fleste kvinner veier mellom 50 til 65 ish ...om ts skal gå opp 1/3 av sin totallvekt så blir hun feit som en gris rett å slett

Anonymkode: 8b451...5a1

Dobbelmoralen lenge leve vet du! men neeeei, det er jo heeelt forskjellige ting? Altså, holdninger til en president og holdninger til sin egen kropp og til sin partner kan jo ikke sammenligneeees. Man må da kunne få bestemme over sin egen kropp?! eller, det ble kanskje litt seksitisk for en del av KG kvinnene våre, la meg få rette det. Kvinne må da kunne få bestemme over sin egen kropp!

Anonymkode: 5e23b...0cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...